miehen näkökulma

  • Viestiketjun aloittaja jussi
  • Ensimmäinen viesti
jussi
olen neljäkymenntäviisi vuotias mies vaimo on 43v ja meillä on vuoden ikäinen lapsi. Myös hänellä on edellisestä liitosta 12v tytär. yritimme lasta reilut 5 vuotta.
Vaimoni on komea nainen, kypsä, upea, ja viisas. Kokenut paljon elämän varralla. Ei voisi olla parempaa äitiä. toki ikä on tuonnut ulkonäköön , silmikulmiin pieninä ryppyjä. Minusta ne ovat viehättäviä. Hän sanoo että on lievästi ylipainoinen, minusta taas ei vaan sopiva, muotoja on ja siitähän minä tykkään! vaimoni näyttäessä näitä juttuja joita täälä kirjoitetaan, huokaisen ja ihmettelen miksi yli nelikymppinen nainen on muka vanha saamaan lapsia. Nuoret äidit pitäisi sanoa että HÄVETKÄÄ, KUN MOITITTE VANHEMPIA ÄITEJÄ. Teidän pitäisi olla aikuisia naisia vaikka olettekin nuoria, osoittaako moittimisemme sitä että olette kypsiä äideiksi tai olette parempia?
Minulla on tytär 23v ja pienen pojan äiti. Monissa asioissa hän on vielä aika ummikko ja tietämätön, kysyy vaimoltani neuvoja ja kunnioittaa häntä paljon. Sanoo että ihailee hänen rauhallista ja kypsää luonnettaan. En sano etteikö hän olisi se paras äiti lapselleen, totta kai, mutta ei asiat aina onnistu tuosta noin. Pitää oppia moni asia kantapään kautta. Muistettakoon että nuorudessa on hyvätkin puolensa, mutta kaikkea ei voi saada ei vanhemmat äidit eikä nuoremmat. Oppikaa toisiltanne!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2005 klo 11:53 jussi kirjoitti:
Minulla on tytär 23v ja pienen pojan äiti. Monissa asioissa hän on vielä aika ummikko ja tietämätön, kysyy vaimoltani neuvoja ja kunnioittaa häntä paljon. Sanoo että ihailee hänen rauhallista ja kypsää luonnettaan. En sano etteikö hän olisi se paras äiti lapselleen, totta kai, mutta ei asiat aina onnistu tuosta noin. Pitää oppia moni asia kantapään kautta. Muistettakoon että nuorudessa on hyvätkin puolensa, mutta kaikkea ei voi saada ei vanhemmat äidit eikä nuoremmat. Oppikaa toisiltanne!
Ompas mukava saada miehenkin näkökulmaa tänne. Vähän kirjoittelen mutta luen sitäkin enempi täällä ja vähän saman suuntaisia huomioita olen huomannut. Ei ne nuoret kuin emme me "vanhatkaan" opita mitään haukkumalla ja moittimalla toisia.

Minullakin on tytär 23 ja hänellä pieni lapsi. En neuvo enkä moiti hänen tapaansa kasvattaa ja hoitaa lastaan, vain jos minulta jotain kysytään niin silloin kerron miten minä tekisin tai ratkaiseisin asian.

Olen itse saanut nuorena ja vähän vanhempana(35) lapseni. Lisäksi meillä on nyt nuorin 1v7kk(lahjalapsemme) ja olen itse pian 43v. enkä tuntenut itseäni vielä kovin vanhaksi, kun tämä lapsi tuli meille etten jaksaisi pienen kanssa, vaan nautin täysin siemauksi siitä kaikesta mitä elämä tuo eteen.

Tuosta iästä sen verran että se ei ole aina tae että kykenee/pystyy/onnistuu lapsen kasvatuksessa. Minulla on yksi nuoren ja kaksi vanhemman yli 30v äidin lapset lahjalapsina.

Tukekaamme ja kannustakaamme toisiamme niin nuoret kun vanhemmat äidit, meillä jokisella on varmasti jotain hyvää toisillemme annettavana


:hug: :hug:
 
Kaikkialle se ikärasismi kulkeutuu.... Minä olen lapset saanut 20, 30 ja nuorimmaisen +40-kymppisenä. Jos vertaan itseäni äitinä, eri vuosikymmenilläni, niin kyllä tässä iässä on upeaa olla vauvaikäisen äitinä.
Onnea kaikille +40 äideille. =)
 
Hienoa saada näin kaunista tekstiä tänne ja vielä miehen kirjoittamana, nostan hattua sinulle,kuinka vaimoasi kunnioitat, siinä olisi monella nuoremmalla opiksi otettavaa.. Myös minä +40 elän toisessa aivan mahtavassa liitossa lapsia meillä yht.9 minulla synt70/80/90/01 luvuilla syntyneitä, kaikki yhtä rakkaita ja vaikka olemme jo 8 lapsen Vaari ja "Mummo" silti pidän itseäni yhä aivan pikkutyttönä,välillä me elämme kuin nämä meidän teinit täällä kotona..Eli nauttikaa lapset ovat rikkaus ja olen myös huomannut,että paljon enemmän osaan nauttia tästä meidän "Iltätähdestä" kuin nyt jo isoista lapsista 80 luvulla. Yrittäkää muistaa tämä toisen ihmisen kunnioittaminen ja antakaa anteeksi kun anteeksi annettavaa on...(tämä meidän vihkipuheesta aikoinaan) :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.02.2005 klo 14:05 Muumimamma kirjoitti:
Hienoa saada näin kaunista tekstiä tänne ja vielä miehen kirjoittamana, nostan hattua sinulle,kuinka vaimoasi kunnioitat, siinä olisi monella nuoremmalla opiksi otettavaa.. Myös minä +40 elän toisessa aivan mahtavassa liitossa lapsia meillä yht.9 minulla synt70/80/90/01 luvuilla syntyneitä, kaikki yhtä rakkaita ja vaikka olemme jo 8 lapsen Vaari ja "Mummo" silti pidän itseäni yhä aivan pikkutyttönä,välillä me elämme kuin nämä meidän teinit täällä kotona..Eli nauttikaa lapset ovat rikkaus ja olen myös huomannut,että paljon enemmän osaan nauttia tästä meidän "Iltätähdestä" kuin nyt jo isoista lapsista 80 luvulla. Yrittäkää muistaa tämä toisen ihmisen kunnioittaminen ja antakaa anteeksi kun anteeksi annettavaa on...(tämä meidän vihkipuheesta aikoinaan) :heart:
No, siinä sitä on paraskin puhuja toisten kunnioittamisesta.

Luin juuri kommenttisi toiseen avaukseen. Olet joko täysin jakaantunut persoona tai vaihtoehtoisesti aivan sairas!
 
toisinpäin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2005 klo 11:53 jussi kirjoitti:
Nuoret äidit pitäisi sanoa että HÄVETKÄÄ, KUN MOITITTE VANHEMPIA ÄITEJÄ. Teidän pitäisi olla aikuisia naisia vaikka olettekin nuoria, osoittaako moittimisemme sitä että olette kypsiä äideiksi tai olette parempia?
eli voisi sanoa myös että hävetkää vanhat äidit kun haukutte nuoria äitejä!!!!!! käyhän katsomassa myös noita nuorille äideille kirjoitettuja kommentteja...
 

Yhteistyössä