Mico vai Miko

me-
Kumpi teistä on "Järkevämpi" Miko vai Mico?
Sukunimi on aika suomalainen, ei -nen päätteinen, molemmat nimet kävisivät kirjoitusasultaan.

Ehdotuksia toisesta nimestä. Mielellään vain kaksi nimeä.

Miksun isoveli on Jimi Elmeri.
 
Tuutsoni
Ilmanmuuta Miko. Itse henk.koht. en pidä täysin suomalaisessa perheessä see, tuplavee ja muista kikkailuista. Esim. Viveca Virtanen tyyppiset yhdistelmät on aivan kaameita.
 
Nimimerkistäni voi päätellä kumpi meillä on.
Ihan suomalainen sukunimi meillä on,mutta minusta sopii siihen.
Nimen valitsette itse,jokaisessa aina tarvitse "järkevämpää" ajatella vaan sitä mikä miellyttää.
Itse en nimeä valitessa mieti toisten mielipidettä onko yleinen,erikoinen tahi jarkevä.
 
tere
ehdottomasti Miko. Mielestäni se sopii paremmin suomalaiseen sukunimeen ja on kielen mukainen. Sehän kuitenkin lausutaan samoin kuin Mico, ja näin säästät lapsesi siltä, että joutuisi aina sanomaan "se muuten kirjoitetaan c:llä".
 
Oletteko ajatelleet antaa nimeksi joko Niko tai Mikko? Mielestäni Miko on erikoinen nimi ja se kuulostaa Nikolta, joka on yleisempi, joten nimeä saattaa joutua joka tapauksessa selittelemään. Onnea teille joka tapauksessa nimen valintaan!
 
Mites olis Jico? Tuli vaan mieleen, kun tiedän yhden. Hänen isänsä nimi on Jimi. Mielestäsi sopivat yhteen kun alkaa samalla kirjaimella. Ja toinen nimi vaikka Eemeli tai Aleksi. Jico on myös tosi harvinainen nimi vielä.
 
lempinimi
virallinen nimi Mikko? Mika? Niko
lemppareita sitten Miko, Mixu...

mutta noista kahdesta Miko,

Miko Jalmari
Miko Eemeli
Miko Johannes
Miko Julius

Jimin kanssa menis kivasti Julius, lempinimi Juli..
 

Yhteistyössä