Meillä syödään lämmin ruoka vain kerran päivässä näin viikonloppuisin.

  • Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti
kotileipuri-
Arkena lapset saavat tarhassa/koulussa lämpimän aterian, iltapäivällä minä valmistan kaikille päivällisen. Itse en syö töissä mitään, mies lämpimän lounaan 2-3krt viikossa, muina päivinä sämpylän kahvin kanssa.
 
samoin
[QUOTE="Tiina";28331802]Iltapalaksi teen jotain ruokaisaa salaatiia. Päivällä lämmin ruoka n kello 14[/QUOTE]

Näin meilläkin :) Tai lämpimät leivät voi olla yksi vaihtoehto iltapalalla.
 
"vieras"
Lapset syö kaksi, aikuiset yhden. Herätään myös viikonloppuisin aikaisin, eikä lapset jaksais millään yhden lämpimän ruuan varassa.Nuorempi vielä syö hiirulaisen annoksia, niin pakkohan sen on 2 ateriaa saada kasvaakseen.
 
"vieras"
Miten teillä lapset jaksaa ilman ruokaa? Meillä ovat niin nälkäisiä, ettei kyllä noin vois kuvitellakaan. Jos aamupalan syövät vaikka 10:00, lounas 13:00, välipala 15:00 niin ei iltaan asti selviä ilman kunnon ruokaa.. Se onkin yleensä klo 18:00 jonka jälkeen vielä iltapala.
 
mä,mä
Meillä on kyllä useimmiten kaksi. Tai lapset syövät yleensä kaksi, ja aikuiset yhden. Tai iskä ja lapset syövät kaksi, ja minä yhden....
Mutta voi se toinen ruoka olla jotain mättöä, tänäänkin saattaa olla iltaruoalla vain broilerinsiipiä tai mikrohamppareita, iskä lähtee ulos.
 
"vieras"
Meillä ei kukaan pärjää niin vähällä eli syödään 5-7 krt/päivässä, mutta ei sen ruuan aina tartte olla lämmintä.
Esim tänään:
Aamupala: puuroa, marjoja, maitoa muutama söi vielä näkkäriä
Lounas: makarooni-kinkku salaatti
Välipala: smootiet (oltiin ostoksilla)
Päivällinen: parhaillaan uunissa cannelonit
Iltapala: leipää, jugurttia, mysliä, rahkaa, mehukeittoa mitä nyt kukakin haluaa
Ehtoolla elokuvaa katsellessa vielä juustoja, hedelmiä, suolakeksejä, popparia

Niin ja hoikkia ollaan koko perhe (mies 180/75, mä 170/56, lapset 170/40, 150/30 ja 116/18)
 
Meilläkin on yleensä viikonloppuisin vain yksi lämmin ruoka. Tosin jos aamupala syödään aikaisin ja edelliseltä päivältä sattuu olemaan lounaaksi sopivaa, niin sitten lapsi saattaa syödä sen lounaaksi.

Meillä aamupala yleensä noin klo 9, välipalaa noin klo 12, ruoka noin klo 15, runsaampi iltapala noin klo 19. Välissä saattaa mennä hedelmiä tai vihanneksia.
 
"vieras"
meillä riipuu siitä kuinka pitkään nukutaan. Jo hujahtaa 11 asti niin sit puuro ja 4 maissa ruoka. Tänään syötiin jo 12 aikaan kunnon ruoka ja tein mustikkasoppaa ja leivoin leipää niin poika söi niitä mahansa täyteen äsken joten lämmintä ruokaa on turha laitella.
 
"Jopa"
Ompas täällä laiskaa porukkaa. Ilmanmuuta lapset tarvitsevat 2 kunnon ruokaa päivässä. Sitten ihmetellään miksi nuoret lihovat koko ajan, kun kotoa jo saadaan huonot esimerkit.
 

Yhteistyössä