Marrasvauvat 2007 HELMIKUU´08

Nyt Emmi vetelee jo nukkumisennätyksiä.. Nukahti eilen illalla auton tuevakaukaloon klo 19, kun oltiin anoppilassa kyläilemässä. Klo 21 kotona jo ajattelin, et täytynee se herättää, et saa yövaatteet päälle jakerkeis vaikka valvookkin hiukan ennen yöunille menoa mut eihän sitä saanut edes hereille! :eek: Muutaman nätin hymyn väläytti kun vaihdoin vaipat mut ei.. siinä nukkua töllötti vaan. Sit heräs joskus klo 23 syömään ja nukkuu vieläkin!!! :whistle: Mä olen monet kerrat käynyt tarkistamassakin, et hengittääkse oikeesti..

Meillä onkin sit huomenaamuna neuvola. Noralla 4v neuvola ja Emmillä sit se 3kk. Klo 8 pitäis sinnekkin raahautua..

Ai niin.. meilläkin oli mies eilen illalla telkkarissa.. :LOL:

jaahas..kahvia kahvia..
 
Huomenia,

Meillä on vähän tautista porukkaa täällä. Mies jäi kotiin lepäilemään ja tekemään etäpäivää, kun oli eilen tosi kipeä olo. Tuolla se sängyn pohjilla vielä koisii. Ja tyttöä oon kuulostellut, kun se on sekä tänä- että edellisyönä krohissut jonkunverran. Päiväsaikaan ei eilenkään kuitenkaan mitään ollut, joten en sitten tiedä. Pitää tarkkailla... :/

Sanna: Varaudu, että Ella pärähtää kuviin koska vaan joskus myöhemmin. =) Kun kirjoitin ylioppilaaksi, yhdestä rinnakkaisluokkalaisesta ja samalla meidän koulun lakitustilaisuudesta tehtiin joku pikkujuttu Ylen uutisiin. No sen jälkeen lähes aina, kun on jotain kirjoituksiin tai ylioppilasjuhliin liittyvää juttua Ylellä, näyttävät sitä kohtaa, kun lyödään lakit päähän. Sinänsä ihan hauska havahtua siihen, näkee tuttuja naamoja vuosien takaa. :) Mutta eiköhän se kuvanauha ala pikkuhiljaa olla niille liian vanha näytettäväksi... :LOL: :ashamed:

Melkoset unet Emmillä! =) Meillä ei ikinä olla yhteen putkeen yli 6 tuntia nukuttu, yleensä pisin putki on 4-5 tuntia. Mutta juu, edelleen joskus on täytynyt käydä tarkistamassa hengittääkö tyttö, jos uni oikein hyvin maistuu. :whistle:

Kahvikupin täyttö...

mussu & alisa 6.12.
 
Meilläki viel vedetään sikeitä,nukahti jo yheksältä ja seittemän aikaan söi.Ite en enää kehannu sänkyyn jäädä pyörimään.Hassu tää ihmisen mieli,nyt kun on nukahtanu jo viikon ihan ilman mitään kommervenkkejä,ni sitä vaan oottaa,et millonkahan toi tilanne taas muuttuu.Ei noi hampaatkaan näy noita unia häirihtevän,onneks.

Ihteeni ahistaa toi yletön kakanpanttaaminen,annan joka aamu tissin jälkeen puol purkkia luumua tai ruusunmarjaa,mut panttaaja mikä panttaaja.Ei mitään vaikutusta.Tänään aattelin antaa päärynää.Pottua ollaan pieninä annoksina maisteltu,kylläpähän se suoli pelaa sit yleensä paremmin ku pääsee alottaan puurot.

Siinä mielessä ois ihan kiva ku asus kaupungissa,kuulostaa tosi kivalta ku järkkäilette noita yhteisvaunuiluja.Meijän kylällä ku tais marraskuussa syntyä yks Roopen lisäks!

Vimpula ja Roope :wave:
 
huomenta! mä oon herännyt jo tänää klo 8 ja se oli ihan levottoman aikasin:) Minni vetää tuttuun tyyliin taas pitkiä unia, nukahti eilen klo 23, heräs syömään klo 8 ja uni jatkuu:)

osaako teiän kaikkien muiden vauvat jo kääntyä siis joko mahalta selälleen tai selältä mahalleen? meillä tosta taidosta ei ole mitään hajuakaan:) ja oonkin ihan varma et todennäkösempi taito meillä on takaperin kuperkeikka kuin mikään kääntyminen :LOL: lentää tolla meiän neitillä noi jalat siihen tahtiin, että se on oikeesti joku päivä ympäri..

Onhan kaupungissa asumisessa toki puolensa.. Tänäänkin meiän pikku kaksion tulee valloittamaan Alisa ja Pihla:) Mutta kyllä jos vaan pystyisin niin haluisin kasvattaa lapseni maalla, mut tää on tietenkin tämmönen mielipidekysymys..

no mut nyt pitää ryhdistäytyä, pitää ruveta imuroimaan..
 
Cara Me ollaan kipeenä. Soitin jo DJ Mussukallekkin.. Eilen illalla oli vielä ihan ok, mut nyt on äipällä pää täynnä räkää ja kurkku on karhee ku raastinrauta. En viitti teitä tulla tartuttamaan.. On toi pikkunenkin kipeenä. Aivastelee ja rohisee raukka. Oli niin mielenkiintoinen yö että huhhuh, eipä paljon nukuttu ei. Toivotaan ettei nyt pahemmin sairastuisi.

Kaupungissa asumisen huono puoli on ainakin se. että taudit leviää helposti.. Nytkin liikkeellä flunssat ja vatsataudit, vaikka kyllähän nää pöpöt sinne maallekkin löytää.. Meillä mies pitää nyt isyysloman ja onpas kiva juu jos menee seuraavat kaks viikkoa sairastaessa. Vaikka ei me kyllä kauheesti olla menoja tähän suunniteltukaan mutta..

Meillä ei vielä käännytä. Kerran pari vahingossa mut muuten ei. Kyllä Pihla kovasti punkee tossa matolla ja navansa ympäri pyörii, mut eipä kippaa enempää kun kyljellee.

Mulla oli kauhiast jotain kommentoitavaa mutta eipä toimi tää pää nyt. Poistun takavasemmalle kipeilemään kera Panadol hotin ja nenäliinapaketin.
 
Piinille paranemisia!!!!
Itse olen edelleen kipeänä, tänään siis viikko täynnä :kieh: kuume häippäs sunnuntaina kokonaan ja sen jälkeen on ollut 'vain' kurkkukipua, yskää ja nuhaa.... Tosi rasittavaa tämmönen kun ei lakkaa ollenkaan.

Lauantaina olisi parhaan ystäväni isän hautajaiset, joten olisi kiva jos tää yskittäminen lakkais, kun ei haluis siellä huomiota herättää ja häiriköidä:/ Ja mikä pahinta, yskänpuuskat oikeen yltyy kun yritää olla hiljaa kuten illalla nukkumaan mennessä...

Piti tänään siivoilla, mut tokkopa siitäkään mitään tulee, kun vähän alkaa touhuu niin olo huononee :snotty:


Cara- : ei meillä Milla vielä kääntyile kumminkaan päin, ainut on tuo hauska peruuttelu joka on koko porukasta hauskaa katseltavaa, kun saa vaipan pyllyn alle niin tyttö pakenee :LOL:

jaahas, pesukone valmis, jos nyt ainakin pyykit jaksais laittaa kuivumaan :whistle:

Mirnu ja Milla :wave:
 
|O |O Huomenta |O |O

Petrus on ollut parina yönä sellanen,että kun ekan kerran "herää" syömään niin nukahtaakin sitten makoisasti tissille |O Ja minä saan sitten antaa tuttia herralle kun unen pöpperössä hamuaa joko tuttia tai nyrkkiä,mutta ei jaksa kunnolla herätä :whistle: Ens yönä kyllä vaihdan vaipan ennen syöttöä,että heräis kunnolla.

Toisilla vaan nukutaan ihan reiluja yöunia,aivan kateeksi käy :ashamed: Tai muutoin meillä mennyt ihann ok,mutta tästä uudesta systeemistä mä en tykkää. Ennen jaksoi syödä kunnolla joten nukkuikin sitten kunnolla...

Eipä mulla muuta...poistun valittamasta :ashamed:

Ja tervehtymisiä sairastelijoille,taitaa olla aika flunssasta aikaa nyt :snotty:

LilliM+Petrus
 
Tuttipulloja ei täälläkään joka kerta keitellä. Keitän isomman satsin muutaman kerran viikossa, joukossa kaikkia koiran suussa + lattialla käyneet tutit =)

Ihanaa kun alkaa oma olo helpottamaan antibioottikuurin ansiosta. Johan tässä ehdittiinkin sairastaa. Ja toivottavasti toi pojan korvatulehdus on nyt tällä kuurilla ohitse.

Mäkin oon miettinyt että ostan velliä tolle mukulalle. On kumminkin nukkunut syntymästä saakka yöt hyvin, nyt syö 01-09 välillä neljä kertaa! Päivät jaksankin antaa koko ajan tissiä ja tarpeen vaatiessa pulloa päälle, mutta noi yöt... Toinen on vaan niin nälkäinen!

Nyt pukemaan ipanalle vaatteet että päästään kauppaan, ja sen jälkeen päikkäreille. Eilen nukuttiin yhdessä neljän (!) tunnin päiväunet. Oli illalla hieman kiire kotitöiden suhteen :)
 
JUU.. mun tekstistä tais tulla väärin ymmärretty tai mä kirjotin se huonosti. Eli kyl Emmi söi yön aikana.. Ei nukkunu syömättä 9h :LOL: Oli vaan ihme, et ei heränny virkeenä yöllä, kun alkoi nukkumaan niin aikaisin. Itseasiassa mä en edes tiiä et miten se öisin syö, kun en kunnolla kerkee siinä välillä ittekkään heräämään... :whistle:

Paranemisia sairastaville :hug: Meillä Emmin oikee silmä rähmii aina vähän väliä.. Mikähän siinä.. :| Puhistelen sitä aina keitetyllä vedellä ja sit se on taas jonkun aikaa hyvä ja sit taas alkaa rähmimään..

Joku kaipaa tuolla seuraa..
 
Käytiin tossa aamulla näyttäytymässä lääkärissä, koska Saralla on ollut flunssaa ja nyt on pari iltaa vaan itkenyt kun on selälleen laitettu. Onneksi ei kuitenkaan ollut mitään korvissa tai missään muuallakaan. Sai äiti taas mielenrauhan :ashamed: ihmetytti vaan kun lääkäri sano saman tien että ei näin pienellä korvatulehdusta voi olla, tai toki voi olla, mutta se on hyvin harvinaista...Eikös korvatulehdus kuitenkin ole pienten lasten yleisin sairaus? ja kai sitä näinkin pienellä voi olla? :/

Me ollaan myös sairastettu kaikki vuorollamme, mies ja sara oli yhtä aikaa flunssassa ja nyt olen minä. Pää on täynnä räkää ja kurkku on tosi kipeä :( ei päästä tänään edes vauvahierontaan kun en viitti lähteä sinne tartuttamaan muita. Pöh, siinä meni viikon kohokohta :ashamed:

Paranemisia vaan kaikille sairastaville :hug:

Jospa sitä menis tekemään jotain hyödyllistä :wave:
 
Moikka!

Paranemisia kaikille sairastaville. :hug: Meillä on koko porukka jo sairastanu ja eihän se mukavaa ollut.

Meillä nuo nukkumiset vaan lyhenee ja lyhenee. Viime yönä oli max kahen tunnin unia. Huh. Huomenna on neuvola niin kysyn sieltä voisko tolle poitsulle antaa jo jotain muuta ruokaa. Aattelin odottaa siihen 2,5 kk ikään mutta....

Täälläkään ei ole kovin suuria merkkejä kääntymisestä. Pari kertaa on kyljellään käynyt ja istumaan yrittänyt kangeta! Mut muuten on kyllä kova meuhkaamaan. Ei välillä meinaa nahoissaan pysyä, kun ois vissiin kova hinku juoksemaan, mut ei tajua että tartteis eka kääntyä ympäri.

Ellu meillä kans rähmii väillä tuo silmä, mutta sit se menee kans ohi. Ei kai se mitään silmätulehdustakaan voi olla kun ei muuten punota tai oireile.

Jospa jatkais kahvin juonia, kun ei muuta asiaa muistu mieleen.

Kohta lähetään muskarikaverin luo kylään :)

Tiitu ja Arttu
 
meillä oli tänään 3kk neuvola. Painoa pojalla 7880g ja pituutta 63cm. Painoa kertyy siis ihan kiitettävästi, pituutta hieman hitaampaan tahtiin, mutta yli keskikäyrän kuitenkin. Vielä ei kiirettä kiinteiden aloitukseen, mutta taidan kuitenkin seuraavan kk sisällä alkaa jotain maistattamaan. Saatiin toinen osa rotarokotetta ja eka virallinen rokote. Eljas ei itkenyt piikitettäessä yhtään, vaan vasta sitten kun laastaria laitettiin reiteen.

Viime yö meni taas mallikkaasti. Eljas simahti sänkyynsä 9 jälkeen ja heräs syömään aamulla 5 jälkeen ja sitten nukkui vielä puol 8 asti. Nyt vetelee sikeitä vaunussa kun rupes tuo neuvola käynti nukuttamaan niin paljon, että siirsin suoraan kaukalosta vaunuihin kun kotiuduttiin.

Cara Ei meilläkään Eljas vielä mihinkään kääntyile. Pari kertaa on kyljelleen itsensä ängennyt mutta sitten kellahtanut takaisin selälleen. Enkä usko että kovin nopeesti menekään minnekään. Mahalleen jos laittaa niin Eljas vetää vaan jalkansa alleen. joten mäkin veikkaan että meillä kontataan ennen kuin mihinkään käännytään :LOL: Mä oon ollut yllättynyt kun niin moni on sanonut että vauva menee ensin mahalta selälleen ja sitten vasta selältä mahalleen. Minun kaikki tuntumat vauvat kun ovat ensin menneet selältä mahalleen. Ehkä se hjohtuu siitä ettei monellakaan tule paljon pidettyä vauvaa mahallaan. Usein se käsi tahtoo jäädä siihen väliin ettei vauva pääse mahalta selälleen, vaikka muuten se oisikin vain päänheilautuksesta kiinni.

Sanle ja Eljas huomenna 3kk
 
Kääntymisestä: meillä mennään mahalta selälleen ja just sillain, että pään heittää sivulla ja kellahtaa. Voi tosin olla vahinkokin.
Selältä mahalleen on kanssa päässyt muutaman kerran, kun Jarkolla on tapa hieroa naamaansa alustaan, niin siitä sitten samalla kellahtanut mahalleen. Ja voi sitä ihmettelyä.
Mahallaan ollessaan pitää itseään kyynärvarsien varassa ja jalat viuhuu kovaa, että kiire olis kanssa jo johonkin, vaikka äippä yrittää rauhotella.... On sitten tollasen session jälkeen niin ylikierroksilla, että pitää ihan rauhotella poikaa.

Meillä rähminyt toinen silmä syntymästä asti. Kun ei tule tulehusta niin ei antibioottia, vaan puhistusta vaan, sanottiin neuvolassa, jos rahmii vielä (en muista milloin) niin sitten läheteen saa silmäpolille(tai johonkin)

MEillä ei onneksi vielä ole sairastettu, vaikka öisin täälläkin on välillä nenä tosi tukossa. mut päivällä ei sitten mitään.
No me lähetään kohta junaan.... saa nähä nukkuuko Jakke vai miten mennään... :/

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!!! Palaan asiaan sunnuntaina jos ehdin. :D
Paranemista kaikille sairastaville :hug:

Enni ja Jarkko s.25.11
 
HE82 Kyllä vaan voi näinkin pienellä korvatulehdus olla, eikä oo kiva juttu, meillä ei ole yhdelläkään aikasemmista lapsista korvatulehduksia ollu niin olishan se tietty liikaa pyydetty että tällä viidelläkään lapsella ei olis :/ :whistle:
Voimia vaan kaikille sairastaville

Meillä tuo Jeremiaskin sai sitten kuumetta eilen ja taas ollaan loukussa kotona, ei pääse mihinkään :headwall: , mulla kyllä seinät kaatuu niskaan kun lapset rupeaa sairastamaan, kyllä mä mielelläni lapsiani hoidan, mutta tää sisällä oleminen kun ei pääse mihinkään :kieh:
Ensviikolla alkais Jeremiaksen sairaalajakso Lastenlinnassa joten toivottavasti ollaan kunnossa siihen mennessä.
Nyt on kyllä pakko joutua siivoamaan, törkeä sotku meillä kun ei oo huvittanu siivota moneen päivään, ja lapsiakaan en ole komentanu siivoamaan omia jälkiään ja sen kyllä huomaa nyt täällä kämpässä
:kieh:

katjuza ja Eemeli



 
Tiitu juu, mäkään en usko et silmätulehdus olis, mut mistähän mahtaa johtua. Ja kun se on aina se oikee silmä mikä rähmii.. Pitänee huomenna kysästä neuvolasta.

Emmi on nyt innostunut tollasesta lelukaaresta minkä laitan sille aina tohon sitteriin viihdykkeeksi. Nyt on hoksannut, et kun niistä leluista vetää, niin alkaa musiikki soimaan. Nyt sit sitterissäkin on kiva istuskella :D

Mä olen kans miettinyt, et pitäisköhän mun alkaa antamaan Emmille luumusosetta.. Meillä nyt panttaaminen vaan jatkuu.. yleensä saunapäivät on näitä mahantyhjennyspäiviä.. Pierut haisee ihan huhu huh-pahalle.. isäänsä tullut :LOL: Piereskelee tosi paljon ja välillä tulee pienet itkutkin piereskellessä.. :/

Meillä käännyttiin ensin selältä mahalleen.. Nyt sit ei meinaa millään pysyä mahalleen, kun mahalleen ollessa nostaa jalat ilmaan ja alkaa keikkumaan mahalla :LOL: sit taas kellahtaa selälleen ja se tympäsee, kun joutuu kauheella vähtäämisellä ja työllä taas kääntymään mahalleen..tätä sit jatkuu ja kauheet kiukut päällä.



 
Ihan pakko oli tulla kertomaan, että just kun sanoin ettei meillä mihinkään kääntyillä, niin nyt se sitten tapahtu! Mahalta selälleen tossa olkkarin lattialla pyörähti ympäri sillä aikaa kun hain sille vaatteita kaapista. :)

Tän päivän ihmeitä.....
 
Rähmivistä silmistä piti sen verran kommentoida, että todennäköisesti syynä on kyynelkanavan tukos. Jos vaivaa vielä 6 kk iässä niin yleensä tuolloin lähete silmälääkärille. Suurimmalla osalla ongelma kuitenkin hoituu ilman kummempia toimenpiteitä. Neuvolasta kannattaa kysyäö ohjeet, miten silmän sisänurkasta painamalla saa rähmää tulemaan ja se sit pyyhitään pois.

Ei täälläkään kääntyillä. Kerran on kääntynyt vatsalta selälleen mutta se oli vahinko. Neuvolan terveydenhoitajan mukaan yleensä ensin opitaan kääntymään selältä vatsalle. Jonkun muistan kertoneen että ensin kääntyi vatsalta selälleen mutta hallitusti sen teki vasta kun oli oppinut kääntymään selältä vatsalleen. Mutta kukin lapsi oppii tavallaan ja tahdissaan. Meillä ei hirveesti ole edes yritystä. Jalkoja nostelee kattoa kohti ja tässä touhussa kellahtaa kyljelleen mut se on sit siinä. Mutta kerkeehän tuo. Pääsee helpommalla kun äiti kääntää =)

Täällä oli Euromarketissa myynnissä lasten cd-levyjä 2 euroa/kpl. Pakattu yksinkertaiseen pahvikoteloon. Oli useita erilaisa mutta ostin kokeeksi vain yhden. Jahka tuo pikkumies herää, niin kuunnellaan.

Sanna Mun äitiä oli joskus kuvattu tv-uutisia varten sen työpaikalla. Tämä tapahtuin joskus ikuisuus sitten. Äiti oli tietty ilmoittanut kaikille sukulaisilleen että on illan puoli yhdeksän uutisissa. Aihetta tosiaan käsiteltiin uutisissa muttei näytetty sitä kuvattua pätkää :LOL: :LOL: Äitiä harmitti lähinnä se, että oli jo ehtinyt suvun hälyttään televisoidensa ääreen. :LOL: :LOL:
 
Tänään oli neuvola ja Aino on kasvanut ihan mukavasti omalla käyrällään. Pituutta on nyt 61cm (olisi kyllä mielestäni enemmän, mutta tyttö kiemurteli ja oli ihan mutkalla kun mitattiin...) ja paino 6020g. Maidolla mennään siis ihan mukavasti. Ikenet olivat ylhäältä sen näköiset, että hampaitahan sieltä on tulossa. Nltädin mukaan voi mennä toista kuukautta ennen kun puhkeavat. Siinä siis selitys hirveille rintaraivareille ja muutenkin tavallista ärtyneemmälle käytökselle. Rokotukset pistettiin kankkuun ja jännityksellä tässä odottelen mahdollisia kipuiluja. Vähän Aino itki, mutta kun sai muuta ajateltavaa huuto loppui. Vaatteita puettaessa äidille jokelleltiin tarinaa siitä kuinka kurjaa se pistäminen oikein oli! Nltätikin naureskeli, että heti ollaan kantelemassa äidille mitä on tehty.

Rähmää on Ainolla ollut synnäriltä lähtien vähän väliä oikeassa silmässä. Tulehdusta ei ole, mutta rähmää riittää. Kyynelkanava on tukossa ja siitä tuo rähmiminen johtuu. Olen ohjeiden mukaan painellut kyynelkanavan kohdalta, jos vaikka sattuisi aukeamaan itsestään, mutta tulosta ei ole tullut. Ei se silmä tunnu Ainoa häiritsevän, mutta kyllä minua vaivaa välillä kun nätillä tytöllä on rähmäripset!

Kaikkea oli mielessä, mutta täytyy äänistä päätellen lopettaa. Pikaista paranemista kaikille sairastajille!
 
Hei!

Täälläkin ovat ihanat rintaraivarit alkaneet... Tässä parin päivän ajan on ollut työn ja tuskan takana saada neiti syömään päivällä ja varsinkin illalla... Aamullakin tyttö meni nukkumaan ilman ruokaa, kun ei suostunut syömään mitään, pelkkä tissin näkeminen sai tytön huutamaan naama punaisena... Miten ootte saaneet ne lapsenne syömään raivareiden aikana?

Täälläkään ei vielä kääntyillä mihinkään suuntaan... Aina silloin tällöin vahingossa tyttö pääsee kierähtämään mahalta selälleen. Lelut kiinnostavat koko ajan enemmän ja nyt tyttö saa niitä aina välillä käsiinsäkin... Yleensä sitten lentävät vauhdilla naamalle!

Onko kukaan menossa vauvauintiin? Me olemme menossa muutaman viikon sisällä, kunhan tuo maaginen 3 kk tulee täyteen.. Saapas nähdä mitä siitä tulee, ainakin äitiä jännittää ensimmäinen kerta...
 
Martta-A Mietiskelit noita raivareita. Meillä on joko huijattu tyttö syömään raivarin aikana tai sitten yritetty myöhemmin uudestaan. Tuo huijaaminen meillä tarkoittaa käytännössä sitä, että kun tyttö huutaa, koitan saada hänet hamuamaan laittamalla sormen suuhun. Jos hän yrittää yhtään tarttua sormeen, tuikkaan tissin tilalle ja vedän sätkivän, potkivan ja kiemurtelevan paketin mahdollisimman lähelle itseäni. Välillä rauhoittuu syömään "huijaamalla", vaikka alkuun mölyäisikin rinnalla, tissi suussa. Sitten on niitä päiviä, ettei rauhoitu missään asennossa edes hamuamaan ja silloin laitan maitobaarin tylysti kiinni ja yritän myöhemmin uudestaan. Joskus on auttanut kantoliinaan ottaminen ja pienet unet. Kun Aino on osoittanut heräämisen merkkejä, olen heti tarjonnut rintaa ja unenpöpperössä syöminen on sujunut oikein mukavasti. Tietoa rintaraivareista löytyy esim. : http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=72&Itemid=117
 
Mulla särkee pää, nenä vuotaa, kurkkuun sattuu :headwall: :headwall: :headwall: Mies on kipeenä ja ne nukkuu Ellan kanssa. Mäki haluisin nukkua, taidan mennä sitte ku toi ukko herää.. En mä nyt haluu olla kipee. Huomenna pitäs mennä aamulla ekan kerran muskariin Seikkailupuistoon ja la pitäs lähtee kaverin kanssa baariin..

Kävin tänään ostaa Baobab babysta sellasen pinkin sisältä ja päältä maastokuvioisen makuupussin minkä saa rattaisiin turvavöihin tai turvakaukaloon. Ella ku ei välttis enää koko aikaa nuku ku ollaan liikenteessä ja vaunukopasta ei nää ympärille ja tavallinen makuupussi ei oikee pysy paikallaan.. Nyt on sit makuupussi ja tutti&ketju samaa sarjaa ja väriä :D

Meillä käännytään mahalta selälleen ja selällään ollessa menee kyljelleen mut ei käänny mahalleen.. Mahallaan nostaa kans jalkoja ylös ja on lentoon lähdössä-näköinen.. Ja samaa tota peruuutusta harrastetaan ku vaippaa laitetaan.. Tota mahalta selälleen hommaa Ella on tehny n. 1.5kk ikäisestä asti... Niin ja tota pyörimistä kans harrastetaan, varsinki jos on meen sängyssä..

Joku aikaa sitte kysy et onks vauvalla viel puklaamisen jälkeen nälkä, niin kyl meillä ainaki saatetaan syödään viel puklun jälkeen..

Kaverin luona oltiin tänään kylässä ja Ella oikeen sivistyneesti käyttäyty, ei puklannu yhtään ku söi.. mut kas kummaa ku kotiin tultii ja syötiin niin kauheet puklut lattialle ja hetken päästä mun päälle. Vieraskoree neiti :D

Ella meni eilen nukkuu klo 22, söi klo2, sitte klo 6 ja sitte 9.30. En tie miks nyt tolleen oli nälkä kun on nyt jo pitkän aikaa syöny vaan kerran yössä...

Mut mä meen keittää porkkanaa ja perunaa Ellalle.
 
Kiitokset Caralle kestityksistä. :) Ja pahoittelut Alisan puklunäytteistä. :ashamed: Tää on tätä... ;) Harmi kun Piin ei tytsin kanssa päässyt mukaan. :( Paranemisia. :hug: Kuin myös muillekin sairastelevaisille jaksamisia! :hug: Itselläkin on kieltämättä vähän epävakaa olo tällähetkellä: päätä särkee ja kurkkua kuivaa. Toivottavasti johtuu vaan tuosta tuulesta, kun kotiin käveltiin. Ei halua sairastua! :/ Vaikka samaa mäkin Piin ajattelin: se olisi mun vuoro. ;) Alisan tukkoisuuteen annoin aamulla suolatippoja, mutta muuten suht hyvin on tyllerö jaksanut.

Caran kanssa mietittiin, että voishan pk-seudun marrasmamat järkkäillä isommankin joukkoryntäyksen johonkin Helsingin keskustan kahvilaan tms. =) Olisiko moisesta kiinnostuneita? Kaikki siis mukaan vaan, jotka jaksaa Helsingin keskustaan vaunuineen tulla! :)

Meillä kääntymisessä on otettu takapakkia! :eek: Joskus päälle viikko sitten tyttö oppi mahalta selälleen käntymään. Heijaili itseään mahalla ollessaan ympäri ja vähän jo alkoi yritellä perään selältään mahalleen menoa. Lopulta ei enää mahallaan edes tahtonut pysyä, kun heti alkoi kääntyä ympäri. :) Mutta sitten oli muutama päivä taukoa, kun ei masullaan tullut tytsyä pideltyä ja nyt ei olla taas juurikaan oltu kääntymisestä kiinnostuneita. Aina ei kai vaan voi huvittaa. ;)

Nyt on pakko mennä ottamaan särkylääkettä. Lupaavaa. :snotty:
 
katjuza:kyllä vähän ihmetytti kun lääkäri sanoi noin, mutta se olikin taas näitä terveyskeskuksen arvaajia... :/ pikaista paranemista Eemelille, ikävää kun toinen joutuu sairastamaan :hug:

DJ Mussukka: me ollaan kyllä Saran kanssa mukana jos jonkinlainen joukkoryntäys on suunnitteilla! =) paranemisia sinnekin :hug:

pitää mennä taas...
 

Yhteistyössä