Meneekö kaksi samalla kuin yksi?

Kuinka monelle monikoiden kanssa liikkuville on tokaistu; että siinähän kaksi menee missä yksikin. Minä kysyin kaikilta jotka tuon kommentin sanoivat, että kuinka monet kaksoset kysyjä on hoitanut, kun noin hyvin tietää.
 
Juu ei kyllä mene!!
Mä olen tavannut sanoa näille viisaille, että ei meidän lapset kyllä itse omaa vaippaansa ole vielä koskaan vaihtaneet, aina on pitänyt molemmille vaihtaa. Tämän jälkeen on seuranut paljon silmienpyörittelyä, mun tekemänä siis.. :headwall:
 
Ai meneekö? Ehhehhehheheeee.... Vedet silmissä täällä nauran. :LOL: Kolminkertainen työ ainakin meillä. Kaksinkertainen, kun on kaksi vauvaa, plus sitten ylimääräistä, kun toinen joutuu aina odottamaan sillä aikaa kun toista hoidetaan. Odottaessa ehtii a) raivostua totaalisesti, jolloin lepyttämiseen menee tosi kauan, b) tehdä tuhmuuksia, c) kaatuilla ja satuttaa itsensä, d) roikkua lahkeessa ja paidanhihassa ja ulista ja vaatia syliä... Eli samalla kun hoitaa toista pitää vähän väliä hypätä pelastamaan / viihdyttämään toista.

Ei jumankauta noita tietämättömien ihmisten typeryyksiä!
 
Mä luulen, että monikaan noita kommentteja laukova ei oikeasti ajattele mitä sanoo. Toi kaks menee siinä kuin ykskin kuuluu tähän samaan sarjaan, kun sanoo odottavansa kolmatta, niin monet sanoo siinähän se kolmas menee samalla. Harva varmaan ajattelee sitä työmäärää ja muuta oheis kivaa mitä tuplat tai yksi lapsi lisää tuo tullessaan.

Uskosin, että tuo perustuu enemmän siihen, että monet olettaa, että perheeseen halutaan ainakin se kaksi lasta ja kun saa tuplat, niin se on "kätevästi" hoidettu kerralla. Ja onhan siinä totta se toinen puoli. Se vauva aikahan on rankkaa, mutta kyllä se tuplienkin kanssa helpottaa kun ne vanhenee ja tulevat omatoimisemmaksi, eikä tarttee olla sitä takapuolta koko ajan pesemässä.
 
No ei mene ei :D Mutta tosiaan, eipä tuota ole kukaan monikkovanhempi tokaissutkaan minulle ainakaan, ainoastaan jokunen yhden lapsen vanhempi tai lapseton. Joskus kyllä ottaa kuuppaan yhden lasten äitien tirinät miten on raskasta, etenkin sillon ku tietää että kyseessä on suht "helppo" lapsi, eli perusterve ja nukkuu yöt läpi jne. Helpot on lapset itelläkin mutta se näppityön määrä on kyllä vähintään kolminkertainen :D Vaan en valita, monesti on mielessä käynyt että jopa kävisi aika pitkäksi jos noiden kahden murun sijasta olisikin tullut VAIN yksi. Ja jos näppityön määrä on kolminkertainen niin se ilon määrä on vielä suurempi :)
 
Voi jestas, ei todellakaan mene!! Jo toi kommentti itsessään osoittaa sen, ettei sanojalla ole mitään käsitystä koko hommasta. Ei tosiaan ole tullut vastaan tuplavanhempia, jotka ois silmät loistaen kertoneet, kuinka näppärää ja leppoisaa on kahden kanssa, ihan kuin yhtä hoitaisi... :LOL: Mutta nää on just näitä juttuja, että kun ei ole mitään kosketusta tilanteeseen jota kommentoi, niin ihmiset laukoo mitä sylki suuhun tuo, ja vielä kerrassaan asiantuntevasti. Jep.

Mä alan myöskin esittämään tästä lähtien ton vastakysymyksen, josta tuplaonni mainitsi. Kiitos vinkistä! ;)
 
Kyllä meillä ei ainakaan 2 menny siinä missä yks. Eikä mene vieläkään.

Ne jotka "totuuksia" kertovat monikkoperhe arjesta tai useamman lapsen arjesta ovat yleensä kysyttäessä korkeintaan yhden lapsen vanhempia. :p

Tuune :wave:
 

Yhteistyössä