meinataan olla niin itsekkäitä, että joulu(aatto) vietetään KOTONA

  • Viestiketjun aloittaja Itsekäs
  • Ensimmäinen viesti
jo
[QUOTE="gina";22656747]me ollaan niin itsekeskeisiä kun ei haluta ryysätä toisen nurkkiin ja valmiiseen pöytään..[/QUOTE]

näin. tosi itsekästä laittaa omalle perheelle joulu ihan itse.
 
näin. tosi itsekästä laittaa omalle perheelle joulu ihan itse.
Itsekkyyden voi nähdä monella lailla.
Joillekin se on sitä, että menee "valmiille."
Joillekin se on sitä, että sulkee ydinperhejoulunsa ulkopuolelle muita jotka mielellään ainakin jouluna kuuluisivat perheeseen.

Meillä on ollut tapana, että jouluna kutsutaan mukaan aina joku tyystin "ulkopuolinenkin", sellainen joka muuten joutuisi viettämään joulun yksin ilman että kuitenkaan on sitä ihmistyyppiä joka yksinolosta erityisesti nauttii. Tästäkin tavasta joku tuttava joskus repi pelihousunsa todeten sen itsekkääksi, koska se antoi minun perheelleni "omahyväistä iloa, kun ollaan olevinaan kilttejä jollekin."
:D
 
"vieras"
[QUOTE="a p";22666617]Jaa, sen kun tietäisi...[/QUOTE]

No tässä kai haetaan sitä, että joidenkin sukulaisten, esim. isovanhempien mielestä on itsekästä ettei vietetä joulua heidän kanssaan.
 
jo
Itsekkyyden voi nähdä monella lailla.
Joillekin se on sitä, että menee "valmiille."
Joillekin se on sitä, että sulkee ydinperhejoulunsa ulkopuolelle muita jotka mielellään ainakin jouluna kuuluisivat perheeseen.

Meillä on ollut tapana, että jouluna kutsutaan mukaan aina joku tyystin "ulkopuolinenkin", sellainen joka muuten joutuisi viettämään joulun yksin ilman että kuitenkaan on sitä ihmistyyppiä joka yksinolosta erityisesti nauttii. Tästäkin tavasta joku tuttava joskus repi pelihousunsa todeten sen itsekkääksi, koska se antoi minun perheelleni "omahyväistä iloa, kun ollaan olevinaan kilttejä jollekin."
:D
Olen kutsunut meille yksinäisen tätini joskus, mutta kieltäytyi kutsusta... (varmaan liikaa matkaa). En jaksa kutsua kun ei kuitenkaan tulla. Olisi kiva tietää jos jossain olisi yksinäinen joka tykkäisi seurasta.
 
Olen kutsunut meille yksinäisen tätini joskus, mutta kieltäytyi kutsusta... (varmaan liikaa matkaa). En jaksa kutsua kun ei kuitenkaan tulla. Olisi kiva tietää jos jossain olisi yksinäinen joka tykkäisi seurasta.
Joo. Ei tuommoisia voi oikeastaan ennalta päättää. Jos kohdalle osuu joku sopiva ihminen, niin kaunis tapa pyytää mukaan. Jos ei osu niin sitten hyvä niinkin.
 
"viima"
Alkuperäinen kirjoittaja Itsekäs;22616063:
eikä pyydetä ketään eikä mennä minnekkään...PISTE! :)
mä olen tehny noin jo kaks vuotta. ei ole pakko reissata jos ei huvita. on vuodessa muitakin päiviä. olen aikuinen ihminen ja saan tehdä lomallani mitä MINUA ja perhettäni huvittaa. aamen.
 
"vieras"
Jokainen tavallaan. Eihän se ole itsekästä.
Meille on tärkeää että kaikki tärkeät ihmiset on yhdessä aattona. Siksi myös veljeni perheineen on ehdottoman aattovieraat
 

Yhteistyössä