*Marrastähdet* toukokuussa '07

äityliini-77
Huomenta päivää vaan kaikille,tasapuolisesti. Ajattelin nyt esitellä itseni.
Olen uusioperheen äiti koht 30v. Lapset ovat poika 7v,tytöt 5 ja 1,5v ukollani entuudestaan pojat 15 ja 18, nyt siis neljäs tulossa. Lemmikkeinä on koira,kissa,4 gerbiiliä ja chilen tarantella. Töytä teen ravintola tarjoilijana mutta onneks saa kohta jäädä pois (varhennettuna syyskuun loppu :LOL: ) Joku kyseli eroja tyttöjen ja poikien odotuksessa,mulla suurimmat erot oli vatsan muodossa. Pojasta levisin kuin pullataikina ja tytöistä on tullu vaan todella iso maha ei oikeestaan muuta, pahoinvointia ei ole ollu oikeestaan kenestäkään sen kummemmin.Seuraava neuvola-aika on vast kesäkuun 8 ja rakenne ultra 2.7 sillon rv 20+2, La mulla tosiaankin on 17.11.

Mahtavaa päästä taas listoille, tämä on varsinaista terapiaa =) =)

Ei muuta kuin jaksamisia kaikille :wave: :wave:

Ai niin... Ekat liikket tuntu tästä vaavista Rv 14+2, tunne oli jälleen sanoin kuvaamaton...

Äityli-77+lalle 14+5

 
mona: Mäki oon usein miettiny et kuin voi omassa kehossa kasvaa jotain niin ihmeellistä! :heart: Varsinkin kun tuota esikoista kattoo, se on jo niin oma persoonansa (no kyllä tuo kuopuskin :D ), ei vois ikinä uskoo et on kasvanu mun mahassa parista pienen pienestä solusta. Elämä on ihmeellistä :heart:

äityliini: Olisit vaan sanonu mitä pitää korjata :whistle: Nuo on aika ärsyttäviä nuo pitkät listat keskellä kaikkea.. :ashamed: Nuo sun kirjotusvirheet kun ei päivity itestään tuohon etusivulle, vaan mun pitää ettiä sun korjaukset ja lisätä ne vielä tuonne etusivulle.
 
LILLIMENNINKÄINEN : Toivottavasti ei ole mitään vakavaa :hug:

VILJONKKA: Voisikohan mulla mahdollisesti olla tuo virtsatie infektio kun tuota vatsakipuja on ollut? vaikka ei enään ihan alkuraskaudessa ollakkaan..
Ei mulle tullut edes mieleen että se voisi olla mahdollisuus eikä eilen se neuvola täti mitään sellaista ehdottanut, sanoi vain niistä suihkutteluista yms. :eek:
No nyt ei ole onneksi ollut vatsa sillain kipeä että ehkä kestän sen vajaa pari viikkoa ^^

SANLE: JOo,kiitos kun valaisit :hug: jos nyt painaisi mieleensä tuon asian :D :)

H82: Meillä kanssa tuota kurkkukipua liikkeellä,mies voinut mennä edes töihin kun kurkku on kuin kaktus ja varmaan flunssaakin pukkaa :ashamed: Toivottavasti ei muhun tarttuisi.. Sitä vaan on vissiin nyt liikkellä :whistle:

MONA85: sama juttu, tuskin uskoisin sitä miten lapset tehdään jos en tietäisi :LOL: on se vaan niin ihmeellinen asia vaikka ihan luonnollista :D

No joo jos tästä jaksaisi suihkuun nyt raahautua :wave:
 
(.) Tekeeköhän hormonit temppujaan vai mikä, kun itku silmässä täällä lueskelen tätä ketjua kun "kukaan ei ikinä miule vastaa". Muutenkin muutamana päivänä ollu itku herkässä, tietty iskää ikävä (nukkui siis yllättäen pois marraskuussa -06 vain 55-vuotiaana) mut muutenkin.

HT ja kanssamatkustaja (veturi) 16+6
 
HT: Mäkin vaan kommentoin toisia, muuten taidan olla huomaamaton! :D Mut ei se mitään, mä luulen että kun aika kuluu ja kirjottelu jatkuu ja opitaan "tuntemaan" paremmin, tulee kommentteja enemmän puolin ja toisin :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:52 emmamma kirjoitti:
HT: Mäkin vaan kommentoin toisia, muuten taidan olla huomaamaton! :D Mut ei se mitään, mä luulen että kun aika kuluu ja kirjottelu jatkuu ja opitaan "tuntemaan" paremmin, tulee kommentteja enemmän puolin ja toisin :wave:
Varmastikin :)

Kysynpä tässä uudelleen, että millasia sf-mittoja (vai mikä se mitataan masun päältä) teillä muilla siis on ollu ja millä rv? Itellä rv 16+0 mitattiin ja oli 15 cm.
 
Täällä sivut vaan vilisee,kun en itse ehdi koneelle juuri koskaan.
Hyvä että joillain alkaa paha olo helpottamaan. Itsellä se iskee joskus ruokailun jälkeen. Yöåpahoinvointi on vkl jälkeen jäänyt pois kuvioista.
Väsymys on vielä totaalinen
Kävin eilen ekassa lääkäritarkastuksessa.Olin sisällä jopa 3 minuuttia,siinä ajassa hän sitten tutki minut ja antoi sydänääniäkin kuunnella sen 5 sekuntia.Syke oli 156,sen suvaitsi ilmoittaa.
Hitsi mikä liukuhihnatarkastus.En kyllä olisi sen mieslääkärin kanssa yhtään kauempaa halunnut tutkimusta tehdäkään :\|
Mun vaivana on taas tässäkin raskaudessa,niinkuin edellisessäkin ALAPÄÄN SUONIKOHJUTNe tekee koko oikean jalankin painavan tuntuiseksi ja alavärkkiä tykyttää.Siis ne on vielä aika sievän näköiset,mutta kolmannessa raskaudessa muuttuivat aivan kuin olisi Lordin naamaa katsonut,kun peilillä joskus vilkuilin sinne.Hyi hel... isikään ei halua enää kohta sinne katsella,saanpahan sitten käydä ajoissa nukkumaan :LOL:
Onkos tiedossa kellään miltä tuntuu kun alavärkin ulkolerpakkeet paisuu muodottomaksi ja sinisen kukertavaksi.Luulin muuten edellisessä raskaudesa,kun ensin itse katsoin,että mikä siellä koskee,että mun emätin oli kääntynyt nurinpäin...karseaa
 
Nyt ahistaa :headwall:

Tänään vein pissanäytteen taas labraan kun eilisellä neuvolakäynnillä oli vähän verta seassa, ni jo oli taas!! Just soitin ja kysyin tulokset!

Mutta mitään ei tehdä kun sydänäänet kuului eilen kuitenkin.
Mut prkele kun en tiedä onks jotai vakavaa!!
Ite en edelleenkään oo mitää huomannu, mut niissä testeissä se näkyy. Mitään muuta ei ole, siis ei bakteereja ollenkaan, eli tulehdusta ei oo.

Mitähän hyötyä tostakin nyt oli, siis viedä tänään sitä näytettä, kun ei mitään sen enempää tutkita vaikka sitä verta taas oli? Kyllä nyt on päivä ja viikko ja kaikki pilalla :'(
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:20 punkkari kirjoitti:
Nyt ahistaa :headwall:

Tänään vein pissanäytteen taas labraan kun eilisellä neuvolakäynnillä oli vähän verta seassa, ni jo oli taas!! Just soitin ja kysyin tulokset!

Mutta mitään ei tehdä kun sydänäänet kuului eilen kuitenkin.
Mut prkele kun en tiedä onks jotai vakavaa!!
Ite en edelleenkään oo mitää huomannu, mut niissä testeissä se näkyy. Mitään muuta ei ole, siis ei bakteereja ollenkaan, eli tulehdusta ei oo.

Mitähän hyötyä tostakin nyt oli, siis viedä tänään sitä näytettä, kun ei mitään sen enempää tutkita vaikka sitä verta taas oli? Kyllä nyt on päivä ja viikko ja kaikki pilalla :'(
Miulla löyty kans eilen valkuaista virtsasta... kävin sitten tänään tihuuttamassa uuden näytteen ja saapas nähdä.. pitäis varmaan soitella kohta tuloksia... :/ Ei kyllä huvittais mitään antibioottikuuria ruveta vetämään, turhan monta oon jo tälle vuodelle syöny ku koko ajan sairastellu. Mulla kun tulee niistä aina hillitön hiivasienitulehdus. Voi hyvinkin olla että mullakin tuota virtsatulehusta on, koska alavatsa on ollu aika kipeenä niinkö nitallakin. Viime yö oli aika katkonainen sen takia ku maha oli kipeenä sillä lailla kuin se olisi ollut täynnä (vaikka oikeesti typötyhjä) ja virtsarakko tuntu pakahtumaisillaan olevalta vaikka ihan pienet pissat tuli aamulla sitten. Koskaan ennen mulla ei kyllä oo pissatulehusta ollu joten en tiiä millanen se ees on...

HEI MÄ SAIN PAHOINVOINTIIN LÄÄKETTÄ!!!! jee! :D Toivotaan että toimii, tosin vähän epäilen koska nää on ihan tavallisia matkapahoinvointilääkkeitä, mutta jos niistä nyt jotain apua edes olis :)

Ja sitte kaikille yhteisesti niin minä ainakin luen haukkana kaikkien kirjoittamat joka ikisen rivin, mutta sitten ku pitäis rueta vastaamaan niin en muista niitä nikkejä tai sekoitan ne, joten älkää huoliko, hengessä ainakin täällä ollaan mukana vaikka ei vastailiskaan!!! :) Mukava lukea toisten ajatuksia ja kokemuksia... ja sitten en vastaa sellaisiin asioihin mistä en tiedä mitään, kuten esim jostain sf mitoista ynnä muista :ashamed:

Mutta täälläkin ollaan pyörähdetty jo 15. viikolle :) Eli jos tarkkoja ollaan niin tasan 14 olis tänään.
 
Minäki luen tätä ketjua tosi paljon!
Harvemmin vaan tulee ehkä kommentoitua muitten viestejä, jotain kun kirjottaa, niin omasta ittestään vaan :ashamed:
(muutenkaan tämä kirjoittaminen ei ole vahvimpia lajeja meikäläiselle :) )
 
EMMAMMA meidän esikko on syntynyt 22.6. Eli 1-v vietetään juhannusaattona tänä vuonna!

PIKKUM meidän esikko syntyi 42+0 joten voit varmaan kuvitella mitä ne päivät oli! Kukaan ei uskaltanu edes soittaa enää ja kysellä miten menee ku oli hiukan hermo piukeella. Mieskin merivoimissa töissä niin hiukan jänskätti ehtiikö synnytykseen mukaan. No ehtihän se kun käynnistykseen mentiin.

Täällä olis huomattavasti helpompi kommentoida juttuja jos olis niin tuolla toisella sivustolla et vois samalla ku kirjoittaa lukea muiden kirjoituksia. Mulla on niin laho pää taas tätä nykyä ettei toivoakaan et muistais mitä kukaki sanoi ja mikäs se mielenkiintoinen juttu olikaan.

SF- mittaa ei mulla ole otettu ku olen ollut neuvolassa 10+4 eikä silloin vielä oteta. Mut esikosta eka mittaus 17+0 ja mitta oli 16cm.
 
v taas ei jaksa kirj
Niin Nita kyseli siitä virtsiksestä. Kyllä kannattaa se testi pissasta ottaa, eihän sitä voi tietää muuten ku mullakaan se ei millään muulla tavalla oireillu. Typerä hoitaja kyllä sanoi et ku bakteerit on vaan yhdellä plussalla et odotetaa et paranee itekseen. Mä sanoin etten tosiaan kestä näitä kipuja enää yhtäkään yötä. Joten vaikka sit valehtele muut oireet et saat sen testin niin sitpähän se on testattu. Eli sanot vaik et koko aika pissittää, hajukin on yks oire mut ei sekään aina ole.
 
HelmenTyttö Mullakaan ei oo vielä mittailtu tuota sf mittaa, kun ei hirveästi ole tuo masu kasvanut. ja kun esikoista odotan niin ei tietoa muutenkaan. Varmaan seuraavassa neuvolassa juhannusviikolla sitten olen senkin asian suhteen viisaampi. Täällä varmaan monet asiat jää aina huomiota vaille. Ei kannata ottaa itseensä. Jotkut asiat vain tuntuu koskettavan ja aiheuttavan keskustelua enemmän kuin toiset. mut toi sf-mitasta puhuminen johtuu varmaan just siitä ettei sitä täsää vaiheessa varmaankaan ole kovin monelta mitattu.

ON: Tänä aamuna lensi taas aamupalat pihalle. Kolmeen viikkoon ei oo mikään etonut, mutta erehdyin sitten aamulla puuroa syömään ja se nousi samantein takaisin. Ilmeisesti elimistö ei aamulla tykkää lämpimästä kiinteästä ruuasta. Sama homma oli nimittäin silloin aikaisemminkin kuin puuroa aamuisin söin. Sitten tyhjennyksen jälkeen söin kuitenkin heti marjakiisseliä, pannaria ja join jopa kupin kahvia ja hyvin pysyivät sisällä. Jännä miten tuo maha reagoi erilaisiin ruokiin.

Taitaa olla joku vauvabuumi meneillään kun hirveästi on tullut odottajia lähipiiriin. Nyt tiedossa ainakin 5 raskaana olevaa. On se mukava että ihmiset lisääntyy ja löytyy lapselle sitten leikkikaveriakin


Sanle ja DJ 15+2
 
Hellou!

Saa nähä ottaavatko minulta vielä tiistaina edes koko sf mittaa,viikot ois sillo 15+4. Ekan aikaan mittasivat vasta kun viikot oli 23+2,mitta sillon 20. Jotenki tuntuu täällä nämä menetelmät muuttuneen aika reilusti,esikoinen on 1v7kk. Esikoisen aikaan kävin ultrassa vain ja ainoastaan kaks kertaa ja nyt oon jo tähän mennessä käyny kahesti. Kivahan se on aina käydä kurkistamassa mitä asukille kuuluu!
 
mona85 harmaana
No nyt voin kertoa rauhoittavia uutisia, että ainakin mun kohdalla (joten miksi ei muidenkin) mahakivut olivat neuvolatädin mukaan nimenomaan kasvusta yms johtuvia (todennäköisesti, mut niin antoi ymmärtää) ja kohdunkannattimet tuntuivat kuulemma kireiltä (joten varmaan kipuilua siitäkin, luulisin, kasvusta). Eli siis kaik varmaan ok:) Kohdunpohjan korkeus 15cm nyt, kun viikkoja 17+1 ja sydänäänet kuului hyvin. Voipi siis kipuilla ja silti kaikki ok, ainakin mahassa ollaan ilmeisesti varsin hengissä! Painoa tullu ehkä reilu kolme kiloa ja siitäkin sanoi, et on ok.

Joo, ei tule kommentoitua yhtään silleen kuin vois:( Jotenkin sitä vaan selittää aina omia juttujaan...

Ihmettelen, miksi ei pääse tutkimuksiin, jos virtsassa verta tms, eikö selitetty mitään? Kurjaa, jos ei oteta tosissaan. Luulis, että olisivat sit tutkineet, mut kai ne tutkii, jos jatkuu? Voihan sit yrittää soittaa ja kertoa, miten huolissaan on ym ym, jos yhtään ottaisivat enemmän tosissaan huolen...

Nyt lukemaan ja juomaan kahvia.

 
jes jaksoin kirjautua :D

EDLA : tuossa laittoikin että oli ollut vatsakipuja ja epäilet että olis virtsis.'
Mullakaan ei ole koskaan ollut ennen joten en oikein tiedä mitä oireisiin kuuluu..neuvolasta sanottiin ekalla kerralla (kun mulla oli silloin joku arvo siinä pissatestissä koholla tjn että saattaa olla ja menin sitten terveyskeskukseen antamaan uuden näytteen ja se taas näytti että ei mitään) joten neuvolasta vain sanottiin että eivät alaa hoitaa kun ei ole mitään että jos oireita tulee niin sitten. Mutta ei mulla ole ollut kirvelemistä enkä omasta mielestä ravaa vähän väliä vesssassa..paitsi ehkä yöllä? :eek:
Mullakin on ollut vähän samaa että tuntuu että vatsa ois IHAN täys vaikka ei.. aika outoa.
Joku laittoikin että kannattaisi se testi tehdä varmuuden vuoksi. Pitäisikö sinne neuvolaan soitella uudelleen ja sanoa että mua tosiaan vaivaa tämä asia? :O
harmittaa vaan ku sanoi että ei se mitään ole ,ihan normaalia.
Alkaa tuntua että kyselee turhia vaikka varmasti monet niin tekevätkin.
ja eihän kaikki välttämättä aina ole turhaa!

Tuosta sf-mitasta. Mulla ei ole edes hajua mikä se on?! :ashamed:
ei multa sellaisia kyllä ole vielä otettukkaan...

Mustakin tuntuu että moni oottaa tuttavapiiristä vauvaa! taitaa olla aika hedelmällistä aikaa ;)

MONA85: Hyvä että sulla selvisi asia. ehkä ne mullakin on vain niitä kasvukipuja yms.

puoltoista viikkoa niin sitten on se neuvola aika. ehkä kestän siihen asti sitten jos ei ns. "ongelmia " ilmene.

Onneksi sentään pahoinvointi mennyt pois! huh. mutta sekin aika äkkiä takaisin tulee kun ei ppariin kolmeen tuntiin syö mitään.

kaipa se tästä..

nita & punkero 15+3 :heart:
 
Moikka taas!

Eilen illalla eikä tänään ole tullut vuotoa :whistle: Sen puolesta siis hyvin asiat enkä mä nyt jaksa kovin paljoa murehtia tuota asiaa kun mun vaisto sanoo,että kaikki on silti ok. Toiseksi,mun pissanäyte oli puhdas. Huomenna kuulen vielä viljelytulokset. Lääkärinvla mulla on 5.pv joten voin tästä puhua siellä ja varmasti lekuri osaa katsoa,että onko tulehdusta vai ei :/ Mun kaverilla oli juuri tätä samaa vaivaa raskauden alussa ja sillä vuoto kesti kauan aikaa ja kaikki oli silti ok.

Mä olen ollut lasten kanssa kotona tämän päivän. Vanhemmalla pojalla on ollut kovaa yskää ja eilen illalla oli vähän lämpöäkin. Totesin vain,että kyllä töissä pääsee helpommalla kuin täällä kotona :ashamed: Mitähän se on sitten kun 3.syntyy... Toisaalta,huomenna on esikolla kouluun tutustuminen,että mun eka vauva alkaa olemaan jo aika iso :'(

Mullakin tosiaan jää toi kommentoiminen aika vähälle :ashamed: Usein tulee vaan löpistyä omista huolista.

Mulla on pienet toiveet siitä,että tää tulokas olis tyttö. Tämä raskaus on ollut kaikin puolin niin erilainen kuin poikien aikana. Poikien odotus oli tismalleen samanlainen molemmilla kerroilla. Nytkin tää vuotojuttu on ihan outoa mulle. Mutta marraskuu tuo vasta sen vastauksen :D

T.LilliM ja asukilla viikkoja 13
 

Kiva että jollain(oliko Mona) ne kivut olikin vain harmittomia kasvukipuja..jospa ne ois niitä meillä muillakin..

Tuossa yritin ottaa masusta kuvaa, mut ei oikeen yksinään onnistunu..pitänee oottaa et mies tulee kotiin ja otattaa sillä =)
Harmittaa vaan esikon odotusajalta kun en tajunnu mitään "muistoja" kerätä..esim. just noita masukuvia tai ees päiväkirjaa sen kummempaa..Ekaa oottavat, kerätkää odotusajalta muistoja, ettei sit ainakaan myöhemmin tarvii harmitella! =)

Jotain piti viel sanoa..
Ai juu, meidän lähipiirissä ei oota nyt muut kuin meihen sisko, ja hänenkin ootetaan poksahtavan hetkellä millä hyvänsä..Miusta ois kiva jos joku muukin oottais lähipiirissä samaan aikaan, mut kun ei.. :(
 
Huhhuijaa! Olipas aikamoinen päivä.. nyt oon ihan naatti! :ashamed:
Oliko joillakin jo energinen olo?! Tännekkin kiitos =) , olo on kaikkea muuta, kuin energinen. Mä olen ihan koko ajan väsynyt.

LilliMenninkäinen: Mullahan tuli alku kuusta aivan veristä vuotoa, mikä loppui itsestään. Ja nyt on viikon verran tullut ruskeaa vuotoa vessa käynneillä pyyhkiessä. Mitään kipuja ei ole ollu, joten olen ajatellut et kaikki olis kuitenkin hyvin. Ehkä se on vaan vanhaa verta, mikä nyt pukkaa läpi? Ajattelin joka tapauksessa huomenna pirauttaa neuvolaan.. Mulle vaan viimeksi sanottiin, että vuotoja voi tulla koko raskauden ajan esim. viikon jaksoissa. Ja asialle ei voi tehdä mitään. Eikä kuulemma ole vaarallista, jos ei ole kipuja eikä suuria limalöllöjä. Toivotaan nyt et vuodot lakkais. Aina ne säikäyttää. Mullakin ollut alkuraskaus muuten oireeton.

Mulla on ollut nyt monena iltana pahoinvointia. Jännä, että tässä vaiheessa alkaa :eek:

Sf-mittoja ei ole multakaan mitattu.. Ja mä olen kans ollut tosi itkuinen. Hävettää kauniita ja rohkeitakin kattoo itku silmässä :/

mut tätä tää on.. Mullakin alkaa jo pian lomat loppumaan ja arki koittaa.. 1.6 pitäis taas mennä töihin \|O just, kun oli lomailuun tottunut..

Ellu
 
Pömppöli
Tänään oli neuvola. Kaikki vaikutti hyvältä muulta osin mutta painoa oli neljän viikon aikana tullut 600 g/viikko. Eli vois melkein ruveta katsomaan mitä suuhunsa pistää. Sf-mittakin katottiin, oli 14 cm ja rv. 16 + 1. Mutta ei vielä laitettu käyrälle, kun viikkoja on liian vähän.
Niinhän se on että omat asiat sitä enempi mielessä pyörii, vaikka onkin tosi kiva lukea toistenkin mielipiteitä ja vointeja. Tajusin itsekin olleeni vähän höpsö kun pahoitin mieleni ihan vaan kun kukaan ei ollut kommentoinut mun juttuja, kunnes huomasin huvittuneena että eipä ole tämäkään mamma tainnut pahemmin muusta kirjoitella kuin omista asioistaan ja huolistaan. Mutta se kuulemma kuuluu tähän raskauteen. Kuten myös se että välillä pahoittaa mielensä ihan pienistäkin asioista.
Tänään sanoin neuvolassa etten saa yhtään mitään aikaiseksi kotona, ja töissäkin yritän päästä mahdollisimman helpolla. Piha rehoittaa ja kaapit huutavat siivousta yms. Neuvolatäti hymyili vaan jännästi ja tuumasi että se kuuluu usein tähän raskausaikaan... Ja sanoi että kerkiän minä sitten joskus touhuumaan puutarhassa, että nyt on tärkeät ajat muuten. Eli ei suositellut kukkapenkkien putsailua tms. En ole kyllä pahemmin vaivautunutkaan. Jotenkin tässä raskaudessa on maha vähän herkempi. Tuota kuopusta kun odotin niin olis voinu vaikka käsillään kävellä eikä se olisi siitä loukkaantunut. (Siitäköhän tämä mun lihominen sitten johtuu ku ei tee mitään...)
Tilasin tänään ajan rakenneultraan. Se olisi 15.6. Pahus kun tekisi mieli sinne 4 D-ultraankin, taidan soittaa ja kysellä millä viikoilla se tehdään Femedassa.Ainakin olen kuullut että siellä hinnasta on poissa se kelan osuus. Ei tarvitsisi erikseen erikseen viedä kelalle.Vois kysyä mikä systeemi siellä on. En tykkää noita lomakkeita täytellä joka paikkaan.
On se vaan aina mukava kuunnella niitä sydänääniä, ei niihin kerkeä kyllästyä. 162 oli keskimääräinen syke tänään. Välillä veteli 170 ja välillä sitten vähemmän. Hoitaja sanoi välillä että kylläpä se potkii siellä vilkkaasti. Silloinhan sen syke aina nousi kun rupesi jumppaamaan. Kuulemma jos käyrälle menee nämä liikeet ja syke, niin on hyvä merkki kun se käyrä siinä "elää" silloin vauva voi hyvin kun taas jos käyrä olisi tasainen niin sitten vois huolestua. Että ilmeisesti vauveli voi hyvin kun myllersi siellä kunnon aamujumpan. Minä olen tuntenut liikkeet ainakin 1 1/2 viikkoa, viime lauantai-iltana kädelläkin nukkumaanmennessä tunsin kädellä ihanan myllerryksen kun vähän painoin kädellä vatsalle.
Jotkut täällä haikaili vauvamasua. Minä taas katselen kauhulla miten isoksi tuo on tullut. Kuulemma riippuu miten mones lapsi on että miten äkkiä se pullahtaa eteen. Ja itse lisäisin että varsinkin jos ei ole vatsalihaksiaan treenannut synnytyksien jälkeen kuten minä en ole tehnyt, niin helposti tulee mahan pullotus uudessa raskaudessa. Vaikka en minä tällä tavalla levinnyt kun tuota poikaa odotin... vaikken varonut ollenkaan lihomista. Enkä kyllä millekään dieetille nytkään rupea.
Apua, kello on noin paljon, pitää viedä poika yöpuulle.
Joten hyvää yötä!
Pömppöli + Pikku-Iita 16 + 1
Joten kuulumisiin!
Pömppöli ja Pikku-Iita 16 + 1


 

Yhteistyössä