Merkkivaatteet lapsella

Miksi lapsille (0-10v) pitää ostaa merkkivaatteita? Tuntuu, että meidän "lähihiekkalaatikolla" (se lähin puisto/hiekkis meidän talolta:)ei muusta puhuta kun MeandI, Ticket jne jne.
Nyt häpeillen myönnän, että mun oli pakko googlettaa nuo nimet, kun ne ei sano mitään mulle...
Ostan lapsilleni (6kk ja 2v) ihan normivaatteita Citymarketista ja Hennesiltä, näistä kahdesta eniten, tokana tulee Lindex, Seppälä Baby jne. Hyviä ja kestäviä vaatteita on ollut. Kaikki olen voinut kierrättää edespäin kaverin tytölle tai odottamaan kaappiin vauvaamme varten. =)
Ja sain lahjaksi just yhden "merkki"vaatteen, värit haalistui ekassa pesussa (pesin niin merkkien mukaan kun vaan voi, ja uusi pesukonekkin on).

Kauheinta on kun täälläpäin äidit ostaa OSAMAKSULLA näitä kalliita vaatteita, ja ottavat jopa pikavippejä!!! Kun kuulemma näyttää hyvältä jos lapsella on hiekkalaatikolla MeainI:ta tms. Näyttää kenestä hyvältä??

Olenko vaan ihan ääliö kun en tälläistä ymmärrä?:ashamed:
 
Kenestä se näyttää hyvältä, kenen takia pitää olla merkkivaatteita? En tiedä, varmaan niiden toisten merkki-intoisten takia. Ehkä sen luullaan asettavan lapsen korkeampaan asemaan, tekevän lapsesta paremman (vertaa siihen, että annetaan lapselle hieno nimi).

Ymmärrän, että ostellaan merkkivaateita(kin) jos siihen on varaa ja koska ne näyttää omasta mielestä hyvältä, niistä tykkää. Sitten en enää ymmärrä, että niitä pitää olla koska muillakin on, ja jos niihin ei oikeasti ole varaa.

Sinälläänhän vaatteen merkin perusteella ei voi enää tehdä mitään päätelmiä, koska tosiaan kaiken saa osamaksulla tai vipillä tai lainalla tai alennuksista tai käytettynä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26847922:
Veit juuri jalat suustani. Nykyään pitäisi pukea lapsensa vain markettivaatteisiin, jotta kenenkään ei tarvitsisi ärsyyntyä.
Ostin viikko sitten vauvalle 9 euron sukat ja yli 30 euron potkarit, jotka mahtuu päälle ehkä pari viikkoa :snotty: mutta ei se oo kenenkään toisen lompakosta tai mielenrauhastakaan toivottavasti pois...

Mutta enemmistö vaatteista on ihan henkkamaukkalindexkappahlmarkettia, yli puolet jopa kirppikseltä. Ostan sitä mistä tykkään, niih :attn: :D
 
Keittiönoita
Mä ymmärrän kyllä, että lapselleen ostaa sellaisia vaatteita, mistä itse (tai lapsi) tykkää, olivatpa ne sitten merkkivaatteita tai eivät. Mutta miksi siitä, että vaate ON merkkivaate, pitää erikseen mainita ja miksi ne merkit ovat niin tärkeä keskustelun aihe?
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"mamma90"
Kukin tyylillään. Itse en ostaisi marketeista yms halpaliikkeistä vauvalleni vaatteita. Mielummin maksan useita satoja siitä että vaatteet ovat hyvännäköisiä lapseni päällä, kestää kulutusta,eikä nukkaannu. Voisin toki ostaa hänelle 5 e:n housut ja ekan pesun jälkeen heittää ne roskiin,koska ovat täynnä nukkaa.
En silti mene kauppaan ajatuksella,että PAKKO ostaa pojalle hilfiger:iä tai benetton:ia.Ostan jos siltä tuntuu,en näyttämisen halusta muille.
 
Ano
Kyllä minä ostan vaan mikä miellyttää omaa silmää ja on käytännöllistä (saatiinpa lahjaksi mekko, jossa lapsi ei pysty edes kyykistyy. Avokin kanssa naureskeltiin, että kai niitä on sitte niinki fiinejä perheitä, joissa ei edes lapset kyyki, konttaa tai istu ;D), on kirpparivaatteita, perus henkkamaukkaa, tavarataloa ja lindexiä ja vähän kalliimpia ticketiä ym.. Mitä _väliä_ sillä merkillä?
 
Mun tytöllä on paljon merkkivaatteita, kuten s.Oliver, Esprit, Adidas, Lee yms. (Taitaa meiltä löytyä joku Leviksen t-paitakin.) Ovat kestäviä ja hyviä, värit ei haalistu ja muoto pysyy. Pienet pistän aina joko second hand-shoppiin tai nettiin myyntiin.

Olen ostanut niitä aika paljon alesta. Nytkin meillä oli jo kesäalet, ennenkuin tuli edes kunnolla kesäkelit. Maksoin merkkipaidoista eräässä nettikaupassa välillä vain 3-4€ uutena. Sillä hinnalla ei paljoa kannata lähteä markettivaatteita hakemaan, kun ne ainakin meilläpäin ovat kovin huonolaatuisia.
 
Blue
Miksi pitäisi pukea lapsensa vain ainoastaan markettivaatteisiin? Varsinkin jos olisi varaa ostella muitakin?

Miksi joku kerää tiettyä astiasarjaa, eikä muka ne marketin halpikset kelpaa? Miksi joku kerää taidetta? Miksi joku ostaa kalliin auton,tai vaikka parikin? Miksi joku ostaa kalliin sulkapallomailan, eikä ne huotiksilla myytävät parin euron kaksi-mailaa-ja-pallo-setit muka kelpaa? Yms yms....

Miksi vain nämä lasten merkkivaateostot aiheuttavat täällä tälläisen haloon että järjestäen joka viikko niitä pitää kysellä?

Jos viitit ap vastata noihin niin päästään kerrankin vähän pidemmälle kuin jankkausasteelle tässä asiassa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Saksamamma
"vieras"
Ostan mitä satun löytämään, mikä miellyttää silmää ja kukkaroa. Ostan välillä kallistakin, etenkin ulkoiluvaatteisiin ja kenkiin panostan. Sisävaatteet voi olla henkkamaukka -linjaa. Tykkään, että lapsi näyttää itseltään ja "meiltä". Minulla on tietty maku ja tyyli, jota noudatan toki lapsen mielipiteet huomioonottaen. En kertakaikkiaan suostu ostamaan Lassieta tai Cirafia, mutta voin ostaa Lindexiä tai Kappahlia. Hassua.

Joku ei vaan näytä tutulta, kivalta ja omalta. Minulla se on se isoin juttu. Rakastan värejä ja raikkautta.
 
"liinu"
Kun siellä hiekkalaatikon reunalla nyt ei vaan oikein osata puhua muuta. Pitkä kotona olo (anteeksi vaan) tuppaa kutistamaan maailmaa ja puheen aiheiden piiri pienenee. Tavallaan jonnin joutavasta aiheesta tulee elämää suurempi. Ei siinä etteikö puhua saisi, mutta jos keskusteluissa olisi paljon muitakin aiheita tuo vaate "röyhentely" jäisi juurikin niin pieneen arvoon kuin kuuluukin.

Kyse on vaan siitä että maailma on supistunut lapsen ympärille ja se on yhtä rakas harraste kuin jolle kulle postimerkkien keräily. Siitä voidaan puhua iät ja ajat ja tehdä suurta ja mahtavaa. Tosiasiassa sillä ei juurikaan ole p**skan merkitystä noin pidemmässä juoksussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Oisku
mulle
sisävaatteissa riittää, että on puhdas ja sopiva, mutta Suomen talvessa ulkovaatteella on iso merkitys. Maksan kyllä hyvästä haalarista sen lähemmäs 150 euroa, että lapsella on hyvä ulkoilla. En mä niitä luotolla ostais ja eläis yli varojen, mutta kun ei se taloutta heiluta ja ole muusta ppois, niin ei kai se kellekään kuulu.
 
lastenvaatefreak
Meillä ostellaan lapsille surutta merkkivaatteita, kestävät hyvin kulutusta ja näyttävät hyvältä. Ja mikä tärkeintä: istuvat hyvin lapsen päälle. Ostan toki myös Lindexiltä, Henkkamaukalta yms halvempia vaatteita, mutta niistäkin valikoiden. En vain suostu ostaaan mitään Cirafia, Naperoa tms markettivaatteita, koska ne eivät ole laadukkaita. Isovanhemmat niitä meille ostelevat, jotkut niistä ihan nättejä, mutta venahtavat jo ekassa pesussa, saumat kiertävät, bodyista irtoilee nepparit...Joten ei kiitos meille niitä!!
 
Keittiönoita
Miksi pitäisi pukea lapsensa vain ainoastaan markettivaatteisiin? Varsinkin jos olisi varaa ostella muitakin?

Miksi joku kerää tiettyä astiasarjaa, eikä muka ne marketin halpikset kelpaa? Miksi joku kerää taidetta? Miksi joku ostaa kalliin auton,tai vaikka parikin? Miksi joku ostaa kalliin sulkapallomailan, eikä ne huotiksilla myytävät parin euron kaksi-mailaa-ja-pallo-setit muka kelpaa? Yms yms....

Miksi vain nämä lasten merkkivaateostot aiheuttavat täällä tälläisen haloon että järjestäen joka viikko niitä pitää kysellä?

Jos viitit ap vastata noihin niin päästään kerrankin vähän pidemmälle kuin jankkausasteelle tässä asiassa. :)
Mun hiekkalaatikolla istumisajoista on jo yli 15 vuotta ja olisikin aika mielenkiintoista lainata jotain pikkulasta ja mennä muutamana päivänä hiekkalaatikoille/leikkipuistoihin kuuntelemaan, mistä tänä päivänä siellä puhutaan. Omien lasteni hiekkalaatikkoaikoina kun lasten vaatteet eivät olleet mikään ykköspuheenaihe eikä kyllä top 30 -listalla edes. Siksi minuakin vähän ihmetyttää, miksi näistä lastenvaatemerkeistä on tehty näin suuri asia. Miksei puhuta leikkipuistoissa just niistä astiastoista, sulkapallomailoista, taiteista tms? Miks just lastenvaatteet? Vai onko kuitenkin niin, ettei niistä vaatteista puhutakaan niin paljon vaan puhutaan kaikesta muustakin kuten ennenkin? Leipomisesta, ruokaohjeista, vitamiineista, vaippojen laadusta, hampaiden puhkeamisesta, rokotusten aiheuttamista reaktioista, sisäsiistiksi opettelemisesta, lapsiperheitä koskevasta päivänpolitiikasta, porkkanatahrojen poistamisesta vaaleista vaatteista jne jne.
 
"vieras"
Meidän lapsilla on vaatteita paljon, kaiken merkkisiä. Itse en ikinä aloita mitään merkkikeskusteluja (se merkki kun ei ole mulle tärkein, vaan vaatteen ulkonäkö ja tilanteeseen sopivuus), mutta muut jatkuvasti kyselevät mitä merkkiä, kun on niin ihana :)
 

Yhteistyössä