meilläkö älytön laina?

  • Viestiketjun aloittaja maniton
  • Ensimmäinen viesti
no jaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:11 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:05 no jaa kirjoitti:
Niinpä :) Siksipä tämmösen duunariperheen onkin parempi pysytellä pois niiltä nurkilta ja asustella ihan vaan täällä maaseudunrauhassa.
=) No, tässä kalliissa asumisessa on tietysti se hyvä puoli, että auto kaikkine kuluineen on tarpeeton. Paljonkohan edullisemmaksi loppujen lopuksi maaseudulla asuminen oikeasti tulee esim. 30 vuoden aikana? Onkohan tehty mitään tutkimusta asiasta? Maaseudulla on tietysti muut hyvät puolensa, mutta ihan taloudellisesti ajatellen mahtaakohan se tulla sittenkään kovin paljoa edullisemmaksi kuin kaupungissa asuminen?
Mulle maalla asuminen on sitä elämisenlaatua. Autoihin menee rahaa joo, mutta saman säästän siinä kun voin pitää hevosta kotona eikä tarvitse maksaa kaupungissa kallista tallivuokraa. Ei nyt kiinnosta tapella siitä onko maalla mukavampaa/halvempaa vai ei, kukin asuu missä haluaa ja maksaa siitä sen minkä haluaa.


 
No, meillä on 70 000egee lainaa 300 000 egen talosta. Ite tehdään, mutta kyllä sitä lainaa joutu silti ottaan. En pidä pahana.

Ja ei ap:llakaan mikään iso laina oo. Höpö höpö. Jopa melkein alakanttiin verrattuna siihen, minkä suurusia lainoja otetaan. =)
 
meillä on lainaa 135000. ja pankissa just sanoivat, että se on pieni laina, kun aattelee minkälaisia lainoja nykyään otetaan... ja siis omakotitaloa maksetaan pois .. sillä summalla ei maksais edes kerrostaloneliöä jos ois vuokralla..ja meillä paljon isompi talo.. että semmosta
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.05.2007 klo 22:19 no jaa kirjoitti:
Mulle maalla asuminen on sitä elämisenlaatua. Autoihin menee rahaa joo, mutta saman säästän siinä kun voin pitää hevosta kotona eikä tarvitse maksaa kaupungissa kallista tallivuokraa. Ei nyt kiinnosta tapella siitä onko maalla mukavampaa/halvempaa vai ei, kukin asuu missä haluaa ja maksaa siitä sen minkä haluaa.
Elämisenlaatua se onkin. Mä vietin kaikki lapsuuteni kesät maalla ja asuisin varmaan itsekin maalla, jos siellä olisi toimiva julkinen liikenne =) Olen mä joskus ajatellut, että kunhan tuo nuorinkin muuttaa pois kotoa, niin sitten voisin ehkä muuttaakin maalle. Itseni takia kun ei tarvitsisi kovin usein kaupassa käydä ja jos omalla pihalla voisi vielä kasvattaa perunat yms, niin avot. Mutta siihen nyt menee vielä aikaa....
 

Yhteistyössä