Matto ja kissankarvat

  • Viestiketjun aloittaja Kellokas
  • Ensimmäinen viesti
Kellokas
Miten saisi matosta kissankarvat kunnolla pois? Ne kun uppoutuvat oikein kunnolla sellaiseen pehmeeseen mattoon, missä "karvoja". En nyt osaa sanoa, mikä sen oikea nimi on.
 
wellari
Meillä lähti kesällä matonpesupaikalla...=) Upotin maton veteen ja annoin hetken liota ja sitte vähän huljuttelin ni johan lähti. Ja normaali mäntysuopapesu päälle. Mut kyl hävetti ku mattolaiturin ympärillä kellu tasanen kerros kissankarvoja ja muut ois halunnu mattojaan huuhdella... :snotty:
 
Juu,

viimekesänä mekin menimme mattolaiturille tarkoituksena pestä matot
kissan oksennuksista ja samalla karvoista.

Oksennukset lähti mutta karvat ja matot jäi mattolaiturille.

Hirvee duuni oli eikä mitään hyötyä. Ihan harmitti kyllä jättää lempimatto sinne roikkumaan mutta toivottavasti se nyt jollekkin kelpasi.
(siis jollekkin jolla ei ole kolmea kissaa karvaamassa joka paikkaa)

Siinä vielä oli sellainen huippu kätsä ja vänkä mankeli minkä läpi matot laitettiin. Joka maton jälkeen mankeli piti erikseen pestä koska niitä #&%?$!* karvoja oli niin paljon.

Nyt oon raakasti vaan jättänyt matot rullalle ja varastoon.
Huomattavasti helpompi siivota ja imuroida.
 
Meillä helpotti koirankarva tilanne jonkin verran, kun ostin uuden imurin. Imurissa oli vakiona myös se mattotamppari, joka osasta matoista poistaa karvan aika mukavasti, mutta mattotamppariahan ei voi käyttää kuin sileisiin mattoihin, joten sinun ongelmaasi se ei ratkaise.
 
Mä en ole mikään siivous fanaatikko, eli en siivousihminen ollenkaan, mutta matot puhdistuu parhaiten lattian kuivaus lastalla. Ihan totta! siis se lasta tekee pölystä ja karvoista pitkulaisen pötkön, joka on helppo heittää pois. Toimii ehdottomasti paremmin kuin imuri.
 
Jep. toi LisaMarien vinkki toimii varmasti, tuolla tavalla mä kosteella aina autostakin sain karvat penkeistä irti, kun mikään muu ei auttanut. Nykyään koiruus ei pääse enää autoon... :( (Siis käsitin, että kosteella lastalla otat ne karvat, mutta et sitä kai tarkoittanutkaan, minä tarkoitin, että nihkeällä liinalla tai ihan märällä kädellä kun vetelee auton penkkiä, irtoaa karvat parhaiten...)<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.05.2006 klo 21:05 pikkuruu kirjoitti:
Jep. toi LisaMarien vinkki toimii varmasti, tuolla tavalla mä kosteella aina autostakin sain karvat penkeistä irti, kun mikään muu ei auttanut. Nykyään koiruus ei pääse enää autoon... :( (Siis käsitin, että kosteella lastalla otat ne karvat, mutta et sitä kai tarkoittanutkaan, minä tarkoitin, että nihkeällä liinalla tai ihan märällä kädellä kun vetelee auton penkkiä, irtoaa karvat parhaiten...)
Juu, en tarkottanu kosteaa lastaa vaan ihan kuivalla lastalla kun vetelee, se lasta rullaa pölyt ja karvat pötköksi. Ja joko mulla on huono imuri, tai sitten tuo on hyvä keino, koska mä saan imuroinnin jälkeenkin tuolla tavalla matosta töhnäpötkylän irti :)
 

Yhteistyössä