Meillä ei sukista häviä parit

  • Viestiketjun aloittaja supi
  • Ensimmäinen viesti
supi
Olimme eilen synttäreillä je eräs äiti alkoi voivottelemaan parittomista sukista, mä en ymmärtänyt alkuunkaan asiaa. siis miten muka pesukoneesse sukat häviävät tai pyykkikorissa. Meillä sukat laitetaan pareittain aina pyykkikoriin supi-nipsulla kiinni ja samoin koneeseen, parittomia ei ole.

Onko ihan yleistä että sukista kadotetaan parit??
 
Zoe-F
En mä tiedä muista, mutta todella harvoin on parittomia sukkia koneesta tullut. Silloi laita ne yhdelle hyllylle liinavaatekaappiin ja todennäköisesti se toinen puolisko tilee seuraavassa pyykissä.
Kaks pyykkikoria, toinen tummille ja toinen vaaleile, ja koriin mahtuu noin puoltoista koneellista, niin harvemmimpa niitä sukkia mihinkään katoaa.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mistähän sitä löytäs jotain 100 paria supi-nipsuja? Todellakin katoaa. Ihan mahdoton tehtävä huolehtia että kaikki pistäs sukkansa nipsuilla kiinni.
No aivan! Ei meillä varmasti kukaan muu ku mä laittais niitä nipsuja!
 
miukuliina
meillä taitetaan sukat varsistaan yhteen, kun laitetaan pyykkikoriin. Pyykkikorista ne sitten on helppo laittaa pareittain pesukoneeseen (ja samalla irrottaa toisistaan). Kun tyhjennän pesukonetta, pariton sukka odottaa koneen reunalla niin kauan, että parikin tulee koneesta ulos. Ja narulle ripustan parin samalla pyykkipojalla riippumaan. Ei ole vielä näkynyt parittomia sukkia...
 
vieras
Meilläkin supeja ja on ihan ehdottomia. Helpottaa sukkien kuivumaan laittamista sekä sitten sitä, kun ei tarvitse etsiä pareja.

Ja kyllä meillä mies laittaa sen nipsun sukkiin, kun vie ne pyykkikoriin. 4v, 6v ja 1v eivät laita, mutta minä laitan kun vien ne pyykkiin. Helppoa ja vaivatonta.
 
mie
Meillä on taasen ongelmana miten löytää sukille oikeat parit kun koneesa on n. 20 paria mustia sukkia :)
Kertokaa ihmeessä mitä noi supi-nipsut o ja mistä niitä saa?!!!!!!!!
 
vieras
Meillä kyllä häviää sukkia ja paljon muutakin.

Lapset vievät itse pyykit koriin niin toinen sukka saattaa löytyä sitten jostain lastenhuoneen nurkasta, kun toinen on jo pesussa. Mä yleensä saunan laiteille nostan parittoman sukan ja ajallaan tulee sille pari sitten vastaan.

Mutta taitaa siellä vieläkin seisoa muutamat sukkaparit joiden toinen sukka on mystisesti johonkin kadonnut.
 
vieras
Jotenkin tuntuu että aika mahdoton tehtävä meilläkin. LApset unohtaa taatusti kun ne sukatkin löytyy millon mistäkin. Ja ite en ala 8 hengen sukkia laittamaan likaisina parittain. meillä myös parittomien kori mikä aina välillä sit käydään läpi. ja ei se niin vakavaa jos kotona jollakin eripari sukatkin..
 
Sukat hukassa
Alkuperäinen kirjoittaja Taava:
Meillä ei ole koskaan kadonnut yhtään sukkaa enkä tajua, mistä se johtuu... ei ole mitään nipsuja eikä muutenkaan sen kummempaa systeemiä. Sen sijaan sakset ovat aina hukassa.
Sama vika, saksia on vaikka kuinka ja ne on aina hukassa. Mutta on myös kyllä sukkien parit, varsinkin mieheltäni. Yritin etsiä kaupoista noita sukka nipsuttimia, mutta en löytänyt. Pitää vielä tänään käydä katselemassa, ellei löydy, niin tilata sitten netistä.
 
Ei häviä täälläkään. Likaset laitetaan aina suoraan koneeseen ja kun kone täynnä->päälle. Pesen vaaleat ja tummat samassa. Ihan puhdasta tulee ja tahrat lähtee omolla. Värjäymiäkään ei ole tullut :D
Ja sukat laitetaan kuivumaan pareittain, siitä sitten sutastaan ne kimppaan ja sukkakoriin. Kätevää.
 

Yhteistyössä