Marrasvauvat 2007 * HUHTIKUU*

Mun vanhemmat pojat on 7v ja 4v. Esikoinen ja Petrus ovat kuin kaksi marjaa. Esikoisen vauvakuvia kun katsoo niin aivan kuin Petrusta katsoisi. Keskimmäinen on ihan "oman näköisensä" ja luonteensa ;) Vauvanakin ollut ihan eri näköinen kuin nämä kaksi muuta ja Petrus ei ole ollenkaan niin iso/roteva kuin meidän keskimmäinen. Vaikka oli Petruksella syntyessään tuota kokoa :whistle:

Meillä nyt otettu käyttöön se Hipp-kaurapuuro. Eli meillä nyt sellanen systeemi,että aamulla vähän hedelmä/marjasosetta,päivällä jotain kasvismössöö ja nyt iltaisin tuo puuro. tai nyt oli eka ilta,että annoin sitä. Ja musta tuntuu,että en mitenkään umppaa väkisin tolle pojalle mitään vaan ihan hyvällä halulla kaiken syö+maidot tietty päälle. Vesi maistuu myös oikein hyvin =) 5kk:n iästä lähtien varmaankin sitten puuro aamuin illoin.

Mut jos menis iltapalaa syömään :p
 
No niin nyt tännekin pääsi, eikö teillä muilla oo takunnu?!

Meillä esikoinen tulee tän kuun vipa päivä 2.v . Kyl niistä nyt huomaa et veljeksiä ovat, mutta mun mielestä ne on kumminkin "erinäköisiä", johtunee varmaan siitäkin et akseli on isomman puoleinen. Painohan se syntyessäänkin 1,5kg enemmän ku esikoinen..! kaikki aina sanovat et akseli niin isänsä näkönen ja esikoinen taas mun..!

Eilen oltiin neuvolassa, painoa oli 8760g ja pituus 70cm. Rokotuksenkin akseli sai, eipä ollu moksiskaan, ei tainnu tossa mehevässä reidessä tuntua.. =) Paino on mennyt ihan tasaisesti, pituus pyrähdyksittäin. Lihaa vois lisätä ruokavalioon, mut en nyt ihan varmaan vielä, ku syöminen nyt on vähän mitä sattuu. Meillä soseita menee n. purkillinen hedelmää, osa aamulla, loput illalla ja n. puol purkillsta peruna-porkkanaa. Bataattia ajattelin seuraavaks koklata.

Teen pakastimeen vain porkkanasoseen, perunan sit lisään tuoreena. Ja jos nyt sillä hetkellä ei oo niin annan vain porkkanasosetta. Se peruna ei vissiin oikeen pakastamisesta tykkää, mut henk.koht. kokemusta ei ole..!

Mut nyt pitää mennä esikko tuli tohon vinkumaan...vissiin tylsää!

mamma&akseli
 
En oo minäkään päässyt tänne kaksplussalle muutamaan päivään. Takkuillut on.

Olin perjantaina viihteellä parin kaverin kaa. Oli kyl tosi kivaa, vaikka edelleen on hiukan heikko olo...

Meillä vihdoin nukutaan päiväunia ihan nätisti. Eli kun poitsua väsyttää, laitan sänkyyn ja tutin suuhun ja pian poitsu on unessa. Ennen se oli yhtä huutoa ja kitinää, kun sänkyyn laittoi. Ulkona nukutaan silloin tällöin.

5kk poika ja 3 viikon kuluttua 3 vee täyttävä tyttö ovat aika lailla samannäköisiä. Kaikki sanovat, että ovat ihan isänsä näköisiä. Ei ainakaan ole epäilystä kuka on isä ;)

Ehkäisyasia vähän mietityttää. Onko kellään hormonikierukkaa? Jos on, voitteko kertoo hyvät / huonot puolet?

Nyt täytyy mennä, kun likka kaipaa seuraa :wave:
 
Ronjuliinu mekin asuntovaunuillaan. Mä oon vaunuillut koko ikäni ja nyt mieskin on innostunut asiasta. Onko teillä joku vakipaikka missä käytte? Kiertelettekö vaunun kaa ympäri Suomea? Me kierrellään kesäisin ja tällä hetkellä ei ole mitään vakipaikkaa.
 
hmm.. mulla on hormoonikierukka. Oli jo ennen raskautumista ja tykkäsin kovasti. Ensimmäiset 6kk tiputteluvuotoa, aivan niinkun nytkin. Nyt kierukka on ollut 2kk ja ei oo tainnut olla kun vaan pari hassua vuodotonta päivää. Tässä nyt kovasti yritän lohduttautua, et 6kk jälkeen pääsisin kokonaan taas menkoista eroon. Huoleton ehkäisy ja pitkäaikainen. Mulla ei oo ainakaan mitään sivuvaikutuksia tullut...

Meillä esikoinen ja Emmi on samannäköisiä ja ovat mun mielestä isänsä näköisiä. Keskimmäinen on sit taas mun näköinen...

Huomista 5kk neuvolaa kovasti odotellaa, ni saatais uusia mittoja :D

jeps.. muksuja viemään synttäreille!!! :wave:
 
Huomenta!!

Täällä hurjat päristelyt ja kiljumiset menossa :D Hyvä kun toi iskä ei herää mihinkää, on nimittäin ollu yön töissä :)

Sellanen tuli vaan mieleen, et onks teidän vauvoilla joka kk neuvola? Meillä ei ole 4kk eikä 7kk neuvolaa.
 
Meillä on puoleen vuoteen asti joka kk sit muuttuu 2kk välein. Muistaakseni yks vee neuvolan jälkeen on seuraava puolen vuoden päästä...

Täällä on ollu ihan hirvee keli,jäätävää vettä satanu. Meijänki piha on tosi liukas,vaikka onki sepeliä.

Pikku ukko vaatii aamupalaa! :wave:
 
Joskos hetken ehtisi kirjoittaa... Jeremias ei viihdy nykyään hetkeäkään yksin, siis vaikka lattialla lelujen kera tahi sitterissä, koko ajan pitäisi olla vieressä seurustelemassa. Ja paras oikeastaan olisi, jos saisi sylissä olla niin, että koko ajan käveltäisiin. Ruoanlaittokin on miehen töissä ollessa välillä aika haasteellista johtuen tuosta. Tottahan välillä on vain pakko hoitaa kotihommia, joten silloin sylikissan on vain "kestettävä". Kaipa se tutkittavien asioden paljous ja se, ettei pääse itse eteenpäin (raivoisaa tahtoa näyttäisi olevan) käy hermoille. Päiväunet on tällä hepulla myös nykyään mitä sattuu, mie olen ihan ymmälläni, kun ei ne enää mene minkään rytmin mukaan. Mutta sitähän se on pienten kanssa, rytmit muuttuu just kun luulee pääsevänsä jyvälle niistä. Yöunissa ei ole onneksi muutosta, kasin aikaan yrittelemään unta ja 6-7 maissa ylös, pari-kolme syöttöä ja muutama muu käninä.. Tai olishan se hyvä, jos ne muut käninät jäis pois, ei olis omat unet niin kamalan repaleisia.

Mä syön e-pillereitä, jos muistan... On niin laho pää, että useasti huomaan unohtaneeni ottaa pillerin.

Meillä on muistaakseni joka kk nla 1v. asti

Onko teidän vauvoilla havaittavissa vierastusta? Meillä välillä tulee itkuja useinkin nähtyjen kanssa, viimeksi eilen meni alahuuli ihan mutruun kun anoppi vieraili.

Nyt kävi kutsu..
 
:D Reissusta palattu ja Ti-Ti Nallet kuunneltu. Ei siitä Riitasta huomaa olenkaan enää että olis leikattu päästä.

Eli meidän tyttö luku on kaksi ja iät ovat 4-v (03/04) ja sit tää 5kk pallero.

Neuvola on 6kk asti joka kuukausi ja sit harvenee.

Niin ja vierastaa... varsinkin jos iskän rohmo menee ajamaan kunnon sängen pois siitä tulee oikein raastavat itkut.

No täytyy mennä laittaa muutamat kestot postiin ja vauvakerhossakin vois tään konkkaronkan kanssa käydä. Palaillaan paremmalla ajalla :wave:
 
Meillä on neuvola 6kk asti joka kuukausi ja sit taitaa olla vasta 1 v iässä. En oo varma, ehkä perjantaina selviää, kun poitsulla on neuvola. Kiva taas kuulla kuinka poika on kasvanut. Posket ainakin kasvaa =) ja keskivartalolihavuuttakin havaittavissa ;)
Esikoinen joutui käymään kasvukontrolleissa 6 kk - 12 kk välissä muutaman kerran. Tyttö oli tosi huono syömään niin kuin on edelleen. Mutta energiaa on liikaakin...

Alkuun poika vierasti kaikkia miehiä, jopa isäänsäkin. Mut nyt hymyilee ja juttelee kaikille.

Väsyttää kovasti, vaikka oonkin saanut nukkua öisin noin 9h ilman heräilyjä. Kai täs alkaa olee jo niin vanha ja väsynyt... joo, oon 28 vee...

Ronjuliinu: me ollaan oltu muutaman kerran vuosia, vuosia sitten Kokonniemessä ja Skepparsissa. Onkohan Porvoossa muita alueita..?

Mut nyt kahvia ja itsetehtyjä korvapuusteja

:p
 
Katoin tota esikoisen neuvolakorttia, niin me ollaan 6kk asti joka kuukausi ja sen jälkeen seuraava 8kk ja sit 10kk ja 1.v ja siit eteenpäin 1.5v tarkastus.

Meillä ei juurikaan vierasteta, lähinnä vaan tarkasti kattelee, et kukahan toikin nyt taas oli..joskus myös isäänsä tuijottelee niin ku ei ennen olisi nähny..!

Esikoinen on taas kerran kipeenä, kuumetta. Mun mielestä tosi usein täs piene ajan sisällä. Ja yleensä se on vaan pelkäs kuumees, et ei mitään nuhaa tai yskää.
Jahas, pojat alkaa heräilemään vajaan 3 tunnin päikkäreiltä! Nyt menoksi, palailen paremmalla aikaa!

mamma&akseli
 
Hei vaan kaikille, vieläkö tänne mahtuu joukkoon yksi marraskuinen äiti ja vauveli? Olen silloin tällöin taustaillut täällä, mutta nyt voisi itsekin uskaltautua kirjoittelemaan... Aurora syntyi 14.11 (NKL, rv 40+5 ja mitat oli 50cm 3260g). Itse olen vuosimallia 79 ja mies 83, Helsingissä asustellaan. Opinnot on vielä kesken. Kovasti suunnittelin opiskelevani jotain nyt keväälläkin (suuret luulot), toisin kävi...
 
Meillä on huomenna neuvola ja saadaan toka piikki.. Iiks äitiä alkaa taas jännittää:) Uskoisin että meilläkin on neuvola joka kk 1.v asti.. En kyllä ihan varmaks mee sanomaan.

Meillä tää kiinteitten syönti alkaa jo sujua ja annoskoot onkin jo aika suuria. Parhaiten alas menee ihan tavallinen peruna-porkkana ja kuningatarsosepuuro. Maissinaksut on meillä kova sana. Ilman niitä en enää suostukaan lähtemään mihinkään kahvilaan. Minni kun olis muuten koko ajan vaatimassa pöydältä jotain, useimmiten kyllä sitä kahvikuppia :D

Yöt meillä Minni kyllä nukkuu hyvin (2 syöttöä 24 ja 05), mutta mä en saa unta siltä ihme ähellykseltä. Koko ajan ollaan kääntymässä jalkopäähän tai sivuttain ja sit ärsyyntyy kun ei pääsekään takaisin. Tyttö on ihan unessa koko väkerryksensä ajan.

Tervetuloa Mönninkäinen! Ollaan varmaan oltukin samaan aikaan laitoksella:)

nyt ruuanlaittoon :wave:
 
=) :flower: Tervetuloa vaan! Ja heti täytyy infota oletko huomannut ton tapaamisen ensi kuussa? Sinne vaan kaikki marraskuiset :D

Täällä palauduttu vauvakerhosta ja tänään meitä oli huimat kolme äitiä vauvoineen :D No kerran olen ollut ihan ainukainenkin siellä. Mutta senkin edestä mukavaa. Täällä ainakin toimii nuo kerhot siis avoin- ja vauvakerho hyvin ja väki on mukavaa. Srk-kerhossakin ollaan käyty ja sama meininki sielläkin. EI tosin joka viikko kaikissa rampata vaan vaihtelevasti milloin nyt tuntuu siltä että täytyy aikuisia muitakin nähdä.

Meillä taas tänään ihme päikkäreitä neiti ottaa nyt oin kolmansilla päikkäreillä, kun aikasemmine i kertakaikkiaan suostunut nukkumaan kuin puoli tuntia, ei auttanut hytkyttelyt eikä muutkaan konstit. No nukkuu sitten yön taas. Tosin tänään heräsi sitten puoli seiska :eek: ja näyyteli äiskälle taitojaan, ja kun huomasi että huonoa seuraa muut kun kuorsaavat vaan niin otti vielä pient sievät ja heräsi sitten puoli kasilta naureskelemaan mammalle.

Ja nyt tytöille ruokaa ja vaunuilla taas ulos tonne ihanaan ilmaan saattamaan isompaa tyttöä muskariin .... saa sitten itse kuntoilla vaunujen kanssa 45 min ja hakee tyttö muskarista B) . Niin täälä on siis koko päivän paistanut aurinko... kurkiauroja saapuu kovasti tästä yli. :wave:
 
Petrus vierastaa jonkin verran ainakin anoppia :D Joskus saattaa tuijottaa outoja naanmoja aika pitkäänkin,mutta ei pahasti kuitenkaan vierasta ainakaan vielä.

4kk lääkärineuvolassa käyty ja Petrus on nyt 70.5cm ja 9.8kg. Aikamoinen punnus kannettavaksi :whistle: Mutta isoja meillä on kaikki ollut tai esikoinen onn ollut kaikista pienin,sellanen hoikka mitä se on vieläkin 7-vuotiaana. Tollanen lipputanko =)

Kiinteät meillä maistuu aina vaan paremmin ja paremmin. Pojasta näkee,että osaa jo odottaa sapuskaa varsinkin jos näkee mun kädessä lautasen tai ruokapurkin. Mä oon vaan niin onnellinen kun ei ole oireita tullut mistään ruuasta vaikka aikalailla kaikkea oon antanut. Tiedoksi uusille,että meidän keskimmäinen oli vauvana oikea mega-allergikko joten siksi olin aika pelokas noiden kiinteiden suhteen. Mutta hyvältä näyttää ainakin nyt =)

Niin ja tosiaan Tervetuloa kaikille uusille :flower: Kyllä tänne mahtuu :D

Meinasin vallan unohtaa sanoa,että meillä kiljuminen on nyt niiiiiin ihana asia,että sitä piti kokeilla kaupassakin tänään :D

Täälläkin ihana ilma,tosi keväinen ja lämmin =)

LilliM+Petrus
 
Tervettuloa uudet!!!

täällä saatiin varvas suuhun tänään. sekös oli hassua ja näyttikin kyllä siltä :D

Juuri sain pojan nukkumaan, pitäs suihkussa päästä käymään, mutta ei vielä uskalla kun saattaapi vielä huudella jotain, muuta jos todistettavasti syyllistä kattois..... :wave:
 
Dodii meilläkin on nytten tuo ufo tytöllä, saatiin se veljeltä taas lainaan kuten esikollekin, tyttö viihtyy hyvin, varsinkin kun vahingossa potkaseekin vauhtia ja liikkuu niin ilme on ihan: MITÄH! :heart:

Kovia me ollaan nauramaan kyllä...ei tartte kui katsoa tyttö niin levee hymy valloittaa koko huoneen :D

Meillä nukkumiset öisin on 21-23 välillä nukkumaan (jos 23 niin ottaa pienet iltaunet) ja aamulla sitten 8-9 noustaan ylös, päivällä nukkuu miten sattuu, välillä ihan niitä 2-3 tunnin unia jos joku on vieressä, mut taas joskus sitten on päivä pelkkää torkkua ja silloin on tyttö pahalla päällä...riippuu ihan mitä tehään päivän aikana...

Syömisistä, aamulla on puuro sitten lounasaikaan kasvisosetta ja hedelmää, maitoa väliin, joskus päivälisen aikaan otetaan hedelmää, jos ei niin maidolla mennään lounaasta iltavelliin...riippuen mitä jaksaa antaa :whistle: :ashamed:

Määrät on ihan hyviä, puol purkkia kasvista ja hedelmää yleensä lounaalla ja jos vielä' jäi nälkä niin maitoo päälle, samoin puurolla ottaa nykyään vajaan desin maitoo...menee onneksi sitäkin vielä... hyvinhän tuo tyttö noillakin kasvaa, tossa viikon pari päästä otetaan siten liha kuvioihin, ja se tulee sitten lounaaksi ja kasvisateria laitetaan sitten päivälliseksi...puuroa menee noin desi aamulla...

Tosi sekavasti taas kirjoitettua :whistle:

Perfekta ja Sara
 
Meillä oli maanantaina 5kk neuvola ja neiti oli kasvanut taas hurjasti, oli nyt 68,3cm ja painoa oli 8760g. Illalla tuli sitten itkut siitä rokotuksesta, niin kuin tuli 3kk-piikistäkin.
Meillä kiinteät aloitettiin 4kk, hitaasti on edetty: syödään vajaa puol purkkia kasviksia/hedelmiä ja sitten päivällisellä pari tl:sta jotain marjoja/luumua yms. Muuten mennään päivät maidolla. Auroralle ruoka maistuu hyvin, eikä mielestäni mitään ongelmia ole sen suhteen ollut. Ainoastaan meidän "ihana" ravintonatsi-neuvolatäti pyörittelee silmiään, kun me ollaan jo niiiiin suurissa määrissä. Kun hänen mielestään vasta 6kk pitäisi alkaa maistelemaan. Ja ihan vaan 1-2 tl:sta kerralla... Me ollaan käyty jo poliklinikallakin refluksiatutkimuksissa, kun puklut lentää välillä ihan kaaressa. Lääkäri totesi, et lisää vaan kiinteitä (maitomäärät on niin suuria) ja seuraillaan, kasvaa kuitenkin niin hienosti. Mut ei mene jakeluun meidän neuvolan tädille ei. Pukeltamisen vähentämiseksi hän ehdotti että vähennettäisiin maidon määrää... Niin, että tälläinen täti meillä.
Meillä vierastetaan silloin tällöin, anoppia ja sit joskus kun herää vieraassa paikassa niin kaikki on pelottavia. Mut esim kotona ei vierasteta ketään, siis vieraista.
Jahas, kutsu käy :wave:
 
Millan 4kk mitat: 7690g ja 68,4cm :D Lääkäri sanoi että pitkä ja hoikka tyttö ja pelkällä rintamaidolla, kun ei noi soseet nyt vielä oikein ottaneet alas mennäkseen, niin päätettiin jatkaa vielä ilman ja ihan hyvin on pimu kasvanut =)

Sisaruksista ainakin ollut puhetta, eli meillä ensi viikolla 5v täyttävä poika ja ensi kuussa 7v täyttävä poika ennestään. Ja eniten Milla muistuttaa vanhempaa poikaa vauvana, ei ole oikein kummankaan vanhemman näköinen.

Neuvolakäynnit meillä on joka kk siihen vuoteen asti ja sit harvenee. Meillä mukava "jalat maassa"- tyyppinen terkka, tykkään käydä siellä, samaa mieltä ollaan asioista :D

Eilen kävi isännöitsijä- saadaan laminaattilattiat 20? vuokrannousulla, kun meillä tuli helmikuussa 5vuotta asumista tässä asunnossa. Pian kuulemma tulevat tekemään, ollaan jonon alkupäässä =) Ainut mikä rassaa, on se huonekalujen siirtely mikä on sit edessä, mut se on onneksi ohimenevää.

Nyt Milla heräsiprvekkeella parin tunnin uniltaan, on mentävä :wave:
 
Heippulis kaikille! Täällä olisi yksi uusi marrasvauva ja sen mamma, joka haluaisi mukaan. Jeremias syntyi 11.11 (isänpäivänä, mikä oli tietysti äärettömän ihanaa erityisesti tuoreelle isälle :)), rv 40+0 eli laskettuna päivänä putkahdettiin maailmaan. Mitat 50 cm ja 3450 g, aika standardi tapaus siis! Itse olen vuosimallia 82 ja mies 76. Asustellaan Keski-Pohjanmaalla Kokkolassa, tosin paikka ei ole vielä ihan tuttu koska muutto tänne on tapahtunut vasta viime syksynä. Itse valmistuin ennen pojan syntymistä, onneksi! Mies vaihtaa tuota ammattia säännöllisesti, joten sen vuoro opiskella jälleen :). Niin tää lapsi on meidän ensimmäinen, useammistakin lapsista haaveillaan, ei tosin ehkä ihan heti .
 
Hienoa, että uusia marrasmammoja on tullut mukaan!!! tervetuloa vaan kaikille taas!!!

Täällä pitäisi kyllä kömpiä itsekin nukkumaan, kun tuo kaverikin on ollut jo tunnin, niin saisi taas hieman nukuttua ja niin pois päin. jos vaikka sitten vkl jaksaisi tuon isännän kanssakin valvoa pidempään kun kymppiin, kun vaan siis viikonloppuisin nähdään.

Ihme neuvola täti on mönninkäisellä kyllä. No hänellä on vahva mielipide ja siitä ei sitten jousteta. Musta kyllä pitäisi tuossa ammatissa olla vähän laajempi katsantokanta asioihin kun vaan putkiajatus... mutta meitä on moneksi kaikissa ammateissa.

Mä olen ihan masentunut, kun viikon oon syönyt "nätisti" ja tänään on sitten ratkennut ja maistunut on vaahtokarkit, raffelit jne.....
Kääretorttuakin olisin syönyt, mutta toisen pohjan poltin ja toisen jätin raa'aksi... että tämmönen jauhopeukalo.... :whistle:

Enni ja Jakke
 
Nyt on sitten mummon synttäritkin juhlittu, tultiin vasta ysin jälkeen kotiin. On niin kiva ku ite saa vaan huilii, oli innokkaita lasten syöttäjiä ja vaipan vaihtajia.

Akselista on tullut seurankipeä, jo itku tulee ku äippä katoaa näköpiiristä. Pitäis tuo hyppykiikkukin kaivaa kaapista, varmaan vois hetkeksi koklata siihen laittaa.
Meillä tuo ruokailu takkuaa, tai hedelmät menee jotenkuten, mut kaikki muut ei. Suu ei vaan aukee, tulee itelle vaan kauhee stressi siitäkin. Niin ja nyt on sit öisin heränny maitoa juomaan, et varmaan jotain tuhdimpaa pitäs saada, mut ei tuo ruuan tuputtaminenkaa kivaa oo. kait se ajan myöte paremmin syömaan alkaa.

Nyt nukkuun,et jaksaa huomen siivota! Lattiat täynnä kaikkia lättejä.. Öitä!

mamma&akseli
 

Yhteistyössä