Metallin väriset kodinkoneet?

  • Viestiketjun aloittaja Mummy
  • Ensimmäinen viesti
eivät ole vaikea pitää puhtaana, niisä ehkä joissain kohdin lika näkyy herkemmin mutta itse aina vähän pyyhkäisen niin se on siinä =)
Ne on tosi tyylikkäitä
Meillä on uuni, liesituuletin, astianpesukone ja jääkaappi metallin värisiä
 
valkoista meille
Tuttavaperheessä on jää- ja pakastinkaappi sekä astianpesukone hopeanväriset ja he ovat olleet tosi tyytymättömiä valintaansa. Suurin ongelma heillä on juuri tuo puhtaanapito. Kaksi koiraa ja kaksi lasta saa aikaan valtavan sotkun varsinkin jääkaapin oveen =)

En sitten tiedä onko eri valmistajilla hieman erilaiset pinnoitukset noissa ovissa ja johtuisiko sitten siitä, että jotkut pinnat pysyy puhtaampina kuin toiset. Nyt kun itse olen valitsemassa uusia kodinkoneita uuteen taloomme olen päätynyt ottamaan nuo perinteiset valkoiset kodinkoneet. Meidän koira ja kolme lasta pani vaihtamaan väriä ;) Keittiö oli alunperin suunniteltu väreiltään kirsikka-harmaaksi mutta nyt siitä tuleekin capuccino-valkoinen :D
 
Meillä oli entisessä kodissamme kirsikka-rosteri keittiö ja se oli tyylikäs. Silloin ei ollut kyllä lapsia... Rosteripintojen puhdistukseen on ihan omat aineet ja jos jaksaa puunata, mikäs siinä. Helppoa se kuitenkin oli.

Tällä hetkellä meillä on valkoista ja kolme pientä tahmatassua. Hyvä näin. Pintoja ja ovenkahvoja saa joka tapauksessa pyyhkiä päivittäin.

Joskus tulevaisuudessa, jos omakotitaloon muutamme (tai rakennamme), voisin kyllä jo valita rosteripintaiset kodinkoneet. Joissakin keittiöissä esim. valkoiset koneet eivät ollenkaan sovi kaapistojen väriin - tämän huomioin esim. asuntomessuilla. Että kyllä se on omalla kohdallani paljon kiinni valitusta kaappien väristä ja keittiön yleisestä ilmeestä sopiiko rosteripinnat vai ei.
 
poppaloora
Meille tulee taloon alumiinin väriset Helkama-vaihtokuorikoneet. Ovat sellaista jännää mattapintaa, jossa ei sormenjäljet niin näy. Ja kun kyllästyy, kuoren värin voi vaihtaa. N. 10 värivaihtoehtoa. Ja hinta on puolet halvempi, kuin rosterikoneissa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2005 klo 11:06 poppaloora kirjoitti:
Meille tulee taloon alumiinin väriset Helkama-vaihtokuorikoneet. Ovat sellaista jännää mattapintaa, jossa ei sormenjäljet niin näy. Ja kun kyllästyy, kuoren värin voi vaihtaa. N. 10 värivaihtoehtoa. Ja hinta on puolet halvempi, kuin rosterikoneissa.
Kuulostaa hyvältä, täytyy laitta korvan taakse! =)
 
Maroon
Meillä jo toisessa kodissa rosterikoneet, ja tyytyväisiä ollaan. Tosin edellisessä kodissa oli AEG:n koneet, mitkä pysyi "puhtaamman" näköisenä kuin nämä Siemensin koneet mitkä nyt on. Koneiden mukana on meillä ainakin tullu molemmissa tapauksissa puhdistusaineet, millä pääsee alkuun.
 
Onko rosteri sellasta kiiltävää ja alumiini mattaa? En oikein itse näistä tiedä,mut olen nähnyt molempia. Kun itse haluan sellaiset mattapintaiset koneet keittiöön tai ainakin uunin. Onko tyhmän näköistä jos astianpesukone ja jääkaappi ja pakastin on valkoset ja uuni olisi metallinvärinen. Kaapin ovet luultavasti kerma tai valkoinen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 13:53 NallePuh kirjoitti:
Onko rosteri sellasta kiiltävää ja alumiini mattaa? En oikein itse näistä tiedä,mut olen nähnyt molempia. Kun itse haluan sellaiset mattapintaiset koneet keittiöön tai ainakin uunin. Onko tyhmän näköistä jos astianpesukone ja jääkaappi ja pakastin on valkoset ja uuni olisi metallinvärinen. Kaapin ovet luultavasti kerma tai valkoinen.
Jep. Alumiini on mattapintaista ja harmaampaa. Jos uuni on yksinään alumiinia, niin kyllähän se vähän pomppaa sieltä silmille.

Itse haluan uuteen kotiimme vitivalkoiset, korkeakiiltoiset kaapinovet ja alumiiniset laitteet (jääkaappi, pakastin, uuni, ast.pesukone, mikro).
 
Ruuli
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2005 klo 13:53 NallePuh kirjoitti:
Onko rosteri sellasta kiiltävää ja alumiini mattaa? En oikein itse näistä tiedä,mut olen nähnyt molempia. Kun itse haluan sellaiset mattapintaiset koneet keittiöön tai ainakin uunin. Onko tyhmän näköistä jos astianpesukone ja jääkaappi ja pakastin on valkoset ja uuni olisi metallinvärinen. Kaapin ovet luultavasti kerma tai valkoinen.
Meillä on just tälläin, että huuva ja liesi ovat rosteria, muut koneet valkoiset. Kaapit ovat valkoiset. Meillä on myös pitkä terästiskipöytä. Minun silmääni yhdistelmä näyttää hyvältä. Itse en ottanut kaikkia koneita metallisena siksi, että keittiöstä olisi tullut turhan sirpaleinen. Valkoisten kaapppien kanssa valkoiset koneet luovat ehjän pinnan. Liesi on nyt kuin koru, sopii myös teräsvetimiin. Minua vähän arveluttaa, että kauankohan mahtavat teräs- ja alumiinikuoriset koneet olla muodissa...
 
Meillä just AEG:n rosteriset kaikki koneet ja ihan täynnä jälkiä koko ajan. Pari koiraa ja kakara pitävät huolen, että vaikka kuinka kiillotat asianmukaisilla aineilla( jotka muuten jättävät pinnan ihan öljymäiseksi), ei siistiä saa kun hetkeksi. Seuraavaan keittiöön tulee alumiiniset ihan ehdottomasti.
 
pajunkissa
Pari kk sitten kilpailutin, ja me saatiin edullisemmin nuo Helkama-vaihtokuori koneet. Olivat puolet halvemmat, kuin tavalliset alumiinikoneet. Ja mun mielestä eroa ei juuri huomaa. Ja mikä parasta jos kyllästyy, voi vaihtaa väriä... =)
 

Yhteistyössä