Meneekö oikeasti kellään nykypäivänä hyvin???

  • Viestiketjun aloittaja tunteellinen siili
  • Ensimmäinen viesti
tunteellinen siili
mä huomaan näkeväni ja kiinnittäväni huomioita ihmisten ongelmiin ja vaikeuksiin.ihan tuntemattomienkin,ja välillä jään niitä pohtimaan.
ehkä siksi kun olen voimakkaasti tunteva,murehtija luonne. ja omalla perheellä menee huonosti.

tuntuu ettäympärillä on vaan ongelmia, ei mitään valoisiaasioita:/

vai onko se vaan omasta asenteesta kiinni? entä jos oma mieli ei ole kunnossa,vääristääkö se näkemäänsä?
 
Onkos masennusta mahdollisesti? Mitä tarkoittaa hyvin meneminen? Meillä asiat on suurimmaksi osaksi mallillaan mutta siitä huolimatta kannan suurta surua sisälläni vielä kauan äitini menetyksen vuoksi. En siis usko mustavalkoiseen hyvin tai huonosti menemiseen. Toisilla elämän osa-alueilla menee usein paremmin kuin toisilla.
 
"minna"
Kyllä se taitaa olla paljon omasta asenteesta kiinni. Ja oma mieli voi vääristää asioita. Mä voin sanoa, että meillä menee oikeasti hyvin. Mutta se ei tarkoita etteikö olisi niitä ongelmia ja huolia. Tuskin kellään on sellaista elämää, ettei ole mitään huolia. Ne vaan oppii ottamaan elämään kuuluvana.

Ehkä sulla on masennusta tai omassa elämässä niin murheita, että sä näät niitä kaikkialla muuallakin. Kiinnität niihin huomioo.
 
Mua on usein maailmantuskassa ja ketutuksessa auttanut se ajatus, että on niitäkin joilla asiat on huonommin. Meillä on katto pään päällä, riittämiin rahaa elämiseen (toki enemmänkin voisi olla) ollaan miehen kanssa molemmat terveitä vaikkei enää mitään teinejä ollakaan ja ihana terve vauva. Mitä muuta tähän vielä tarvitaan kun elämä ja asiat ovat niin hyvin kun olla ja voi? :)
 

Yhteistyössä