"Menkkakivut" ilman menkkoja, lääkäriin?

  • Viestiketjun aloittaja Hei
  • Ensimmäinen viesti
Hei
Onkohan kellään ollu tällasta että mahassa on ihan samanlaisia "kourasuja" kun sillon kun kuukautiset alkaa, mutta AINAKIN viikkoa liian aikasin? Ei kuitenkaan siis menkat oo.

Aattelin että jos on ovuloimaton kierto niin sillon vissiin on liian PITKÄ kierto ja sit kuitenkin jonkunlaiset menkat eikä tosiaan mitään tällasta. Oiskohan tää nyt sitten joku hormoonihäiriö vai mikä?

Semmosta mietin että onkohan tää sellanen asia mistä pitäis mennä lääkäriin? Vai onko teillä ollu kesken kierron kuukautiskipuja eikä oo sit ollu mitään sen kummempaa. Vaikka siis aiemmin ei oo ollu. Eikä voi olla oviskipuja, ne kyllä tunnistan ja ne muistaakseni hoksasin jo joskus viikko takaperin. Ja ovat siis helposti erotettavissa. Tietty voiko sitten olla viikon välein kaks ovista?

Lähinnä mietityttää että voiko olla mitään vaarallista?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja :
just mietin samaa!
mulla menkoista nyt viikko ja samanlainen menkkajomotus nyt!
Ihanaa että jollain muullakin on! Siis ei tietysti ihanaa että sua jomottaa, mutta kiva etten oo ainoo friikki.

Onko sulla pitkään ollu?
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ryynimaan Iita:
olisko kuitenkin ovulaatio
En jotenkin usko että on. Ovis tuntuu aina jommalla kummalla sivulla ja ihan vaan hetken aikaa. Tää on sellasta alavatsan aaltomaista kouristelua niinkun menkkojen ekana päivänä yleensä. Ja jos ois nyt ovis niin mun kierto venyis ihan oudon pitkäks. Nyt on jo jotain yli kakskyt päivää (23 tai 24) viime menkoista, ja mun kierto on 30 päivää.

Mut en tietysti vanno etteikö vois olla
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
just mietin samaa!
mulla menkoista nyt viikko ja samanlainen menkkajomotus nyt!
Ihanaa että jollain muullakin on! Siis ei tietysti ihanaa että sua jomottaa, mutta kiva etten oo ainoo friikki.

Onko sulla pitkään ollu?
no mun kroppa on muutenki sekasin,
kesällä menkat ei tullu teroilla,ei primoluteilla,särkyjä oli,kuumia aaltoja,ei menkkoja...
29.8. alko sit ihan itekseen yllättäen ja nyt taas juilii... gyne meinas että estrogeenintasot alhaalla :(
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
just mietin samaa!
mulla menkoista nyt viikko ja samanlainen menkkajomotus nyt!
Ihanaa että jollain muullakin on! Siis ei tietysti ihanaa että sua jomottaa, mutta kiva etten oo ainoo friikki.

Onko sulla pitkään ollu?
no mun kroppa on muutenki sekasin,
kesällä menkat ei tullu teroilla,ei primoluteilla,särkyjä oli,kuumia aaltoja,ei menkkoja...
29.8. alko sit ihan itekseen yllättäen ja nyt taas juilii... gyne meinas että estrogeenintasot alhaalla :(
Jotain tommosta mäkin aattelin että vois olla joku hormoonitaso-ongelma. Ehkä munkin pitäis käydä sit gynellä. Otettiinko sulta verikokeita ja siitä arveli, vai ton jomottelun takia veikkas estrogeenitasoa? Vai liittyykö se estrogeeni nimenomaan tohon allkukierron jomotteluun, ja tää loppukierron jomotus ois joku muu hormoni?
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
just mietin samaa!
mulla menkoista nyt viikko ja samanlainen menkkajomotus nyt!
Ihanaa että jollain muullakin on! Siis ei tietysti ihanaa että sua jomottaa, mutta kiva etten oo ainoo friikki.

Onko sulla pitkään ollu?
no mun kroppa on muutenki sekasin,
kesällä menkat ei tullu teroilla,ei primoluteilla,särkyjä oli,kuumia aaltoja,ei menkkoja...
29.8. alko sit ihan itekseen yllättäen ja nyt taas juilii... gyne meinas että estrogeenintasot alhaalla :(
Jotain tommosta mäkin aattelin että vois olla joku hormoonitaso-ongelma. Ehkä munkin pitäis käydä sit gynellä. Otettiinko sulta verikokeita ja siitä arveli, vai ton jomottelun takia veikkas estrogeenitasoa? Vai liittyykö se estrogeeni nimenomaan tohon allkukierron jomotteluun, ja tää loppukierron jomotus ois joku muu hormoni?
multa otettiin kilpirauhasrarvot ja prolaktiini,ne oli ihan ok. tutkimuksessa ei löytyny kystia eikä muuta, ja se päätteli sit että estrogeenistä johtuu, ku tulee samanlaisia kuumia aaltoja ku vaihdevuosien aikaan. toivottavasti nyt olis tilanne väh normalisoitunu ku yritetään toista lasta. ja en voi syödä enää noita keltarauhashormonivalmisteita kun sain niistä rytmihäiriöitä..

 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
multa otettiin kilpirauhasrarvot ja prolaktiini,ne oli ihan ok. tutkimuksessa ei löytyny kystia eikä muuta, ja se päätteli sit että estrogeenistä johtuu, ku tulee samanlaisia kuumia aaltoja ku vaihdevuosien aikaan. toivottavasti nyt olis tilanne väh normalisoitunu ku yritetään toista lasta. ja en voi syödä enää noita keltarauhashormonivalmisteita kun sain niistä rytmihäiriöitä..
No sulla kuulostaa kyllä ikävältä, on sua koiteltu! Toivottavasti menee parempaan suuntaan pian ja pääsette kakkosentekoon.

Multa on kilpirauhasarvot toisessa yhteydessä otettu ja niissä ei mitään pitäis olla. Muuta ei oo otettu, ellei sitten joskus ekan raskauden yhteydessä. Voiskohan mullakin joku keltarauhasongelma olla, kun nimenomaan nyt oviksen jälkeen juilii ja kouristelee. Eikös se keltarauhasen tuotanto nimenomaan näihin aikoihin oo? Nuo rytmihäiriöt kyllä kuulosti pelottavilta.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
multa otettiin kilpirauhasrarvot ja prolaktiini,ne oli ihan ok. tutkimuksessa ei löytyny kystia eikä muuta, ja se päätteli sit että estrogeenistä johtuu, ku tulee samanlaisia kuumia aaltoja ku vaihdevuosien aikaan. toivottavasti nyt olis tilanne väh normalisoitunu ku yritetään toista lasta. ja en voi syödä enää noita keltarauhashormonivalmisteita kun sain niistä rytmihäiriöitä..
No sulla kuulostaa kyllä ikävältä, on sua koiteltu! Toivottavasti menee parempaan suuntaan pian ja pääsette kakkosentekoon.

Multa on kilpirauhasarvot toisessa yhteydessä otettu ja niissä ei mitään pitäis olla. Muuta ei oo otettu, ellei sitten joskus ekan raskauden yhteydessä. Voiskohan mullakin joku keltarauhasongelma olla, kun nimenomaan nyt oviksen jälkeen juilii ja kouristelee. Eikös se keltarauhasen tuotanto nimenomaan näihin aikoihin oo? Nuo rytmihäiriöt kyllä kuulosti pelottavilta.

joo,veikkaisin että keltarauhashormoni oikuttelee sulla. voithan puhua lääkärille jos saisit esim. terolutit kokeeksi. :) ennen esikoista söin pillereitä 6v, koska nuorena mun menkat saattoi kestää jopa 35 päivää, TODELLA runsaina,hb oli sillo alle 100 :D että aina on ollu ongelmia :D
 
Ap
Joo, taidan varata lääkäriajan ja kysyä oisko nuo Terot hyvä ajatus. Kierto on kyllä ihan säännöllinen, mutta josko tää kramppailu liittyis siihen jotenkin. Minäkin oon aikoinani pillereitä syöny viitisen vuotta, nyt ei siis kyllä enää ole käytössä.

Kiitos kun viitsit vastailla, ja toivottavasti sullakin selkenis tilanne!
 
minä
no emt.. mutta kannattaako mun oottaa menkkoja olen 10w maraskuussa tulee 11 täytee ja mulla on kauhete ala mahan kivut että onkos ne tulossa piakoin ja kannattaako kertoo äitille jos ne alkaa?? tarviin apua
 
vieras
mulla on kuukautiskipuja jo viikkoakin ennen menkkoja aina, eivätkä tosiaan ole ovulaatiokipuja. eli eiköhän se ole normaalia varsinkin jos on muutenkin kivuliaat menkat niinkuin mulla. kierto on tosin säännöllinen ja ovuloin. että jos epäilet niissä häikkää niin niiden osalta kannattaakin lääkärissä piipahtaa :)
 

Yhteistyössä