Masun kasvu...

  • Viestiketjun aloittaja Karvakuono
  • Ensimmäinen viesti
Karvakuono
Aiheesta lienee keskusteluja muualllakin mutten oikeen ole löytänyt mieltä rauhoittavaa vastausta... Eli olen nyt vkolla 18 (17+4) eikä masu ole kasvanut juuri lainkaan... Pieni kova kumpu tuntuu alavatsalla mutta kohdunpohja on kuitenkin neuvolantädin mukaan jo hieman alle navan ja monella on tässä vaiheessa vatsakumpu jo selkeästi noussut ja näkyy... Vanhat housut mahtuu aivan hyvin jalkaan ja itse en tunnista kohdun kasvua kuin juuri tuolta alavatsalta..Olen ensisynyttäjä (kuten varmaan jo arvasittekin :) ) ja voi olla että olen vain liian kärsimätön mutta kun tuntuu että tässä vaiheessa monella jo masu näkyy selvästi niin väkisinkin sitä miettii miksei itsellä vielä näy yhtään... Kohtuni ei ole mitenkään taaksepäin kallistunut joten siitä ei pitäisi johtua...Kiitos jos viitsitte vastailla!
 
heinis07
Paljon varmaan riippuu myös istukan paikasta. Entä oletko pitkä? Yleensä pitkillä ja hoikillakin naisilla kasvaa maha enemmänki pituussuunnassa. Mullakin oli nyt toista oottaessa maha pitkään pieni. Nyt se on enemmänki pullahtanu esiin (viikkoja 21). Tosin löytyy mahasta muutaki ku nahkaa ;) Ja ite oon normaalisti 158cm ja 60kg. Istukka mulla on takaseinässä. Jos teillä kuuluu rakenneultra raskauden seurantaan, on sekin jo kohta. Eri muotosilla ja mallisilla naisilla kasvaa maha erilailla. Ja eri muotosena ja mallisena.
 
Karvakuono
Kiitos vastauksesta, itse olien aika lyhyt (162cm) ja normaalipainoinen,en niinkään hoikka, olen juuri sitä vartalotyyppiä jolla kaikki ylimääräinen kertyy vatsaan joten minulla on normaalistikin maha aina vähän pömppö joten mietin josko kohtu siellä kasvaa ikäänkuin suojassa enkä vaan erota sitä itse...Tosi maha ei ole sillä tavalla kova kuin ihan alavatsa... Ei auta kuin odotella! Rakenne ultra meillä neljän viikon päästä...
 
Katriina _
Mulla menossa jo viikko 32 eikä kaikki huomaa asiaa vieläkään... on se nyt ihan selkeä vauvamaha, mutta kun jotenkin se on selkeästi pienempi kuin muilla tässä vaiheessa olevilla. Hurjan monet lääkäreitä myöten on ihmetelleet, että voiko mulla oikeesti olla laskettuaika jo kahden kuukauden kuluttua.
 
Joanna1973
itsekin odotan koska se maha oikein pullahtaa esiin, mulla menossa eka raskaus ja rv 16+3.

Tiedän kaksi varmaa tapausta (molemmat kaverinkavereita), joissa äidit eivät edes tienneet olevansa raskaana ja molemmat synnyttivät normaalikokoisen lapsen, eikä kukaan lähipiirissäkään ollut huomannut raskautta. Eli jollain se maha ei kasva edes loppuvaiheessa.

Mutta odotellaan Karvakuono, kyllä se meillä pian kasvaa :) Yhdellä työkaverillanikin tuntui maha pullahtavan näkyviin melkeinpä yhdessä yössä!
 
muistelen
Itsellä esikoista odottaessa mahani oli tuonne rv 19-20, hyvin huomaamaton, mutta sitten se ikäänkuin "pullahti" näkyviin ja sen jälkeen saikin toivoa että olisi ollut välillä vähän pienempi maha. Painoa tuli 10kg joten siitä ei johtunut iso koko, oli vaan reilun kokoinen lapsi, joten malttakaahan hetki, kyllä se maha kasvaa. Vaikkakin kaveri kävi laitoksella meitä katsomassa ja hänellä oli la kaksi päivää myöhemmin ja maha oli sen kokoinen kuin mulla suurinpiirtein rv 27. Että kumminpäin vaan ja terveitä lapsia molemmat!
 
pompula81
olen 172cm pitkä ja rakenneultrassa sanoi,et yli 170cm:llä maha kasvaa usein hitaammin..mulla istukka etuseinämässä joka estää kasvua ja en tunne kaikkia liikkeitä niin hyvin kuin muut...mutta nyt 24+6 maha kyllä pullollaan ihan raskausmahan oloisesti.nyt vaan monet ihmetteleen et kesäkuun alus jo synnytän,kun maha niin pieni-joihinkin muihin verrattuna
 
Vilkku_
KARVAKUONO,
ollaan tismalleen samoissa eli tänään 17+5! Mahtavaa! Missä synnytät? Minä Naistenklinikalla.
Mullakaan masua ei vielä paljoa näe riippuu turvonneisuudesta (ja ilmasta vatsassa). Löysimmät tavallisista housuista menis viel päälle mut en kestä mitään kiristävää joten verkkarit ja yhet mamma-housut oon siks ottanu käyttöön. Itsekin olen 165 pitkä ja normaalipainoinen. Lisäpainoa on tullut 2 1/2 kg. Itsellä vatsalihakset taitavat olla ne jotka sittenkin pitävät tuota masua vielä noinkin pienenä. Ja hyvä niin, olen nimittäin menossa naimisiin ensi viikonloppuna ja hääpuku jonka ostin ennenkuin tiesin raskaudesta menee ihan hyvin=) Mut sit se saakin alkaa kasvaa!
 

Yhteistyössä