*Marrastähdet '07* Lokakuussa

Katjuzka: Joo äiteelläkin oli meidät kaikki kolme leikkailtu ulos muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa, kun käynnistysyritykset eivät tepsineet alatiesynnytykseen. Mutta toivotaan sulle nyt parasta, että loppuun asti pääsisi normaalisti. :hug:

Mutta mitäsmitäs, alkaako n77:lle tapahtumaan jotain...?! Jänniteltävää taas myös meille muillekin... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja n 77:
Täällä lapsivedestä osa tuli äsken pihalle..öklö olo ja oksettaa mutta ei vielä kipeitä supistuksia. Nyt vain odottelen, koska lähö tulee.
Tsemppiä kaikille!

N 77 ja 38+6
Ihanaa, varmaan pääset kohta tositoimiin

:D

Innolla odotetaan vauvauutisia ;)

Tsemppiä matkaan :wave:
 
Täällä jo ainaki 2 vauvaa syntyny!ihanaa..

Nettipimennon lisäksi olen taas viettänyt aikaani sairaalassa. uudessa kodissa en siis montaa yötä ehtiny olla. Se oli perjantai ku muutettiin ja sit seuraavana tiistaina jouduin taas osastolle veren vuodon takia. No perjantaina sitte kotiuduin, ja äitini tuli mulle kaveriksi sillo illalla kotiin.ehittiin varmaa tunti siinä istua ku menin vessaan ja verta alko taas tulee..eikun takaisin.tänään sitten pääsin pois.että semmoset 1,5 vkoa tuli taas aikaa siellä vietettyä.eikä mitää selitystä vuodolle. kaiken lisäksi mun rakas avokkini,tuleva isukki, oli omilla reisuillaa koko mun sairaalareissun ajan,eikä vieläkää oo kotiunu..ilmeisesti mun veljen luona potee rapulaa :kieh:
nii enhän mä mitenkää apua ja seuraa ja lämpöö ja läheisyyttä nyt kaipaiskaa..
mutta no..ei voi mitään..pelottaa vaan niin että joutuu yksin synnyttää.
nyt on kyllä tosi varovainen olo,ei uskalla ihan mitää tehä ettei heti joutus takas sairaalaan..mä haluan seukilla kerralla jo synnyttää..!!! |O

mutta nyt sohvalle lepäämään.

kaikille jaksuja vaivojen kanssa!

miiku 36+1
 
Miiku84; :hug: huh, täällä ollaan luultu että olet "vaan" nettipimennossa muuton vuoksi.. mut olikin tollanen juttu. Onneks kaikki on kuitekin nyt hyvin.. rauhallisesti vain :hug:
Ja pahoittelut miehen takia..kyllä varmasti kaipaatkin tukea ja toivotaan että mies nyt tajuis jolkotella kotiin!

PERFEKTA; kyllä se vauva sieltä vielä pihalle tulee.. ja tiedän,varmasti helpotttaa tosi paljon "Selvän asian" sanominen :ashamed: mutta kuitekin :hug:

N 77 : hirmusti onnea matkaan jos nyt nyytin mukaas saat
:heart: :hug:

ja HILLA83: mäkin olin niiiiiiiin varma että nyt tuut nyytin kans takas :) mutta ei.. no kyllä sekin sieltä vielä pihalle tulee..
jaksamista kipujen kanssa, osaan kyllä kuvitella että sattuu :hug:

Kukas se kysyikään niistä eilisistä 7 uutisista? En kyllä ite niitä nähny mutta aattelin vaan että jos oiskin oikeesti ollu sanna&nipsu kuvassa ;) Ois kyllä hyvä "sattuma"

(.) Ite en oo paljon kerinny koneella tänään olla.. oltiin miehen kans tos syömässä pihvit kun mulla oli viime viikolla synttärit :) vähän näin jälkikäteen mut jokatapauksessa.. pikkasen on alapäähän vihlonu ja menkkamaisesti särkeny alaselkään.. mutta ei tosiaan mitenkään säännöllisesti..
no mut nyt jos lähtis koirien kans.. jos vaikka "Auttais" ja alkais supistelee :wave:
 
n77:tsemppiä matkaan! :hug: tuuthan sitten heti kertomaan miten kävi? ;)

hilla:voi hitsi, mä olin kans ihan varma että olisit jo jakautunut! :hug: yritä nyt kuitenkin jaksaa...

nita:juu, on noi anopit välillä aika rasittavia... :whistle:

(.) kävin tänään kampaajalla ja ai että teki terää! Nyt voi sitten hyvillä mielin lähteä synnyttämään kun on tukka kuosissa :D

Tietääkö teistä kukaan sellaisesta, että lapsivesi vähenee loppua kohden? Mulle sanottiin eilen siellä käännytyksessä, että lapsivettä on vähän eikä käännytys onnistunut senkään takia, koska liukastetta ei ollut tarpeeksi. Kätilö kylläkin vakuutteli, että on ihan normaalia, että se vähenee loppua kohden, mutta oon sitä nyt kuitenkin pähkäillyt eilisillasta lähtien :/ 2 viikkoa sitten siellä päivystyksessä lääkäri sanoi, että määrä olisi normaali. Mihin se sitten katoaa? Sektioaikaa ei kuitenkaan aikaistettu sen takia...Ei pitäis miettiä tällaisia asioita :headwall: Tänään vaan on taas supistellut ihan kiitettävästi...

Huomenna aamulla pitäisi olla klo 8.00 fysioterapiatapaamisessa, jossa kerrotaan sektiosta toipumisesta. Lupauduin menemään sinne, mutta arveluttaa vaan kun on noin aikasin, että miten selviän sinne... :whistle:

Ai niin, kertokaas vielä että mitä mieltä ootte, kun mulla on maha edelleen aika kipeä siitä eilisestä runnomisesta. Ja varsinkin sattuu tohon vatsalaukun kohdille. Iho oli siitä kohti jo ennestäänkin arka, mutta on nyt niin kipeä, ettei siihen voi koskea. Enkä voi oikein olla kyljellään. Lisäksi sattuu niin vietävästi, kun vauva pyörittelee päätään siinä kohdalla. Pitäisköhän mennä huomenna käymään samalla reissulla päivystyksessä? Kätilö nimittäin sanoi, että jos on vielä torstaina kipeä, niin sitten pitäis ultrata. Mitä itse tekisitte, nimittäin kun mulla on ollut tota kipua jo aiemmin tossa? Oisko kuitenkin vaan ärtynyt siitä runnomisesta? :/

Tulipahan taas romaani... :whistle:

H82 36+1
 

niin piti muutes vielä imetyksestä sanoa; Näin ensikertalaisena haluun kanssa siihen oman rauhan.. tiedä sit ees onnistuuko. Pitää vaan jotenkin koittaa luottaa että sairaalassa opastavat asiaan hyvin.
Tutustumiskäynnillä kun oltiin niin siellä yksi kätilö (joka näytti jonkin imetysvideon vuodelta nakki !) antoi vähän ymmärtää että on PAKKO imettää ja pulloruokintaa ei suvaita sairaalassa paitsi vain "hätätapauksissa". Ei muuten mutta mitäs jos ei esim. maitoa vain tule?! :whistle:
 
miiku:voi ei :hug: et ole sinäkään kovin helpolla päässyt raskausaikana! Toivotaan tosiaan että seuraavaksi pääset jo tositoimiin, viikkoja kuitenkin jo tarpeeksi! :hug: Toivon myös, että miehes tajuais tulla kotiin auttamaan!
 
täällähän on alkanut tapahtumaan ihan urakalla,saa nähdä milloin sitä itse jakaantuu.kipeä olen ollut ja nyt on maha jo toista päivää ruikulla.paitsi se meikän tuurilla on mahatautautia :x

onko muilla tullut sellaista viha/inho reaktioa lähisuvusta/tutuista jotka päivittelevät mahan kokoa ja sitä että "eikö se vieläkään ole räjähtänyt?"
vitsit että se pistää vihaksi kun laskettuun aikaan on vielä aikaa ja mun tuurilla menee yli ajan ja muut kyselee heti kun pikkasen nurkantakaa vilahtaa että eikö vieläkään :kieh:
mut pakko lähtee sohvalle alkaa olo meneen niin huonoksi
 
Miiku84 Kylläpä oletkin joutunut kurjia kokemaan :hug: Toivottavasti seuraavalla sairaala käynnillä pääset sitten jo tositoimiin! Ja toivon koko sydämestäni,että miekkosesikin ymmärtäisi tulla tueksesi ja turvaksesi ettet kaikkea joudu yksin läpi käymään!

N77 Kovasti paljon tsemppiä vauvan hakureissuun!!!!

Nita Myöhästyneet synttärionnittelut :flower:

Minny täällä taas............................. :ashamed:
 
iltoja...

Tässä imuroin, leivoin mokkapaloja ja kävin kävelyllä ja tulos, kipeä häpyluu :snotty:

Limatulpasta: en muista nyt tarkalleen pojasta, mutta oliko ve väritöntä, valkoista vai minkä väristä (jos joku muistais)
ihania juttuja miullakin on...kun äsken kävin vessassa niin paperiin jäi nk.limaa...se oli aikas valkoista...
ku ei mulla valkovuoto ole "limaista" ollut koskaan...
jospa se siitä ehkä (miettii tooooodeellla varovaisesti)

muuten täällä ei kummempia...

n 77: oi sie pääset jo nyytinhakureissulle...onnea ja voimia :wave:

Perfekta ja hattivatti 38+0
 
n77: jännitetään sun puolesta. Onnea vaavelin synnytykseen =) . Tule kanssa kertomaan kun sitten joskus kotiudut ja arki alkaa rullaamaan.

Perfekta: mulla ekassa oli limatulppa kyllä "valkoinen", mutta paperiin pyyhkiessä tuli pikkasen ruskehtavaa. Limatulpan jälkeen synntyys tapahtui sitten parin viikon päästä. Nyt en kyllä ole mitään havainnut.

Miiku: :hug: :hug: me ollaan ainakin ajatuksissa mukana...auttaako?

Mullakin on lapsivesi vähentynyt, sanoi lääkäri eilen synnärillä. Mutta ei vielä mitään paniikkia on ihan riittävästi.

Väsyttää |O jos koittaisi mennä kohta jo tytön kanssa koisimaan.

 
Viivin: juu, esikoiselta kun meni niine meni kauan kauuuaan ennenkuin syntyi, tais olla just pari viikkoa, toisilla taas lähtee käyntiin heti kun limatulppa irtoilee..no jos "ärsyttäisi" taas illalla miehen kanssa ässällä paikkoja :whistle: :whistle:
 
MINNY: kiitoksia :) :flower:

Ai ei mulle oo mitään mistään lapsiveden vähenemisestä sanottu.. :eek: Mihin se sit hävii ja mitä siitä seuraa? tyhmiä kyselen mut :ashamed:
En ollu kuullukkaan.. joka kerta terkka ja lääkärikin on merkannu kyllä neuvolakorttiin et lapsiveden määrä normaali.

PERFEKTA: Mullakin on tullu parina päivänä kun käy veskissä niin aina välillä sellasta limaa.. mut luulen et mun tapauksessa se on "vaan" valkovuotoa.. ei tosin oo kokemusta limatulpista mut luulen et pelkästään valkkaria se mulla on.. välillä kun tulee vähemmän ja välillä enemmän. Mä luulen etten edes tunnista tai huomaa kun limatulppa irtoo tai lapsivettä tulis..paitsi vasta sitten jos/kun ne tulis kaikki kerralla!

Eipä koiran kans lenkkeily auttanu.. tai no auttanu ja auttanu.. miten sen nyt ottaa. Maha menee aina sillon tällön tosi kovaks mut en tiiä onko supistuksia (kun ei satu kuitekaan) vai puskeeko vauva vaan mahasta läpi.. sitä kun tuntuu tekevän tosi usein.. luulee varmaan että pääsee nahkasta tulemaan lävitse! :headwall:

Mitäköhän SANNA:lle kuuluu.. malttais yhtään ootella kuulumisia sieltä suunnalta ;)
samoin EMMAMAMMA:sta ois mukava kuulla miten on arki lähtenyt sujumaan :)

 
Voi eiii :'( :'( :'( pitkä teksti katosi jonnekkin :eek: No valitin siinä mielialojen heilahtelua tai siis enemmän on mieli maassa koko ajan kuin iloinen. Ja valkovuotoa on tullu ihan hulluna koko päivän...tosi epämiellyttävä piiitkästä aikaa. Valivali irtisanoutumishomma kauhistuttaa koko ajan...

Muutaman pvän on supistellut koko ajan enemmän tai vähemmän. Kaikkea en tunne --> eilen neuvolan täti sanoi tunnustellessaan nyt on supistus päällä ja mä olin että mullako :LOL: Joopajoo, viimeyön hypin vessassa ja rennietä hakemassa ja tyynyjä lisää ja mies raukka koitti nukkua vieressä :LOL:
Anoppi keskusteluun en viitsi ottaa kantaa kun rupeaa niin vituttamaan koko nainen muuten, sori vaan :x

-Tipi ja VeetiVilma 36+5
 
Pitkästä aikaa vastailen mahdollisimman moneen ja kommentoin.Tein oikein muistilapun ja nyt tulee tekstiä!
:flower: Onnea Sannalle ja tulokkaalle!
Ja hei koskas Emmamamma on synnyttänyt??-en jaksanut alkaa kelaamaan taaksepäin paljoa.Onnea!
n77Onnea sairaalamatkalle,tulemme kaikki perässä,jossain vaiheessa...
Hilla Nyt kyykkyyn ylös,kyykkyyn ylös...ja sovit jonkun tärkeän menon parin päivän päähän,niin varmasti syntyy just ennen sitä
Koita saada nukutuksi ennen suurta koitosta!
Viivin Siitä värinästä,mitä olen luullut pissaamiseksi...vai joku hermopinne??? Minussa vai vauvan raajassa? Selittikö lääkäri?
Neuvolakäyntejä mulla on ollut 13!!!,joista kolme lääkärikeikkaa. Ja vielä kolme on aikaa varattuna...meillä siis ei pääse kuin 12 vk ultraan,kaikki muut ovat yksityiselle,jos haluaa esim.rakenneultraan.
Isovanhemmat asuvat meillä pitkällä,joten puhelimitse hoidetaan yhteyksiä.Anoppini on ottanut lomaa lasketun ajan tienoille,jotta pääsee meitä auttamaan ja vahtimaan muita lapsia,kun synnytän,mikäli tämä kestää sisässä sinne asti. Oma äitini on tuurijuoppo,joten hänen lupauksiin en luota,vaikka hänelläkin on lomaa minun vuokseni varattu 2 viikkoa.Saattaa ryypätä ne lomaviikkonsa...
Vierailijoita sairaalaan saattaa tulla pari kaveria,jotka tajuavat jättää muksunsa kotiin,oma perhe eli kolme poikaa ja mies tulevat varmaan yhden kerran koko sakki ja mies ehkä yksin toisen kerran,tai osan porukan kans.
Jos anoppi on meillä niin tulee varmasti tyttönsä eli kälyni kanssa.
Äitini ei tule koska on juonut korttinsa kuivumaan...
Mä menen ikäänkuin hotellilomalle sairaalaan,ruuat valmiina ja saa vaan pötkötellä sängyllä ja lueskella lehtiä.Olen tälle keikalle pakannut omat vaatteetkin mukaan,jotta voin olla mahdollisimman "lomalla" Ja kaikki kosmeettiset aineet ym,että heti näyttäis ekan suihkun jälkeen freshiltä.TÄmä kun on meidän viimoinen lapsi...
Imetys on mulle jo niin tavis asia,kun kuulun niihin "himoimettäjiin",että yks hailee kuka näkee ja missä ja miten tapahtuu.
Imetän niitä pikkuisia kotona kävellen,ruokaa laittaessa,siis seistenkin.Lattialla toisten kanssa leikkien jne,eli varmaan tulen tähän koneellekin imettämään...viime lapsen syntyessä meillä ei tainnut konetta ollakaan vielä. Siis niin kauan imetän noin rennosti,kun lapsi on kevyt pitää yhdelläkin kädellä.Olen kerran imettänyt kassajonossakin,kun kävin vaavin kanssa imetysliivejä marketista ostamassa ja alkoi pää punaisena huutamaan ja helkutin pitkät jonot oli. Tajusin vaan vähän myöhemmin,että olin jonossa,joka oli siinä kortsuhyllyjen ja siteiden välissä.
Edla Meidän lääkärintutkimukset myös sellaisia sormi sisään ja ulos käyntejä ja sit nopea sykkeen kuuntelu ja pikamittaus kohdusta.2 minuuttia menee koko lääkärintarkastukseen hänellä...en kyl haluis sen kans kauemmin viettääkään.
Miiku toivottavasti sun ukkos heräis tähän päivään ajoissa.Sano sille kova sana!
Perfekta Mulla limaa tullut monta viikkoa jo ja välillä se on tosi veristä,saattaa olla koko pikkuhousunsuojallinen veristä limaa,mut ei tunnu syntyvän.Se epäilty limatulppa ??? tuli 1,5 vk sitten,joten en tiedä oliko se tulppa vai mikä kökkö.ELi ensi su mennessä pitäisi olla synnyttämässä,jos oli tulppa.
Nita ja kaikki muut jotka jännittää imetystä tai sen maidon tuloa.
Kyllä se maito tulee,jos juot paljon ja rentoudut imetystilanteissa,varsinkin niissä alun...Ja kolmantena päivänä synnytyksestä se maito yleensä nousee ja silloin tissit on niin helkutin kipeät,joten jos mahdollista,niin ensisynnyttäjän kannattaa olla siihen asti sairaalassa,niin saat apuja kipeisiin rintoihin.Sen kolme ekaa päivää vaan imetät ja imetät ja annat vauvalle lisämaitoa,jos ei rauhotu,mutta sen jälkeen en usko että tarvit lisämaitoa ollenkaan.
Kolme ekaa päivää siis juot kannutolkulla mehua ja tissi vaan vauvan suuhun joka ininästä.Nautit ja nuuskit vauvaa...
Ekaa imetin 8 kk,toista 10 kk ja kolmatta 12 kk. Ja kukaan ei ole ssaanut lisämaitoa kuin sairaalassa kolmena ekana päivänä.
Mun äiti (se juoppo) opetti juomisen salan imetyksestä.Juo lasillinen ennen imetystä ja lasillinen imetyksen jälkee,tosin vettä tai mehua,ei sitä mitä juoppo jois,heh :| Heh en tunnusta olevani imetysintoilija,mutta älä luovuta sitten lisämaidolle valtaa,jos oikeasti haluat vaan imettää.Alkuun joutuu valitettavasti imettämään melkein koko ajan ja vaativia nälkäisiä vauvojakin tunninkin välein.Jotkut vauvat onneksi tulevat toimeen vähemmälläkin.

Niin siis harvoin kirjoitan tänne,mutta tästä tulee romaani jo
Omaa napaa: neuvolakäyntini oli eilen
36+4 rv
painoa kaiken kaikkiaan oli tullut 8 kg,joista viikon sisällä 1,5 kg
RR 102/72
SF 34,5
rt
syke 140

Sellaista tulikellukka ja nelkku rv 36+5
 
Mulla on huomenna treffit anestesialääkärin, leikkaavan lääkärin ja sadan muun hoitohenkilökuntaan kuuluvan kanssa :D Perjantaina sitten osastolle ja nämä sankarit saavat häädön kaksiostaan..

Menee jännäksi, miehen veljen vaimo pisti just osastolta viestiä että synnytystä on ruvettu käynnistelemään, eipä vois serkuksille paljon pienempi ikäero tulla!! :LOL: jos heillä syntyy viimeistään huomenna, ja meillä perjantaina..

Liituraita 37+2
 
HE82: Mä juuri eilen illalla luin tosta mun opuksesta,että lapsivettä ei toden totta ole enää niin paljoa,että vauva ikäänkuin köllii vaan kohdun suojissa. Olin itsekin tosi yllättynyt tuosta kun luin. Mutta mulle ainakin terkka hiljattain sanoi,että vettä normaalisti...

Ihanaa,pian saadaan taas vauvauutisia jos n77 jakautuu kohta! Onnea matkaan =)

Mullakin tulee välillä enemmän ja vähemmän limaa...mutta se on kyllä valkovuotoa. Kuopuksesta tulppaa irtosi viikon ennen synnytystä ja se oli kyllä verensekaista limaa :x

Tänään taas alkuillasta väsytti aivan tajuttomasti |O Simahdin tuohon sohvalle ihan totaalisesti. Nyt mahaa taas vaihteeksi kiristää vaikka en ole mitään tehnytkään :ashamed:

No joo jos mensi bb:tä odotteleen :whistle:
 
Hei vielä, piti kysyä oliko täällä paljonkin mun lisäksi esikkoa odottavia? Lähinnä mietin teidän muiden nukkumisjuttuja =) miulla menee niin että nukkuun 23-01 ja herään vasta 10 jälkeen...tietty sit sata kertaa yössä vessaan ja usein myös n.tunti keskellä yötä valvomista ?? :headwall:
 
pikaseen:
meille syntyi tyttövauva 21.10 klo 23.30. vauva oli 3550g ja pituutta 52cm. Lapsivettä tihkui jo 17.10 ja sit kun kävin varmistaa asian ottivat sisälle. Lapsiveden mentyä kokonaan alkoi supistukset ja viiden tunnin kuluttua auva oli sylissä. Epiduraalia odottelin tunnin ja itku pääsi kivusta. Sen jälkeen ei ollut huolen häivää. Vauvan pusersin 3min. maailmaan.
tänään päästiin kotiin, ihanaa. neiti on kovin unelias ja kiltti. kirjoittelen myöhemmin lisää. Jaksamista teille!
 
SASU79: ihanaa, onneks olkoon. Millos sulla ois ollut LA? :) :hug:

TIPI: no mun yöt menee tosi vaihtelevasti ja esikoista siis kans odotan :)
Nyt on taas pitkän aikaa mennyt niin et heti kun meen nukkumaan (mikä kans vaihtelee aika paljon mut ehkä joskus puolenyön aikoihin yleensä..) niin joudun alkuun käymään joku 3krt veskissä ku tuntuu että vauva painais rakkoa ja sit välillä vihlasee oikeen kunnolla alapäähän niin pakko nousta ylös. Tosi rasittavaa ku jos on väsyny niin jaksais yhtään nousta mut pakko kun ei voi maatakkaan :headwall: Sit nukahan ja muutamii kertoi yös joutuu käymään taas veskis.. tai no muutama ja muutama, parin tunnin välein. Jos tulee 3tunnin väli ni oon ihan ihmeissäni. Ja aamulla sit kans herään joskus 10 pintaan vaik oiski herätys aikasemmin tai heräisin muutenki jo aikasemmin mut sit aina nukahan uusiks.. Koitan et suunilleen ihmisten aikoihin nousis ylös mut ei aina kyl mee niin :/

TULIKELLUKKA; Juu no toivotaan että imetys lähtis sit kunnolla käyntiin,katsotaan miten tulee käymään :)

LIITURAITARUUTUPAITA; hitsi,sulla on huomenna jännät paikat. Jaksamista sulle ja onnea :hug: :heart: Tuus sit kertomaan kun jakselet ja kykenet miten on elämä lähtenyt sujumaan :)

LILLIMENNINKÄINEN: kai se on sitten pakko uskoa että lapsivesi johkin häviää :O mut ainakaan ulos ei oo vielä tullu täällä..mihin lie haihtunut ! :LOL:

mut pitäisköhän yrittää lähtee nukkumaan..tai siis kyllähän täs väsyttäis mut heti kun sänkyyn meen niin saa taas nousta veskiin..ärsyttävää !! :headwall:
mutta koitetaan.. öitä!
 
Tipi Täällä kans esikoista odotellaan ja unet on mitä on :) Yleensä nukkumaan BB:n jälkeen (klo 23), ekan kerran vessaan n. klo 01 ja sit saatan posottaa reiluun 06 kun miehen kello soi töihin. Sit valvon pari tuntia n. 8 ja päiväunien aika :) Herätys n. klo 11 ja sit painetaankin iltaan asti. Huonompina öinä sit käyn vessassa vielä tuos 01-06 välilläkin 2-3 kertaa.
 

Yhteistyössä