Meikkivinkkiä 35+

  • Viestiketjun aloittaja "Tiinu"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiinu"
Moi!
Oliskos täällä meikkiasiantuntijaa paikalla? Olen 37v ja päätin uusia meikkivarastoni. Minkälaista peitevoidetta kannattaisi ostaa? Kaupat on täynnä BB-voiteita jne. Haluaisin ihan päivämeikkiin kasvoihin jotain "väriä" ja siloittavuutta. Tärkeää olisi myös helppous ja "ilmavuus" ja mahdollisimman luonnollinen lopputulos :) Tarvitseeko ollenkaan puuteria jos käyttää tuollaista BB-voidetta vai mitä? Mielellään myös ostaisin marketista, ettei tee niin suurta lovea lompakkoon ja kun meikin käyttö arkena on kuitenkin aika vähäistä ettei sitten itketä jos jää puoli putelia käyttämättä kun vanhentuu jne. Nimim. ihan pihalla ;)
 
oiuhouh
Mua harmittaa, ettei meikkivoiteita saa ostaa minikokoisissa pulloissa, koska omalle ihotyypille sopivaa voi olla hankala löytää. Ei oikeestaan edes kannata kuunnella muiden vinkkejä, vaan etsiä omalla iholla parhaimmalta näyttävää vaihtoehtoa. Aina ku ite oon ostanut jotain meikkivoidetta, joka näyttää kaverin naamassa samettisen täydelliseltä, niin itellä lopputulos on ollut kaikkea muuta...
 
"Tiinu"
Elikkäs siis tuo cc-voide riittää pelkästään päivämeikiksi ilman puuteria? Mitä eroa on cc-ja bb-voiteella? Oikeasti en tiedä yhtään mitään meikeistä, joten pienetkin vinkit ovat tervetulleita! :)
 
Lumenen CC -voide on tosi hyvä. Jos iho on hyväkuntoinen, ei tarvitse edes peiteainetta tms. Puuterin tarve riippuu ihan ihosi rasvoittumisesta.

Tässä vielä linkkiä Karkkipäivän Sannin kokemuksiin tuosta Lumenesta. Lumene CC-voide | Karkkipäivä

Sannin blogista löytyy myös juttusarja Makeup for dummies, josta on varmasti apua aloittelevalle meikkaajalle. :)
 
Viimeksi muokattu:
"miku"
Mä tykkään kans Lumenen CC-voiteesta. Aivan loistava tuote, ja vaikka mulla on kirjava iho, en tarvitse mitään peiteainetta. Puuteria laitan kevyesti, mutta välttämättä sekään ei olisi arkikäytössä tarpeen, vaikka iho on rasvainen.
 
  • Tykkää
Reactions: Scindapsus
"..."
Mulle taas ei sopinut Lumenen CC voide, joten paras selviää vain kokeilemalla. Ei se 10-12€ niin kallis ole etteikö viitsisi kokeilumielessä ostaa, vai onko?

Itse liputan Garnierin BB voiteen puolesta. Tosin lisään joukkoon kalliimpaa meikkivoidetta ja laitan mineraalipuuteria päälle.
 
"Tiinu"
Kiitos vinkeistä :) Vähän tuossa jo googlettelinkin ja tällä hetkellä olisi kaksi vaihtoehtoa eli Lumenen BB tai sitten CC-voide. Olen tosi vaalea. Lisäksi etsin kevyttä tuotetta, jota ei iholta juurikaan huomaisi (päiväkäyttö) mutta mikä tasoittaisi punoitusta ja ihon pieniä virheitä. Kumpaa suosittelisitte?
 
"Tiinu"
Kävin katsomassa tuota Sannin blogia ja voi apua kuinka näihinkin asioihin voi paneutua :O Itselleni olisi tärkeintä se, että kun kuljen ihmisten ilmoilla, muiden ei tarvitse nauraa pakkelikerrokselleni/naamani värille eli iho olisi mahdollisimman luonnollisen näköinen. Mutta varmasti totta tuokin, että kokeilemalla selviää itselle paras. Olisi vain niin helppoa tallustella kauppaan ja ostaa se paras tuote ;) Oikeasti itsellä on meikkaamista ajatellen mielenkiinto lähes nollassa ja haluaisin päästä mahdollisimman helpolla, sen takia kyselen vinkkejä :)
 
[QUOTE="utelias";29957865]Kukaan testannu Biothermin CC-voidetta?[/QUOTE]

Olen kuullut todella paljon hyvää siitä, mutta itselläni on vielä testaamatta.

Ja tuosta meikkaukseen paneutumisesta, niin saahan sitä ihmisellä harrastuksia olla. Siinä missä monien on ehkä vaikea ymmärtää kuinka joku jaksaa olla kiinnostunut niin mun on "vaikea ymmärtää" miten jotain naista ei kiinnosta kauneus ja meikit. ;D

Ehkä ap:n kannattaa sitten hankkia kuitenkin se BB-voide, sehän on oikeastaan vain sävytetty kosteusvoide. Sillä varmaan pääset helpoimmalla. Garnierin BB-voiteen vaaleinkin sävy on kuitenkin melko tumma. Kannattaa testata erimerkkisten BB-voiteiden sävyä siellä kaupassa. Tuo Lumenen CC-voide voi peittää liikaakin makuusi.
 
"Molla"
Minä olen samanikäinen ja vaalea, tässä muutama vakituote mitä käytän; Lumenen CC-voide, hieman puuteria, Lumenen aurinkopuuteri, Max Factorin Masterpiece ripsiväri. Joskus myös Lumenen valokynää ja Make up storen huulikiiltoa. Meikkejä minulla on kasapäin ja aikaisemmin tuli kokeiltua paljon erilaisia, mutta näin vauva-arjen keskellä tuo on ollut toimiva perussetti (harvakseltaan kun tulee meikattua), eikä tuotteet ole kalliita. Ai niin, Lumenella on myös hyvä harmaanruskea kulmakynä, jos sille tarvetta.
 
"Tiinu"
Kiitti :) Ehdin jo tänään ostaa tuon vaaleimman lumenen BB-voiteen. Jos sitten sen jälkeen kokeilisi myös tuota CC-voidetta, jos on tarvetta. Valokynä minulla on ja juurikin tuota Maxfactoryn ripsaria. Äh, huulikiilto olisi kyllä ollut hyvä, pitää ostaa ensi kerralla kun menee kauppaan :)
 

Yhteistyössä