Menisin varmasti sekaisin jos saisin joskus palkkaa?

  • Viestiketjun aloittaja "köyhä"
  • Ensimmäinen viesti
minä olen köyhä. parin päivän päästä tulee 290€, laskuja 300€ edestä... jääkaappi ihan tyhjä, voi paketti vain ( sekin menny kuukaus sitte vanhaks) en saa minkäänlaisia töitä vaikka kuinka etsin ja kyselen... sosku ei maksa kuin puhelinlaskun.. muut eivät kuulemma ole pakollisia.. niin eihän tämä asunto ole ei.. eikä sähkö ja vesi..
autokii on pakko olla kun viistoista kilometriä kauppaan ja linja-auto ei kulje.. välillä mietin josko hyppäis köyden jatkoks...

no ny on kyl aikamoista palturia. kyllä sosku maksaa vuokran, yhtiövastikkeen, asuntolainan korot.
sähkön ja vesilaskun. lisäksi pakolliset terveydenhuoltokulut. hammaslääkäri, reseptilääkkeet ym.
ja kaiken tuon maksamisen jälkeen pitäisi jäädä n.400e käteen.
mutta puhelinlaskua ne ei maksa.

ja jos sulla on koulutus sun pitäs saada työttömyystukea jos oot töitä hakenu ja työkkärin kirjoilla.
 
"hmm"
Mullakin kk-palkka vain nipin napin 2000 euroa ja silti saan n. 500 euroa kuussa säästöön. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot - tää pitää niin paikkaansa! Nettopalkkani on n. 1600 euroa, lisäksi lapsilisä 100 euroa. Mulla on tosin aika pienet asumismenot (350 euroa) koska mies maksaa suurimman osan lainanlyhennyksestä. Ja koska tiesin jo opiskeluaikana että tuloni eivät valmistuttuanikaan tule olemaan hääppöset, en ottanut opintolainaakaan.
 

Yhteistyössä