Miehen sterilisaatio - parisuhteen surma?

  • Viestiketjun aloittaja tutkihutkija
  • Ensimmäinen viesti
tutkihutkija
Seuraavassa Iltalehden artikkelissa urulogi Riitta Rönkä kertoo mm. seuraavaa:
"- Sterilisaatiota katuvia miehiä olen nähnyt. Ennätys taitaa olla puolivuotta sterilisaatiosta. Syitä on ollut monia. Usein kuultu tarina on, että heti sterilisaation jälkeen puoliso jätti. Myös toimenpiteeseen painostavista vaimoista on kuultu."

Kysymyksiä:

- Miksi mies lakkaa kiinnostamasta naista seksuaalisesti sterilisaation jälkeen?
- Mitä syitä voi olla siihen, että nainen painostaa miehen strerilisaation ja hylkää pian toimenpiteen jälkeen?
- Mihin katoaa miehen seksuaalinen vetovoima? Eikö "eunukki" tai "tuhkamuna" enää vain kiinnosta?
- Aavistavatko tai tietävätkö naiset nuo seuraukset etukätäteen?
- Tunteeko mies enää olevansa mies sterilisaation jälkeen?

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1711573
 
Alkuperäinen kirjoittaja tutkihutkija:
- Miksi mies lakkaa kiinnostamasta naista seksuaalisesti sterilisaation jälkeen?
Seksuaalisuus liittyy suoraan lisääntymisviettiin, ihminen tuntee vetoa lisääntymiskykyiseen ja -kelpoiseen vaikka sitä ei usein tiedostakaan.

Yhdynnän aikana täynnä olevat lapsiluvut unohtuvat hetkellisesti :whistle:
 
höh
Jaa, no meillä asiat ovat menneet miehen vasektomian myötä täysin toiseen suuntaan. Tosin, mä en todellakaan ole painostanut miestä kyseiseen toimenpiteeseen, vaan ajatus tuli häneltä itseltään siinä kohtaa, kun odotin kolmatta lastamme (lapsilukumme on täysi). Taustana sen verran, että olemme olleet yhdessä reilut 12 vuotta.

Meillä seksielämä on parantunut sekä laadultaan että määrältään kovasti tuon toimenpiteen jälkeen. Minä kun olen todella helposti raskaaksi tulevaa sorttia, niin esimerkiksi kumin toimiessa ehkäisynä minua hallitsi seksin aikana pelkästään pelko raskaaksi tulemisesta. Eipä se seksi silloin kovin hohdokkaalta tuntunut kummastakaan. Nykyään taas voi antaa vapaasti vaan mennä. Oma mieheni pitää hänelle tehtyä sterilisaatiota ainoastaan lopullisena ehkäisykeinona, eikä minään miehuuden menetyksenä. Hänellä se ei ole vaikuttanut henkisesti/fyysisesti millään lailla negatiivisesti. Päinvastoin, hän kun on täysin varma siitä, ettei halua enää lisää lapsia, minun tai kenenkään muunkaan kanssa.

Jos me joskus sattuisimme eroamaan, niin silloin menisin itsekin sterilisaatioon, sillä minäkään en halua enää lisää lapsia, kenenkään kanssa.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Alkuperäinen kirjoittaja tutkihutkija:
- Miksi mies lakkaa kiinnostamasta naista seksuaalisesti sterilisaation jälkeen?
Seksuaalisuus liittyy suoraan lisääntymisviettiin, ihminen tuntee vetoa lisääntymiskykyiseen ja -kelpoiseen vaikka sitä ei usein tiedostakaan.

Yhdynnän aikana täynnä olevat lapsiluvut unohtuvat hetkellisesti :whistle:
Lisääntymisvietti vaan taitaa olla niin vahva, ettei siittiöiden puuttumisella ole merkitystä haluihin.
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Meinaako naiset, että miehen sterilisaatiossa siltä viedään kassit? :eek:
Tai murskataan. Sit miehelle laitetaan lannevaate ja sille alkaa kasvaa tissit ja se on sit eunukki. :D
Ihmisillä voi olla mitä oudoimpia kuvitelmia. Yksi mun tuttava kuvittelee, että steriloitujen miesten ääni ja eleet muuttuvat naisellisiksi. Siis ihan oikeasti. Me olemme kyllä miehen kanssa nauraneet tosi paljon tuolle asialle, mutta ei olla kuitenkaan paljastettu, että myös mun miehelleni on tuo vasektomia tehty. Sama tuttava tituleeraa mun miestä "karpaasiksi"... :LOL:
 
papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Meinaako naiset, että miehen sterilisaatiossa siltä viedään kassit? :eek:
Joskus järki sanoo toista ja mielikuvat toista...

Vaikka järjen tasolla on päättänyt, että lapsiluku on täysi ja järjenmukaisen päätöksen on käynyt 'varmistamassa' laitattamalla hormonikierukan, niin silti mielikuvat sanoo, että 'ton väriset silmät seuraavalla lapsella olis kivat'...
 
"Tota noin"
Pieni porukka oliko jopa alle % saa vasektomiasta pirulliset kivut jotka loppuvat vasta kun on letkut korjattu.. Tietääkseni ei ole tieteellistä näyttöä mistä tämä johtuu eikä sitä pysty ennalta selvittämään tuleeko se vai ei. Olisin omat johdot jo katkaissut mutta koska tiedän oman onneni olevan huonosta päästä en uskalla sitä tehdä kyseisen pienen mahdollisuuden takia. Porukan kannattaa olla tietoinen tuostakin ettei tarvitse sanoa jälkeenpäin etttei tiennyt. Lääkärit jättää tämän kertomatta mutta veikkaan ettei kaikki heistäkään sitä tiedä.
 
Peyote
Ei kyllä millään tavalla vaikuta negatiivisesti haluihin. Koska naisen ei tarvitse käyttää mitään ehkäisyä, eikä ottaa lisähormoneita kehoonsa, halut lisääntyy.
 
tutkihutkija
Kyllä vaikuttaa. Vaikka nainen järkevästi ajatellen tietääkin, ettei vasektomian pitäisi vaikuttaa haluihin, hän ei voi sille mitään että halut lisääntymiskyvytöntä miestä kohtaan vähenevät.
 
"hmmm"
Omalta kohdaltani voin sanoa, että haluni kyllä vähenisivät, jos mies olisi sterilisoitu. Jos asiaa ajattelee perusteellisesti.
Meillä on ehdottomasti lapsiluku täynnä, mutta silti ne himot ovat huipussaan tiettyyn aikaan kuukaudesta. Samoin ennen kondomin laittoa järki meinaa hämärtyä halujen vuoksi. Kaikki eivät kai tunnista itsessään näitä luonnollisia "voimia".
 
Peyote
[QUOTE="Kielo";28533444]Halut vain lisääntyvät, kun huoli raskaudesta on poissa. Seksistä tulee spontaanimpaa ja huolettomampaa.[/QUOTE]

Leikkimiset kaikenmaailman kumien, pillereiden ja kierukoiden kanssa on poissa. Niitä ei tartte miettiä enää ikinä! Mikä vois olla inhottavampi ku joku haiseva kortsu maailman parhaan asian päällä... Tai hormonit elimistössä, ne vaikuttaa haluihin paljonkin.
 
"velmu"
Seuraavassa Iltalehden artikkelissa urulogi Riitta Rönkä kertoo mm. seuraavaa:
"- Sterilisaatiota katuvia miehiä olen nähnyt. Ennätys taitaa olla puolivuotta sterilisaatiosta. Syitä on ollut monia. Usein kuultu tarina on, että heti sterilisaation jälkeen puoliso jätti. Myös toimenpiteeseen painostavista vaimoista on kuultu."

Kysymyksiä:

- Miksi mies lakkaa kiinnostamasta naista seksuaalisesti sterilisaation jälkeen?
- Mitä syitä voi olla siihen, että nainen painostaa miehen strerilisaation ja hylkää pian toimenpiteen jälkeen?
- Mihin katoaa miehen seksuaalinen vetovoima? Eikö "eunukki" tai "tuhkamuna" enää vain kiinnosta?
- Aavistavatko tai tietävätkö naiset nuo seuraukset etukätäteen?
- Tunteeko mies enää olevansa mies sterilisaation jälkeen?

Miehen hedelm
ei ole kokemusta,mutta voihan se olla että sterilointi muuttaa miestä..

onhan rakakuden biologinen tarkoitus lisääntyminen ja tiedostamatta ne piirteet mitkä viehättä ävst sukupuolessa on juuri niitä piirteitä jotka kertoo korkeasta hedelmällisyydestä
 
Peyote
[QUOTE="velmu";28533701]ei ole kokemusta,mutta voihan se olla että sterilointi muuttaa miestä..

onhan rakakuden biologinen tarkoitus lisääntyminen ja tiedostamatta ne piirteet mitkä viehättä ävst sukupuolessa on juuri niitä piirteitä jotka kertoo korkeasta hedelmällisyydestä[/QUOTE]

No ajattele ihan aivoilla, että moten se muka muuttaa miestä jos on piuhat poikki? Edelleen kaikki samat hormonit kehossa, edelleenkin lisääntymiskykyiset siittiöt olemassa.


Kaipa sitten maho nainenkin on jo päällepäin jotenkin eihaluttava, saman teorian mukaan.
 

Yhteistyössä