*Marrastähdet* toukokuussa '07

Iltaa :wave:

Ellu Tuo masutuubi pitäis kyllä hommata minunkin. Myydäänkö niit pakkauksissa vai yksittäisinä, en ainakaan missää ole nähnyt.. :whistle:

Perfekta Minulla tuntuu olevan kipuja siellä sun täällä :/ . Myös lonkat ajoittain. Tuntuu että kaikki kivut tulee paljon aikasemmin kun mitä esikoista odottaessa. Hurja kyllä miten kalliita noi korvikkeet on, toivon että onnistuis nytkin imetys, onhan se edullisempaakin :)

Nita Onpa kurja. Olisit vaan suoraan sanonut että sinulla tuntemuksia että kaikki ei hyvin ja haluut sydänäänten kuunteluun het :) . Mut kuulostaa kyl kasvukivuilta nuo sinunkin, eiköhän ne niit ole :)
Voi kun oliskin varaa hommata kotiin laitteet, hommaisin kunnon ultrahuoneen :)

PikkuM Minä sanoin :). Siis, tein testin rv 8 ja se tuntuu olevan vasta. Ehkä sekin kun toista odottaa niin ei kerkee niin paljon ajatella tätä raskautta, menee vähän siin sivussa, paitsi että kivut tuumaa muistuttamaan :whistle: :)

Helmentyttö Minulla vasta olikohan 24 viikolla esikoisesta mitattiin sf, että aika "myöhään". Vissiin vasta 20 viikolla täällä mittaillaan nyt ekaa kertaa. Minulla myös fiilikset heittelee ja monta päivää että itkettää kaikki.

Punkkari :hug: Olipa kyllä tympee, jotkut lääkärit kyllä tokaisee jotain asioita ihan ajattelematta.

Vimpula Meillä l.a: t peräkkäisinä päivinä :) Tervetuloa :wave:

Viivin Joskos se pahoinvointi alkais nyt helpottamaan :) Hurjia nuo yksityisien hinnat..

Mona85 Kiva et pääsit neuvolaan ja kaikki oli hyvin. Meillä pääsee kans aikasta helposti, tosin esikoista odottaessa kyl välillä vähä nolotti kun hyppäsin siel useesti ja aina kaikki hyvin. Mut omia tuntemuksiaan pitää kuunnella, niin mullekin aina sanottiin.

LilliMenninkäinen Käyn säännöllisesti fysioterapiassa selän takan, tuota issiastakin on, on kyllä inhottava :ashamed: Toivottavasti helpottaa, venyttely saattaa myös auttaa. Onneks virtsatulehdus menee kuurilla ohi.

Marrasvauva07 Tervetuloa :wave: :)

Pömppöli Onnea hyvistä neuvolakuulumisista :)
Itselläni tulee odotusaikana hurjan helposti kiloja vaikka suht.normaalisti syön, mut kerkiihän sitä sit joskus ne tiputtaa. Minulla kans toi vatsa jo aikamoinen, ei ihan näin nopeesti tarvis kasvaa :)

Edla Voi ei mitä kokemuksia sinulla ollut.
:hug:

H82 Kateellinen sulle kun pääset töissä kurkkaileen masukin kuulumisia :D

PikkuM Mulla esikoinen syntyi rv40+5 ja ne 5 l.a:sta ylimennyttä päivää oli yhtä odottelua..

Helmentyttö Inhottavia noi unet, täälläkin alkanut näkeen kaikenlaisia unia ja monesti niin todentuntuisia. Ihana herätä että kaikki olikin vaan unta.

Äitiliini-77 Tervetuloa :) :wave: Mulla taas tytöstä levisin jokapaikasta ja kyllä se taaskin näyttää siltä :) Sama l.a meillä :)

Tulikellukka Hyviä nuo sun kuvailut :LOL: :)

Sanle Täälläkin todellinen vauvabuumi. 4 hyvää ystävää odottaa, l.a:t peräkkäisinä kuukausina elokuusta-marraskuulle :)

ÄitiyspakkauksestaMillä viikolla se hakemus siis saadaankaan laittaa? Aiotteko kaikki ottaa pakkauksen?

Omaa napaa Niin kun tuossa jo kirjotin niin on ollut kipee olo päivä, nyt vähä helpottaa kun saa rauhallisemmin ottaa. Mut tullut jo jonkunlaisia supistuksia, ei kai näin aikaisin sais viel tulla :ashamed: :whistle: . Lisää huolta ja murhetta vaan. Jotain positiivistä että valmistun viikon päästä, nyt sain töitä että ei työttömänä tarvii olla kesää.. Ja Violan isä lupas viikonlopun olla tyttönsä kanssa niin saanpi levätä. Ehkä tämä tästä. Nää hormoonit tän taitaa tehä :ashamed:

Nyt Violaa nukuttamaan :wave:

Kaikille hyviä vointeja! :)

-Hilla83 14+5-<br><br>
 
iltoja!

joku sanoikin tuossa että pitää ottaa kuvia ja muutenkin muistoja tehdä kaikesta esikoisesta, oon kyllä koittanut. joka viikko oon ottanut tuosta rv 12 alkaen (vasta tavallaan.. mutta ei se aikasemmin näkynyt yhtään..) niin kuvan masusta :)
ja muutenkin vähän koittanut jotain kirjoitella ylös jos vaikka onnistuis :D

HILLA83: jep, ois oikeen kokoelma kyllä kaikkea jos ultralaittees kotiin asti sais ja varmaan siellä huoneessa sitten asuisikin :D
Ehkä ne oli sitten niitä kasvukipuja tms, koitetaan kestää..edes siihen neuvolaan asti jos siellä sitten tehdään ne pissatestit yms. tai siis tehdäänkin mutta sittenpähän selviää jos on jotain epäselvää :)

niin tuosta äitiyspakkauksesta myös. Ite oon sen ajatellut ottaa,varsinkin kun oikein mitään ole ja mun mielestä on tosi hyvä että sellaisen saa :)
mutta en kanssakaan oikein tiedä että milloin se hakemus pitää lähettää ja mitä liitteitä siihen tarttee?
oiskohan se ollut että raskaana pitää olla 154 päivää tjn. en oikeesti tiiä/muista, jostain vain jotain tuollaista kuullut :D
jos joku haluaa valaista :)

Tosin , siihen menee vielä hetki kun sitä voi hakea kuitenkin.. :/

No jos tästä nukkumaan menissä.
öitä vain :wave:
 
Voisiko minutkin lisätä listaan? LA 19.11 ja KAKS.
Varmistui NP-ultrassa jossa meidän ikäkin varmistui 14+5, eli kaksi viikkoa aikaistui.
Harmi ettei saatu pitävää NP-mittaa, kun se pitää ottaa ennen rv14, mutta arvio on 1.3mm, toivottavasti pitää paikkansa.
Taidan olla onnekas kun ei ole mitään pahoinvointeja ollut. Ainut mikä vaivaa on jatkuva ravaaminen vessassa. Mutta se ei ole työntekoa haitannut. Ihanaa kun kesä tulee B)
 
Pömppöli Kyselitkö siitä 4D-ultrasta? Paljon tulee maksamaan? Täällä vaan lähin on vissiin Kuopiossa..vai onkohan Joensuussa jo?

Joku sanoi että niitä kuvia yms. muistoja.. Miulla ei oo vielä yhtään masukuvaa kun tuota pelastusrengasta on tuossa masun ympärillä muutenkin.. Pitänee tänään pistää mies valokuvaajaksi napsimaan otoksia :)

Hui, sitä ollaan nyt sit niin kun rv 17+0 menossa... Kohta puolessa välissä. Ja noista kipuiluista, miulla kans välillä on sellaista menkkamaista jomotusta ja varsinkin yskiessä yöllä välillä viiltää aikas "mukavasti". Nla:ssa asiasta mainitsin, niin oli sitä mieltä että kasvukipuja ovat. Vuotoa ei onneks *koputtaa puuta* oo esiintynyt missään vaiheessa.

Nyt alkaa olla yhä enemmän ja enemmän poika-olo.. Esikoista kun odotan, niin eipä oo raskauksissa mihin vertailla, mut jotenkin vaan sellainen tunne että poika siellä jyllää. Välillä tuntuu että tää veturi yrittää tulla läpi mahanahkasta kun ilm. kääntyy jotenkin poikittain tjtn kun alkaa työntää mahaa sisältä päin :)

HT ja kanssamatkustaja 17+0
 
mona85 harmaana
Mä eilen pohdin ystävien luona leffaa katsoessa, että joko ne liikkeet tuntuu, sellaisia jänniä tuntemuksia, mut niin kevyitä, et voi olla vain kuvittelua (psykosomaattisia liikkeitä, heh) tai sit kun jää mahaa tunnustelemaan, voihan se ruoansulatuskin tuntua oudolta... eihän sitä yleensä kiinnitä kaikkea huomiota siihen, miltä maha tuntuu...

Hirvittää vähän, kun eilen neuvolatäti ja ystävä oli kipeinä, toivottavasti en juuri ennen pääsykoetta tule kipeäksi :\| No, jatkaisin ihan mielellään täälläkin, niin ei ole hirveitä paineita kävi miten kävi. Hurjaltakin tuntuis muuttaa uuteen kaupunkiin, josta ei tunne oikein ketään, juuri ennen lapsen syntymää.

Nyt onneks viikonloppu tuloillaan, lepäilkäähän kaikki, ketkä voitte!
 
Sairaslomaa pukkas sitte eilen 3pvää, iski ihan järjetön päänsärky ja eilen lähdin kesken työpäivän pois, ei kestäny olla. Tänään aamulla oli neuvola ja sain sit 3 pvää sairaslomaa.

Onko muilla ollu tulehdusarvot tai trombosyytti(?)-arvot kohollaan? Mulla molemmat eikä se neuvolatäti osannu niihin kauheesti mitään sanoa.

Allergialääkkeitä kysyin ja Zyrtekiä ja Loratadin tai joku sellanen, niin niitä saa kuulemma ottaa. Mulla on vaan kiva allergia, VOIKUKAT :LOL:

Mulla mitattiin sf-mitta tänään, menossa 14+2 ja se oli 12cm. Painoa tullu kuukaudessa 300g ja hoitsu heti alko tenttaa, et olenko syöny ja eikö ruoka maita. Jos nyt on tullu yhteensä 2.8kg tähän mennessä niin musta se on ihan tarpeeks tässä vaiheessa.

Ultrassa joudun/pääsen rampaamaan jatkossa kai aika ahkeraan, kun se mun munasarja kerran turvoksissa on niin sitä pitää tarkkailla. Tosin tämä asiaa selvii sitte 18.6 että jos se edelleen on turvoksissa niin sitte kai aika usein on ultra.

Melko outoa toimintaa, jos kerran jollai oli virtsassa verta niin kyllä sellanen tutkia pitäs paremmin.

Meillä on toi neuvolatädin tapaaminen näin alussa 4 vkon välein ensisynnyttäjillä ja sit np- ja rakenneultrat. Pelkällä neuvolalääkärillä en ole ollut kertaakaan eikä sellaisesta ole ollut edes puhe että olis erikseen neuvolalääkäri ennen kun sitte vasta loppupuolella. Tuntuu vaan et täällä porukka juoksee neuvolassa ja ultrassa ja neuvolalääkärillä. Meillä pääsee lääkäriin vain pyynnöstä näin aluksi.

Sanna ja Nipsu 14+2
 
hilla: Miten sää teit tuon?! :D Oliko sulla joku muistilappu? :D

nita: Joo neuvolasta annetaan semmonen raskaustodistus ku raskaus on kestäny sen 154pv eli 22 viikkoa =)

Just tuossa juteltiin miehenki kanssa, et kuin aika nyt menee niin nopeeta! Esikoista kun odoteltiin, aika kului niin hitaasti ja kaikki oli uutta ja jännää :heart: Nyt tää menee jo melkein rutiinilla ja huomaamatta! KOhta se on jo marraskuu ennen ku huomaakaan! :D Ja kerranki minä kuulun alkukuukauden odottajiin, aikasemmin ollu l.a:t 31.7 ja 31.5 :D

Palailen myöhemmin, pitää alkaa henkisesti valmistautumaan kauppareissuun :kieh: Pitää lähtee yksin lasten kanssa, ja se vaatii mun hermoja jos mikä!

emmamma & alma-iita 17+0 :heart:
 
Sanna -78 Sanoiko siule nlatäti vai lääkäri tuosta Zyrtecistä? Kun miule on nimenomaan sanottiin ettei mtn suunkautta otettavaa sais ottaa.. Ja nokka vuotaa ja silmät tippuu päästä koivun takia.
 
Minulle sanottiin myös, ettei antihistamiineja saa käyttää ellei ole aivan pakko. Silmiin ja nenään saa suihkutella mitä tykkää, mut ei suun kautta. Lääkäri sanoi, että ensimmäisen raskaus kolmanneksen jälkeen voi ihan pakottavasta syystä ottaa yhden esim. Zyrtecin, mutta vain jos ei muuten kestä.

Niitä masutuubeja on myynnissä nettikaupoissa. Ihan yksitellen voi ostaa ja hintahaarukka on aikamoinen 12-40?. Tilasin itse http://tanyasum.mine.nu tuommosesta. Ja tuo oli halvin, mistä löysin.

No mut nyt täytyy mennä siivoomaan.. Olis talo jonkun näkösessä kunnossa, ennen vieraitten tuloa.

Moikka

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 09:59 HelmenTyttö kirjoitti:
Sanna -78 Sanoiko siule nlatäti vai lääkäri tuosta Zyrtecistä? Kun miule on nimenomaan sanottiin ettei mtn suunkautta otettavaa sais ottaa.. Ja nokka vuotaa ja silmät tippuu päästä koivun takia.
Se neuvolatäti sano, että lääkäri on sanonu että noita voi käyttää. Melko oudolta se mustakin kyl kuulosti.. Varsinkin kun Zyrtecin kohdalla ku Googlettaa ja katto vaik Terveyskirjaston sivuja niin siellä lukee:

Raskaus ja imetys

Lääkkeen käyttöä raskauden aikana ja imetyksen yhteydessä vältetään turvallisuussyistä.


Ja muissakin tuoteselostuksissa lukee että vältettävä raskauden aikana.

Meillä on maanantaina lääkäri seuraavan kerran paikalla, et pitää soittaa sille varmaan ja kysyä.
 
Sanna-78 Tuntuu aikas jännältä, ettei teillä pääse lääkärin tykö. Mulla ollu jo kaks lääkärineuvolaa, seuraava ois kesäkuun loppupuolella. Äläkä hirveesti revi stressiä ton painon suhteen. Esikoisen aikaan kokonaispainonnousu oli 2 700, kävi kyl kuudessa, mut tippu ku turvotukset hävis. Pojan paino oli kuitenki 3040 ja oli täysaikanen!

Vimpula+hormoonihiiri
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:40 Vimpula kirjoitti:
Sanna-78 Tuntuu aikas jännältä, ettei teillä pääse lääkärin tykö. Mulla ollu jo kaks lääkärineuvolaa, seuraava ois kesäkuun loppupuolella. Äläkä hirveesti revi stressiä ton painon suhteen. Esikoisen aikaan kokonaispainonnousu oli 2 700, kävi kyl kuudessa, mut tippu ku turvotukset hävis. Pojan paino oli kuitenki 3040 ja oli täysaikanen!

Vimpula+hormoonihiiri
Oudolta se mustakin tuntuu ettei lääkärille pääse, mut tämä on sit vissiin käytäntö Turussa vai mitä muut turkulaiset sanoo???

Juu en mä tota painoa stressaa, se neuvolatäti tuntu stressaavan :LOL:

Ja tuntuu et mitä on tullu niin ne on tossa tisseissä, kun kuppikoko jo nyt kasvanu kahdella, ympärysmitta pysyny samana tai jopa pienentyny =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2007 klo 11:51 Vimpula kirjoitti:
Sanna-78 Kohtalontovereita... Ei mulla ekan aikaan kasvaneet läheskään näin paljoo...Pitää varmaan loppuraskaudesta siirtyä pipo-osastolle,et löytää sopivat B)
No pitää vissiin, kun alkaa kohta kuppikoot loppuu, nyt niinku 70H tai 75G :LOL:
 
emmmamma:
Joo eli vielä pitää jonkun aikaa odotella :)
tuntuu että kun nyt on rv 16että siihen 22 ei oo pitkä aika mutta sitten kun miettii että nyt on toukokuu ja heinäkuussa voi se vasta lähettää niin sitten se tuntuu kyllä pitkältä :D no kyllä se päivä sieltä vielä tulee!

jotain muutakin oli TAAS mutta kun ei muista :/ niin ei muista.

nojoo, jos tästä vaikka syömään lähtisi :D
 
heippa!

Minä sain eilen ihan ensimmäiset äippäfarkut ja onpa kyllä hyvät jalassa, ei kiristä eikä purista! Ja tuli sitten samalla otettua ensimmäiset masukuvatkin. On tuo masu kyllä jo melkonen pallukka, vaikka esikkoa vasta ootellaan!

Noista antihistamiineista... Setiritsiini valmisteita saa käyttää toissijaisena vaihtoehtona, jos ei saa apua silmätipoista ja nenäsuihkeista. Noita silmä ja nenä valmisteita pitää kuitenkin muistaa käyttää useampi viikko säännöllisesti, että niiden vaikutus ennättää tulla näkyville ennekuin luovuttaa niiden käytön!!! Ja nenäsuihkeissa ei saa käyttää sellaisia missä on limakalvojasupistava ainesosa mukana.

kyyhkynen ja pikku tirriäinen 14+1
 
Tuossa on teille puhelinnumero mistä voi noita allergialääkkeitä vähän kysästä http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437

Mulla on ainakin väsymys vaihtunut kevätväsymykseen, se on ollut mulla aina riesana enkä kyllä itse olisi hoksannut, mutta työkaveri kysyi että oletko varma että on raskaudesta johtuvaa. Minä kun olin jo menossa lääkäriin yms. mulla on hiljan sappi leikattu, että aattelin sen taas lähteneen prakaamaan ja maksa-arvot olisivat missä sattuu. Eli mietinnän jälkeen olen kevätväsymyksen kannalla, kun helpottaa kun pistää nenänsä pihalle. Tuttu juttu, toi ulkoilun auttaminen.

Sf mitta mulla otettiin lääkärineuvolassa jotain viikolla 12 ja se oli 9 cm. Ja painoa on ainakin tullut riittävästi, pitäis vissiin myö alkaa vähänkattoon montako pullaa ja jäätelöä :p päivässä syö :D Liian helppoja kun on töissä koko ajan saatavilla.

Multa tytön hoitotäti hirveesti kyselee että jääkö tyttö hoitoon sen päivän pari ja oli kuulemma jo hoitotoimistoon ilmottanu, että jään lokakuussa pois töistä, no onhan se hyvä että on ajoissa liikkeellä. Lupasin itse käydä siellä neuvottelemassa kuinka tehdään, aattelin tytön olevan marraskuun hoidossa, ettei tarvi sen kanssa itse miettiä että mitä tehdä kun en ole muutamaan päivään kotona, ellei satu viikonlopulle. Aikooko joku pitää lapsen hoidossa?

loviisa ja nalle 15+6?
 
ihanaa alkoi aurinko paistamaan kun koko päivän ollut ihan pilvessä!! :)

Mulla taas tuo päänsärky vaivana,nytkin ja tämä koneella oleminenhan helpottaa :/ voisi lepäämään mennä..
väsymystäkin kun tuntuu olevan..

Niin vielä niistä vatsakivuista että mistä voisi johtua kun eilen illalla nukkumaan mennessä ja tänään tuossa pari tuntia sitten alkoi särkemään vasempaan kylkeen??
ei oikein asentoa löytänyt miten olisi ja kesti ehkä jonkun max 30min ja lähtis pois. outoa : O

no ehkäpä mä tästä pois lähen ettei pääkipu vie järkeä.

 
Hilla se on ainakin tunnollisesti kommentoinut muidenkin juttuja =)

jotkut olivat käyneet neuvolassa ja hienoa että asiat olivat hyvin. Mahakipuja osalla on vaivana, toivotaan, että ei vakavampaa. Itsekin mietin juuri, että pääseekö tästä huolesta pikkusta kohtaan koskaan. HUolet varmasti tulevat jatkumaan myös syntymän jälkeenkin, että mihinkä tässä onkaan ryhtynyt. Ilmeisesti huolehtimaan...

Joillakin oli juttua noista rintojen kasvusta. Minulla myös aikamoiset ja mietin vain, että kannattaako jo nyt ostella imetysliivejä, kun niitä kuitenkin sitten tulee tarvitsenmaan, vai ostatteko ihan vaan tavallisia?
Minä kun en raaskisi hirveitä summia laittaa niihin.. tai tietty sitten imetysliiveihin ajattelin sijottaa niin siksi kyselen...

Äitiyspakkaus olisi ihana saada ja hypistellä vaatteita. Meillä ei ole vielä mitään hankituna, eikä hankitakaan enen ku syksyllä. Ajattelin käyttää äitiyspakkauksen laatikkoa sänkynä aluksi ja sitten vasta sänkyostoksille.

Minulla aika menee todella hitaasti. viikkoja on niin palkon vähemmän kuin teillä joillain, että vihreä kateudesta olen... Ja väsymys iskee kyllä heti jos hieman jotakin enemmän puuhailen. Niin ja ruoka maistuu kovin hyvin tänne, että pelottaa kun maha on vain läski, eikä mistään vauvamahasta ole tietoakaan...

no tulipas taas omaa napaa... ensi viikolla on neuvola lääkäri, joita meillä tarjotaan 3 jyväskylässä. Siellä ehkpä tuo sf-mittakin tulee sitten tutuksi.

Enni ja pikkunen rv 13+3 (Jos nyt olen laskenut oikein???)
 
Iltoja! :wave:

Emmammamma Avaan aina 2:t KaksPlussan sivut, toisiin kirjotan ja toisista luen, se helpoin ku oon niin horopää etten muuten muistais mitä mun piti kirjotella. Ja tykkään vähä kaikille jotain kirjotella, vaikka asiasta josta on puhuttu en niin tietäiskään :)

Loviisa Minä aion pitää tytön hoidossa. Kuitenki ku oon yksin, niin vauvan synnyttyä hyvä että saa virikkeitä ja leikkikavereita hoitopaikassa ja pystyn sit keskittyyn vauvaan. Oon ajatellut että jos viikottain olis hoidossa esim. maanantaista-keskiviikkoon ja sit torstaista-sunnuntaihin ei hoidossa. Näin ainakin aluksi. Sit kun toinen esim. puol vuotta niin sit vois sanoo hoitopaikan irti ja sit käydä noissa kerhoissa. Mulle moni sanonut että kannattaa pitää hoidossa ainakin alku tän tilanteen takia..

Enni Itsellä kasvanut tässä raskaudessa jo yhdel kuppikoolla rinnat ja lisää odotettavissa, joten ajattelin että vasta viimesillään ostan liivit. Viime raskaudes ostin liian aikasin ja ei puhettakaan että olis mahtunut päälle
:D

Nita Mullakin välillä ollut noita vihlomisia kyljissä ja tuolla ihan alhaalla(alavatsassa). Liittyisköhän nekin sinne kohdun kasvamiseen :whistle: Mulla tulee pää kipeeks aina auringon paistaessa jos ei ole arskalaseja päässä ja en oikeen osaa pitää niit :/

Tuulinen Teretulemast =)

HelmenTyttö Minulla taas tyttö olo, ollut alusta asti ja eihän se toinen tyttö haittais yhtään :)

Mona85 Minne sä haet opiskelemaan?

Omaa Eipä tuo Violan isä ole tullut tyttöä hakeen vaikka lupas, että hoitaa että saan levätä. Nykyään niin harvoin tapaa, ehkä ei halua nähdä mua ja kasvavaa vatsaani, saattaa ehkä herätä jonkin sortin syyllisyyden tuskat ku on taas ollut niin k***pää mua kohtaan. Mutta en mä siit jaksa sen kummemmin stressata. En ole soittelemassa perään, ihmetyttää vaan kun ei edes ilmota mitään. Onneks Violalla ihanat isovanhemmat jotka hoitaa minun lisäksi. Tänään muutenkin vatsa ollut parempi, ei kipuja niinkään.
Syötiinpä tuossa äsken just uusiaperunoita. Eihän ne suomalaisia ole, mutta kyllä oli hyviä :p

Vointeja hyviä kaikille :)

-Hilla- huomenna jo rv **15**<br><br>
 
Pömppöli
Helmentyttö: En ole vielä kysellyt siitä 4D:stä, koska ensin kun jaksasin ottaa selvää missä päin Helsinkiä se Femeda on, että uskallanko sinne ajan tilata, kun ei olla niin tuttuja Helsingin suhteen. Että osaisiko mies sinne ajaa vai pitääkö jotenkin taksia käyttää tai jotain. Pitää googlettaa ja katsoa kartalta missä se on. Tässä viikonlopun aikana kun tulis tehtyä mutta nytkin väsyttäis ja tekis mieli vaan nukkumaan. Vaikka ihan kuin tuo nyt isokin työ olisi, mutta ehkä huomenna huvittais enemmän. Viime yö kun meni vähän pipariksi, kun koira vinkui ja ravasi aamuyöstä, en tiedä mikä silläkin sitten oli. Vähän hankalia noi tommoset koirat jotka ovat olleet monella omistajalla, me ollaan neljännet tolle. Mutta tuntui talvella että pakko tuo on ottaa, kun tyttö ei sitä sitten muualle olisi halunnut antaa, just sen takia kun oli jo niin monta omistajaa ollut, oli tilanne että jos se meille sopeutuu niin ei tarvitse piikille viedä. Isukin koira siitä tuli mutta eihän silläkään ole aikaa koko ajan sitä ropsutella. Mutta ilmoittelen sitten sen hinnan paremmin kun tiedän. Työkaveri vaan kehui kovasti sitä 4D-ultraa niin kokemus se voisi tosiaan olla.
Mutta ei tässä tämän kummempaa tällä kertaa.
Pömppöli + Iita 16 + 2
 
huh,vähän se päänsärky helpotti ja heti koneelle :D

Noista rintojen kasvussta että kuulemma monilla kasvanut. Mulla ei yhtään! mies kyllä sanoi että on sulla kasvanut :D mutta ei ainakaan isompaa kuppikokoa ole tarvinnut, ei mulla koskaan isot tissit ole ollukkaan että sikäli :LOL: ja ehtiihän ne kasvaa.. eikä mua niin haittaisi vaikka ei kovasti kasvaisikaan :)

ENNI80: mäkin niiin ootan sitä äitiyspakkauksen hakemista/saamista jo :) ois niin ihana saada sieltä kaikki käsiin. Meilläkään ei oo tullu hankittua vielä mitään mut hankitaan sit kun sopivat tavarat kohdille osuu. esim.hoitopöytä saatetaan saada ja vaunut tutulta ostetaan.

Ainiin niistä vaunuista että; Ootteko yhdistelmiä ajatellut ostaa vai miten? Kun ite en yhtään tiiä

:ashamed: Sukulaisella ois just olikohan ne emmaljungin (meniköhän oikein..) yhdistelmävaunut myynnissä että kannattaisiko niitä harkita?
Tosin on tässä vielä niillekkin aikaa. Turvaistuin pitää ostaa ja sänkykin olisi yksi..
Mä vaan pelkään että sit kun jätän kaiken viime tinkaan niin huomaanki et tuun kotiin vauvan kans ja täällä ole mitään :D :\|

HILLA83: välillä mäkin teen noin että avaan 2 kpl sivuja et nään/muistan mitä muut on kirjotellu :)
Niin toivottavasti ne kylkisärytkin on vain niitä kasvukipuja :whistle: Mulla ne ei vain ollut vihlomista vaan pelkästään särkyä! : O
Pitäis varmaan ulkoilla nyt enemmän jos se vaik auttais tohon päänsärkyyn..

PÖMPPÖLI: mä kävin varhaisultrassa FEMADA:ssa ja mun mies heitti mut sinne ja lähti siitä sitten töihin :/ Muistaakseni siellä ei oiken paikkoja välttämättä löydy ulkoota..tiedä sitten onko esim.forumin tai vastaavan parkkihallissa.
Kyllä se oli ihan suhthelppo löytää, ja kyllä kartat varmasti jotain kertovat :)
Meillä kanssa tuo toinen koira jolle tämä on toinen koti, vähän eroahdista on että mielellään ei yksin jätetä ettei ulvo mutta välillä on parempia aikojja että ei ulvo ollenkaan ja sitten taas se alkaa.. muuten ihana haukku :)
oon ed.omistajan kanssa pitänyt yhteyksiä jne ettei kuitenkaan mikään ongelma koira ja nuorikin vielä on joten piikki ei olis tullut kuulonkaan.
Ikäväähän se vain on että koira joutuu kotia vaihtelemaan :/ ( tai mikä eläin vain...)

Niin se 4D-ultra, itekkin haluisin tietää että minkähintaista ovat ja onko tuo femada ainoa mikä niitä helsingissä muka tekee? :eek:

no eipä tässä tämän enempää tälläkertaa
Jos koirien kanssa lähtisi ulos!
:wave:
 
Iltoja :wave:

Piti ihan ruveta kysymään että onko muilla ollut vaivana nenäverenvuoto? Mulla ei muuten tule ikinä verta nenästä, mutta edellisen ja tämän raskauden aikana on vuotanut sitten senkin edestä.
Pahoinvointi ei helpota, jotenkin niin kovasti odotti sitä 16 rv:n "rajapyykkiä" että kyllä se viimeistään sitten helpottaa, mutta nyt ei kyllä jaksa enää uskoa siihen. Päänsärky, huimaus ja yleinen heikko olo on seuranani melkein koko ajan, vaan se nyt ei ole mikään ihme tällä ravinnonsaannilla ;)

Ovatko muut miettineet sukupuolen utelemista ultraäänessä? Me kysyttiin esikoisesta ja aiotaan kysyä nytkin, sen verran on kahdelle vauvalle hankittavaa että olisi kiva tietää minkä värisiä ostetaan. Tuo uusi äitiyspakkaus on musta aivan ihana, parit laatikot taidetaan tilata.

Liikkeitäkin olen nyt parisen viikkoa rekisteröinyt, masua kutittelee ihanasti. :heart: Mun maha on jo ihan hirmuinen pallo, saa nähdä mahtuuko sitä loppuajasta enää ovista kulkemaan tai auton ratin taakse :LOL:

Meillä ei taida olla paljon miettimistä tuossa päivähoidon jatkamisessa esikoisen kohdalla, kahdessa vauvassa ("hyvällä" tuurilla vielä täysin eri rytmi kavereilla) taitaa olla mulle niin paljon hommaa ettei siinä paljon enää 3-vuotiaalle kaveriksi riitä! Ja semmoinenkin käytännön syy on tuohon tarhapaikan pitämiseen, että mitä jos joudun loppuraskaudesta vuodelepoon ja vaikka osastolle asti? Miehen on kuitenkin käytävä töissä, joten kyllä sen päivähoitopaikan on hyvä olla olemassa.

Enemmän kuulumisia sitten äippäpoli käynnin jälkeen, tiistaina! Hyviä vointeja kaikille =)

Liituraita 15+4<br><br>
 
Helsingissä ainakin Keskuskadulla on lääkäriasema jossa tehdään 4D-ultria
tässä linkki http://www.terveystalo.com/index.php?50&cmsshow=16;artikkelit

Omaa napaa: Vihdoinkin on varmaan lisärauta alkanut tehoamaan, kun pysyy jo hereillä ilman kaksia päiväunia :whistle: ja jaksoin jopa siivota eilen.
Mies oli hiukan ihmeissään töistä tullessaan kun koti olikin siisti sillä en ole varmaan kuukauteen pistänyt tikkua ristiin kotona :ashamed:

Viime yönä heräsin koviin supistuksiin ja olin jo hilkulla soittaa miehelle töihin, mutta onneksi maltoin mieleni koska loppui ne jonkun ajan päästä, ei tarvinnu turhaan miestä hätistää töistä kotio.
Edellisessä raskaudessa samanlaiset supistuksetalkoi viikolla 17 ja silti meni viikolle 41 joten eipä tässä kai aihetta huoleen nytkään

Pari viikkoa on seuraavaan neuvola-aikaan ja ultraus on sitten juhannusviikolla.

katjuza ja mahamöykky 15+3
 
En viitsi kirjautua
Huoh, taitaa tulla yksin odotus mulle. Noh, siihen olen kyllä varautunut ja asennoitunut jo pidemmän aikaa.

Mitäpä sitä tollasta idioottia miestä kattella, kun hermot vaan menee... Ite hän niiiiiiiiiiiiiiiiin tätä lasta halus, mut nyt ei näy kotona lainkaan ja jos on niin nukkuu tai on vihanen... Maailma on miehiä täynnä, mitä mä tollasella...

 

Yhteistyössä