Menu 40 v-syntymäpäiville

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Miltä kuulostaa tälläinen menu tasavuosisynttäreille:

Joku lihakastike (hakusessa vielä)
keitetyt perunat
savulohi
graavilohi
silli
pastasalaatti (esim. kana)
perunasalaatti
vihreäsalaatti

Jälkiruuaksi kiisseli tai hedelmäsalaatti

Kahvilla sitten:
juustokakku
suklaakakku
kuivakakku
pulla
lusikkaleivät
jotain vielä?


Raakilehan tämä on, siksi täältä kyselen apuja ja ideoita ja kommentteja
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Arcatha:
Tarvitseeko ruuan päälle välttämättä erillistä jälkiruokaa?
Sitä mietin, että jaksaako kukaan sitten kahvilla enää mitään.. ;)
Juhlat alkaa aika aikaisin. Ja jälkiruoka on kevyt kuitenkin, minusta ainakin sitten jaksaa kahvitella paremmin.
 
vieras
Mulla on kans järjestettävänä kans miehen 40 v juhlat. Mä olen ajatellut järjestää ne ulkona, joten syötävä on sen mukaista..
Alustava menu
Lohileipiä
savupororullia
lohipiirakkaa
kuivalihalastuja
kinkku-pastasalaattia
vihreääsalaattia
ehkä jotain tuulihattuja
Perinteinen täytekakku tietysti
mokkaruutuja
lusikkaleipiä
jotain keksejä

Jotain täytyy vielä miettiä lisäksi. Täytyy kysyä miehen mielipidettä kun hän on keittiömestari ammatiltaan niin hallitsee nää hommat aikasta hyvin :) Meillä siis tarkotus jatkaa sit iltaa saunoten ja grillaten joten jotain grillijuttuja tulee ainakin lisäksi..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kans järjestettävänä kans miehen 40 v juhlat. Mä olen ajatellut järjestää ne ulkona, joten syötävä on sen mukaista..
Alustava menu
Lohileipiä
savupororullia
lohipiirakkaa
kuivalihalastuja
kinkku-pastasalaattia
vihreääsalaattia
ehkä jotain tuulihattuja
Perinteinen täytekakku tietysti
mokkaruutuja
lusikkaleipiä
jotain keksejä

Jotain täytyy vielä miettiä lisäksi. Täytyy kysyä miehen mielipidettä kun hän on keittiömestari ammatiltaan niin hallitsee nää hommat aikasta hyvin :) Meillä siis tarkotus jatkaa sit iltaa saunoten ja grillaten joten jotain grillijuttuja tulee ainakin lisäksi..
Ihana menu. Mihin aikaan vuodesta nuo juhlat on? Entä mitä laitat noihin savupororulliin? Sen voisi lisätä omaan menuun, nam. Entä mistä hommaat poron, se tulee kuitenkin aika kalliiksi.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kans järjestettävänä kans miehen 40 v juhlat. Mä olen ajatellut järjestää ne ulkona, joten syötävä on sen mukaista..
Alustava menu
Lohileipiä
savupororullia
lohipiirakkaa
kuivalihalastuja
kinkku-pastasalaattia
vihreääsalaattia
ehkä jotain tuulihattuja
Perinteinen täytekakku tietysti
mokkaruutuja
lusikkaleipiä
jotain keksejä

Jotain täytyy vielä miettiä lisäksi. Täytyy kysyä miehen mielipidettä kun hän on keittiömestari ammatiltaan niin hallitsee nää hommat aikasta hyvin :) Meillä siis tarkotus jatkaa sit iltaa saunoten ja grillaten joten jotain grillijuttuja tulee ainakin lisäksi..
Ihana menu. Mihin aikaan vuodesta nuo juhlat on? Entä mitä laitat noihin savupororulliin? Sen voisi lisätä omaan menuun, nam. Entä mistä hommaat poron, se tulee kuitenkin aika kalliiksi.
Unohdinkin laittaa eli juhlat on kesällä eli toivottavasti on hyvät ilmat silloin :) Poro hommataan eräältä tuottajalta (mies on yrittäjä niin sitä kautta saadaan) Tajusin just että noi salaatit kuuluu vasta siihen grillijuttuun eli ne on sit illalla eli päivälle pitäis keksiä vielä jotain suolasta tarjottavaa.. Savupororulliin tulee todennäköisesti savuporoa, purjoa, suolakurkkua, persiljaa pilkuttuna ja sit jotain tuorejuustoa ja kermaviiliä ja täyte kääritään niihin tortilla juttuihin..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Unohdinkin laittaa eli juhlat on kesällä eli toivottavasti on hyvät ilmat silloin :) Poro hommataan eräältä tuottajalta (mies on yrittäjä niin sitä kautta saadaan) Tajusin just että noi salaatit kuuluu vasta siihen grillijuttuun eli ne on sit illalla eli päivälle pitäis keksiä vielä jotain suolasta tarjottavaa.. Savupororulliin tulee todennäköisesti savuporoa, purjoa, suolakurkkua, persiljaa pilkuttuna ja sit jotain tuorejuustoa ja kermaviiliä ja täyte kääritään niihin tortilla juttuihin..
Kiitos vastauksesta. Pitää vielä miettiä tuota porojuttua, tulee niin kalliiksi "tavalliselle" ihmiselle hankkia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
EN laittaisi lihakastiketta, kun muuten on tuollaista salaatti - lohi -tyylistä. Ja ainakin potaatit pitää olla, jos on lihakastike.
Perunat on joo tulossa. Minäkin mietin tuota kastiketta, ehkä joku paisti voisi olla parempi, jolle sitten oma kastike.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastauksesta. Pitää vielä miettiä tuota porojuttua, tulee niin kalliiksi "tavalliselle" ihmiselle hankkia.
Onhan kaupassa tarjolla niitä leikkeleitä mitkä on tehty esim. saksanhirvestä ja ne ei oo ees kovin kallita, nekin käy siihen ihan hyvin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastauksesta. Pitää vielä miettiä tuota porojuttua, tulee niin kalliiksi "tavalliselle" ihmiselle hankkia.
Onhan kaupassa tarjolla niitä leikkeleitä mitkä on tehty esim. saksanhirvestä ja ne ei oo ees kovin kallita, nekin käy siihen ihan hyvin.
Poron hintaa katselin, 100 g on jotain lähelle 7 euroa. Ja vajaalle 50:lle ihmiselle sitä menee aika paljon. Siksi pitää vähän miettiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kiitos vastauksesta. Pitää vielä miettiä tuota porojuttua, tulee niin kalliiksi "tavalliselle" ihmiselle hankkia.
Onhan kaupassa tarjolla niitä leikkeleitä mitkä on tehty esim. saksanhirvestä ja ne ei oo ees kovin kallita, nekin käy siihen ihan hyvin.
Poron hintaa katselin, 100 g on jotain lähelle 7 euroa. Ja vajaalle 50:lle ihmiselle sitä menee aika paljon. Siksi pitää vähän miettiä.
 
kohta itsekin
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Kukaan ei syö pullaa! Mulla jää juhlissa aina pullat syömättä, kun on niin paljon muita herkkuja.
Kiva kun täällä tän ikäisistäkin välillä kirjoitellaan. :) Kerkisin jo hetken ihmetellä, etteipä koske mua, mutta niin vaan ne on nelikymppiset ne tän likan seuraavat pyöreät juhlat :LOL:

Sitä vaan, että ehkäpä 40v. juhlissa pullakin tekee kauppansa. Erityisesti, mikäli paikalla on vanhempaakin sukua. Esim. mun vanhemmat syö päivittäin pullaa, eikä ne oo juhlat eikä mitkään, jos pulla puuttuu!

Hyville kuulosti molemmat listat. Alkuperäisen juhlat ilmeisesti pidemmän kaavan mukaan?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kohta itsekin:
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Kukaan ei syö pullaa! Mulla jää juhlissa aina pullat syömättä, kun on niin paljon muita herkkuja.
Kiva kun täällä tän ikäisistäkin välillä kirjoitellaan. :) Kerkisin jo hetken ihmetellä, etteipä koske mua, mutta niin vaan ne on nelikymppiset ne tän likan seuraavat pyöreät juhlat :LOL:

Sitä vaan, että ehkäpä 40v. juhlissa pullakin tekee kauppansa. Erityisesti, mikäli paikalla on vanhempaakin sukua. Esim. mun vanhemmat syö päivittäin pullaa, eikä ne oo juhlat eikä mitkään, jos pulla puuttuu!

Hyville kuulosti molemmat listat. Alkuperäisen juhlat ilmeisesti pidemmän kaavan mukaan?
Ikäjakauma juhlissa on ihan vauvoista vaariin, eli kaikenikäisiä löytyy. Ja kyllä meidän suvussa syödään pullaa ja kuivakakkuja ja kaikkea muutakin vanhanaikaista herkkua. tarkoitus on aloittaa jo soskus yhden aikaan, ja toivotottavasti vieraat viihtyvät pitkälle iltaan saakka. Kahvin kanssa kaivetaan sitten konjakit ja sherryt esiin.
 
Jepulis

Joku lihakastike (hakusessa vielä) OLISKOS KARJALANPAISTI
keitetyt perunat
savulohi
graavilohi
silli
pastasalaatti (esim. kana) JÄTÄ POIS, EI SOVI MUIDEN JOUKKOON
perunasalaatti ONHAN ITSETEHTY, VOIS HYVIN OLLA KIRKKAALLA KASTIKKEELLA
vihreäsalaatti

Jälkiruuaksi kiisseli tai hedelmäsalaatti IHAN TURHA NOIN RUNSAAN KAHVIPÖYDÄN KANSSA ETENKIN

Kahvilla sitten:
juustokakku
suklaakakku
kuivakakku JÄTÄ TÄMÄ TAI PULLA POIS
pulla
lusikkaleivät
jotain vielä? EI TARVITA!

Meinaatko itse tehdä koko menuun, hajoat kyllä tuohon tekemiseen. Jos juhlat kesällä, mieti myös, mihin saat kaiken tuon kylmään, kotijääkaapissa ei oo loputtomasti tilaa.

Mun mielestä tuossa listassa on kaikkea liikaa, yksinkertaisempi lista olisi houkuttelevampi. Mikä määrässä tingitään korvataan laadulla...

Mukavia juhlia!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jepulis:
Joku lihakastike (hakusessa vielä) OLISKOS KARJALANPAISTI
keitetyt perunat
savulohi
graavilohi
silli
pastasalaatti (esim. kana) JÄTÄ POIS, EI SOVI MUIDEN JOUKKOON
perunasalaatti ONHAN ITSETEHTY, VOIS HYVIN OLLA KIRKKAALLA KASTIKKEELLA
vihreäsalaatti

Jälkiruuaksi kiisseli tai hedelmäsalaatti IHAN TURHA NOIN RUNSAAN KAHVIPÖYDÄN KANSSA ETENKIN

Kahvilla sitten:
juustokakku
suklaakakku
kuivakakku JÄTÄ TÄMÄ TAI PULLA POIS
pulla
lusikkaleivät
jotain vielä? EI TARVITA!

Meinaatko itse tehdä koko menuun, hajoat kyllä tuohon tekemiseen. Jos juhlat kesällä, mieti myös, mihin saat kaiken tuon kylmään, kotijääkaapissa ei oo loputtomasti tilaa.

Mun mielestä tuossa listassa on kaikkea liikaa, yksinkertaisempi lista olisi houkuttelevampi. Mikä määrässä tingitään korvataan laadulla...

Mukavia juhlia!
Karjalanpaistia minäkin mietin, jossain ketjuissa se vaan on haukuttu junttiruuaksi. Ja perunasalaatti tietysti tehdään itse. Meillä on suursyömärisuku, eikä tunnu kovin runsaalta tuo tarjoilu, ainakaan liian runsaalta. En osaa ajatella minimalisesti!

Ja kyllä ajattelin itse tehdä kaiken, ei minusta tunnu edes kamalan suurelta urakalta. No savukala tulee kaupasta tietysti. Juhlapäiväksi on kaveri tulessa auttamaan, ettei minun tarvitse olla keittiössä. Meillä on tuplakorkea jääkaappi, ajattelin hyvällä suunnittelulla saada kaiken sinne mahtumaan.
 
vieras
Jepulikselle: mun mielestä tuossa ei ole liikaa. Jossain Savo-Karjalassa, mistä minä oon kotoisin, tartteekin olla vähintään tuo ;) En tarkoita, että ap:n pitää raataa itsensä hengiltä, mutta noistakin esim. kakkupuolta voi valmistaa hyvissä ajoin etukäteen ja säilyvät myös huoneenlämmössä. Osan voi myös pakastaa.

Henkilökohtaisesti itseäni viehättäisi enemmän esim. tuo savuoporo-salaattilinja. Mutta sukulaisille jos on juhlat, on perinteisempi linja parempi -saa vanhukset ja lapsetkin jotain mieleistä syötävää. Samoin on yksinkertaisemmat valmistaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jepulikselle: mun mielestä tuossa ei ole liikaa. Jossain Savo-Karjalassa, mistä minä oon kotoisin, tartteekin olla vähintään tuo ;) En tarkoita, että ap:n pitää raataa itsensä hengiltä, mutta noistakin esim. kakkupuolta voi valmistaa hyvissä ajoin etukäteen ja säilyvät myös huoneenlämmössä. Osan voi myös pakastaa.

Henkilökohtaisesti itseäni viehättäisi enemmän esim. tuo savuoporo-salaattilinja. Mutta sukulaisille jos on juhlat, on perinteisempi linja parempi -saa vanhukset ja lapsetkin jotain mieleistä syötävää. Samoin on yksinkertaisemmat valmistaa.
aivan. Ja sukusynttäreillä voi olla ihan erilainen tarjoilu kuin kaverisynttäreillä.
 

Yhteistyössä