Miehen sisko pilasi illanistujaiset

  • Viestiketjun aloittaja kotiäitiys on työtä
  • Ensimmäinen viesti
"Kiki"
[QUOTE="mamma";25985527]MUN mielestä tässä on kyse nyt siitä miten ap on tämän kokenut. Arvostelu oli kovaa mutta jos ap olisi sinut omien valintojensa kanssa olis arvostelut valunut kuin hanhenselästä hukkaan. Nyt ap on ottanut itseensä joten olisko ap:nkin mielsetä ollut parempi mennä jo töihin? Nyt miehen sukulaiset vaan ehti snoa tämän ääneen ennenkuin ehti mennä sinne töihin.[/QUOTE]

Juurikin näin. Ja Monalla ihme lähestyminen kans asioihin...
 
"Mies"
Miehesi sisko tuntuu olevan kyllä todellinen paskakasa kun tuollaisia suustaan päästelee ääneen ja päin naamaa.

Minun mielestä on jokaisen ihan oma asia onko nyt sitten avioliitossa mistäkin syystä ja kenen kanssa, olkoon vaikka taloudelliset syyt sitten. Ja vaikka oletkin naimisissa rikkaan miehen kanssa ja itse olet se huonommin tienaava, niin eihän se miehellesi mikään yllätys ole. Jos se olisi miehellesi jotenkin vastenmielistä, hän varmaan ilmoittaisi siitä tai ottaisi eron.

Tämän siskolle asia ei kuulu millään tavalla, ja sisko käyttäytyy todella, todella huonosti jos tuollaisia ääneen puhuu päin naamaa. Jos asiasta vielä tulee puhe, voit asiallisesti ilmoittaa tämän hänelle. Kannattaa myös samalla pyytää miestäsi komppaamaan sinua.
 
"Mies"
Miehesi sisko tuntuu olevan kyllä todellinen paskakasa kun tuollaisia suustaan päästelee ääneen ja päin naamaa.

Minun mielestä on jokaisen ihan oma asia onko nyt sitten avioliitossa mistäkin syystä ja kenen kanssa, olkoon vaikka taloudelliset syyt sitten. Ja vaikka oletkin naimisissa rikkaan miehen kanssa ja itse olet se huonommin tienaava, niin eihän se miehellesi mikään yllätys ole. Jos se olisi miehellesi jotenkin vastenmielistä, hän varmaan ilmoittaisi siitä tai ottaisi eron.

Tämän siskolle asia ei kuulu millään tavalla, ja sisko käyttäytyy todella, todella huonosti jos tuollaisia ääneen puhuu päin naamaa. Jos asiasta vielä tulee puhe, voit asiallisesti ilmoittaa tämän hänelle. Kannattaa myös samalla pyytää miestäsi komppaamaan sinua.
 
  • Tykkää
Reactions: tonttuilija
"Mies"
Miehesi sisko tuntuu olevan kyllä todellinen paskakasa kun tuollaisia suustaan päästelee ääneen ja päin naamaa.

Minun mielestä on jokaisen ihan oma asia onko nyt sitten avioliitossa mistäkin syystä ja kenen kanssa, olkoon vaikka taloudelliset syyt sitten. Ja vaikka oletkin naimisissa rikkaan miehen kanssa ja itse olet se huonommin tienaava, niin eihän se miehellesi mikään yllätys ole. Jos se olisi miehellesi jotenkin vastenmielistä, hän varmaan ilmoittaisi siitä tai ottaisi eron.

Tämän siskolle asia ei kuulu millään tavalla, ja sisko käyttäytyy todella, todella huonosti jos tuollaisia ääneen puhuu päin naamaa. Jos asiasta vielä tulee puhe, voit asiallisesti ilmoittaa tämän hänelle. Kannattaa myös samalla pyytää miestäsi komppaamaan sinua.
 
  • Tykkää
Reactions: tonttuilija
"Mies"
Miehesi sisko tuntuu olevan kyllä todellinen paskakasa kun tuollaisia suustaan päästelee ääneen ja päin naamaa.

Minun mielestä on jokaisen ihan oma asia onko nyt sitten avioliitossa mistäkin syystä ja kenen kanssa, olkoon vaikka taloudelliset syyt sitten. Ja vaikka oletkin naimisissa rikkaan miehen kanssa ja itse olet se huonommin tienaava, niin eihän se miehellesi mikään yllätys ole. Jos se olisi miehellesi jotenkin vastenmielistä, hän varmaan ilmoittaisi siitä tai ottaisi eron.

Tämän siskolle asia ei kuulu millään tavalla, ja sisko käyttäytyy todella, todella huonosti jos tuollaisia ääneen puhuu päin naamaa. Jos asiasta vielä tulee puhe, voit asiallisesti ilmoittaa tämän hänelle. Kannattaa myös samalla pyytää miestäsi komppaamaan sinua.
 
????
No teidänhän ne neljä lasta ja valinnat ovat. Ne nyt eivät sitten miellytä miehen muita omaisia (ehkä appea lukuunottamatta), ja sepä tuli nyt sitten tässä vaiheessa selvästi.

Sinä saat ap olla tuota mieltä, tehdä lapsia ja hoitaa niitä itse. Anoppia ja tätiä ei nyt sitten kannata näillä em. asioilla rasittaa - oletko varma ettet ole tähän asti rasittanut turhan paljon...? Eihän tuo tilanne kiva varmasti ollut, mutta jos olet niin epäsensitiivinen ympäristösi suhteen että viimeisen kolmen lapsen ajan tuota kälysi ja anoppisi tunnelmaa et ole yhtään vaistonnut, niin kai se heidän sitten piti vähn suoremmin ilmaista. Onhan heilläkin mielipiteeseensä oikeus.

Oletko muuten ihan varma, että perheyritys josta elantonne pumppaatte todella on niin hyvissä voimissa? Jospa he tietävät jotain mitä sinä et tiedä?
Oletteko kovastikin tarvinneet "omaa aikaa" ja onko ap aina ollut vuorenvarma että anoppi iloisena ottaa koko pesueen kylään... Jospa anoppi on kerta kaikkiaan väsynyt enempiin lapsiin? Ja käly tämän tietää, koska on äitinsä tytär. Se että lapsenlapset eivät appea väsytä, ei ole mikään ihme... Eiväthän miehet näihin lapsenvahtitalkoihin yleensä osallistu.
 
"AMa"
Mä varmaan soittaisin sille kälylle ja juttelisin asiat selviksi. En pystyis jättämään tommosta "riitaa" selvittämättä.. Selittäisin sille oman puoleni asiasta ja kysyisin miksi ne niin huolestuneita on, koska olette kuitenkin valinnat tehneet miehen kanssa yhdessä.
 
"vieras"
Mä en ymmärrä miksi sitä anoppia pitää rangaista kälyn käytöksestä, kun hän ei asiaan mitään sanonut ja on vain ap:n subjektiivinen käsitys, että näytti siltä, että oli samaa mieltä.
 
"vieras"
[QUOTE="susu";25985450]entä jos kälysi on katkera siitä,että teille syntyy lapsia.Jos taustalla heillä on lapsettomuutta?[/QUOTE]
Minä uskon taas enempi siihen, että halutaan vain periaatten vuoksi alistaa sukuun tullutta ja korostaa omaa erinomaisuutta. Taustalla voi olla kateellisuutta hyvinvoivasta parisuhteesta, jossa on lapsillekin tilaa. Siipeilystä puhumalla käly haluaa rikkoa ap:n parisuhdetta kylvämällä ap:n vastaisia ajatuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: tonttuilija
"ooo"
Jos anoppi on kuitenkin ihan ok ja asiallinen sinua kohtaan yleensä, menisin juhliin. Laittaisin itseni ja lapseni oikein kauniiksi ja yrittäisin olla mahdollisimman iloinen ja olla kuin kyseistä juttua ei olisi tapahtunutkaan. Älä alistu, äläkä alennu kälysi kanssa samalla tasolle, pää pystyyn.

Jotenkin tuntuu, että käly saattaa olla sinulle myös kateellinen, itsellä lapsettomuusongelma yms. Ja siinä tapauksessa se katkeruus on myös jonkin verran ymmärrettävää, sillä lapsettomuus voi olla tosi rankkaa, varsinkin jos lähipiiriin tupsahtelee vauvoja.
 
"AMa"
[QUOTE="vieras";25985779]Onko Suomesta tullut maa, jossa ihmissuhteet mitataan rahassa ja varallisuudessa?[/QUOTE]

No eikös ne ennen nimenomaan ole mitattu rahassa ja varallisuudessa? Luokkayhteiskunnassa, jossa talonpojat ja varakkaat herrat on olleet täysin eri kastissa.
 
"vieras"
[QUOTE="Miima";25985183]Ei tee nainen yksin, sen varmaankin ymmärtää tyhmempikin? Mä olen ollut kohta 15 vuotta naimisissa miehen kanssa, kenellä on todella varakas suku, eikä miehelläkään ole pikkurahan puutetta ollut. Meillä on 3 lasta, mutta siitä huolimatta olen välissä käynyt töissä ja kouluttautunut, en ole koskaan elänyt mieheni siivellä vaan kantanut oman korteni kekoon. Se lisää mun omanarvon tunnetta, sukulaiset, omat ja miehen, kunnioittavat, työt ei tule loppumaan ja eläke kertyy. Musta on aika tyhmää elää niin että ei katso elämää eteenpäin.[/QUOTE]

Aika vastenmieliseltä ihmiseltä vaikutat kun tulet tänne toista arvostelemaan ja kehumaan omaa erinomaisuuttasi. Ei elämässä ole mitään tiettyä kaavaa jonka mukaan pitää mennä. Ehkä ap ja miehensä ovat itse noin sopineet, halunneet ja siihen tyytyväisiä? Ja minusta kotiäitiys on maailman arvokkainta työtä. Kyllä sinäkin varmaan juhlapuheissa jaksat jauhaa perheen merkityksestä, mutta mikä panoksenne perheenne eteen todellisuudessa on? Työ vie enimmän ajan, muut hoitaa lapsia ja vieras siivoaa kotinne niinkö? Mitäs hienoa siinä on? Niiden muka tärkeimpien asioiden ulkoistamisessa muiden hoidettavaksi että sinä voit pönkittää omaa egoasi.
 
"vieras"
[QUOTE="mamma";25985527]MUN mielestä tässä on kyse nyt siitä miten ap on tämän kokenut. Arvostelu oli kovaa mutta jos ap olisi sinut omien valintojensa kanssa olis arvostelut valunut kuin hanhenselästä hukkaan. Nyt ap on ottanut itseensä joten olisko ap:nkin mielsetä ollut parempi mennä jo töihin? Nyt miehen sukulaiset vaan ehti snoa tämän ääneen ennenkuin ehti mennä sinne töihin.[/QUOTE]

Eikö susta sitten mikään ikinä tunnu pahalta? Musta on absurdi ajatus että mikään ei koskaan saisi pahoittaa kenenkään mieltä. Ja sitäpaitsi pahimmalta tuntuu yleensä juuri lähipiirin loukkaukset.
 
  • Tykkää
Reactions: tonttuilija
"vieras"
Kälysi reaktio on todella törkeä.

... mutta ehkä miehesi suvussa on perheen elättämisen suhteen omat periaatteet ja arvomaailma, joita sinä et ulkopuolelta tulleena ymmärrä.

Yrittäjäperheissä usein nimenomaan arvostetaan sitä, että jokainen laittaa oman kortensa kekoon perheyrityksessä eikä vain elä vapaamatkustajana. Vaikka yrittäjän puoliso hoitaisi lapsia kotona, niin yleensä hänelläkin on jotain tehtäviä / vastuita siinä perheyrityksessä. Jos sinä vaan nautit muiden perheenjäsenten pitkäaikaisen työn hedelmistä, niin se voi olla katkera paikka...

Eikä perheyritys ole mikään ehtymätön rahasampo - se sinunkin kannattaisi muistaa! Jonkun (ja teidän tapauksessa se et ole sinä) on tehtävä paljon työtä menestyksen eteen.
 
[QUOTE="Mies";25985624]Ja vaikka oletkin naimisissa rikkaan miehen kanssa ja itse olet se huonommin tienaava, niin eihän se miehellesi mikään yllätys ole.

Tämän siskolle asia ei kuulu millään tavalla[/QUOTE]

Näin.
 
"vieras"
Jos tosiaan käly sanoi sinua onnenonkijaksi, siipeilijäksi jne. (eikä nämä ole vain sinun tulkintaa keskustelusta) en voi ymmärtää miksi jatkossa menisit tuon suvun pippaloihin?
Minusta se viestittää muille ainoastaan itsekunnioituksen puutteesta ja sen että sinua saa kohdella jatkossakin noin törkeästi.
 
  • Tykkää
Reactions: tonttuilija
[QUOTE="vieras";25985970]Jos tosiaan käly sanoi sinua onnenonkijaksi, siipeilijäksi jne. (eikä nämä ole vain sinun tulkintaa keskustelusta) en voi ymmärtää miksi jatkossa menisit tuon suvun pippaloihin?
Minusta se viestittää muille ainoastaan itsekunnioituksen puutteesta ja sen että sinua saa kohdella jatkossakin noin törkeästi.[/QUOTE]

AP:n tilanne on aika vaikea, koska mies ja appi puolustivat häntä, anoppi taas ei halunnut puuttua asiaan. Eli siis miehen sisko on avoimesti vihamielinen (ja minun mielestä täys idiootti), muttei ehkä kannasa jättää yhden kiusaajan takia tulematta suvun juhliin.

Jokainen perhe itse päättää kuka hoitaa lapsia, kuka menee töihin vai meneekö kummatkin, mikä oma tilanne on. Olen vuosien aikana kovasti ihmetellyt myös omia lähisukulaisia joilla on joka asiasta oma (oikea! :) mielipide. Aiotko AP herätä joka aamu ja uskoa kaikkea paskaa mitä joku syystä tai toisesta sinusta kertoo? Sitä minäkin :)
 
[QUOTE="Miima";25985183]Ei tee nainen yksin, sen varmaankin ymmärtää tyhmempikin? Mä olen ollut kohta 15 vuotta naimisissa miehen kanssa, kenellä on todella varakas suku, eikä miehelläkään ole pikkurahan puutetta ollut. Meillä on 3 lasta, mutta siitä huolimatta olen välissä käynyt töissä ja kouluttautunut, en ole koskaan elänyt mieheni siivellä vaan kantanut oman korteni kekoon. Se lisää mun omanarvon tunnetta, sukulaiset, omat ja miehen, kunnioittavat, työt ei tule loppumaan ja eläke kertyy. Musta on aika tyhmää elää niin että ei katso elämää eteenpäin.[/QUOTE]

Minä taas en ymmärrä mikä siinä ns "siivellä elämisessä" on niin kauheaa. Tuskin sitä nyt kukaan tekee muuta kuin sen pikkulapsiajan. Sen jälkeen kyllä kerkeää sitä eläkettä kerryttää. Ei täällä oikeasti voi olla niin vanhanaikaista porukkaa, että aatellaan menevän rahan takia naimisiin jos toisella on isommat tulot! Vai porvariko ei voi mennö naimisiin perusduunarin kanssa?

Mä sanoisin sille siskolle että aliarvioitko nyt veljesi henkisen ajattelukyvyn? kyllä se mies takuu varmasti tietää mitä he tekevät ja miten ovat yhdessä asiat sopineet. Ja jos se miehelle on ok, niin mitä muilla on siinä sanomista? Mun mielestä ei mitään.
 
http
tulee mieleen kysyä, että eikö käly ymmärrä itse siipeilevänsä, jos ei lapsiakaan ole ja veljen täytyy yrityksen tulevaisuuden taatakseen tehdä niitä hänenkin edestään... josko sitten menisi suu suppuun.

mutta onhan tuommoinen ankeaa. Jotenkin täytyisi saada anteeksipyynnön poikasta tilaukseen, mutta toisaalta mielenosoittaminen tässä kohtaa on ehkä turhaa ja omiaan vain todistamaan kälylle, että ei tämä oikeasti sukuun kuulu. Nyrkkiä pöytään vaan, ja tuuletetaan sitten molemmin puolin jos kerran siihen leikkiin ruvetaan. Josko sitten vähitellen alettaisiin jopa nähdä ja hyväksyä toisensa ihmisinä.

Mies on kyllä tossu, jos ei toimi jotenkin.
 
"kolmen äiti"
Ei kyllä kuulu kälylle yhtään miten asianne hoidatte, olette aikuisia ihmisiä ja ratkaisunne yhdessä tehneet. Jos miehesi elättää perheensä, hoidatte lapsenne itse ja olette muutenkin itsenäisiä.Kulje vain pystypäin ja ole onnellinen tulevasta vauvasta, äläkä missään nimessä näytä että ovat "niskanpäällä". Mene juhliin ja näytä että käly on väärässä, ettei sinua hänen puheensa lannista. Mies voi sitten puhua suunsa puhtaaksi äidilleen ja siskolleen jos tuollainen törkeily jatkuu.
 
"Vierastaja"
Minä en sinuna menisi niihin juhliin. Antaisin kälyn puheet mielessäni anteeksi, mutta jollakin tapaa pitää ihmiselle näyttää ettei mitä tahansa voi suoltaa suustaan, ja että hän on ylittänyt teidän perheen ja hyvän käytöksen rajat. Anopin juhlissa saisi oikein hyvin korostua se että et ole paikalla, miettikööt sitten keskenään että miksi. Ehkä käly oppisi toisen kunnioittamista sitä kautta.

Jatkossa kyllä osallistuisin suvun yhteisiin juttuihin, en jaksaisi loputtomiin vihaa pitää.
 

Yhteistyössä