Masukommentoinnit

Heippa!

Minulla on nyt raskaus puolivälissä ja olen alkanut miettiä, että onko yleinen etiketti sellainen, että toisen raskausmasusta saa sanoa ihan mitä tahansa?!

Masu pullahti esiin joskus viikolla 18 ja sen jälkeen on pikkuhiljaa tullut kommenttia yhdeltä jos toiselta ystävältä ja parilta puolitutultakin. Yleensä kommentit ovat olleet positiivisia, mutta sitten on myös näitä, jotka kauhistelevat, miten "valtava" masu on jo tässä vaiheessa ja "odotahan, kun se tuosta vielä kasvaa".

En ole ottanut itseeni tai loukkaantunut kommenteista, mutta kun näkee pitkästä aikaa jotain ystävää, kuulisi ensin mielummin vaikka "onpa kiva nähdä" tai "mitäs kuuluu" kuin että "jestas, kun se taas on kasvanut!".

Itse olen muutamaan otteeseen kommentoinut, että " siellä on vauva, sen kuuluukin kasvaa" :D Ja tosiaan mun mielestä masu ei viikkoihin nähden oo mikään valtaisa, tosin illalla aika pömppis

Oletteko muut saaneet paljon "kauhistelevia" kommentteja ja miten otatte ne vastaan? Miten noin ylipäänsä suhtaudun masukommentoijiin?
 
Mulla ollu toisinpäin nyt.
Raskaana oon 35 vkolla ja kukaan ei usko,että synnytän jo enskuussa..vatta on kuulemma sen verran pieni.. Naapurikin tokas,että voi kun on pieni ei uskois et synnytät kohta,kun mä pidin lautasta jo puolessa välisä raskautta masun päällä. ja muut tokassut et oon vissiin 5-6kuulla mahan perusteella
No osa syynä pienuuteen on luultavasti painon putoaminen raskausaikana..nyt lähtenyt 13kg
 
Joo mä oon huomannu ainakin, että nykyään kysytään vaan että "No mitäs masulle kuuluu?" "Miten masu voi??" Eli mua ei oo olemassakaan enään. Ja joo omasta äidistä alkaen; Se kerkee kyläily kerralla päivittelemään n10 kertaa miten "ISO" mun maha on. Ja oon vielä kieltänyt sitä kommentoimasta, mutta ei ota onkeensa. Mä nyt oon ihan kyllä poksahtamaisillani, mutta joo kyl ärsyttää! Kyl mä tiedän, ettei ihmiset sitä varmaan niin ajattele, mut kyl oon vannonu, etten tollasia kommenteja ainakaan tuu päästeleen enää muille raskaana oleville. Rasittavaa ihan :saint:

Mutta ehkä taas koittaa sekin päivä jolloin kysytään, että mitä MULLE kuuluu :xmas:
 
Tuttu tunne :headwall:

Työkaverit olleet mulla pahimpia. Jatkuvasti ollaan ihmetelty vatsan suurta kokoa "eihän sen vielä pitäisi näkyä" sanottiin jo alkuraskaudesta. No mutta kun näkyi, anteeksi vaan... Sitten vatsan muoto ja sen vertailu muiden joskus raskaana olleiden masuihin. Sitten taas vatsa olikin jo pieni, ainakin pienempi kuin työkaverilla samoilla viikoilla. Yhdessä vaiheessa kauhisteltiin taas asiakkaiden toimesta että onkos kaksi tulossa kun noin iso maha. Mutta paras oli äitini tuttu joka totesi että sinä ainakaan et oo muuten levinny... Niin siis kysyinkö mä että olenko mä lihonut?? Musta aika törkeetä, eihän nyt kenellekään "normaali"tilassa olevallekaan aleta kommentoimaan että ompas se kiva kun on persiis pysyny vielä kapeena :headwall: :headwall:

Ja tosiaan tuo, että enää ei kysytä mitä kuuluu, vaan että miten masussa jaksellaan jne. Mäkin luotan siihen että joskus toivottavasti tulee aika että rupeaa itsekin olemaan taas ihminen eikä "emoalus" :LOL: :LOL: Vaikka sitten ne ihmiset varmaan kysyy vaan että mitä vauvalle kuuluu...
 
Tutulta kuulostaa monet kommentit! :LOL: Meidän äitee sanoi jo pari viikkoa sitten, että sen masu ei ollu paljon mun masua isompi sen mennessä synnärille. Kiitti äiti... :ashamed:

Mut mahtavimmat kommentit on tullut kyllä lapsilta! Teen luokanopen sijaisuuksia ja viime viikolla olin sijaisena ykkös/ kakkosluokilla. Käsityötunnin alussa pienen pojan silmät suureni ja käsi nousi melkein kattoon asti. Annoin puheenvuoron, jolloin poika silmät entistä suurempina kysyi:

"Synnytät sie??!" :LOL:

Kouluavustaja repesi ja totesi: "Toivottavasti ei ainakaan tällä tunnilla!"
:LOL:
 
Onhan tuota kauhistelua kuulunu, mullakin kun maha ihan hyvissä ajoin jo pompsahti esiin...Ja just tuo ketuttaa kun aina kaikki kysyy et mites maha?Potkiiko?Ja sit apen emäntä, joka kerta se valittelee kuinka kalpee mä oon, no joo, minkä minä sille voin, kaikki arvot on hyvin mä vaan olen luonnostani kalpakka..Eniten sylettää aina välillä kaveri, "mites mun muikelo?", öööh, anteeks, sun muikelo?No mitäs se, kasvaa mussa..
Äiti on varmaa ainoo joka kysyy "kuinka sä jaksat tai voit?", muuten tää on yhtä mahaa... :LOL:
 
Kyllä,oon kaikissa raskauksissani kuullu"onpas iso vatsa,onpas pieni vatsa,näyttää siltä että synnytät kohta...jne"
Odottava äiti tuntuu olevan kaikkien omaisuutta :eek: Ja sitten oma luokkansa on nämä vatsan hiplaajat,ventovieraskin saatta tulla koittamaan :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Mä taidan olla friikki, kun kukaan ulkopuolinen ei tule hiplailemaan mun mahaa, eikä kukaan ole erityisemmin kommentoinut mahan kokoakaan. Eipä tuo haittaa. :p
Etpäs ole ainoa :wave:

Ei mullakaan varsinaisesti massua ole kommentoitu, kerran on silitelty vasta =)
Itseasiassa kommenttia on tullut vaan siihen tyyliin ettei muualle ole tullut ko massuun kokoa, mut se johtuu siitä et oon norsu ilman massuakin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Mä taidan olla friikki, kun kukaan ulkopuolinen ei tule hiplailemaan mun mahaa, eikä kukaan ole erityisemmin kommentoinut mahan kokoakaan. Eipä tuo haittaa. :p
Etpäs ole ainoa :wave:

Ei mullakaan varsinaisesti massua ole kommentoitu, kerran on silitelty vasta =)
Itseasiassa kommenttia on tullut vaan siihen tyyliin ettei muualle ole tullut ko massuun kokoa, mut se johtuu siitä et oon norsu ilman massuakin =)
Mun mahaa kommentoitu silleen yleisellä tasolla, kukaan ei ole kauhistellut suuruuta/pienuutta. Kaipa minäkin oon sitten norsu, maha sulautuu läskien sekaan. :D
 
Mulla sillee yleisellä tasolla on kauhisteltu sitä isokokoisuutta, mutta voihan se tosiaan johtua siitä, että kun mullakin alotuspaino oli vähän yli 50kg ja nyt rv39 70kg(!). Sitte taas mun kokoset likat on sanonu, ettei oo yhtää sen isompi kuin heilläkään ollu..

Joo ja todellakin toi puhelimessa puhuminenki.. AINA "No miten sä voit", "Mikä on vointi?" -No ei varmaan sen erikoisempi kuin eilenkään! Siis onhan se kiva että kysytään, mut toisaalta tuntuu, et oonkohan mä jotenkin sairas, kun kysytään just noilla sanoilla.. ja AINA :headwall:

Mitäs muuta.. Joo! Ja sit varsinkin nytte kaikki on kyselemässä, että "Joko" ja "onko tuntemuksia" blaablaa.. No ei oo tuntemuksia minkäännäkösiä... Kuitenkin se laskettu aika/päivä meinaa sitä että -14 +14 pvää, ja voi mennä vaikka siitäkin vielä yli. Ei siihen ite kauheesti voi vaikuttaa koska se sieltä päättää tulla.. Vaikka jotenkin tuntuu että ihmisillä on tästäkin käsitys, että voi :$ :D

Että tällästä kaikkee kivaa =)
Aattelin että jos vielä meinaan raskautua tän jälkeen, niin pitää vaan sitten olla tiukempi siitä mitä haluu kuulla ja mitä ei. MYÖS siihen vaikuttaa varmasti sekin, että itellä hermot ehkä vähän jotenkin pinkeemmässä, kun normaalisti. Myönnän!
 
Joo, yleensä kaikki kokee oikeudekseen jotenkin mahaa kommentoida. Mun mahaa on onneksi ihasteltu, se on tuntunut ihan mukavalta. Ja onneksi vain pari ihmistä (siis miehen lisäksi) on tullut koskemaan, nämäkin tilanteet olleet ihan ok.

Ensin ihastellaan, ja sitten alkaa se veikkailu sukupuolesta. "Tuo on ihan selvä tyttö/poikamaha." "Tiedättekö kumpi on tulossa?" :headwall:

Tuohon jälkimmäiseen olen aika monesti vastannut: "Joo tiedetään. Se on joko tyttö tai poika..."
 
Kaikenlaistahan sitä kuulee.. välillä maha on pieni/hyvä ja välillä se onkin jollekkin tosi tosi iso ja vielä varmasti tyttömaha (levenen kuulemma sivuillekin). :ashamed: En oikein tiedä mitä mahasta voi positiivista kommentoida. Jotenkin koen poikamahan kommentoinnin kohteliaisuutena koska en itse kuule sitä koskaan. Sehän on sellainen "oletpa kapea muuten, ja maha vain nousee kivasti tuohon eikä muuten levennä". Työpaikallakin on kamalaa kun maha on oikein tuijotuksen kohde kun käytävällä tulee vastaan.
 

Yhteistyössä