Mekko ja hankaavat reidet

  • Viestiketjun aloittaja "lähettäjä"
  • Ensimmäinen viesti
"lähettäjä"
Ihan oma syy tietty, mutta ongelma on se, että mun reidet hinkkaa pahasti yhteen, vaikka ylipainoa ei ole mitenkään hirmuisesti. Olisi kiva pitää mekkoa tai hametta, mutta iho ihan kipeytyy tuosta hankauksesta. Vinkkejä millä sen vois estää?
 
Kesähellettä
Juu, ei se ylipainoa vaadi, että reidet hankaa helteellä. Kurja vaiva.
Talkkia voi laittaa, se auttaa vähäksi aikaa ja toki sitä voi lisäillä päivän mittaan.
Itse käytän legginsejä hameen kanssa, vaikka nyt varmasti joku tulee ne tuomitsemaan kammottaviksi ja epämuodikkaiksi :D myös jotkut pidempilahkeiset alushousut voisi toimia.
 
Kesähellettä
[QUOTE="Eee";30076128]Ensihätään legginsit (sukkahousut) tai talkkia. Pidemmän aikavälin ratkaisuna laihis![/QUOTE]

Lähinnä tuohon laihis -kommenttiin, että ei tuo taida tähän vaivaan auttaa, mikäli on jo hoikka :) Enemmänhän tuo johtuu lantion mallista. Toinen saattaa olla ylipainoinen, mutta lantion luut kauempanan toisistaan eikä ongelmaa ja toinen laiha luikku, mutta omaa lähellä toisiaan olevat luut ja reidet hankaa toisiaan. Keväällä oli siinä lääkärit ohjelmassakin, kuinka sitä paljon puhuttua rakoa reisien väliin ei saa laihduttamalla...
 
Mulla on ihan aina hinkanneet reidet yhteen. Olen sitten ollut ylipainoinen, tai normaalipainoinen. Joten kaikkien kohdalla ei laihdutus auta.

Muistan, kun eräs huomattavan ylipainoinen ystäväni kiroili, miten on lihonnut muutaman kilon, jonka tiimoilta reidet hinkkaavat yhteen. Minä siinä vieressä sitten normipainosena vikisin sitä, etten ole päivääkään elänyt ilman, ettei niin kävisi. Ystävä ei meinannut millään uskoa, että puhun totta, mutta kyllä se näin vain on. Valitettavasti.

Mä käytän legginssejä tai sukkahousuja. Ei siihen oikein muita vaihtoehtoja ole.
 
heh, me ollaan aina kutsuttu tuota "lihavien ihmisten taudiksi" xD itsellä siis sama ongelma, enkä oikeen ole sitä ratkaissut muulla kuin kärsimällä hiljaa itsekseen, illalla sitte bebanthenia pahimpiin kohtiin. tai jos olen vähän tutummassa paikassa (ei siis kaupungilla tm) niin koitan väliin laittaa hametta vähä jalkojen väliin :D
 
"sini"
Se tosiaan on reisien mallistakin kiinni. Itselläni on 10 kg ylipainoa ja joskus ollut enemmänkin, mutta ei koskaan tuollaista ongelmaa. Nytkin reilusti ylipainoisena jää jopa rako reisien väliin kun laitan jalat yhteen.

Tuli mieleen, että auttaisikohan se Compeedin rakonestopuikko? Voisi olla kokeilemisen arvoinen, ehkä. Ei se tietysti hankaamista estä, mutta suojaa ihoa ja estää kipua.
 
vierass
Eaim. vaeltajat kayttavat sellaisia pyorailyshortsimallisia ohutkankaisia tukihousuja tuohon. Alusvaatekaupoista loytyy varmasti vastaavia samaan kayttoon. Ainakin ulkomailta saa silikonisuojavoiteitakin, jotka on suositeltu oikein tuohon kayttoon. Esim. Monistat Chafing Relief Powder Gel. Tiedan tuon, koska ostan sita koska toimii kiillonpoistajana nenaan :D. En ole kokeillut reisiin, mutta tarkoitus on, etta muodostaa suojaavan silean kalvon.
 
sama juttu
Mutta jos haluaa käyttää flip-flop-sandaaleita (?) mekon kanssa, tämä ei toimi, mutta kyllä vaan olen sen verran mukavuudenhaluinen että käytän avovarvaskenkienkin kanssa. 10 den sukkahousuja siis. ja tummanpunaista kynsilakkaa, että näkyy läpi sukkiksista. Samalla kalkkilaivan valkoiset sääret saa mukavasti sävyä sukkiksista ja mahdolliset turhan höllyvät kohdat saavat tukea... Normioloissa käytän kyllä säästösukkiksia, jotka usein 20den, mutta sitten juhlissa ym. niitä ohuita. Sama ruumiinrakenne on ollut aina ja reidet lakkasivat hankaamasta ainoastaan kun olin anorektinen. Dieetti ei siis tähän "vaivaan" pure.
 
Täälläkin
Rakonestopuikko on mahtava keksintö! Koitin ekan kerran viime viikonloppuna häissä, eikä hanganneet ollenkaan. Tänään jouduin lisäämään pari kertaa kun oli niin hiostava ilma, mutta pärjäsin siis ilman niitä kuumia legginsejä ja pitkälahkeisia pöksyjä.
Hurja vapauden tunne kun voi liikkua "normaaleissa" vaatteissa kesäkuumallakin :)
 
no jos
[QUOTE="vieraz";30076602]Pyöräilyshortsit tai jos ei sellasia löydy niin leikkaa lekkareista sellaiset :)[/QUOTE]

Oho, mä luin ekaks, että leikkaa lenkkareista sellaiset ja vähän aikaa piti miettiä, toimisko?
 
  • Tykkää
Reactions: emmiina
pihtisääri
[QUOTE="hmmm";30076224]http://www.bandelettes.com/introducing-bandelettes-a-sexy-new-way-to-prevent-thigh-chafing-2/[/QUOTE]

Löytysköhän noita muualta, voikohan tilata Suomeen, tahtoo!
 

Yhteistyössä