mautonta minusta,...

joku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 12:23 Pinki kirjoitti:
kyllähän tuo on jo mautonta :\|


meidän 2½v uhmakkaalla on musta pipo missä missä lukee UMPILUUPÄÄ :xmas:
niin mut teidän lapsi ei ole kehitysvammainen :eek: niillä ei saa kuulemma olla teksi pipoa :eek:
 
joku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 12:19 joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 12:15 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 12:14 KASTEMATO kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 12:10 ja tästäkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:58 KASTEMATO kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:52 emilja kirjoitti:
no kuka tykkää kuka ei.
kyllähän niitä pipo myyjiä täälläpäin on kaupungilla toisinaan vieläkin näkynyt ja kovasti on ostajaa näkynyt olevan.
meinasin itsekin ostaa tekstillä "vapaan kasvatuksen tulos" :D
on ihan hauskoja mun mielestä, en tosin omista vielä yhtään, jäi toikin ostamatta kun ei ollu sopivaa väriä.
ehkä se tyttö oli itse halunnun juuri sen pipon?
jep. ei sinäänsä pipoissa mitään vikaa ole,.mutta musta teksti oli hänen päässään vain mauton. Mä luulen että tuo ei ole pystynyt itse haluamaan juuri tuota pipoa.. miten vain.. musta joku muu teksti olisi ollut ihan jees.
halutessaan saa sen käsityksen että pipo oli mielestäsi mauton tällä lapsella koska mielestäsi hän ON tyhmä ja teksti näin ollen totta?

no kyllä ja ei. Musta vaan sellaisella, joka ei pysty itse varmastikkaan tekemään valintojaan ja on täysin muiden armoilla niin järjellisestikkin kuin myös liikunnallisesti on täysin mautonta iskeä päähän *tyhmä* tekstillä oleva pipo, jos et ymmärrä pointtia niin kuvittele mitä tahdot!
sitä paitsi miksi pitää tuijottaa kehitys vammaisia :eek: antaisit ihmisten olla
jotenkin en usko että ap on ketään tuijottanut, varmaan ihan normaalisti vain osunut tuo silmään.
käveletkö ite ulkona silmät ummessa, ettet vahingossakaan näkis ketään? :whistle:
juu silmät auki kuljen mutta en arvostele toisten pipoja ym.... huolehdin omista asioistani
 
WTF
kehitysvammaisen teksti-pipo ylilyönti TAI sitten vanhempien mielestä ihan kiva :headwall: :eek:

Mulla on pipo misä lukee "rumat meikkaa", vanhimmalla pojalla (12v) vähäks oon rasittava, tytöllä (3.5v) anna äiti rahaa ja pojalla (1v.10kk) unelmavävy... en tiedä onko toi tytön pipo teksti mikää surkuhupaisa, mutta ostin sen vanhimmalle tytölle, kuten rumat meikkaa pipon, muttei hän niitä kelpuuttanu :'(

kyllä noita teksti pipoja näkyy kaduilla ja joissakin on sitte nii helvatan mauttomat tekstit... "meidän isä tekee teidän äitien lapset", "pahasetä", "pimu on peto" tms ja noita olen nähny alle kouluikäisillä... ei hyvää päivää...

eli loppuunveto: vanhemmat vois/sais pari kertaa miettiä ennenkö ostaa ja laittaa lapselleen teksti-pipon...
 
Mautonta todellakin tommosessa tilanteessa. Mitä liikkuu vanhempien päässä, joilla tollanen huumorintaju! :eek:

Meillä lapsilla pipot joissa lukee "pikkuriiviö", ja sopivat kyllä niille kuin nenä päähän, ja niissä lakeissa en mitään pahaa nää. :D
 
Kyllä vaikeasti vammaisetkin osaavat ilmaista itseään, vaikkei ehkä päältä päin aina siltä näyttäisikään.

Tuossa joku kirjoittikin hyvin, että senkö takia pipo oli mauton, kun oli kehitysvammaisen päässä..

Toisaalta mun mielestä "tyhmä" pipo kenen tahansa lapsen päässä olisi mauton.
 
Näkyykö muuten ulospäin, onko vammaisen ongelmat vain toiminnallisia eikä mukana henkistä jälkeenjääneisyyttä (huh mikä sana). Siis esim. jos n. 7 vuotias on jo huomannut, että hänen oikeasti ajatellaan ilman muuta olevan tyhmä. Niin haluaa asiaa ironisoida tuolla tavalla. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 13:00 Liinastina kirjoitti:
Näkyykö muuten ulospäin, onko vammaisen ongelmat vain toiminnallisia eikä mukana henkistä jälkeenjääneisyyttä (huh mikä sana). Siis esim. jos n. 7 vuotias on jo huomannut, että hänen oikeasti ajatellaan ilman muuta olevan tyhmä. Niin haluaa asiaa ironisoida tuolla tavalla. :)
Tämä mullakin tuli mieleen, cp-vammahan ei esimerkiksi tarkoita henkistä jälkeenjääneisyyttä eli kaikki kehitysvammaiset ei suinkaan ole "tyhmiä". Mustaa huumoria ja ironiaa?
Jos tyttö ei ymmärrä vitsiä, niin siinä tapauksessa pipo oli tosi huono.
Tekstipipot ja paidat on minun mielestä kyllä juntteja tai sopivat korkeintaan teineille, jotka haluaa ärsyttää. Pikkulapsella nämä v*tun päivänsäde ym. ovat säälittäviä...
 
Itsekään en ymmärrä näitä pikkulasten v***n päivänsäde pipoja enkä ap:n esimerkkiä tästä "tyhmä" piposta.. itse ihmettelin tässä joku aika sitten junassa yhtä miestä, oli sellanen viisikymppinen, ihan siististi pukeutunut mies kaikinpuolin.. mutta päässään hänellä oli musta pipo missä luki neonvihreellä DORKA :eek:
Ei kyllä oikein se pipo sopinut miehen tyyliin... mutta makunsa kullakin.

SILTI minusta kaupoista/toreilta yms. löytyy myös hauskoja tekstipipoja, muutaman hauskan olen nähnyt lapsillekin, esim. Riiviö, Vintiö, 50% isi ja 50% äiti..jne. Omalleni en ole ostanut, mutta ihan hauskoja tuollaiset on lastenkin päässä.. :whistle:
 
Mautonta ja järkyttävää jos vanhemmat ovat lapselleen tuollaisen pipon valinneet :\|

Mutta mistäs tietää jos vaikka tyttö itse on piponsa valinnut, eivätkä vanhemmat ole lastaan kieltänyt?
 
Mautonta, jos vanhemmat ovat sen pipon laittaneet lapselle, mutta minusta on todennäköisempää, että lapsi on itse sen pipan halunnut.

Nuorisopsykiatrisellakin kaikki ne joksennkin tavalliset lapset sanovat itseään hulluiksi ja ovat "hullujenhuoneella". Mustaa huumoria vain.
 
Minusta kehitysvammaisella kuin myös heidän vanhemmillaan on aivan yhtälainen oikeus pukeutua tai puetuttaa tekstipipo.

Ihan yhtälailla mauttomaksi voisi joku toinen tulkita samaisella lapsella pipon, jossa lukee prinsessa. Ongelma ja vastuu on kuulijan/ näkijän - niinku savolaisittain :)

Ja henkilökohtaisesti: minä repesin hymyyn kyllä ihan täysin, kun näin kehitysvammaisella lapsella päällään tuon "kävelevä katastrofi" -paidan. Ihan vaan siksi, että kyseinen hemmo ON toisinaan kävelevä katastrofi ja sellainen juttu oli juurikin omassa mielessäni pinnalla... oNko se sitten jonkun mielestä mauttomampaa pukea hänen päälleen joku "äidin pikkuenkeli" -pipo?
 
Tuntuu että joskus ihmiset on niin varuillaan vammaisten kanssa, että se menee liiallisuuksiin. Vammaisen kustannuksella ei saa pilailla edes vammainen itse! Vammaisten tulee ottaa elämä hyvin vakavasti ja heidän vammaisuudestaan tulee vaijeta täysin...

En nyt sano että kaikki vammaisten kustannuksella pilailemaan, vaan sitä että kyllä kehitysvammaisella ihmiselläkin voi olla huumorin tajua! Paljon olen vammaisten kanssa työskennellyt ja he ovat monet upeita ihmisiä joiden kanssa saa vitsailla aivan kuin "ei-vammaisenkin" kanssa. Näin he myös itse haluavat! Että ei nyt tuomita ennekuin tiedetään tosiasiat :)
 
tsippadappaduu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:47 KASTEMATO kirjoitti:
ok. eikö noi hupi teksti pipot oo jo pois muodista,,

miten vaan mutta musta oli mautonta kun eilen torilla oli vanhempiensa kanssa noin 7 vuotias vaikeasti kehitysvammai´nen tyttö, jonka
punaisessa pipossa luki *tyhmä* !

en tiedä miksi mutta musta se oli vähän mautonta...

noo kukin tyylillään :whistle:
Mahtavaa :) vanhemmat jotka ovat hyväksyneet oman lapsensa "tyhmyyden" uskaltavat rohkeasti ottaa kantaa ja huumorin huumorina :)

Tämä vaatii ehdottomasti oma kohtaista kokemusta asioista - älä arvostele jos sulla ei ole omakohtaista kokemusta - kun itse kokee tietää miten raskasta elämä voi olla, jos ei sitä ota "rankalla" huumorilla...
 
kastari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 13:22 lala kirjoitti:
asiasta banaaniin, oletko salon seudulta. taisin huomata saman eilen kevätmarkkinoilla.....
ei ole pakko vastata jos et halua paljastaa asuinseutua....
jep salon seudulta minäkin, ja kevätmarkkinoilla oltiin
 
kastari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 14:03 tsippadappaduu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:47 KASTEMATO kirjoitti:
ok. eikö noi hupi teksti pipot oo jo pois muodista,,

miten vaan mutta musta oli mautonta kun eilen torilla oli vanhempiensa kanssa noin 7 vuotias vaikeasti kehitysvammai´nen tyttö, jonka
punaisessa pipossa luki *tyhmä* !

en tiedä miksi mutta musta se oli vähän mautonta...

noo kukin tyylillään :whistle:
Mahtavaa :) vanhemmat jotka ovat hyväksyneet oman lapsensa "tyhmyyden" uskaltavat rohkeasti ottaa kantaa ja huumorin huumorina :)

Tämä vaatii ehdottomasti oma kohtaista kokemusta asioista - älä arvostele jos sulla ei ole omakohtaista kokemusta - kun itse kokee tietää miten raskasta elämä voi olla, jos ei sitä ota "rankalla" huumorilla...
miten vain asia onkaan, niin tietääkseni täällä saa ilmoittaa oman mielipiteensä, :D
 
NuoriAikuinen
No oli tuo mustakin aika mauton veto kieltämättä, vaikka periaatteessa noi piot ja paidat on ihan hauskoja.. Mutta tosiaan mun huumori ei riittäisi ihan tuommoiseen, vähän sama jos ylipainoisen lapsen päälle laitettaisiin paita jossa lukee "läski"..

Aikuinen tehköön niinkuin itse tykkää mutta lapsien kohdalla mä en kannata tuollaista mustahkoa huumoria. Eli siis jos aikuinen kehitysvammainen itse haluaa tuollaisen pipon laittaa niin siitä vaan, tai jos aikuinen lihava ihminen tahtoo itse laittaa läski-paidan päälle niin siitä vaan.. lapsille tuollaiset ei kuulu.
 

Yhteistyössä