Matkustaminen yksin pienten lasten kanssa?

  • Viestiketjun aloittaja Venla
  • Ensimmäinen viesti
Venla
Onko kukaan matkustanut bussi- ja lentomatkoja yksin pienten lasten kanssa, miten matkat on sujuneet?

Itsellä olisi edessä matkustaminen 9kk ja 2½ vuotiaiden kanssa yksin. Bussimatkaa 3 tuntia, vaihto lentokoneeseen, lento 3 tuntia, lennonvaihto ja tunnin lento. Lopuksi vielä bussilla rautatieasemalle ja reilun tunnin junamatka.
Kuulostaako aivan mahdottomalta tehtävältä?
 
Khimaira
Mä en ole lentänyt lasten kanssa, mutta bussilla + junilla liikun kolmen lapsen kanssa yksin. Ei ole hankalaa :saint: Liikuin myös silloin kun lapset olivat vauvoaj/ pieniä ja miusta se on ollut aina aika helppoa.
Joten ei kuulosta mahdottomalta tuo sun reissu :)
 
Ei se varmasti mahdotonta ole, mut vaatii sinulta piiiiitkää pinnaa! .. jos on paljon matkatavaraa, ni sit nuo siirtymiset on oma hankaluutensa. Tietty taksilla pääsee siirtymään, mut mietin et mitä jos 9kk ikänen on kantorepussa/rinkassa ja 2½ kävelee, mut jos toinen lopettaa yhteistyön, ni sit voi olla hermoja kiristävä tilanne
 
Olen lentänyt yksi kolmen lapsen kanssa (4v, 2.5v ja 0.5v) ilman minkäänlaisia ongelmia.

Ja yhden lapsen ja kahden lapsen kanssa lyhyempiä ja pidempia matkoja... eikä oikeastaan koskaan ole ollut mitään ongelmia. Päivastoin, lapsille se on jännä seikkailu.

(uuvuttavaa se kyllä on, ja mielummin kaverin kanssa kuin ihan yksin... mutta ihmiset on tosi avuliaita kun näkevät että matkustat yksin lasten kanssa)
 
Minulla on toiminu niin, että pienin on kantorepussa, yksi istuu rattaissa ja isoin kävelee. Ja matkatavarat saa rattaisiin roikkumaan/selkään.

Se kannattaa ehdottomasti ottaa huomioon että saa matkatavarat jotenkin helposti raahattua mukana, jotenkin rattaisiin roikkumaan tms.
 
ap
Itsekin olen matkustanut paljon yksin esikoisen kanssa ja näiden kahdenkin kanssa, mutta nuo vaihdot tuossa mietityttää.. Ja vessassa käynnit :D

Manduca, rattaat ja yksi matkalaukku+koneeseen yksi reppu olisi varustus. Ja valjaita olen ajatellut esikoiselle, ei pääse karkaamaan vilkkailla kentillä.

Lisää hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
 
vieras
Minun arsenaali, kun olen reissussa yksin muksujen kanssa:
-matka dvd soitin
-kurkistuskirjoja
-muutama pikku lelu
-naposteltavaa ja juotavaa
-kantoreppua käytin kuopuksen ollessa vauva (aivan ehdoton varsinkin lentokentillä!)
-esikoiselle joku rakas lelu mukaan (tää oli meidän pojalle tärkeä, kun lentokentän turva tarkastus oli pelottava ja minulla oli kädet TÄYNNÄ!)
-nenäsuihke lennolle (ei satu nousut ja laskut korviin)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minun arsenaali, kun olen reissussa yksin muksujen kanssa:
-matka dvd soitin
-kurkistuskirjoja
-muutama pikku lelu
-naposteltavaa ja juotavaa
-kantoreppua käytin kuopuksen ollessa vauva (aivan ehdoton varsinkin lentokentillä!)
-esikoiselle joku rakas lelu mukaan (tää oli meidän pojalle tärkeä, kun lentokentän turva tarkastus oli pelottava ja minulla oli kädet TÄYNNÄ!)
-nenäsuihke lennolle (ei satu nousut ja laskut korviin)
Nämä kaikki kuuluu myös meidän matkoille oikeastaan aina.
Miten suoriuduit vessareissuista? Lentokoneen vessaan kun ei mahduta kaikki kolme. Lentoemännät varmaan katsoo kuopusta kun käytän esikoisen vessassa, mikäli heillä ei ole kiire..

 
mie
Noista ongelmallisin voi olla tuo 3 tunnin bussimatka, kun bussissa ei oikein voi antaa lasten liikkua vapaasti. Kuulostaa kyllä rankalta, mutta ei suinkaan mahdottomalta. Riippuu varmaan paljon myös lasten (ja äidin :) ) luonteesta ja kärsivällisyydestä. Itse matkustin aikanaan paljon esikoisen kanssa vauva ja taaperoaikana. Nyt noiden kahden kanssa en ole vielä yksin uskaltautunut pitkiin reissuihin, kun tuo kuopus on melkoisen menevä taapero :)

Vessaretket koneessa tekisin niin, että 9kk on repussa.

Hyvää matkaa!
 

Yhteistyössä