Meni sitten 3-vuotis neuvola vähän niin ja näin

  • Viestiketjun aloittaja simppa harmaana
  • Ensimmäinen viesti
simppa harmaana
Siis meidän tyttö päätti ettei tänään osaa eikä halua ollenkaan tehdä siis yhtään mitää. Neuvolan täti kysyi tytöltä että pesetkö sinä hampaita, johon tyttö vastas että ei olla ikinä pesty. Tätihän mua sitten heti mulkkas! Vastasin että tottakai ne hampaat on pesty joka aamu ja ilta. Sitten tytöltä kysyttiin että onkos sinulla mukava pikkusisko, tyttö kysyi että kuka?! Tietää kyllä kuka hänen sisko on. Päänympärystä ei olisi saanu mitata, eikä pituutta. Puntarille meni hyvin..jee! Hypätä ei osaa..eipä vissiin ku hyppii kotona kuin jänis jatkuvasti. Näköäkään ei voitu katsoa ku ei kuulemma nää mitää...tyttö laittoi silmät kiinni eikä katsonutkaan taululle päin :headwall: Joutui sitten täti kyseleen minulta osaako tyttö tehdä sitä ja tätä... Kuulemma ihan normaalia 3-vuotiaan käytöstä...Loput tiedot ja taidot katotaan sitten 4-vuotiaana. Jospa se sitten menis paremmin...
 
Meillä 3v. poika ei suostunut puhumaan juuri mitään neuvolassa (ujosteli ja puhui minuule hiljaa) ja kuulo tarkastuskin meni niin ja näin,kun se pitäisi mennä 100% oikein.
Eli neuvolantäti ei nyt sitten tiedä osaako poika puhua ja kuuleeko tarpeeksi hyvin :whistle: .
Onneksi itse tidetään,että puhuu ja kuulee samanlailla,kun muut ikäisensä.
Kuulo on välillä hieman valikoiva :whistle: ,mutta karkkipussin rapinan kyllä kuulee toiseenpäähän taloa :whistle:
Eipä tuo poika muutenkaan heti vieraille ala juttelemaan...alussa ujostelee.
Nyt pitäisi mennä uudelleen kuulo ja puhe kontrolliin...mutta luulempa, että ei mennä.
 
minä en edes huomannu että olisivat tehneet kuulotarkastuksen. Tehdäänkö se sillä "pillillä"? Olin hetken aikaa pois huoneesta kun vaihdoin pienemmälle vaipan... Ei se kyllä siitä mitää maininnu siis se neuvolan täti....


siis nyt kirjoittelen ihan mustana B)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 14:36 herttuliini kirjoitti:
Meillä 3v. poika ei suostunut puhumaan juuri mitään neuvolassa (ujosteli ja puhui minuule hiljaa) ja kuulo tarkastuskin meni niin ja näin,kun se pitäisi mennä 100% oikein.
Eli neuvolantäti ei nyt sitten tiedä osaako poika puhua ja kuuleeko tarpeeksi hyvin :whistle: .
Onneksi itse tidetään,että puhuu ja kuulee samanlailla,kun muut ikäisensä.
Kuulo on välillä hieman valikoiva :whistle: ,mutta karkkipussin rapinan kyllä kuulee toiseenpäähän taloa :whistle:
Eipä tuo poika muutenkaan heti vieraille ala juttelemaan...alussa ujostelee.
Nyt pitäisi mennä uudelleen kuulo ja puhe kontrolliin...mutta luulempa, että ei mennä.

Kuulostaapa tutulta!Meilla poitsu oli just samanlainen 3-vuotisneuvolassa!Tosin neuvolantati uskoi sentaan kun sanoin etta kotona puhuu kylla ihan pitkia lauseita.Neuvolassa vain kuiskas muutaman sanan.Annettiin uus aika,et 3 ja puolvuotiaana sitten
yritetaan muita juttuja uudestaan.Ujohko poika on meillakin.Harmitti vain kun kotona osaa tehda kaikki vaadittavat tehtavat vaikka silmat ummessa!
 
koiraharrastaja
Meillä ei edes 3-vuotisneuvolaa ole...4-vuotiaana katsotaan vasta, edellinen neuvola oli 2-vuotiaana.
Esikoinen ei aikanaan "läpäissyt" 5-vuotisneuvolaa, ei saatu testattua kuuloa eikä näköä, silmälappu silmillä leikki vaan merirosvoa, ei seisonut yhdellä jalalla eikä "tiennyt", miten kynää pidetään kädessä...Pärjää kuitenkin koulussa hyvin, on vaan vähän vilkkaampi velikulta... :heart:
 
Meillä oli esikoisen kanssa samanlaista. Seuraaville olen yllyttänyt kotona että täti antaa kivoja tehtäviä ja niitä on hauska tehdä, niin että innostuvat oikein kilpailemaan kuka osaa parhaiten. Kuka on pisin, painavin, jne.
 
Meidän 3v. kävi tuossa marraskuussa neuvolassa. Ja hän ei puhunu terveydenhoitajalle juuri mitään, eikä sen puoleen tenhykään. On ujo
persoona, ja täti sen tietää ettei siitä tullu mitään ongelmaa. vielä 2v, neuvolassa vaan itki, kun ujosteli niin. Että hyvä saavutus tuo että suostu mielellään tulemaan huoneeseen, eikä itkua tullu! kaikki lapset on erilaisia,meillä kumpikin ujoja ja varautuneita vieraampien seurassa.
 
Täytyy todeta että meillä on aika fiksu neuvolantäti. Pituuden ja painon voi mitata odotushuoneessa hän sitten vaan kysyy että mitä sait?

Samaten jos on ongelmia näön tai kuulon toteamisessa, hän pyytää jäämään ajan jälkeen odotushuoneeseen ja siellä voi sitten äiti kysellä juttuja ja hän kuuntelee oven takana.
 
Meillä tytölle tehtiin kuulotesti niin, että täti pisti pöydälle tavarat ja kertoi niiden nimet. Antoi tytölle repun ja meni kauemmas kuiskimaan mitä reppuun pitää laittaa.
Alku meni hyvin täti kuiskasi että, auto ja sen tyttö laittoi. Sitten kukka ja sekin meni. Sitten paita, vaan tyttö pisti omenan ja taas paita ja tyttö pisti kirjan. siis täti kuiski paitaa ja tyttö pisti KAIKKI muut mutta ei sitä paitaa. Ja katseli vihaisen näköisenä.
Vaakaan ei suostunut eikä puntariin ja muutenkin yhteistyö loppui siihen.
Sanoi vaan, että täällä on niin kuuma, haluan pois. :ashamed:

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.02.2006 klo 22:56 SuSu73 kirjoitti:
Meillä tytölle tehtiin kuulotesti niin, että täti pisti pöydälle tavarat ja kertoi niiden nimet. Antoi tytölle repun ja meni kauemmas kuiskimaan mitä reppuun pitää laittaa.
Alku meni hyvin täti kuiskasi että, auto ja sen tyttö laittoi. Sitten kukka ja sekin meni. Sitten paita, vaan tyttö pisti omenan ja taas paita ja tyttö pisti kirjan. siis täti kuiski paitaa ja tyttö pisti KAIKKI muut mutta ei sitä paitaa.
Tällainen oli meilläkin. Ja tavarat meni alussa aivan oikein,mutta sitten alkoi mennä sanottujen tavaroiden lisäksi muutakin.
Pituus ja paino otettiin itkien.
 
vinha
meillä kuopus pisti 2v.neuvolassa ranttaliksi! Mitään ei alkanut tekemään ja päätä vain puisteli. Mittaus onnistui jotenkuten huudosta huolimatta mutta puntarille ei millään!! Lopulta terkkari käski minun ottaa lapsen syliin ja nousta itse seisomaan vaa'alle. Poika jatkoi huutamistaan ja samalla pissasi minun päälleni. Hädissäni laskin hänet lattialle seisomaan ja pissa ruiskusi edelleen! Lopulta joka paikka lainehti ja minä olin aivan märkä. Oli se melkoinen reissu... :whistle:
 
meilläkin pojalla 3 ja 4 vuotis neuvola meni poskelleen. poika ei suostunut tekemään juuri mitään. Näköä yritettiin kuvien avulla tarkistaa niin poika vaan seisoi nurkassa kädet puuskassa eikä sanonut sanaakaan!
 
Ja mä kun luulin että meiän mukula on maailman ainut 3-vuotias joka ei suostu neuvolassa minkäänlaiseen yhteistyöhön :LOL: :LOL:
Helpottaa todellakin tietää että on muitakin saman kokeneita....Meillä yritetään kuukauden päästä uudellee, josko saatais "testilappuun jotain kommentteja", neuvolantädin sanojen mukaan.
 
jaska
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 13:52 simppa harmaana kirjoitti:
Siis meidän tyttö päätti ettei tänään osaa eikä halua ollenkaan tehdä siis yhtään mitää. Neuvolan täti kysyi tytöltä että pesetkö sinä hampaita, johon tyttö vastas että ei olla ikinä pesty. Tätihän mua sitten heti mulkkas! Vastasin että tottakai ne hampaat on pesty joka aamu ja ilta. Sitten tytöltä kysyttiin että onkos sinulla mukava pikkusisko, tyttö kysyi että kuka?! Tietää kyllä kuka hänen sisko on. Päänympärystä ei olisi saanu mitata, eikä pituutta. Puntarille meni hyvin..jee! Hypätä ei osaa..eipä vissiin ku hyppii kotona kuin jänis jatkuvasti. Näköäkään ei voitu katsoa ku ei kuulemma nää mitää...tyttö laittoi silmät kiinni eikä katsonutkaan taululle päin :headwall: Joutui sitten täti kyseleen minulta osaako tyttö tehdä sitä ja tätä... Kuulemma ihan normaalia 3-vuotiaan käytöstä...Loput tiedot ja taidot katotaan sitten 4-vuotiaana. Jospa se sitten menis paremmin...

HAHAHHAHAHHA hahahahaa! pöljä! ettekö te osaa kasvattaa lapsia!? Kyllä ootte huonoja voi *piip* sentää :LOL: :kieh: :LOL:
 
silja
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.02.2006 klo 09:52 vinha kirjoitti:
meillä kuopus pisti 2v.neuvolassa ranttaliksi! Mitään ei alkanut tekemään ja päätä vain puisteli. Mittaus onnistui jotenkuten huudosta huolimatta mutta puntarille ei millään!! Lopulta terkkari käski minun ottaa lapsen syliin ja nousta itse seisomaan vaa'alle. Poika jatkoi huutamistaan ja samalla pissasi minun päälleni. Hädissäni laskin hänet lattialle seisomaan ja pissa ruiskusi edelleen! Lopulta joka paikka lainehti ja minä olin aivan märkä. Oli se melkoinen reissu... :whistle:
 
Hih. Lapsista ei voi kyllä tietää, miten ne käyttäytyy.
Minä menin meidän tytön kanssa neuvolan tarkastukseen (3 ja 4v, molemmissa) ihan takuuvarmana siitä, että tyttö on ihan hiljaa vaan ja ei tee mitään. Mutta toisin kävi.... vastaili reippaana kaikkeen ja teki kaikki mitä pyydettiin ja hiukan lisääkin. Olin ihan ällistynyt ja varmaan toljotin suu auki hölmön näköisenä sitä touhua. Ohhoh, että meidän ujo piimä... käsittämätöntä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2007 klo 15:00 jaska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.02.2006 klo 13:52 simppa harmaana kirjoitti:
Siis meidän tyttö päätti ettei tänään osaa eikä halua ollenkaan tehdä siis yhtään mitää. Neuvolan täti kysyi tytöltä että pesetkö sinä hampaita, johon tyttö vastas että ei olla ikinä pesty. Tätihän mua sitten heti mulkkas! Vastasin että tottakai ne hampaat on pesty joka aamu ja ilta. Sitten tytöltä kysyttiin että onkos sinulla mukava pikkusisko, tyttö kysyi että kuka?! Tietää kyllä kuka hänen sisko on. Päänympärystä ei olisi saanu mitata, eikä pituutta. Puntarille meni hyvin..jee! Hypätä ei osaa..eipä vissiin ku hyppii kotona kuin jänis jatkuvasti. Näköäkään ei voitu katsoa ku ei kuulemma nää mitää...tyttö laittoi silmät kiinni eikä katsonutkaan taululle päin :headwall: Joutui sitten täti kyseleen minulta osaako tyttö tehdä sitä ja tätä... Kuulemma ihan normaalia 3-vuotiaan käytöstä...Loput tiedot ja taidot katotaan sitten 4-vuotiaana. Jospa se sitten menis paremmin...

HAHAHHAHAHHA hahahahaa! pöljä! ettekö te osaa kasvattaa lapsia!? Kyllä ootte huonoja voi *piip* sentää :LOL: :kieh: :LOL:
Hehhehhee! Onkos ollut tekemisen puutetta ku olet yli vuoden vanhan ketjun löytäny hohhohhoo! :LOL: :LOL:
 
tipsukka
hei!meillä pojalla 4v tarkastus ja poika kyl antoi mitata ja punnita ja piirsi mitä hoitaja käski..mutta poitsu ei vastannu sille mihkää kysymykseen eikä muutenka sanonu sanaakaa. nyt sitten käski lääkärin kasnsa mun tilata ajan psykologille! :eek: musta aivan kamalaa koska pojassa ei ole mitään vikaa..hieman ujompi vieraitten keskuudessa alkuun.........
 

Yhteistyössä