ME PIISKAAJAT!

94,6 kg näytti vaaka aamulla, -400 g siis viimeöisestä punnituksesta... No, vaikka olis kuinka vähän (ja punnittu ennen syöntiä) niin hyvä kuitenkin. Johan se outoa olis ollu jos olis ollu sama lukema kuin edell. punnituksella. Mut välillä tuntuu et paino nousee vaikka seisois päällään ja lenkkeilis kuinka, tai ainakin pysyy samassa....
 
tossuliini
Musta tuntuu että paino olis jumittunut paikalleen, se pyörii tietyn kilon ympärillä, välillä alas ja välillä ylös ja välillä siinä kilossa mihin olen saanut sen menemään. Eilen kävin siellä sauvakävelylenkillä ja tuli oikein hiki kun pistin tunnin pituisen lenkin, välillä normaalilla vauhdilla, välillä ripakammin. Tänään on sitten tullut syötyä lettujakin jonkun verran, kohta olis taas ruoanlaitto, yhtä syömistä koko päivä, ei tule mitään. Vielä kun sais menemään vettä kurkusta alas niin ehkä toi painokin siitä tippuisi taas mutta kun ei vaikka täällä onkin hyvänmakuinen vesi toista kuin silloin kun asuin Kotkassa, oli hirveän makuista se kraanavesi, silloin sanoin itelleni että ei ikinä vettä pelkästään mene mun kurkusta alas eikä ole mennyt. Mutta periksi en anna kun vauhtiin olen päässyt. Odotan uimahallin aukenemista että pääsisin kuntosalille ja uimaan kun en halua järviveteen mennä, on aivan liian kylmää mulle. Jos tällä viikolla vielä ehtisi lenkille, huomenna tulee vieras tai vieraita kun on tytön synttärit ja keskiviikkona tulee mun vanhempi tytär käymään, kai sitä on yritettävä torstaina sitten mennä mut kun aina vaan sataa.
 
Mikähän oikeasti mättää?
Aamulla vaaka näytti heti noustuani 85,6 kg.
Nyt samalla vaatetuksella ja syömättömyydellä kävin äsken vaa'alla, niin näytti 83,6 kg. Miten voi olla 2 kg heitto samana päivänä? Syömättömyyteni johtu tänään siitä, että en yksinkertaisesti ole ehtinyt syödä. :ashamed: Piti se kuurikin tänään alkaa, mutta reisille meni sekin! Kun koko päivän oli syömättä, oli pakko syödä nyt puuroa, kun kotiuduttiin. :ashamed:
Mutta tuota 2 kg:n heittoa en ymmärrä! Voinko mä olla aamusin jotenkin turvoksissa heti, kun herään?
 
tossuliini
vaa'alla joka aamu? Itse kuulun niihin joka ramppaa joka ikinen aamu jos vaikka vaaka näyttäis edes pikkusen sellasia merkkejä että olisi paino taas alentunut. Mä olen nyt merkinnyt tuonne MSN:n terveyskorttiin omat tietoni ja sinne merkkaan vain kerran viikossa punnitustulokseni niin on sitten mukavampi nähdä onko mitään tulosta tullut. Ei ole pisteillä tarvinnut pelata kun jätin tosiaan ne karkit ja jätskit pois ja miehelle puhuin eilen että voisin yrittää olla tonne syyskuun puoleen väliin ilman karkkia ja jätskiä, saa nähdä miten onnistuu, tällä hetkellä ei ainakaan tee yhtään mieli kumpaakaan vaikka marmelaatia ja tryffeleitä on kaapissa mutta olen ostanut ne vierasvaraksi ja saavat siellä olla multa rauhassa. Tyttö käy siellä kaapilla alvariinsa mutta ei hänellä paino-ongelmia olekaan.
 
olen nyt ruvennut käymään vaa'alla joka aamu, ja illallakin. Vaa'an lukema vaan tuppaa vaihtelemaan, riippuen siitä missä kohtaa lattiaa vaaka on :( Tänä iltana näytti ensin 94,1 kg mut kun vaihdoin aavistuksen paikkaa niin olikin 94,5 kg (vai oliko se 94,6). Digitaalivaaka on, onneks kuitenkin, koska mekaaniseen en luottais sitä vähääkään.
 
mutta vaakaan en oo astunu, paha putki jatkuu. mutta elokuussa on kuu uus! :LOL: siis, oikeasti mulla on loman jälkeinen elo ollut yhtä herkkua, nyt on sit kuun vaihdekin, niin pakko alkaa liikkua ja tsempata. ilmatkin viilenee (kai) ja ei se pyöräily oo enää niin nihkeää. huomen aamulla hyppään vaakaan ja alkaa uus elo, näin teen. :D eli huomiseen!
sadetta, sulla tippuu kivasti tuo paino, se motivoi mukavasti!
rakkapanuu, juotko sä yöllä? kun mie ainakin aamuksi "kuivun", suuta kuivaa ja paino yöllä aina laskee, jos oon illal käyny vaakas, niin aamulla on vähemmän. ihmettelen kyllä minäkin, miks tuolla liikkumisella ei paino tipu? tai sit se vaan on niin että sä alat olla tiukkaa lihasta ympäriinsä?? pitäiskö sun ottaa mittanauha käyttöön? kun se lihas kuitenkin painaa läskiä enemmän..
 
Alkuperäinen kirjoittaja solaris1:
mutta vaakaan en oo astunu, paha putki jatkuu. mutta elokuussa on kuu uus! :LOL: siis, oikeasti mulla on loman jälkeinen elo ollut yhtä herkkua, nyt on sit kuun vaihdekin, niin pakko alkaa liikkua ja tsempata. ilmatkin viilenee (kai) ja ei se pyöräily oo enää niin nihkeää. huomen aamulla hyppään vaakaan ja alkaa uus elo, näin teen. :D eli huomiseen!
sadetta, sulla tippuu kivasti tuo paino, se motivoi mukavasti!
rakkapanuu, juotko sä yöllä? kun mie ainakin aamuksi "kuivun", suuta kuivaa ja paino yöllä aina laskee, jos oon illal käyny vaakas, niin aamulla on vähemmän. ihmettelen kyllä minäkin, miks tuolla liikkumisella ei paino tipu? tai sit se vaan on niin että sä alat olla tiukkaa lihasta ympäriinsä?? pitäiskö sun ottaa mittanauha käyttöön? kun se lihas kuitenkin painaa läskiä enemmän..
Niin noh...
Onhan tuo kroppa kiinteytynyt ja mulla on kalenterissa ylhäällä mitat jokusen kuukauden takaa, mutta ongelma on se, että kalenteri on hukassa. :headwall: Täytyy se tänään ettiä! Peili on ollut aika hyvä tuloksen näyttäjä. Muutosta huomaa enempi siellä, kun vaa'alla. =)
En juo öisin. Illalla yleensä otan kauheen juomisspurtin ja sit juoksen yön vessassa. Mulla siis aamuisin paino korkeampi kuin myöhemmin päivällä.
Ja muuten... Eilen aamulla vaaka näytti sen 85,8 ja tänä aamuna 83,8 kg. :headwall: Kauheata heittoa!
Eilen sitten tuskissani (dietin epäonnistuttua) kävelin luontaistuotekauppaan ja hain Tonalinia. Sitä olen ennenkin syönyt kuntosalin ohella ja koitampa taas. Lisäksi myyjä sai kaupattua mulle jotain rasvanpolttojuomaa... :whistle:
Sen dietin mä nyt toistasex unohdan. Mun touhut vaihtuu aika nopsaan, mutta koittakaa pysyä mukana! :whistle:
 
En käyny tänä aamuna vaa'alla kun en ehtinyt... Mut iltapäivällä (3 tunnin päästä) menen lenkille jos ei sada. So far so good... Teen varmaan taas sellasen 45 min lenkin, about.

Mäkin oon joskus Tonalinia (öljyä?) kokeillu mut se on aika kallista pidemmän päälle, sitäpaitsi aluks ihan sietämättömän pahaa! Makuun tottuu kyllä...
 
tossuliini
Eihän anneta siskot hyvät periksi vaikka välillä tuntuu siltä ettei tapahdu mitään radikaalisia muutoksia kropassa? Mulla on tavoite saada farkut jalkaani ja siihen vaaditaan n. 5 kg:n pudotus vielä, sitten taas siitä jatketaan. Yleensä olen saanut mahdutettua farkut jalkaani kun painoa on tippunut 10 kg, en siis ole ekaa kertaa tässä touhussa. Aika helposti tuo paino kuitenkin nousee vaikka kuinka yrittäisi taistella vastaan.
Ja koko ajan pitää vahtia mitä syö, vähän kurjaa. Joskus olen ollut nuorempana hoikka ettei ole ollut paino-ongelmia mutta ekan tytön jälkeen paino rupesi nousemaan (ex-anopin vihjailujen myötä).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oinas74:
En käyny tänä aamuna vaa'alla kun en ehtinyt... Mut iltapäivällä (3 tunnin päästä) menen lenkille jos ei sada. So far so good... Teen varmaan taas sellasen 45 min lenkin, about.

Mäkin oon joskus Tonalinia (öljyä?) kokeillu mut se on aika kallista pidemmän päälle, sitäpaitsi aluks ihan sietämättömän pahaa! Makuun tottuu kyllä...
Myydään kapseleina. Otan 8 kapselia päivässä.
Ovat kyllä aika hintavia, mutta ainakin viimeksi niistä oli apua...
 
Kävinkin jo netissä kattomassa, juu, kapseleina myydään. Jostain syystä en löytäny sitä öljyä mitä tuli viime vuonna muistaakseni kokeiltua. Joku CLA-juttu sekin oli. Taisi maksaa vähän enemmän, ja sitä otettiin 1 rkl/pv. Pistetään Tonalin harkintaan, kiinnostaa kyllä...

Itsekin olin nuorena hoikka, suorastaan alipainoinen, mut kun ikää tuli "maagiset" 20 v niin jo alkoi paino nousta, eikä loppua näy :( Paitsi nyt tietysti kun oon kiinnittäny asiaan huomiota. Poikien syntymien jälkeen on jääny painoa, ja kun oon töihin palannu ni on tullu lisää ku ei muka oo ehtiny liikkua...
 
Eli miten menee? Itse kävin kuin kävinkin töiden jälkeen 50 min lenkillä!! B) Jonkin verran vettä satoi viimeiset 10 min muttei haitannut. Piristävä pikku suihkuhan se vaan oli. Aluks tuntui meno aika jäykältä mut loppua kohti parani. Musiikin voimalla ilmeisesti yhtäkkiä olisinkin voinut lenkkeillä vaikka tunnin! Keskisyke oli niin ihanteellinen että ent. kuntonyrkkeilyvalmentaja olis tykänny: 156. Vaaka näyttikin sitten kivasti 93 kg mut iltasyönnin jälkeen kyl kilon enemmän, oli kai tullu nesteitäkin takas. Terveellisesti ja maltilla yritin syödä, ja nyt jo näyttää ihan kivalta. Jos tätä menoa jatkuis ni johan tässä kohta pääsis alle 90 kg =)
 
olinpa yllättynyt! mulla ollu niin paha omatunto ja huono fiilis ylt ympäriinsä näiden mun syömisten suhteen.. ja vaaka tänään näytti tasan 81! pakko oli käydä myös illal kokeilemassa, et uskaltaako sitä aamulla tuohon vehkeeseen edes hypätä.. silloin ennen saunaa näytti 82, ja saunan jälkeen join vielä kaks isoo mukia vettä eli noin 5dl varmaan.. ihme homma toi et rakkapanuu ei kuihdu yöllä kuten muut. mullakin varmaan se noin 1,5kg vähemmän on aamulla paino ku illalla. noloja tunnustuksia: käytiin lidlissä eilen, ja sieltä en osaa ostaa kuin herkkuja :( söin sit illalla suolapähkinöitä, ja valkoista suklaata.. toissa iltana tyhjensin sipsipussin jämät, ja viikonlopusta en kehtaa edes puhua! :ashamed:

mutta nyt tuo vaaka valoi taas uskoa muhun, ainakin näin aamutuimaan :) vieraita tulossa, ja lapsille lupasin et leivotaan pullaa, kun tälläinen kehno kelikin on. siinäpä se onkin mulle taas työtä: kieltäytyä vasta paistetusta korvapuustista!
 
83,4 kg tänään aamupainoa. Rasittavaa muuten olla vaa'an vanki, kun siinä on joka aamu juostava! Mut ei mahda mitään!

Mulla oli eilen palautumispäivä. Maanantain kuntosali otti jotensakin niin koville, että en jaksanut eilen lähteä edes lenkille illalla. Ja täytyy myöntää, että ei se myrsky ja mieletön sade kauheesti edes houkutellut ulos. :whistle: Mutta tänään olisi tarkoitus mennä taasen salille 1-1,5 tunniksi.
Mietin tuossa ehtoolla, että voisi syksyllä vähentää salikerrat kahteen viikossa ja sitten voisi ottaa siihen jonkin jumpan rinnalle, kun ne tuossa syksyllä taas alkaa... Mutta saas nähdä, innostunko. :whistle:
Pääasia, että paino on laskussa! =)

Ja tervetuloa remmiin taas solaris1!!! :wave:
Muistat sitten olla syömättä sitä pullaa! Siinä on ihan kauhiasti hiilareita! :whistle: :D
 
On ihan mielettömän hyvä olo eilisen lenkin jälkeen, ja paino taisi olla aamulla 93 kg eli hyvä suuntaus kuitenkin. Tuntuu et petihalutkin on parantunu ihan älyttömästi. Kun nyt vielä pääsis ajoissa _nukkumaan_ ni varmaan auttais enemmän painonpudotukseen. Tonalinia ajattelin hakea tänään töiden jälkeen. Liikunnasta on tullu tapa: pakko päästä lenkille ainakin joka 2. päivä, paitsi et huomenna ajattelin vaihteeks jumpata et saa lihaksia parempaan kuntoon. Tää ryhmä on varmaan paljon avuks ku tuntuu et on hyvä syke päällä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Oinas74:
On ihan mielettömän hyvä olo eilisen lenkin jälkeen, ja paino taisi olla aamulla 93 kg eli hyvä suuntaus kuitenkin. Tuntuu et petihalutkin on parantunu ihan älyttömästi. Kun nyt vielä pääsis ajoissa _nukkumaan_ ni varmaan auttais enemmän painonpudotukseen. Tonalinia ajattelin hakea tänään töiden jälkeen. Liikunnasta on tullu tapa: pakko päästä lenkille ainakin joka 2. päivä, paitsi et huomenna ajattelin vaihteeks jumpata et saa lihaksia parempaan kuntoon. Tää ryhmä on varmaan paljon avuks ku tuntuu et on hyvä syke päällä :)
Kiva, jos meistä on apua!
Musta tää ketju on ollut nyt ainakin alkuun siitä mukava, että tääon pysynyt hyvin ylhäällä. =) On kiva, että käytte näin useaan täällä kirjoittamassa.
Toisten tuki ja tsemppaus on musta tärkeää ja omassa lähipiirissä ei ole tällä hetkellä ihmistä täysin samassa tilanteessa, niin tämä on kätevää!
Kiitos teille! :wave:
 
tossuliini
Tylsää kun vaan sataa eikä viitti lähteä tonne ulos sauvakävelylle, en halua kastua kun ei ole sadevarusteita. Eilen ja vielä tänä aamuna tuli syötyä täytekakkua, no onneksi se on nyt sitten loppu kun vanhempi tytär kävi syömässä loput niin pääsen taas painonpudotukseen kovalla tohinalla, kun vaan ilmat selkiintyis niin pääsisi ulos kävelemään.
Aamulla vaaka näytti kilon verran enemmän kuin eilen mutta se oli odotettavissakin joten en sitä säikähtänyt vaan yritän tsempata itseäni nyt jatkossa parempiin tuloksiin. Kun vaan tuo uimahalli aukeisi nopeesti niin pääsisi sinne.
 
tossuliini
Oon huomannut katsellessani noita eri aloituksia ja niihin vastauksia niin olen aika monessa vastannut eikä mun jälkeen ole ketään. Missä kaikki ihmiset ovat? Me grillataan tänään, miehelle ja tytön keitän perunat ja porkkanat, itselleni tein kasvisnyytit grilliä varten, käytin perunoita 7 min mikrossa, ovat valmiina folion sisään käärittynä. Lisäksi grillataan broilerin valmiita grillipaloja ja makkaraa. Loput grillipalat teen huomenna ruoaksi kun en kuitenkaan syö tänään kuin yhden ja yhden makkaran.
Aamulla oli tosiaan kilo eilisestä noussut ja kyllähän se oli odotettavissakin joten en ollut yllättynyt, tuli juhlittua tytön synttäreitä. Nyt sitten pystytäänkin olemaan 1,5 kuukautta ruodussa eli jätän herkut vähemmälle, seuraavat juhlat on nimittäin mulla itselläni, täydet kympit joten silloin tulee otettua myös alkoholia ja muuta sellasta mistä tulee painoa tai sitten ei.
 
Hain sitten eilen sitä tonalinia ja alotin heti kuurin + Omega-3 -rasvahappoa otan kuten ennenkin. Tänä aamuna näytti vaaka 92,6 kg mut se oli tietty ennen aamupalaa... Illemmalla olis tarkotus jumpata ku aamulla nukuin pommiin ja töitäkin pitää tehdä. Uskon et tonalin auttaa mut eihän se mitään halpaa ole, ja toi satsi riittää vain 18 pv kun ottaa sen suositellun 8 kapselia/pv.
 
tossuliini
Heipparallaa kaikki! Kävin aamulla vaa'alla ja kuinka ollakaan se näytti saman kuin toissa aamuna eli se kilo oli hävinnyt mikä oli tullut kakun syömisen myötä enkä mitään ihmeellistä ollut tehnyt. Saunassa käytiin eilen ja grillattiin ja mä söin tosi vähän ja silti maha oli täysi. Tänään aattelin niitten uunipalojen (broisku) lisäksi keittää vähän pastaa ja porkkanoita itelleni.
Lähen hakemaan kolmen jälkeen eu-kassin niin saan samalla liikuntaa, menen kävellen ja otan repun ja yhen muovipussin lisäksi niin jaksan sitten kantaa ne kotiin.
 
Eli painan nyt 10kg vähemmän mitä synnytykse jälkeen 5kk sitten. Vielä toiset kymmenen ku sais pudoteltua niin alkais varmasti oleen erittäin ok. Saa nähdä käykö se yhtä helposti ku tähän asti.

Aamupalaksi söin lasillisen jogurttia ja mysliä, leipäpala+margariini+maksamakkara+juustosiivu. Ruuaksi nuudeleita+tonnikalaa+kasvissekoitusta ja samanmoinen leipäpala mitä aamulla.

 
tossuliini: sulla on sit vissiin vatsalaukku pienentyny ku tulee vähästä maha täysi. Niinhän siinä varmasti käy ku tarpeeksi pitkään syö vähän. Itekin söin ruuaksi aika vähän, koska 45 min päästä teen tunnin jumpan: 2 perunaa, possunsuikalekastiketta, tomaattia, ruisleipäpala+margariini, lasi rasvatonta maitoa. Ja nyt oon hörppiny vettä et jaksan jumpata ja kunnolla kans! Tonalinia oon ottanu jo tänään ne 8 kapselia: 4 aamulla, 4 (ilta-) päivällä. Illalla vielä omega-3.
 
tossuliini
Heips kaikki!

Niin, mulla on vatsalaukku tosiaan pienentynyt, äsken kun syötiin tytön kanssa, söin sellasen pienen kauhallisen verran muussia, 1,5 palaa broileria ja 4 keitettyä porkkanaa ja join mehua. Enempää ei menis vaikka kuinka yrittäis tunkea mutta en edes yritä.
En sitten saanut sitä eu-kassia, olivat jakaneet I erän jo loppuun ja toisen erän jako alkaa vasta ens kuussa eli tuli käveltyä turha reissu. Polvet vähän meinaavat tehdä tenää mutta silti kävelin urheasti kotiinpäin takas, onneksi ei ollut pitkä matka kävellä. Lenkille en nyt sitten lähtenyt tänään kun on ollut sateen uhka päällä koko ajan.
Syökö teistä kukaan kaurapuuroa? Mä syön joka aamupäivä jos vaan muistan tehdä, teen sen mikrossa kun on nopea valmistaa. Masu saa tärkeitä kuituja ja sillä jaksaa tonne iltapäivän kahviin asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tossuliini:
Heipparallaa kaikki! Kävin aamulla vaa'alla ja kuinka ollakaan se näytti saman kuin toissa aamuna eli se kilo oli hävinnyt mikä oli tullut kakun syömisen myötä enkä mitään ihmeellistä ollut tehnyt. Saunassa käytiin eilen ja grillattiin ja mä söin tosi vähän ja silti maha oli täysi. Tänään aattelin niitten uunipalojen (broisku) lisäksi keittää vähän pastaa ja porkkanoita itelleni.
Lähen hakemaan kolmen jälkeen eu-kassin niin saan samalla liikuntaa, menen kävellen ja otan repun ja yhen muovipussin lisäksi niin jaksan sitten kantaa ne kotiin.
ööö... mä tyhmänä kysyn, että mikä ihme on eu-kassi? :eek: :whistle:
 
tossuliini
No, kirkon diakonia ja työttömät jakaa ruokakasseja pitkin suomea ja siinä on kaikenlaista ruokatavaraa: maitojauhetta, vehnäjauhoja, sämpyläjauhoja, näkkileipää, kaurahiutaleita, kaurakeksejä ym.
 

Yhteistyössä