meidän 8kk vauva sai "lävistyksen" 8kk lahjaksi :O

meillä kävi sit viime viikolla kauhee vahinko..
tein puuroa vauvalle ja aamupalaa muille ja annoin vauvalle siksi aikaa pari lastaa ja metaalivispilän lattialla joilla leikkisi sen aikaa, kunnes yhtäkkiä alkoi itkemään kauheasti, oli pieni saanut vispilästä sen rautalangan huuleensa sisälle.. paniikissa sit pidin sitä sylissä ja yritin irrottaa mutta en saanut millään irti sitä, kun se oli se kiekuran kohta siis siellä. soitin sitten ambulanssin.
kesti jonkun aikaa että saatiin se edes kolmisteen pois, saatiin se onneks katkaistua tongilla, ja vedettyä se pois sen jälkeen.
selvisi säikähdyksellä, nyt on jo huuli parantunut kokonaan :)
ei enää siis sitä vispilää leikkikaluks, en ois ikinä arvannut et siinä kävis niin ja oli terävä ja irrallinen pää.
 
Herra Majuri
Annoit sitten lapselle vaarallisen vekottimen leikikaluksi ja jätit ilman kunnollista valvontaa :headwall: :headwall:

Lasten huostaanotto olisi oikea toimenpide, kerran tuollaiset vanhemmat ovat vaaraksi lapselleen.
 
joo, meilläkin oli leikkiny aikasemmin sillä monta kertaa, en yhtään arvannu et siinä oli sellanen terävä irrallinen pää..vaiko mennyt rikki sitten.. ambulanssi kuskit naureskeli sit meidän pojalle irrotuksen jälkeen et sait ensimmäisen lävistyksen.. kyllä olin paniikissa siinä alussa..
eka kerta kun soitin ambulanssinki.. siellä se hätäkeskuksessa ihmetteli miten ihmeessä on voinu saada sen ja minkä kohan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Annoit sitten lapselle vaarallisen vekottimen leikikaluksi ja jätit ilman kunnollista valvontaa :headwall: :headwall:

Lasten huostaanotto olisi oikea toimenpide, kerran tuollaiset vanhemmat ovat vaaraksi lapselleen.
se oli mun vieressä, metrin päässä! haloo :) ja juu näköjään vaarallinen, en anna enään!
 
iina
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Annoit sitten lapselle vaarallisen vekottimen leikikaluksi ja jätit ilman kunnollista valvontaa :headwall: :headwall:

Lasten huostaanotto olisi oikea toimenpide, kerran tuollaiset vanhemmat ovat vaaraksi lapselleen.
Vaarallisen vekottimen? Anna mun nauraa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Ohhoh :eek:
Mulle ei kyl koskaan tulis mieleen antaa lapselle ruuanlaittovälineitä.
Nehän on hyvinkin yleisiä leluja nuo keittiökipot ja kauhat. Visipilällä toikin muksu on leikkiny muttei onneksi rikkisaanut. kierrevispilässä se tosiaan lähtee irti jos sopivasti onnistuu räpläämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Annoit sitten lapselle vaarallisen vekottimen leikikaluksi ja jätit ilman kunnollista valvontaa :headwall: :headwall:

Lasten huostaanotto olisi oikea toimenpide, kerran tuollaiset vanhemmat ovat vaaraksi lapselleen.
koskahan sossunväki saapuu meille, kyllä varmasti ambulanssikuskit ilmottaneet jos olen heidän mielestään huono vanhempi..

ja kyllä hekin sanoivat että ei kyllä olis ikinä uskonut että näin kävis..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Ohhoh :eek:
Mulle ei kyl koskaan tulis mieleen antaa lapselle ruuanlaittovälineitä.
Meillä on leikitty kaikilla paitsi veitsillä. Se on niin paljon helpompaa tehdä ruokaa kun pojat saa ottaa ruoanlaittovälineitä laatikoista eikä tartte koko ajan olla pistämässä laatikoita kiinni ja kieltää jatkuvasti. Mutta metalliset ei kuulu sallittuihin. Mutta muoviset, puiset ja muovi+metalli esim just vispilät on ollut sallittujen listalla.
Ne mitkä ei oll sallittuja niin on nostettu korkealla siksi pieneksi hetkeksi kun pojat on "mahdottomia" eikä tajua mitään eli puoli vuotta. Nyt ne on taas omissa laatikoissa ja nuorempikin ymmärtää kun sanotaan ei.

Mutta ei kyllä tämän tiedon jälkeen meilläkään saa leikkiä vispilällä.
Onneksi ei pahempaa tapahtunut.
 
+
Alkuperäinen kirjoittaja iina:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Ohhoh :eek:
Mulle ei kyl koskaan tulis mieleen antaa lapselle ruuanlaittovälineitä.
No meillä neiti hakee keittiön laatikosta ihan itse
muovilasta ja muovi kauhat ovat paljon mielenkiintoisia meidän pojan mielestä kun puhuvat ja valoa välkkyvät nalle puhit....
 
en mäkään oikeestaan oo antanu mitään muuta metallista kuin tuon vispilän ja kattiloita ja sitten puu tai muovikauhoja ym. meidän vauvan isoveikat on myös vauvoina leikkineet mm vispilällä ja muilla "turvallisilla" kauhoilla eikä onneks ole sattunut mitään ikinä.
mutta säikähdyksellä siis selvittiin..sen jälkeen vaan naureskeli.
mutta ei enään vispilöitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sunflower20:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Ohhoh :eek:
Mulle ei kyl koskaan tulis mieleen antaa lapselle ruuanlaittovälineitä.
Meillä on leikitty kaikilla paitsi veitsillä. Se on niin paljon helpompaa tehdä ruokaa kun pojat saa ottaa ruoanlaittovälineitä laatikoista eikä tartte koko ajan olla pistämässä laatikoita kiinni ja kieltää jatkuvasti. Mutta metalliset ei kuulu sallittuihin. Mutta muoviset, puiset ja muovi+metalli esim just vispilät on ollut sallittujen listalla.
Ne mitkä ei oll sallittuja niin on nostettu korkealla siksi pieneksi hetkeksi kun pojat on "mahdottomia" eikä tajua mitään eli puoli vuotta. Nyt ne on taas omissa laatikoissa ja nuorempikin ymmärtää kun sanotaan ei.

Mutta ei kyllä tämän tiedon jälkeen meilläkään saa leikkiä vispilällä.
Onneksi ei pahempaa tapahtunut.
Kyllä mä sen uskon et helpottaa kovastikin sitä keittiössä hääräämistä. Mutta silloin kun mä oon ollut pieni niin sain leikkiä kauhoilla ja kattiloilla. Siin sit kävi niin jostain olin saanu revittyä tulikuuman kauhan ja paloi puolet kämmenestä. Mä olin vissiin istunu syöttötuolissa ja siit saanu kurkotettua tms.
 

Yhteistyössä