Meille tulee koiranpentu <3 Pelastetaan yks tutun seropi piikiltä

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
vjefgs
[QUOTE="äiti88";29276822]No en nyt voi mitään sille että touhu kuulostaa taas niin älyttömälle... Niin teidän kuin teidän tuttavienkin. Onneksi monet lääkärit ei suostu terveitä, ongelmattomia pentukoiria lopettamaan, koska se on täysin vähämielistä touhua ja omistajan vastuuttomuutta. Etenkin jos se koira on pienehkö rotu, ottajia on varmasti suomen maassa jopa siinä määrin, että saa ihan valita kelle antaa.

Kivahan se on että "pelastatte", mutta liika usein moisilla lähtökohdilla otetut koirat päätyy äkkiä takaisin kiertoon. (otetaan se lapsille, hetken mielijohteesta, talossa pieni vauva ja toinen tulossa, talossa katit joiden suhtautumisesta ei tiedä yhtään JNE.) Ei se kauan oo söpö pentu. Voin vaan sieluni silmin kuvitella seuraavia avauksia palstalle....[/QUOTE]

Öööö.., et taida olla ihan perehtynyt tähän? Eläinlääkärillä ei ole mitään sanomista siihen, jos joku tulee vaikka pentukoiria lopettamaan. Eläinlääkäri ei siihen saa sanoa mitään omaa mielipidettään vaikka kuinka kirpaisisi vaan hänen on tehtävä työnsä. Näin se vaan menee ja tämän takia pentukoirien (kesäkoirien) lopetustilastot räjähtävät syksyisin kun koirista onkin kasvanut nuoria aikuisia ja arki on astunut kuvioihin.

Minusta on hienoa, että AP tarjoaa koiralle kodin, toivottavasti myös pysyvän koska huonoista oloistahan tuo koira on tullut jos noin nuorena hylätään ja riski sen joutua uudelleen kiertoon on suuri. Sekarotuinen ei kuitenkaan ole yhtään sen vähempi koira kuin puhdasrotuinenkaan, joten siihen en edes jaksa kommentoida. Minua vaan rupesi naurattamaan, kun alussa puhuttiin iloisesti koirasta ja nyt keskustelu pyörii jo AP:n steriloinnin ympärillä, siis mitä hittoa ihmiset teidän päässänne liikkuu? HAHAHA. :D
 
"äiti88"
Öööö.., et taida olla ihan perehtynyt tähän? Eläinlääkärillä ei ole mitään sanomista siihen, jos joku tulee vaikka pentukoiria lopettamaan. Eläinlääkäri ei siihen saa sanoa mitään omaa mielipidettään vaikka kuinka kirpaisisi vaan hänen on tehtävä työnsä. Näin se vaan menee ja tämän takia pentukoirien (kesäkoirien) lopetustilastot räjähtävät syksyisin kun koirista onkin kasvanut nuoria aikuisia ja arki on astunut kuvioihin.
Eläinlääkärin ei tarvitse lopettaa yhtäkään tervettä eläintä, jos ei halua. Ellei tähän ole sitten tullut joku lakimuutos viime aikoina. Samaten eläinlääkärin ei tarvitse tehdä mitään toimenpiteitä, jos ei näe niihin syytä. Eläinlääkäri päättää mitä hoitoa antaa. Ei se eläinlääkäri ole mikään stockmanni, mihin mennään tilaamaan sitä tavaraa ja palvelua mitä satutaan haluamaan. Tiedän useammankin tapauksen, jossa lääkäri on kieltäytynyt lopettamasta tervettä kissaa/koiraa ja ohjannut etsimään sille uuden kodin tai viemään eläinsuojaan.

Tietysti voi aina mennä seuraavalle eläinlääkärille, en ole väittänyt etteikö löytyis niitäkin jotka lopettaa vaikka kokonaisen pesueen, jos asiakas vaan kehtaa pyytää.
 
"äiti88"
Ja siis tarkoitin nyt että toki voidaan lopettaa tervekin eläin, jos se on esim. vaaraksi ympäristölleen. Mutta jos koira on terve ja muutenkin ongelmaton ja kaikenlisäksi vielä pentu, niin mikään laki ei tietääkseni nykyäänkään pakota eläinlääkäriä eutanasiaa suorittamaan.
 
"vierastus"
Johan sen täällä palstallakin näkee, ettei kaikki koiranomistajat ole ruudinkeksijöitä, joten ihmettelen miksi juuri tältä aloittajalta sitä vaaditaan. Että katsokaapa ensin peiliin, te märisijät. Oletteko itse(kään) maailman osaavimpia koiraharrastajia.
 
Kommentoin vain tuohon ajankohtaan ottaa koira. Me olemme ottaneet tietoiseti kaksi koiraamme ajankohtaan jolloin olen ollut vauvan kanssa kotona. On ollut aikaa opettaa koiraa sen ollessa pentu. Hyvin sujui vauvan kanssa vaikka talossa oli pentu koira. Koiratkin oppivat hienosti varomaan vauvaa. Eivät pompi sitterin yli tai hypi vasten vauvan ollessa sylissä. Oppivat ettei lapsen kädestä oteta mitään lelua tai ruokaa jne. Vaatii tietysti vähän viitseliäisyyttä, mutta toisilla sitä on.

Kissaan emme sen kummemmin totuttaneet. Ensimmäinen koira tottui helposti ja kissa myös, mutta toinen koiramme oli innokkaampi eikä välittänyt kissan sähinästä ja sai kynnestä kuonoon naarmun joka tulehtui.. Eli kannattaa alkuun vahtia eläinten kohtaamista ja pitää yöt erillään jonkun aikaa.
 
kfkfkf
Kommentoin vain tuohon ajankohtaan ottaa koira. Me olemme ottaneet tietoiseti kaksi koiraamme ajankohtaan jolloin olen ollut vauvan kanssa kotona. On ollut aikaa opettaa koiraa sen ollessa pentu. Hyvin sujui vauvan kanssa vaikka talossa oli pentu koira. Koiratkin oppivat hienosti varomaan vauvaa. Eivät pompi sitterin yli tai hypi vasten vauvan ollessa sylissä. Oppivat ettei lapsen kädestä oteta mitään lelua tai ruokaa jne. Vaatii tietysti vähän viitseliäisyyttä, mutta toisilla sitä on.

Kissaan emme sen kummemmin totuttaneet. Ensimmäinen koira tottui helposti ja kissa myös, mutta toinen koiramme oli innokkaampi eikä välittänyt kissan sähinästä ja sai kynnestä kuonoon naarmun joka tulehtui.. Eli kannattaa alkuun vahtia eläinten kohtaamista ja pitää yöt erillään jonkun aikaa.
Joo, ei todellakaan ole mitenkään ihmeellistä ottaa koira kun on pieni vauva :O
Taitaa tällä palstalla mennä ihan pärstäkertoimen mukaan se, että onko se suotavaa....
 
"niin"
Joo, ei todellakaan ole mitenkään ihmeellistä ottaa koira kun on pieni vauva :O
Taitaa tällä palstalla mennä ihan pärstäkertoimen mukaan se, että onko se suotavaa....
Ei, vaan sen takia että et ole kelvollinen koiranomistaja!!!! Sinunlaisilla ei tule olla koiraa,,ei niin minkäänlaista!!! Ja sitäpaitsi nää sun provo aloitukset on menny jo niin yli ettei niitä monikan usko!!!
 
kfkfkf
[QUOTE="niin";29278556]Ei, vaan sen takia että et ole kelvollinen koiranomistaja!!!! Sinunlaisilla ei tule olla koiraa,,ei niin minkäänlaista!!! Ja sitäpaitsi nää sun provo aloitukset on menny jo niin yli ettei niitä monikan usko!!![/QUOTE]

ja mistäs sä tiedän millainen ihminen mä olen ja miten eläimistäni pidän huolen?
Ota hei vähän rennommin tää palsta... tää on keskustelupalsta etkä sä tän palstan perusteella voi sanoa ihmisistä oikeastaan juuta etkä jaata...
 
"niin"
ja mistäs sä tiedän millainen ihminen mä olen ja miten eläimistäni pidän huolen?
Ota hei vähän rennommin tää palsta... tää on keskustelupalsta etkä sä tän palstan perusteella voi sanoa ihmisistä oikeastaan juuta etkä jaata...
Mistäs tiiät vaik oltas asuttu samalla kadulla?? Kyllähän sut täällä jo provo jutuista tunnetaan. Kuten olet huomannut, ei monikaan usko sua enää :D Oikeestaan teet ihan turhaan aloituksia :D
 
happe
ja mistäs sä tiedän millainen ihminen mä olen ja miten eläimistäni pidän huolen?
Ota hei vähän rennommin tää palsta... tää on keskustelupalsta etkä sä tän palstan perusteella voi sanoa ihmisistä oikeastaan juuta etkä jaata...
Sä oot kllä outo, joka toisessa ketjussa kerrot ihan ihme juttuja jatkuvaan vaihtuvista suunnitelmistas, aina välillä myönnät olevas provo (kuten nytkin, vai mit tarkoitat ettei susta voi mitään päätellä palstan perusteella -> olet valehdellut käänteistäsi?) ja sitten taas jankkaat monta sivua siitä ettet oo provo ja puhut totta näissä aloituksissas...
 
kfkfkf
Sä oot kllä outo, joka toisessa ketjussa kerrot ihan ihme juttuja jatkuvaan vaihtuvista suunnitelmistas, aina välillä myönnät olevas provo (kuten nytkin, vai mit tarkoitat ettei susta voi mitään päätellä palstan perusteella -> olet valehdellut käänteistäsi?) ja sitten taas jankkaat monta sivua siitä ettet oo provo ja puhut totta näissä aloituksissas...
niin ja mitenköhän ne elämän käänteet vaikuttaa koiranhankintaan :headwall:
 
kfkfkf
Sä oot kllä outo, joka toisessa ketjussa kerrot ihan ihme juttuja jatkuvaan vaihtuvista suunnitelmistas, aina välillä myönnät olevas provo (kuten nytkin, vai mit tarkoitat ettei susta voi mitään päätellä palstan perusteella -> olet valehdellut käänteistäsi?) ja sitten taas jankkaat monta sivua siitä ettet oo provo ja puhut totta näissä aloituksissas...
Ja provosointi ei edelleenkään tarkoita sitä, että valehtelisi.. Kannattaa selvittää juttuja ennenku tulee aukomaan päätänsä.
 
vierass
Pakko jauhaa paskaa kun ei mistään mitään tiedä? Suunniteltiin sterilisaatiota ENNEN ku tiedettiin, että olenkin jo paksuna. EI sen jälkeen kun ylläriraskaus selvisi, kuka nyt raskaana sterilisaatioon voisi mennä. Ylläriraskaus kun selvisi, niin aika moni miettii, että pitääkö lapsen vai abortoiko.

Onko se ihan uskomatonta, että tuollaisen yllärivauvan jälkeen ne lapsihaaveet voi MUUTTUA. Jos ennnen ei halunnut yhtään lasta lisää ja sitten tuleekin vauva ja haluaakin vielä yhden lapsen sen lisäksi :O ihan käsittämätöntä joidenkin mielestä
No niimpä! Kiva kun haukutaan lyttyyn vaikka sanoisi huomenta... Kyllä minäkin olin sitä mieltä pari kymppisenä etten halua ikinä yhtään lasta. Niin se mieli muuttuu, ensimmäistä odottaessa oli varma että haluan vain yhden, mutta kun vauva oli ollut vähän aikaa talossa niin ehdottomasti halusimme sille sisaruksen :)
 
kfkfkf
No niimpä! Kiva kun haukutaan lyttyyn vaikka sanoisi huomenta... Kyllä minäkin olin sitä mieltä pari kymppisenä etten halua ikinä yhtään lasta. Niin se mieli muuttuu, ensimmäistä odottaessa oli varma että haluan vain yhden, mutta kun vauva oli ollut vähän aikaa talossa niin ehdottomasti halusimme sille sisaruksen :)
Näin on.. ja paljon on sellaisiakin, että ei haluta lapsia enempää, mutta sitten erotaankin ja joskus myöhemmin löytyy kumppani joka niitä lapsia vielä haluais ja päätetään tehdäkkin vielä :) Taitaa palstaltakin löytyä tällainen ;)

Meillä mielen käänsi tää pieni vauva :) Mies ensin ja mä perässä... Yksi vielä ja jos se ei tärppää ni sit ei
 
"Entinen Ksantippa S."
Eräs vanhempi herra, joka oli kasvattanut koiria vuosikymmeniä ja neljä lastakin siinä sivussa, sanoi että fiksuinta ryhmädynamiikan kannalta on ottaa koira yhtä aikaa vauvan kanssa. Tosin lisäsi, että nykyihmisille näyttää pelkkä vauvanhoitokin olevan haastavaa...
 
Meillä on 4 koiraa (kaksi näistä vielä pentuja). Voi sitä paskan määrää mikä tänä aamuna lattioilla...

Yhdellä tai useammalla ollut vähän vatta sekasi :kieh:

Kyllähän koirissa oma hommansa on ja varmasti puolen vuoden ikäisenä hankitun kanssa haastettakin mukavasti.
 
kfkfkf
No hyvänen aika, nehän juuri vaikuttaa! :O Jos oot jatkossakin yhtä tuuliviiri, niin mistä sitä tietää kuinka pitkään tuo koira sopii sun elämääs. Varsinkin kun alusta asti oot lykkäämässä lasten vastuulle sitä koiraa...
Lasten vastuulle koiraa, jos lapset ovat hoitamassa osan ulkoilutuksista :LOL: anna mun kaikki kestää... On siinä koiranhoidossa vähän jotain muutakin, kuin ulkoilutus
 
happe
Ja provosointi ei edelleenkään tarkoita sitä, että valehtelisi.. Kannattaa selvittää juttuja ennenku tulee aukomaan päätänsä.
Ja tämäkin. Ensin sä uliset kun sua syytetään provoamisesta, sitten kun sulle selitetään ettei se välttämättä tarkoita vaan valehtelemista, niin sanotkin että "niin provoilenkin" ja siitä eteenpäin jankkaat aina ettei provoilu tarkoita valehtelemista kun joku toppuuttelee sun provoamistas. Koita nyt päättää. :headwall:
 
kfkfkf
Ja tämäkin. Ensin sä uliset kun sua syytetään provoamisesta, sitten kun sulle selitetään ettei se välttämättä tarkoita vaan valehtelemista, niin sanotkin että "niin provoilenkin" ja siitä eteenpäin jankkaat aina ettei provoilu tarkoita valehtelemista kun joku toppuuttelee sun provoamistas. Koita nyt päättää. :headwall:
Lueppa tuo aiempi viestisi.. Kukaan ei oo mulle provoamisesta selittänyt yhtään mitään. Jos mä kirjoitan tänne toisinaan provosoivasti, niin sä kuvittelet, että niitä juttuja ei ole tapahtunut :LOL:
Provosoivasti kirjottaminen= jutut on ihan huuhaata :D oikeesti :LOL:

Hanki ihan oma elämä
 
Vier
No niimpä! Kiva kun haukutaan lyttyyn vaikka sanoisi huomenta... Kyllä minäkin olin sitä mieltä pari kymppisenä etten halua ikinä yhtään lasta. Niin se mieli muuttuu, ensimmäistä odottaessa oli varma että haluan vain yhden, mutta kun vauva oli ollut vähän aikaa talossa niin ehdottomasti halusimme sille sisaruksen :)
Kaikilla ei mieli muutu, itse olin jo lapsena sitä mieltä etten halua yhtään lasta. Samaa mieltä nyt nelikymppisenäkin, ei kellot kilitä.
 

Yhteistyössä