Matkustus vauvan kanssa sikainfluenssan "aikaan" ? Muita matkustelleita ?

Mitä mieltä olette siitä että matkustellaan nyt pienen vauvan ja perheen kesken kun on tämä sikainfluenssa. minä olen sitä mieltä että hygieniasta täytyy pitää hyvin huolta, kuin myös suomessakin..voihan se täälläkin iskeä.. tulee heti olo olenko huono äiti jos vien lapseni ulkomaille " tälläisenä" aikana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heidsu:
Mitä mieltä olette siitä että matkustellaan nyt pienen vauvan ja perheen kesken kun on tämä sikainfluenssa. minä olen sitä mieltä että hygieniasta täytyy pitää hyvin huolta, kuin myös suomessakin..voihan se täälläkin iskeä.. tulee heti olo olenko huono äiti jos vien lapseni ulkomaille " tälläisenä" aikana.
ilmaisen tännekkin, että mun mielestä ei ole mitn järkeä oikein lähtee hakemaan sitä possulenssua, kun vauvasi niin pieni! ettekö voi siirtää matkaa, hygienia ei kaikelta suojaa, ja nuon pieni suurimassa vaarassa.
 
bbs
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidsu:
Mitä mieltä olette siitä että matkustellaan nyt pienen vauvan ja perheen kesken kun on tämä sikainfluenssa. minä olen sitä mieltä että hygieniasta täytyy pitää hyvin huolta, kuin myös suomessakin..voihan se täälläkin iskeä.. tulee heti olo olenko huono äiti jos vien lapseni ulkomaille " tälläisenä" aikana.
ilmaisen tännekkin, että mun mielestä ei ole mitn järkeä oikein lähtee hakemaan sitä possulenssua, kun vauvasi niin pieni! ettekö voi siirtää matkaa, hygienia ei kaikelta suojaa, ja nuon pieni suurimassa vaarassa.
No ihan smalaa voi tulla lähi siwasta kuin matkoilta joten reissuun vaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
Alkuperäinen kirjoittaja Heidsu:
Mitä mieltä olette siitä että matkustellaan nyt pienen vauvan ja perheen kesken kun on tämä sikainfluenssa. minä olen sitä mieltä että hygieniasta täytyy pitää hyvin huolta, kuin myös suomessakin..voihan se täälläkin iskeä.. tulee heti olo olenko huono äiti jos vien lapseni ulkomaille " tälläisenä" aikana.
ilmaisen tännekkin, että mun mielestä ei ole mitn järkeä oikein lähtee hakemaan sitä possulenssua, kun vauvasi niin pieni! ettekö voi siirtää matkaa, hygienia ei kaikelta suojaa, ja nuon pieni suurimassa vaarassa.
No ihan smalaa voi tulla lähi siwasta kuin matkoilta joten reissuun vaan.
voi tulla, mutta pienempitodennäköisyys
 
vieras
Me ollaan lähdössä reissuun vauvan kanssa. Ei ole enää ihan pieni, mutta vauva vielä kuitenkin. Päädyin siihen tulokseen, että influenssa kiertää ihan yhtä tehokkaasti Suomessa kuin ulkomailla, joten en näe hirveän paljon suurempaa riskiä käydä kaupungilla ulkomailla kuin kotimaassakaan. Lentokone on ehkä todennäköisin riskipaikka.

Mies on työssä, jossa tapaa paljon ihmisiä, ja työpaikalla on myös paljon ulkomaalaisia ja matkustaneita. Joten ihan työnsäkin puolesta hän tuo meille riskin joka tapauksessa.

Jos influenssaa pidettäisiin yleisesti vakavampana uhkana, saattaisin jättää väliin, mutta silloin yrittäisin eristää meidät Suomessakin. Nythän tilanne on terveysviranomaisten mukaan melko vastaava normaaliin kausi-influenssaan verrattuna yksittäiselle ihmiselle. Yhteiskunnan kannalta tietty ollaan eri tilanteessa, kun kenelläkään ei ole vastustuskykyä, joten sairastuneita tulee määrällisesti paljon ja nopeasti.
 

Yhteistyössä