Meillä luovuttiin tutista oikein kunnolla. Sis. kuvalinkin

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
voih, niin ihanaa :)
Ite en ole koskaan joutunut näitä sepittämään, kaikki luopuneet tutista omasta tahdosta jo vuoden iässä.
Mites lapsi suhtautui muuten?

Siis tämä oli ihan lapsen oma idea tälle päivälle. Tai siis oonhan mä puhunut tutin hävittämisestä jo kauan, poika täyttää huomenna 3v.
Mutta kun on tarvinnut sitä vain iltaisin nukahtamiseen, ei koko yötä, eikä päivisin ollenkaan, niin en ole pakottanut.
Pikkuhiljaa vain salaa rikkonut niitä, että poika on saanut itse todeta, että on rikki ja vienyt roskikseen.
Tästä viimeisestä sitten luovuttiin vähän juhlallisemmin.

 
Voi kun suloinen!

Meillä ei kumpikaan tuttia ole käyttäneet mutta isompi vei maitopullonsa hiirivauvoille takapihalle muutaman päivän mietinnän jälkeen. Kerroin hänelle, että alkaa olla jo iso poika eikä tarvi enää pulloa koska osaa juoda mukista. Kerroin myös että takapihalla asuu hiiriperhe, johon on tullut monta vauvaa eikä heillä ole tarpeeksi pulloja. Pari päivää poika tosiaan asiaa mietti ja ilmoitti sitten itse, että mennään viemään pullo hiirivauvoille. Sen jälkeen ei yhtään surettanut vaan oltiin kovin ylpeitä päätöksestä :saint:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja MamaCorleone:
Voi kun suloinen!

Meillä ei kumpikaan tuttia ole käyttäneet mutta isompi vei maitopullonsa hiirivauvoille takapihalle muutaman päivän mietinnän jälkeen. Kerroin hänelle, että alkaa olla jo iso poika eikä tarvi enää pulloa koska osaa juoda mukista. Kerroin myös että takapihalla asuu hiiriperhe, johon on tullut monta vauvaa eikä heillä ole tarpeeksi pulloja. Pari päivää poika tosiaan asiaa mietti ja ilmoitti sitten itse, että mennään viemään pullo hiirivauvoille. Sen jälkeen ei yhtään surettanut vaan oltiin kovin ylpeitä päätöksestä :saint:
Juu, sama juttu meillä, asiaa on pohdittu varmaan kuukauden päivät aina silloin tällöin ja tänä aamuna herätessään tokaisi ensin huomenta. Sitten iski tutin pöytään ja totes, että nyt kettuvauvat saa sen.

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Siksi ehkä että mun mielestä tutti on vauvoja varten.. :) mutta tämä on siis vaan mun mielipide...
Ja kaikkien pitäis toimia sun mielipiteiden mukaan?
Jos lapsi nukahtaa alle minuutissa kun saa tutin suuhunsa, jonka jälkeen tutti putoaa suusta ja nukkuu aamuun asti ilman tuttia, niin mitä haittaa siitä voi olla?
Tai jos lapsi kieppuu ja kieppuu ja nousee 50 kertaa sängystä ennen nukahtamista, ilman tuttia, niin mieti, kumpi on helpompaa sekä lapselle, vanhemmille, että varsinkin samassa huoneessa nukkuville sisaruksille?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
hammashoitajana myös tiedän tutista/tuttipullosta koituvat haitat liiankin hyvin... Eikä ne rajoitu purentavikoihin vaan on myös kamalia bakteeripesäkkeitä...
Meillä ei ole ollut tuttipulloja ollenkaan ja tutit on osattu keittää ja ostaa uusia.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
hammashoitajana myös tiedän tutista/tuttipullosta koituvat haitat liiankin hyvin... Eikä ne rajoitu purentavikoihin vaan on myös kamalia bakteeripesäkkeitä...
Meillä ei ole ollut tuttipulloja ollenkaan ja tutit on osattu keittää ja ostaa uusia.
Ja hammashoitajalla on oltu säännöllisesti, hänelläkään ei ole ollut sanomista nukahtamistutista. Hampaat on suorat ja ehjät.
 
??
Enhän mä missään vaiheessa sanonut että sun tai kenenkään muun pitäisi toimia niin kuin minä.. :) esitin vain kysymyksen että miksi tutti on niin kauan ollut, tokihan mua kiinnostaa myös muiden tavat toimia..
 
Ihana touhuli.. Meillä poika aikoinaan vei takapihalle oravavauvoille tutit ja tuttipullot ( pulloja ei siis oltu enään kylläkään käytetty ) korissa. Hän kun sillon ilmoitti ettei enään nuku päiväunia niin sanoin että jos on niin iso poika että itse tollaisen päättää niin sit jää tutit pois. Niin meni tutit ja päikkärit kerralla. Orava äiti oli sit hakenu korista tutit ja pullot ja tuonu videon kiitokseksi. (Meillä siis tos takapihalla hääri oravia muutama)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Mary-Ann:
Ihana touhuli.. Meillä poika aikoinaan vei takapihalle oravavauvoille tutit ja tuttipullot ( pulloja ei siis oltu enään kylläkään käytetty ) korissa. Hän kun sillon ilmoitti ettei enään nuku päiväunia niin sanoin että jos on niin iso poika että itse tollaisen päättää niin sit jää tutit pois. Niin meni tutit ja päikkärit kerralla. Orava äiti oli sit hakenu korista tutit ja pullot ja tuonu videon kiitokseksi. (Meillä siis tos takapihalla hääri oravia muutama)
Mä kans suunnittelin, että kun käyn "varmistamassa, että kettuemo on tutin löytänyt", että sinne ilmestyis jotain kiitokseksi. Kun poika haluaa kuitenkin käydä katsomassa, onko tutti vielä paikallaan...
Äsken piti vielä näitä kuvia katsoa ja jutella, miten nyt on onnellisia kettuvauvoja. Saa nähdä, miten nyt lopulta nukahtaa. Nukkui vahingossa vähän turhan pitkät päikkäritkin, niin sekin vaikuttaa.
 
ööö
Olipas ihania kuvia.
Meillä taapero laittoi tuttinsa ROSKIIN :/
Ihan leikilläni sanoin kun heräs päiväunilta et eikö tuonkin sais viedä roskiin. Ja poika vei. Yöunille ei kaivannut mut seuraavan päivän päiväunet otti koville
 
Suloista :heart:

Meillä esikoinen ripusti itse tuttinsa "tuttiseinälle" Ti-Ti Nallen talossa 2 v 5 kk iässä, ja kuopus ripusti tuttinsa takapihan puuhun oravavauvoja varten 2 v 8 kk iässä. Helposti kävi luopuminen kummallakin, kun ikää & ymmärrystä oli tarpeeksi...yhtään ei tarvinnut itkeä, eikä muuten ole hampaissakaan mitään vikaa.
 

Yhteistyössä