Menee niin hermo terveydenhuollon kanssa!!

  • Viestiketjun aloittaja Sssshh
  • Ensimmäinen viesti
Sssshh
Siis aivan uskomatonta! Minulle tehtiin lääkkeellinen raskauden keskeytys kaksi viikkoa sitten. Viime viikon Maanantaina alkoi kovat kivut yhtäkkiä ja vuoto runsastui. Soittelin naistent.polille muutamaankin otteeseen, jossa kyselivät onko kuumetta jne. No ei ollut. Sanoivat ohjeeksi, että vedä buranaa niin paljon kun napa kestää.. Että kyllä se siitä.

No nyt viime yönä nousi sitten yli 38 asteen kuume. Mitään flunssan oireita ei ole. Vatsa kipuja vain ja pää kuin haminan kaupunki (varmaan johtuu kuumeesta). No soitin naistent.osastolle, koska poli kiinni. Käski ottaa yhteyttä päivystykseen. Sieltä todettiin, että no voi voi ja oi voi, kun soitit tälleen Perjantai-iltapäivänä. Ei täällä mitään aikoja ole. Käski edelleen vetää buranaa roppakaupalla. Ja sanoi, että kun ei se vuoto haise, niin ei varmaan ole vakavaa. Eli siis mun täytyy viellä alkaa haisemaankin raadolta, ennen kuin kukaan tekee mitään!?!

Kärvistelen huomiseen ja kun mies palaa työmatkalta, niin saa heittää mut ison sairaalan päivystykseen, enkä suostu lähtemään ennen kuin on vähintään CRP otettu. Musta vaan niin inhottavaa, ettei kukaan viitti edes varmistaa, ettei ole tulehdusta päällä. Kiitos kun sain purkaa.
 
Hui!

Kuulostaa huolestuttavalta :O
Jos yöllä tulee kauhean huono olo, hyppää taksiin ja mene sinne sairaalaan.
Pitääkö teillä varata päivystykseenkin aika ?! Kyllä tuollaisessa tapauksessa sen pika-crp:n voisi minusta ottaa, siinä ei montaa sekuntia mene.
 
"Aloittaja"
Onneksi mieheni serkun avovaimo lupasi lähteä heittämään vaikka yöllä sairaalaan, jos tarvitsee. Tuli niin kauhean turvaton olokin tänään, kun mies siellä reissussa ja asumme paikkakunnalla, josta en ole kotoisin ja minulla ei ole täällä juurikaan mieheni lisäksi "ketään", kun vasta olen tänne muuttanut. Onneksi sain kerrottua tuolle mieheni serkun avovaimolle tilanteesta. Tuli turvallisempi olo.

Joo täällä joutuu soittamaan terkkarin päivystykseen, ennen kuin voi mennä.. eikä huolineet siltikään. Kyllä menee niin hermo :/ Kukaan ei ota vakavasti, vaan buranaa käsketään kaksin käsin vetämään.. :(
 
"vieras"
No jos siellä tk:n päivystys menee tiettyyn aikaan kiinni ja on jo ajat ns. annettu niin paha se on tyhjästä nyhjästä niitä aikoja. Se raja on pakko johonkin vetää tai muutenhan sitä puljua ei saataisi ikinä kiinni ajallaan. Ts. ei ole sen henkilökunnan vika jos eivät sinua sinne voineet ottaa. Sinun pitää hakeutua sinne sairaalan päivystykseen jos koet että vointi huonontunut etkä voi kotona olla.
 
"Aloittaja"
Ymmärrän tämän kyllä! Lähinnä alkoi vaan sapettamaan tämän hoitajan kommentti, että " voi että kun nyt perjantaina soitat" Ihan kun olisin voinut kuumeeseen vaikuttaa koska se nousee.. Ja se että edelleen vaan kehoitetaan vetämään buranaa ja että kaikki ihan normaalia.. Vaikka hoito-ohjeissa, jotka naistent.polilta sain sanottiin nimenomaan, että jos vuoto runsastuu, kuume nousee jne. niin heti yhteys lääkäriin. Jos ja kun joskus pääsen jonkun valkotakkisen pakeille ja tulehdus todetaan, niin annan kyllä tulla palautetta sydämen kyllyydestä. Kyllä on kumma ajatusmaailma, että pitää olla pää kainalossa ennen kuin mitään tehdään.
 
Jotain rajaa
Siis aivan uskomatonta! Minulle tehtiin lääkkeellinen raskauden keskeytys kaksi viikkoa sitten. Viime viikon Maanantaina alkoi kovat kivut yhtäkkiä ja vuoto runsastui. Soittelin naistent.polille muutamaankin otteeseen, jossa kyselivät onko kuumetta jne. No ei ollut. Sanoivat ohjeeksi, että vedä buranaa niin paljon kun napa kestää.. Että kyllä se siitä.

No nyt viime yönä nousi sitten yli 38 asteen kuume. Mitään flunssan oireita ei ole. Vatsa kipuja vain ja pää kuin haminan kaupunki (varmaan johtuu kuumeesta). No soitin naistent.osastolle, koska poli kiinni. Käski ottaa yhteyttä päivystykseen. Sieltä todettiin, että no voi voi ja oi voi, kun soitit tälleen Perjantai-iltapäivänä. Ei täällä mitään aikoja ole. Käski edelleen vetää buranaa roppakaupalla. Ja sanoi, että kun ei se vuoto haise, niin ei varmaan ole vakavaa. Eli siis mun täytyy viellä alkaa haisemaankin raadolta, ennen kuin kukaan tekee mitään!?!

Kärvistelen huomiseen ja kun mies palaa työmatkalta, niin saa heittää mut ison sairaalan päivystykseen, enkä suostu lähtemään ennen kuin on vähintään CRP otettu. Musta vaan niin inhottavaa, ettei kukaan viitti edes varmistaa , ettei ole tulehdusta päällä. Kiitos kun sain purkaa.
Hyvä, että tehtiin " lääketieteellinen " keskeytys. Näitä kirjoitustaidottomia ja koulujakäymättömiä tyyppejä on Suomessa jo riittämiin.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
"mä"
Burana on hyvä lääke tulehduksen ensihoitoon. Olisiko siis ollut parempi, että hoitaja olisi luvannut sinut ottaa tk:hon, istuttaa siellä tuntitolkulla turhaan kun lääkäri ei suostu sinua näkemään? Miksi hoitaja ei saanut harmitella sitä, että soitit perjantaina siihen aikaan, kun hän ei voinut enää lääkärille aikaa antaa? Olisiko pitänyt irvailla että lälläslää, et pääse lääkärille sen sijaan, että harmitteli kun jäit ilman lääkäriaikaa? Minusta tuossa ei ollut mitään tylyä, päinvastoin.
 
yök
Multakaan ei kyllä heru myötätuntoa. Siis jos abortin jälkeen oikeasti suurin murhe elämässä on kirottu hoitohenkilökunta, niin minkälainen ihminen aloittaja oikein on????
 
Ei sinne koskaan kannata soitella, sen kun menee vaan sitten kun ei enää kestä kärvistellä. Jos tiedustelee mentaliteetilla "pitäiskö tulla", vastaus on aina että ei vielä. Vasta kun on siinä kunnossa, ettei tartte erikseen pyydellä arviota hoidon tarpeesta, on tarpeeksi kipeä pääsemään lääkärille.
 
"Aloittaja"
Jotain rajaa: Lukutaidottomia näköjään vielläkin enemmän.

yök: Suurin murheeni on siis se, että pelkään, että terveyteni romahtaa tämän asian takia, koska hoitohenkilökunta ei ota vaivojani tosissaan! Ei, en murehdi itse aborttia näin jälkikäteen. Jos olisin ollut siitä epävarma, en olisi sitä tehnyt.

Mies onneksi matkalla kotiin, jos kohta pääsisi saamaan hoitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yök;25488006:
Multakaan ei kyllä heru myötätuntoa. Siis jos abortin jälkeen oikeasti suurin murhe elämässä on kirottu hoitohenkilökunta, niin minkälainen ihminen aloittaja oikein on????
Itse vastustan abortteja, mutta osa lääkkeellisistä keskeytyksistä tehdään kyllä esim siksi että alkion kehitys on lakannut ja ei vaan tule ulos. menee saman lääkeellisen keskeytyksen nimitykseen nekin...
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
[QUOTE="äiti";25487869]oliko ihan pakko mennä tekeen abortti, siinä nyt kärvistelet yhtä paljon kun lapsesikin kärsi.[/QUOTE]

No huh, huh, nyt kyllä menee jo todella törkeästi yli minkään hyvän maun rajojen.
Mistä helvetistä sinä voit toisten tilanteet ja asiat päätöksen lopputulokseen tietää.

Todella törkeää ja tökeröä pelleilyä sinulta ihmistä kohtaan, jota et edes millään saralla tunne |O
 
yök
No aloittaja on kyllä kertonut ihan vaan abortista. Jos olis ollut muuta syytä kuin se, ettei lasta halunnut, niin varmasti olis ollut jo aloituksessa. Hyväksyn abortinkin joissain tapauksissa (äidin henki vaarassa, raiskauksesta alkunsa saanut tai monivammainen sikiö, jolla ei toivetta normaalista elämästä), mutta en näissä sosiaalisisita syistä tehtyjä jaksa hyväksyä. Jos on tarpeeksi kypsä seksiin, pitäis olla tarpeeksi kypsä myös seurauksiin.
 
"aansku"
Ensinnäkin et ollu hengenhädässä, ni siksi sinua EI otettu sinne tk:n päivystykseen Pe iltapäivällä, kun ajat oli jo annettu ja ehkä siellä jo oli niitä päivystyksellisimpä tapauksia pahimmillaan 3 samalle ajalle. Olen itse tk:ssa sairaanhoitajana ja kyllä joskus on ihan pakko sanoa ei ole, mene illalla päivystykseen.

Ihmiset ei vain tajua sitä että siellä päivystyksessä on myös äitejä/isiä jotka haluaa lähteä kotiin silloin kun työaika päättyy eikä jäädä tekemään ylitöitä 1h vielä työpäivän päätyttyä. On vain PAKKO tehdä hoidon tarpeen arviota ja ohjata eteenpäin jos omat resursit on jo täynnä!
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
"Aloittaja"
En halua alkaa syitä tänne erittelemään, koska mielestäni minun ei tarvitse. Se ei varsinaisesti ollut edes tämän aloituksen aihe, mutta arvasinhan minä, että siihen takerrutaan. Minusta kuitenkaan kenelläkään ei ole oikeutta alkaa arvostelemaan minun tekemisiäni tai tekemättä jättämisiäni, kun ei yhtään tiedä mistä on kyse. Eläkää te elämäänne omien arvojen ja normienne mukaan, niin minä elän omaani.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"Aloittaja"
[QUOTE="aansku";25488405]Ensinnäkin et ollu hengenhädässä, ni siksi sinua EI otettu sinne tk:n päivystykseen Pe iltapäivällä, kun ajat oli jo annettu ja ehkä siellä jo oli niitä päivystyksellisimpä tapauksia pahimmillaan 3 samalle ajalle. Olen itse tk:ssa sairaanhoitajana ja kyllä joskus on ihan pakko sanoa ei ole, mene illalla päivystykseen.

Ihmiset ei vain tajua sitä että siellä päivystyksessä on myös äitejä/isiä jotka haluaa lähteä kotiin silloin kun työaika päättyy eikä jäädä tekemään ylitöitä 1h vielä työpäivän päätyttyä. On vain PAKKO tehdä hoidon tarpeen arviota ja ohjata eteenpäin jos omat resursit on jo täynnä![/QUOTE]

Ymmärrän tämän oikein hyvin. POINTTINI on edelleenkin se, että koen että vaivojani oteta tosissaan, vaan käsketään syömään vain buranaa ja sitten kun tilanne on jo paha, ehkä hengenvaarallinen, niin sitten tehdään jotakin. Tämä hoitaja ei siis kehoittanut minua menemään sairaalan päivystykseen, vaan sanoi, että jos nyt ihan sietämättömäksi käy, niin sitten.

Miksi ihmeessä minulle sanotaan, että jos vuoto runsastuu tai jos tulee kovia kipuja tai kuumetta niin heti yhteys lääkäriin, on luultavasti tulehdus, JOS MITÄÄN EI KUITENKAAN TEHDÄ!
 
"aansku"
[QUOTE="Aloittaja";25488420]Ymmärrän tämän oikein hyvin. POINTTINI on edelleenkin se, että koen että vaivojani oteta tosissaan, vaan käsketään syömään vain buranaa ja sitten kun tilanne on jo paha, ehkä hengenvaarallinen, niin sitten tehdään jotakin. Tämä hoitaja ei siis kehoittanut minua menemään sairaalan päivystykseen, vaan sanoi, että jos nyt ihan sietämättömäksi käy, niin sitten.

Miksi ihmeessä minulle sanotaan, että jos vuoto runsastuu tai jos tulee kovia kipuja tai kuumetta niin heti yhteys lääkäriin, on luultavasti tulehdus, JOS MITÄÄN EI KUITENKAAN TEHDÄ![/QUOTE]

Tee itse ja mene sinne sairaalan päivystykseen!! Ei ne hoitajat voi siinä puhelimessa sulle mitään tehdä!! Pallo on ihan sinulla itselläsi!
Näin se vain valitettavasti on! Jos sä koet että et ole kunnossa, ni se on riittävän hyvä syy mennä päivystykseen. Ja Burana on ihan hyvä lääke niin kipuun ku tulehdusta ehkäisemäänkin. Vieläkö olet kuumeessa?
 

Yhteistyössä