Merkkihullut mammat

  • Viestiketjun aloittaja "Minni"
  • Ensimmäinen viesti
"Minni"
Noniin, vähän provosoiva otsikko suonette anteeksi ;) Mutta siis, mikä niissä ME&I, P.pop, jne vaatteissa viehättää? Mielestäni esim. Lindexillä ja H&M:llä on paljon nätimpiä vaatteita kuin noilla ensiksi mainituiden merkeillä. Ihan kamalan näköistä, kun lapset puetaan loppuun kulutettuihin ja haalistuneisiin merkkivaatteisiin vain sen takia, että kyseessä on tietty merkki! Esim. H&M:ltä saa parikin nättiä puseroa esim.kirpputorilta ostetun kuluneen ja haalistuneen M&I vaatteen sijaan. Lisäksi laatu näissä merkkituotteissa on ainakin joissain tapauksissa huonompi kuin näillä Lindex, H&M-vaatteilla. Nyppyyntyvät ja haalistuvat nopeasti, näin olen kuullut. Myös ulkovaatteet ovat ihan hyviä H&M:llä, hinta-laatu-suhde kohdillaan ja nätimpiäkin nämä ovat kuin monen merkkivaatteen kirjavat kuosit. Mitä mieltä olette?
 
En näitä mainitsemiasi "merkki" vaatteita satu ostamaan, mutta vastaus kysymykseesi: Koska voin. Miksi ostaisin tarjoustalon toppatakin lapselle, kun voin ostaa canada goosen? Siis mitä minä siitä hyötyisin?
 
Vbnm
Mä oon hurahtanut vaan Vallilaan ja Kalevala Koruihin :D

Lapsilta löytyy Reimaa, Lassieta, Tuttaa, h&m, Lindexiä, Lidlin lastenvaatteita, name it..no mitä milloinkin ja mikä silmää miellyttää.

Jokainen ostakoot mitä lystää. Mä taas en ymmärrä miten kukaan viitsii roikuttaa ikkunoillaan jotain Tokmannin rääsyjä ;)
 
"Minni"
Niin no jos on rahaa ostaa uutta, mikäs siinä. Siitä ihmettelen, kun monet eivät kelpuuta H&M merkkiä, mutta ostavat kulahtaneita ja haalistuneita merkki- vaatteita ja- ulkovaatteita (esim pop, ticket, Me&I jne), jotka ovat kuluneita pepusta ja polvilta vaikka samalla hinnalla saisi uudet H&M, Lindex-akselilta??Mikä siinä on niin hienoa, kun lapsella on "merkkivaate".
 
|||---|||
Ja sama miehille: Miksi tyytyä suominaiseen, kun parempaakin on tarjolla? Suomessa naisten naisellisuus on Tokmanni-tasoa. Eikä se parane ostamalla jokin merkkirytky. Lähiölehmä on mitä on.
 
Sen vuoksi
Sen vuoksi me ostamme merkkivaatteita lapsillemme, että sinä voisit sitä täällä ihmetellä. Minä kuitenkin ostan lapsen merkkivaatteet joko uutena tai tosi hyväkuntoisina käytettyinä, kulahtaneet eivät kelpaa.
 
Äitelä
Kakaroille on kelvannu markettivaatteet siinä missä henkkamaukat ja lindexit sekä kappaalla. Isommat vaatii jo ostot merkin mukaan tai tietyistä liikkeistä. Ei ole mun itsetunto kiinni kersojen vaatteissa, pitäkööt niitä missä viihtyvät. Sitä vaan että on saattanut ne markettivaatteet olleet mieluisampia kuin muut.
 
Smoke
Alkuperäinen kirjoittaja Äitelä;30606144:
Kakaroille on kelvannu markettivaatteet siinä missä henkkamaukat ja lindexit sekä kappaalla. Isommat vaatii jo ostot merkin mukaan tai tietyistä liikkeistä. Ei ole mun itsetunto kiinni kersojen vaatteissa, pitäkööt niitä missä viihtyvät. Sitä vaan että on saattanut ne markettivaatteet olleet mieluisampia kuin muut.
Mielenkiinnolla odotan jos lapset haluavat merkkivaatteita ja nauran päin naamaa kun pyydetään rahaa satasen farkkuihin.
Saavat itse ansaita rahansa jos tuollaista haluavat.
 
Pin
Miksi tästä nyt erityisesti pitäisi kinata? Ilmeisesti sitä kaivataan, ihme ettei ole vielä tullut sitä "oikeet köyhät ostaa X siis oikeet rikkaat ostaa x" :LOL: Tämä kun tuntuu niiden marisijoiden mielestä olevan aina se pääpointti näissä.

Musta tuntuu aina että ne merkkihypettäjät on vaan sellaisia innostuneita äitejä, keräilee tavallaan jotain lastenvaatemerkkiä ja intoilee niiden perässä. Varmaan vähän samalla tyylillä kun mä intoilen joidenkin ruusukuppieni kanssa nyt. :D Jollain voi myös olla joku hyväksi koettu merkki ja laadun vuoksi ostelee niitä. Silmää miellyttää tietynlaiset jne.
Ostelin esikoisen ollessa pieni enemmän merkkejä ja innostuin hetkeksi joistain, mutta se laantui aika nopeaan. Nyt ei oikeastaan ole sellaista merkkiä josta voisin innostua kun makuni ei ole mikään yleisin ja kirjavin. Ehkä joskus löytyy ja myös sitä energiaa innostumaan noista. Olemme nyt sekakäyttäjiä sen aikaa. :D
 
[QUOTE="Minni";30603546]Noniin, vähän provosoiva otsikko suonette anteeksi ;) Mutta siis, mikä niissä ME&I, P.pop, jne vaatteissa viehättää? Mielestäni esim. Lindexillä ja H&M:llä on paljon nätimpiä vaatteita kuin noilla ensiksi mainituiden merkeillä. Ihan kamalan näköistä, kun lapset puetaan loppuun kulutettuihin ja haalistuneisiin merkkivaatteisiin vain sen takia, että kyseessä on tietty merkki! Esim. H&M:ltä saa parikin nättiä puseroa esim.kirpputorilta ostetun kuluneen ja haalistuneen M&I vaatteen sijaan. Lisäksi laatu näissä merkkituotteissa on ainakin joissain tapauksissa huonompi kuin näillä Lindex, H&M-vaatteilla. Nyppyyntyvät ja haalistuvat nopeasti, näin olen kuullut. Myös ulkovaatteet ovat ihan hyviä H&M:llä, hinta-laatu-suhde kohdillaan ja nätimpiäkin nämä ovat kuin monen merkkivaatteen kirjavat kuosit. Mitä mieltä olette?[/QUOTE]

Tämähän on täysin mielipideasia. Sinun mielestäsi nätti on jonkun muun mielestä kamala ja toisin päin. Ei siinä sen kummempaa.

Mulle on ihan sama, mitä merkkiä vaate on. Lasten tai omat. Ostan vaatteen, joka on minun tai lapseni mielestä kaunis ja mukava päällä. Jos ei nämä kriteerit täyty, jää vaate ostamatta, oli pulju sitten mikä hyvänsä.
Mulle on ihan sama, mitä muut on niistä vaatteista mieltä.
 
hahahahahhaah
Daa? Laittaisit säästöön sen hinnan erotuksen, ja jättäisit lapsille isomman perinnön tai hössäisit kaiken itse turhuuksiin myöhemmin. Eri asia tietenkin jos on oikeasti miljonääri jo valmiiksi.
no ei kuule tarvi olla miljonääri ostaakseen jonkun popin paitoja. :LOL:
Niistä saa niin paljon takaisinkin että eipä ne paljoa tule maksamaan ja luonto kiittää kun kierrättää. :)
 
viera.s
En näitä mainitsemiasi "merkki" vaatteita satu ostamaan, mutta vastaus kysymykseesi: Koska voin. Miksi ostaisin tarjoustalon toppatakin lapselle, kun voin ostaa canada goosen? Siis mitä minä siitä hyötyisin?
Voisit käyttää säästyneet rahat johonkin muuhun? :) Vai onko teillä rahaa ihan kaikkeen mitä haluatte elämässänne? Harvalla on, vaan useimmat hyvätuloisetkin priorisoivat rahankäyttöään.

Minä en ole siis merkki-intoilija. Ollaan me jotain Po.p:n vaatteita ostettu, koska tykkään niiden ulkonäöstä ja ostaminen on ollut helppoa. Hirveän paljon aikaa en viitsi ostoksiin käyttää, joten usein ratkaisee se, mistä helpoiten ja nopeiten saadaan tarpeita vastaava vaate. Turhaa ei ostella ja lahjana lapsi saa melko usein kierrätysvaatetta ja alelöytöjä (anoppi tykkää alennusmyynneissä kierrellä, äitini kierrättää), jotka ihan kiitollisina otetaan vastaan ja käyttöön oli merkki tai käyttöaste mikä tahansa.

Vaatteiden ulkonäkö ei ole minulle kovin tärkeää, merkki ei ollenkaan. Ulkonäössä kuitenkin tykkään simppelistä tyylistä ja jotkut vaatteet näyttää minusta hieman kuluneina ja haalistuneina jopa paremmilta kuin uusina.
 
"ompus"
Meidän naapuri on ihan hurahtanut me&i vaatteisiin. Ei siinä mitään, minun puolestani saa ollakin. Mutta hänellä on pakkomielle, siitä, että ne kestää vielä seuraavillekin lapsille (joita hänellä ei ole eikä kuulemma tule), joten stressaa mielestäni ihan turhista asioista. Kyseisen merkin vaatteilla ei saa pyöriä nurmikolla, leikkiä kuraleikkejä, syödä mustikoita...
 
"riia"
Mielenkiinnolla odotan jos lapset haluavat merkkivaatteita ja nauran päin naamaa kun pyydetään rahaa satasen farkkuihin.
Saavat itse ansaita rahansa jos tuollaista haluavat.
Niin, lapsesi lienevät vielä pieniä? Voi mieli muuttua kun talossa oikeesti asuu ne teinit jotka niitä satasen merkkivaatteita tahtoo. Nykyään et nimittäin kuulu joukkoon, ellei sulla ole samaa ku muilla! Säästä siinä sitten itte ku äiti käskee ja ole kiusattu ja ulkopuolinen kunnes saat sen satasen kasaan. Näin se nykyään menee. Älkää sanoko ennenku näätte todellisuuden. Nykymaailma on julma!
 
Mua ei kiinnosta vähääkään, mitä kuteita muut käyttää ja paljon makso.
Itse ostan kohtuu hintaisia kivan näkösiä vaatteita. Mulla ei ole ihan hirveästi kiinnostusta maksaa lasten vaatteista älyttömiä summia, kun ne on kuitenkin 3kk:n päästä pieniä.
 
Smoke
[QUOTE="riia";30609129]Niin, lapsesi lienevät vielä pieniä? Voi mieli muuttua kun talossa oikeesti asuu ne teinit jotka niitä satasen merkkivaatteita tahtoo. Nykyään et nimittäin kuulu joukkoon, ellei sulla ole samaa ku muilla! Säästä siinä sitten itte ku äiti käskee ja ole kiusattu ja ulkopuolinen kunnes saat sen satasen kasaan. Näin se nykyään menee. Älkää sanoko ennenku näätte todellisuuden. Nykymaailma on julma![/QUOTE]

Ei se mieli muutu, ei perus duunari ostele satasen farkkuja vaikka kuinka kakarat vinkuisivat niitä.
 
En ole hirveästi ostellut lasten vaatteita elämäni aikana, mutta luulisin, että sama homma siinäkin on mikä muussakin kuluttamisessa. Ainakin itse ostan ja käytän sitä mitä mulla on siinä elämäntilanteessa varaa ja mihin tavallaan tottuu.. Itse oon sitä mieltä, että seura tekee kaltaisekseen ja jos hengaa hyvin kouluttautuneiden ja merkkitietoisten kanssa niin varmasti itsekin huomaisi pian ostavan ja suosivan niitä tuotteita. Pätee ihan kaikessa elämässä, eikä pelkästään kuluttamisessa.
 
Provosoitunut number one
En ole hirveästi ostellut lasten vaatteita elämäni aikana, mutta luulisin, että sama homma siinäkin on mikä muussakin kuluttamisessa. Ainakin itse ostan ja käytän sitä mitä mulla on siinä elämäntilanteessa varaa ja mihin tavallaan tottuu.. Itse oon sitä mieltä, että seura tekee kaltaisekseen ja jos hengaa hyvin kouluttautuneiden ja merkkitietoisten kanssa niin varmasti itsekin huomaisi pian ostavan ja suosivan niitä tuotteita. Pätee ihan kaikessa elämässä, eikä pelkästään kuluttamisessa.
Haha, ihana provo tuo hyvin kouluttautunut merkkitietoinen. :D :D
 

Yhteistyössä