Miehen mielestä olen hullu kun lähden työharjoitteluun työmarkkinatuella.

  • Viestiketjun aloittaja ev
  • Ensimmäinen viesti
hm
Itsekkin olen tämän asian kanssa paininut. Teenkö n.6h päivää + opiskelut päälle (työkkäri ei laske iltalukiota opiskeluksi) ja saisin saman verran rahaa kuin kotona olemisesta. Koulu siitä kärsisi todella pahasti (kokeiltu on) mutta mutta...
 
x
no minä olen tehnyt harjoittelut täyteen työmarkkinatuella ja voin sanoa että on tullut opittua vaikka mitä eri aloilta! Tälläkään hetkellä ei ole väliä kunhan saa rahaa edes elämiseen kunhan työ on mukavaa (osa-aikatyö, soviteltu pr) ja tulot ovat mitään sanomattomat.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
työharjoittelussa saat sen täyden päivärahan ja 8e ruokarahan per päivä..
paska hommat saat yrityksessä tehdä mutta se voi hyvällä lykyllä poikia sen työpaikan sit harjoittelun jälkeen
Mä olen opiskeluaikana ollut tässä yrityksessä työharjoittelussa ja viihdyin oikein hyvin. Mä haluan vaan tehdä tämän alan töitä, en olla kotona.
 
Minä kyllä ihan periaatteesta myös vastustan tuota työmarkkinatuella työllistämistä. Ne kierrättää yleensä epäpätevää porukkaa uudestaan ja uudestaan puoli-ilmaiseksi eikä sieltä mitään työpaikkoja irtoa. Noidenkin tilalle voisivat palkata ihan oikeita vakityöntekijöitä niin auttaisi vähän edes.

Mutta toki jos homma on kivaa ja kotona tylsää niin eihän siinä mitään pahaa, että itse tykkää mennä ja tehdä. Tuskin kyllä itse menisin, ellei sattuisi oikeasti olemaan sellainen paikka, josta voisi sen "kunnon" työn sitten saada (ja aika fat chance että olisi). Toki nyt kotona hoidan vielä alle 2v. lasta niin en tietenkään menisi :D.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
työharjoittelussa saat sen täyden päivärahan ja 8e ruokarahan per päivä..
paska hommat saat yrityksessä tehdä mutta se voi hyvällä lykyllä poikia sen työpaikan sit harjoittelun jälkeen
Mä olen saanut kyllä tehdä ihan samat hommat kuin "oikeatkin" työntekijät.
 
ahg
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minä kyllä ihan periaatteesta myös vastustan tuota työmarkkinatuella työllistämistä. Ne kierrättää yleensä epäpätevää porukkaa uudestaan ja uudestaan puoli-ilmaiseksi eikä sieltä mitään työpaikkoja irtoa. Noidenkin tilalle voisivat palkata ihan oikeita vakityöntekijöitä niin auttaisi vähän edes.
Tämä on kyllä totta. Olin yhdessä paikassa työharjoittelussa jossa pomo ei ottanut muita kuin nuoria nättejä tyttöjä harjoitteluun. Ketään ei palkannut töihin ennen kuin alkoi tulla ylemmältä taholta noottia. Silloinkin palkkasi vain pariksi kuukaudeksi ja taas olisi pitänyt jatkaa työharjoittelijana.
 
hrjoittelijoihin kyllästynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minä kyllä ihan periaatteesta myös vastustan tuota työmarkkinatuella työllistämistä. Ne kierrättää yleensä epäpätevää porukkaa uudestaan ja uudestaan puoli-ilmaiseksi eikä sieltä mitään työpaikkoja irtoa. Noidenkin tilalle voisivat palkata ihan oikeita vakityöntekijöitä niin auttaisi vähän edes.

Mutta toki jos homma on kivaa ja kotona tylsää niin eihän siinä mitään pahaa, että itse tykkää mennä ja tehdä. Tuskin kyllä itse menisin, ellei sattuisi oikeasti olemaan sellainen paikka, josta voisi sen "kunnon" työn sitten saada (ja aika fat chance että olisi). Toki nyt kotona hoidan vielä alle 2v. lasta niin en tietenkään menisi :D.
Sellaiset, joita ei työt ja työpaikat kiinnosta voivat olla kotona ja antaa muiden elättää. Ei firmoja oikeasti kiinnosta ottaa kaikkia työkyvyttömiä ja -haluttomia työharjoitteluun edes työmarkkinatuella. Teistä asennevammaisista on vain haittaa muille työntekijöille.
 
HK
Riippuu ihan siitä työpaikasta että menisinkö tmt:lla harjoitteluun. Jotkut paikat tosiaan vaan kierrättää harjoittelijoita, jotka sitten saattavat viedä työn oikealta palkkaa saavalta työntekijältä. Serkkuni oli opiskelujen ohella eräässä pienessä kaupassa toisinaan töissä, sitten sinne tuli joku työmarkkinatuella harjoitteluun niin siihen loppuivat serkkuni työvuorot.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nih :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nih :
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
työharjoittelussa saat sen täyden päivärahan ja 8e ruokarahan per päivä..
Ei muuten kaikki saa tuota 8e ruokarahaa.
Miksei?
En tiedä. Minä en ainakaan ollut oikeutettu tuohon lisään. Kävin kysymässä tästä kelalta ja mölisivät vain etten ole oikeutettu.
En kyllä näin äkkiseltään usko. Olen ollut 3 kertaa harjoittelussa, ilman ammattia, ammatin kera, alaikäisenä, vanhempana jne ja joka kerta olen saanut tuon 8 euroa päivältä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nih :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nih :
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
työharjoittelussa saat sen täyden päivärahan ja 8e ruokarahan per päivä..
Ei muuten kaikki saa tuota 8e ruokarahaa.
Miksei?
En tiedä. Minä en ainakaan ollut oikeutettu tuohon lisään. Kävin kysymässä tästä kelalta ja mölisivät vain etten ole oikeutettu.
En kyllä näin äkkiseltään usko. Olen ollut 3 kertaa harjoittelussa, ilman ammattia, ammatin kera, alaikäisenä, vanhempana jne ja joka kerta olen saanut tuon 8 euroa päivältä.
Niin siis uskon kyllä, että sulle on sanottu noin mutta tainnut taas työkkärin akka kakkaa jauhaa-.
 
nih
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nih :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nih :
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
työharjoittelussa saat sen täyden päivärahan ja 8e ruokarahan per päivä..
Ei muuten kaikki saa tuota 8e ruokarahaa.
Miksei?
En tiedä. Minä en ainakaan ollut oikeutettu tuohon lisään. Kävin kysymässä tästä kelalta ja mölisivät vain etten ole oikeutettu.
En kyllä näin äkkiseltään usko. Olen ollut 3 kertaa harjoittelussa, ilman ammattia, ammatin kera, alaikäisenä, vanhempana jne ja joka kerta olen saanut tuon 8 euroa päivältä.
Niin siis uskon kyllä, että sulle on sanottu noin mutta tainnut taas työkkärin akka kakkaa jauhaa-.
Hyvinkin mahdollista.
 
Tulevaisuutta ajatellen kantsii mennä, voihan olla et saat jatkaa sitten siellä normaalipalkalla. Ei tosiaan voi olla kovin nirso jos ei töitä ole muuten tarjolla. Annat itsestäsi hyvän vaikutelma työnantajalle.
Mä oon kaks kertaa ollu työmarkkinatuella ja molemmat kerrat oon saanu jatkaa talossa vielä senkin jälkeen ja sit ihan normaalipalkalla. Vakipaikkaa en oo saanu kummastakaan, mutta useita vuosia töitä kuitenkin. On kannattanut!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hrjoittelijoihin kyllästynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Millenia:
Minä kyllä ihan periaatteesta myös vastustan tuota työmarkkinatuella työllistämistä. Ne kierrättää yleensä epäpätevää porukkaa uudestaan ja uudestaan puoli-ilmaiseksi eikä sieltä mitään työpaikkoja irtoa. Noidenkin tilalle voisivat palkata ihan oikeita vakityöntekijöitä niin auttaisi vähän edes.

Mutta toki jos homma on kivaa ja kotona tylsää niin eihän siinä mitään pahaa, että itse tykkää mennä ja tehdä. Tuskin kyllä itse menisin, ellei sattuisi oikeasti olemaan sellainen paikka, josta voisi sen "kunnon" työn sitten saada (ja aika fat chance että olisi). Toki nyt kotona hoidan vielä alle 2v. lasta niin en tietenkään menisi :D.
Sellaiset, joita ei työt ja työpaikat kiinnosta voivat olla kotona ja antaa muiden elättää. Ei firmoja oikeasti kiinnosta ottaa kaikkia työkyvyttömiä ja -haluttomia työharjoitteluun edes työmarkkinatuella. Teistä asennevammaisista on vain haittaa muille työntekijöille.
Kyllä minua työpaikka kiinnostaa, kun taas ei kiinnosta tukea jotakin "firmaa", joka "työllistää" nättejä tyttöjä 3kk kerrallaan puoli-ilmaiseksi sen sijaan, että antaisivat jollekin ihmiselle ihan oikean työpaikan. Vai sekö ahdistaa, etten halua lasta laittaa hoitoon ja mennä työmarkkinatuella töihin?
 

Yhteistyössä