Miehen nukkuminen

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt
Mites teillä, saako mies nukkua viikolla päiväunet ja viikonloppuisinkin AINA pidempään, kun itse heräät lapsen kanssa? Tokihan minäkin pidempään nukkumisen ymmärrän, jos se johtuu töistä...siis vaikka on iltavuoroon meno tms. MUTTA jos mennään yhtä aikaa nukkumaan, onko miehellä oikeus jäädä aamulla nukkumaan. Tai nukkua päiväunia.

Minua risoo nimittäin tämä asia ihan he...isti. Ymmärrän, että minä olen se joka herää öisin, koska vielä imetän, mutta onko väärin toivoa, että mies eläisi samaan tahtiin meidän kanssa. Yöt nukkukoon heräilemättä, mutta päivisin toivoisin hänen olevan hereillä, kun mekin olemme. Monesti vaan homma menee niin, että mies jää illalla hereille pelaamaan tietokoneella tai katselemaan telkkaria ja voi että aamulla sitten nukuttaa!!! Ja päivävuorosta kun tulee kotiin pitää saada ottaa päiväunet. Ja mä olen nalkuttava ämmä, kun asiasta sanon ja toivon, että viettäisimme mieluummin aikaa yhdessä kuin, että lapsen kanssa odottaisimme, että isi herää.
 
keppuli
meillä minä, eli mies nukun pidempän. olen aina ollut iltavirkku, ja aamutorkku. Vaimo herää aikaisemmin, laitaa aamupalat, jne. Joskus se motkottaa asiasta. Mutta jos herää aikaisemmin ja haluaa tehdä aamupalat, jne. Siitä vaan. Jos elettäisi minun aikataulun mukaan, lapsetkin saisi tottua nukkumaan hieman pidempään. (ehkä jotain klo 9 :ään)

Jos yritän väkisin mennä nukkumaan klo 23 ja herätä 7:ltä, ei siitä tule mitään. Kuukauden jaksaa, mutta sen jälkeen on niin puhki, että ei edes ajatus kulje. Jotenkin luoja on luonut minulle tälläisen välillä vi***maisen unirytmin. Klo 24.00 - 8.30.
 
aloittaja
Tuo sinun rytmisi onkin ihan siedettävä. Meillä mies parhaimmillaan hiipii sänkyyn yhden-kahden maissa ja toivoo saavansa nukkua kymmeneen-yhteentoista. Tuolloin lapsemme on jo kertaalleen herännyt ja ehtinyt mennä jo uudestaan päiväunillekin. Tätä kirjoittaessanikin mieheni on päiväunilla, kun joutui heräämään kahdeksalta. Meni näille unille kaksi tuntia sitten.
 
miuz
Täällä on tainnut olla sama aihe ennenkin, mut..

Ei tietenkään toi oo oikein. Mun mielestä pitäis olla itsestäänselvää, että molemmat vanhemmat nousee lapsen kanssa. Tai sitten toi on vuorottaista, toinen nukkuu pidempään lauantaina ja toinen sunnuntaina. Tai jos mies haluaa valvoa 2 tuntia pidempään kuin muut ja nukkua saman verran, niin silloin hänellä on velvollisuus antaa äidille sama vapaa-aika menemällä vaikka itse ulos tenavien kanssa sillä aikaa kun vaimo on koneella/katsoo tvtä/lukee tms. mit ikinä haluaakaan. Koska niinhän miehelläkin on vapaa-aikaa itselleen aina silloin illalla. Sitten taas jos mies vain selviää vähemmällä unella, eli valvoo myöhempään, mutta herää myös aikaisi, niin asia on ok.

Tätä mieltä mä oon. :)
 
Meillä niin että viikonloppuna mies nousee aina toisena päivänä aikaisin että mäkin saan nukkua yhtenä aamuna pitkään. Muutenkin lapsen hoitaminen koitetaan jakaa tasan sillä lapsi on molempien ja pitää ottaa myös huomioon asia lapsen kannalta eli lapsikin haluaa aikaa kummaltakin vanhemmalta.

Huvitti tuo yhden miehen kommentti että lapset sais tottua hänen rytmiinsä jos hänen pitäis nousta heidän kanssa. Varmaan tosi hyvä isä...
 
Meillä on kaksi lasta, taapero 2 vuotta ja vauva 4 kk.

Käytännössä koko vauva-ajan meillä isä on "saanut" nukkua taaperon rytmissä, nukuttaa illalla ja nousee aamulla samaa matkaa. Jos haluaa valvoa myöhempää/nousta aikaisemmin asia on oma valinta.

Minä taas elän vauvan kanssa samassa rytmissä, hoidan nukkumaan ja nousen aamulla.

Käytännössä minä saan vauvan illalla aikaisemmin nukkumaan, taapero vasta aloitteleee iltatoimiaan. Minulla "alkaa oma aika", mies liittyy yleensä seuraan kun taapero nukkuu. Aamuisin taapero (ja isä) nukkuvat pitempään kun minä ja vauva.

Päiväunia kumpikin ottaa oman valintansa mukaan "oman lapsensa" kanssa

Kumpikin myös hoitaa "oman lapsensa" yöheräämiset.
 
neiti vaalea
meillä mies tulee nukkuu aina kahen jälkeen yöllä,tänään seittemän jälkeen aamulla..ja nukkuu puoleen päivään vähintään jollei koulua.en voi asialle minkäänja oonki ihan kuitti lasten kanssa.ite herään seittemältä ja käyn nukkuu yheksän kieppeillä ja heräilen pitkin yötä millon mihinki..

ettei vaan ois niin et mies jostain syystä välttelee mua.. :\|
 

Yhteistyössä