Meidän pieni enkelimme 15.8.2007

Beeduska.
En tiedä mitä sanoisin. Onhan tuo todella outoa ettei lapsen sukupuolta ole pystytty selvittämään. Toki hänen alapäänsä on voinut olla sen verran "turvoksissa" että on näyttänyt pojalta, kun joskushan niin käy että ultrassa on sanottu pojaksi ja onkin syntynyt tyttö, mutta en tiedä, kyllä minä varmaan luottaisin patologiin... soita vielä sinne patologille ja yritä selvittää asia niin ei sitten jää vaivaamaan. Muuten varmasti tulee asia sinua vaivaamaan aina.
 
Tänään on soitettu patologille.
Lupasi lähettää lisää papereita sieltä.
Meillä, kun on vain tuo muutaman rivin lausunto...

Miehelle patologi sanoi, kun hän patologilta kysyi, että miten sukupuoli on selvitetty? Kromosomeista vai miten?
Patologi oli sanonut, että silmämääräisesti...
Eli siis onko hän ulkoisesti katsonut pienen tytöksi?!
Ei ainakaan puhunut mitään, että olisi nähnyt kohdun ja munasarjat... Olisi luullut sen sanovan, kun mies sanoi, että kätilö, me ja äitini näkivät pojaksi...

Nyt on pakko odotelle sitä laajempaa juttua ruumiinavauksesta.
Montakohan paperia tulee.
Mutta, jos siinä ei ole mainintaa kohdusta ja munasarjoista, niin mä en tiedä voimmeko patologia sitten uskoa...
Koska eihän se todellakaan ole sitten 100% varma se sukupuoli.

Ja jossain päin sairaalaa on kuitenkin virhe tehty... Jossain virallisessakin paperissa lukee sukupuoli väärin. Onko se se hautauslupa lappu vai patologin lausunto.
Ja, jos sukupuoli on selvitetty vain päälisin puolin, niin se on tehty VÄÄRIN. Koska se pitäisi myös katsoa sisäisesti ruumiinavauksessa.

Ja tosiasiassa sillä sukupuolella ei ole väliä, ei ollenkaan... Mutta minusta sillä on väliä, että tietääkö onko pieni enkeli tyttö vai poika?? Se on minusta aika hemmetin tärkeä asia tietää surrako pientä poikaa vai tyttöä... Vaikka se ei surunmuotoa ja ikävää muuta se sukupuoli...
Mutta kyllä sä varmaan ymmärrät.
Olisihan se aika hankalaa elää, jos ei esim tietäisi elävän lapsensa sukupuolta.
Ei ehkä ihan sama, eikä olekkaan... mutta ehkä joku ymmärtää mitä tarkoitan...

Ja vaivaamaan todellakin jää, jos ei sukuopuolta 100% varmasti saada tietää.
 
Voi hyvänen aika...

Itse synnytin pienen täydellisen enkelitytön keväällä. Olin raskausviikolla 18 kun vauvan sydän pysähtyi :( Meille kätilö sanoi silloin että vaikka sikiö näyttää tytöltä niin kannattaa odottaa varmistusta patologilta, koska tässä vaiheessa voi olla vielä mahdollista ettei sukupuoli näy niin selkeästi, voi näyttää tytöltä vaikka onkin poika tai päinvastoin.. Patologin tutkimuksissa vahvistui sitten sikiön olleen tyttö.

Ihmettelen todella patologin ammattitaitoa jos hän on tutkinut sikiön vain silmämääräisesti tytöksi, uskomatonta... Tuntuu varmaan aivan hirveältä kaiken tuskan keskellä vielä kuulla tuollaista ja alkaa miettimään kumpaa sukupuolta vauvanne on nyt oikeasti ollut... Ymmärrän kyllä täysin mitä tarkoitat ja toivon vain jaksamista sinulle tämän kaiken keskellä.
:hug:
 
:hug: Otan osaa suureen suruusi, enkelipienokaisen äiti. Vielä on vähän aikaa tyttäreni poismenosta, mutta elämä on jatkunut. Ainakin ympärillä ja fyysisesti...vaikka sielu kovasti suruissaan ja lamassa ajoittain onkin. Tekisi mieli käpertyä hiljaisuuteen, mutta ihmisten huudot havahduttavat ja vetävät toimimaan. Välillä sattuu todella kovasti, mutta onneksi on lohduttajia ja tukijoita aivan vieraissakin.
 
:hug: minä sain keskenmenon vk 13+4 ja osastolla hoitaja sanoi että todennäköisesti oli tyttö vaikka mielestäni oli jotain ylimääräistä edessä.. en sitten tiedä.. patologin lausunnossa ei ollut mitään mainintaa sukupuolesta. ainoastaan istukan kunnosta. Jotenkin jäänyt myös vaivaamaan vaikka raskaus ei ollut pitkällä. eniten harmittaa kun en tajunnut kuvaa ottaa pikkuisesta. katsoin pikkuenkeliäni kyllä mutta hänet vietiin niin pian pois. Nyt takana kolme keskenmenoa ja lisää tutkimuksia.

Voimia kaikille!!
 
:hug: Todella paljon voimia koko perheellenne tämän suuren surun keskellä.

Meillä syntyi pieni enkeli tyttö rv26 elokuussa 2005 eikä syytä tähän koskaan löydetty.
Hän oli meidän esikoisemme jota niin suurella onnella odotimme syntyväksi meidän elämäämme. Hänellä oli vain toinen tehtävä joka ei ollutkaan täällä maan päällä. Nyt hän on meitä, vanhempiaan seurannut valkeitten pumpulipilvien päältä.

ja mitä tuohon tyttö/poika asiaan tulee meille aluksi hoitaja sanoi, että poika syntyi, mutta tyttö hän todellisuudessa kyllä oli eli ei hoitaja osannut erottaa edes sukupuolta. Meille oltiin jo aiemmin tehty lapsivesipunktio josta selvisi sukupuoli. Todella harmi kun ette varmaa vastausta ole saaneet. Kannattaisi kyllä vielä keskustella sairaala henkilökunnan kanssa tai patologin kanssa.
 
Nyt on tilanne se, että 100% varmuus on nyt sukupuolesta.
Sukupuoli on nyt tutkittu DNA:sta ja myös kromosomeista.
DNA:sta Oikeuslääketieteen laitoksen oikeusbiologian laboratoriossa. Patologi otti selvää missä sen 100% varmuuden saisi. Istukasta oli näytepala jäljellä ja enkelistämmekkin joku näyte ja ne hän lähetti tuonne oikeusbiologian labraan.
Sit mulla oli jälkitarkastus nyt 15.päivä ja selvisi siellä sitten, että istukasta oli pystyttykin katsomaan kromosomit. Tulokset oli tullut vasta tässä kuussa. 100% selvyys on nyt, että pieni on TYTTÖ.

Poikana hautasimme... Poikana surimme 3 viikkoa. Sen jälkeen olikinn ?... Hautauslupakin lähetettiin ennen patologin kuulemista.
Jos olisivat sen hautausluvan kanssa odottaneet, niin pieni olisi varmasti tyttönä haudattu.
Tuolla oikeusbiologian labrassa toiminta oli NOPEAA. Tulokset tuli vajaassa VIIKOSSA. Mutta nepä lähetettiin vasta syyskuulla sinne...

Mutta, jos siinä hautausluvassa olisi lukenut tyttö. Olisi ollutkin, jos olisivat odottaneet patologin lausuntoa, joka tuli muutamassa päivässä.
Olisimme kyselleet toki asiasta, kun meille eka pojaksi sanottiin.
Mutta jos silloin olisi jo lähetettu näytteet oikeuslääketieteelliseen, niin 100% varmuus sukupuolesta olisi tullut jo ehkä elokuulla ja olisimme saaneet haudata pienen tyttönä, niin kun hän olikin.
 
:hug: Beeduska.Otan osaa menetyksenne johdosta.Mulla on vauva kuollut viikolla 18+4 ja nyt 16+2.Ekasta näki selvästi,että poika on,mutta silti kätilö sanoi,että kannattaa odottaa se patologin vastaus,että tietää varmasti.Tästä viimeisimmästä näytti kyllä joku uloke olevan edessä,mutta kätilö sanoi että näillä viikoilla sukupuoli voi vielä muuttua.Hän kyllä sanoi,että omasta mielestään näyttää pojalta.
Marraskuussa saan tietää varmasti kumpi oli.Poikana olen surrut ja mulla on 3 tervettä poika lasta tähän menessä ja tämä oli 6.keskenmeno minulle.Ymmärrän täysin sinua.Jos nyt käykin ilmi,että vauva olikin tyttö,niin uskon ,että uusiromahdus tulee jälleen.On tämä vaan niin raskasta.Kiitos ihanasta kuvasta.Tuollainen se meidän vauvakin oli,nämä 2 enkeliä,jotka eivät tänne saaneet tulla :'(
Tämän viikon olen vielä sairaslomalla ja sitten elämä saa luvan jatkua.Raskautua en saa ennen kuin kaikki tutkimukset ja testit on tehty ,mistä nämä keskenmenot johtuvat.Voi vaan ola,että aina ei syytä löydy.Voimia teille kovasti!
 

Yhteistyössä