Miehen työkaveri on ihastunut siihen... :/

  • Viestiketjun aloittaja vaimo
  • Ensimmäinen viesti
vaimo
Miehen työpaikalla on vain yksi nainen, semmonen parikymppinen sinkkutyttö. Muut työntekijät päälle 3-kymppisiä miehiä. Mä oon jo pidempään uumoillut, että se on vähän ihastunut mun mieheen, mutten oo viittinyt mitään sanoa asiasta. Mun mies on luonteeltaan semmonen kiltti ja ystävällinen, toiset huomioonottava ja mukava, kaikki siitä tykkää. Tällä tytöllä taas on ollut paljon epäonnea niin ihmissuhteissa kuin muutenkin elämässä ja mies on sille välillä ollut kuuntelevana korvana.

Nyt sitten kävi ilmi, että on tosissaan ihastunut mun mieheen ja sanoi miehellekin suoraan, että kadehtii mua. :/ Kun mulla on ihana mies ja lapset ja kaikki. Ja mä en siis edes tunne koko tyttöä, kerran pari oon ohimennen nähnyt.

En tiedä nyt mikä mua tässä nyppii eniten, pelkäänkö että niille tulee jotain juttua vai harmittaako vaan että toinen haaveilee mun miehestä vai sekö, että joku jossain kadehtii mua, eli näin ollen siis "inhoaa" mua vaikkei edes tunne. Paska tilanne. :| Sanokaa joku jotain, jooko?
 
semmoisia
toivottavasti mies ei nyt kuitenkaan vastaisi tämän toisen tunteisiin, vaan pitäisi kiinni siitä mitä "toiset kadehtii" eli pysyisi sun vierelläsi kuten aina ennenkin.
kurjia tilanteita, mie varmaan kanssa pohtisin ja pyörittelisin että mitähän tää on ja varmaan toivoisin et mies sanoo naiselle suoraan, jotta hän ei ole kiinnostunut vaikka onkin ollut kuuntelevana korvana...
joops... irtosikohan tästä sulle mitään,muuta kun ymmärrän tunteen vaikka itse lenkin sinkkuna... mutta parisuhteessa jos olisin niin kyllä muakain vaivaisi, vaikka aihetta ei edes olisi... juttele ihmeessä miehellesi fiiliksistä asian suhteen... :)
 
ap
Kyllä mä tuohon mieheen luotan. Ja toisaalta ymmärrän myös sitä tyttöä, olenhan mäkin aikoinani ukkooni ihastunut. :D En haluais että mies sitä mitenkään isommin nolaa tai lytistää ja tekee näin omastakin olostaan töissä hankalaa. On vaan pirun vaikea tilanne. Eniten kai muhun kolahti se, että tää mukavana pitämäni ihminen nyt sitten salaa inhoaa mua. :| Mä taidan olla semmonen reppana joka haluais aina miellyttää kaikkia...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja August:
No jos teillä on kaikki kunnossa suhteessa, niin miks vaivaat päätäs tuollaisella jutulla?
Toivon etten kauaa vaivaakaan. Mutta ei se mun toiveestani ole kiinni, jos asia jää häiritsemään niin sitten jää.
 
v
Mulla on ollu vähän samanlainen tilanne, eli miehen työkaveri oli/on ihastunut mieheeni. Muakin nyppi ja välillä nyppii edelleenkin. Kait siinä jotenkin ahdistaa eniten ajatus siitä että työkaveri saattaa saada vääriä käsityksiä mieheni tunteista, koska munkin mies on sellainen kaikille ystävällinen. Eli siis työkaveri saattaa kuvitella että saa vastakaikua tunteilleen vaikka näin ei siis ole. En ikimaailmassa uskoisi että mieheni pettäisi minua, koska on sellainen moraalinvartija..:) Hieman ilkeästi välillä ajattelen ja toivon että mieheni ei edes puhuisi työkaverinsa kanssa..:O Ja niinkuin joku aikaisemmin vastasi, niin minäkin kyllä toivon että tämä miehen työkaveri etsisi toisen kuuntelijan ja kääntäisi katseensa tulevaisuuteen!
 
...jos teidän suhteenne on kaikin puolin kunnossa ja luottamus tallella. Jos asia vaivaa, puhu miehellesi asiasta. Ehkä olisi parasta, että miehesi sanoisi tälle tytsykälle että etsisi kuuntelevan korvan jostakin muualta vastaisuudessa nimenomaan näiden tunteidensa vuoksi. Tuohan on aika tavanomainen iskuyrityskeino, että muka uskoudutaan ja ruikutetaan epäonnea miessuhteissa ja yritetään saada lohduttajaa. Jos tilanne vaivaa sinua, miehesi varmasti kunnioittaa sinua ja tunteitasi ja ottaa välimatkaa tähän tyttöseen...
 
ap
Tilanne kun on sikäli hankala, että kyseessä on pieni yritys ja usein siellä on paikalla vain mun mies ja tämä tyttö. Etäisyyttä on aika mahdotonta ottaa. Voi kumpa se vaan nyt löytäisi itelleen ihan oman kunnollisen miehen... :/
 
vieras
Kyllä ymmärrän miksi ap:tä vaivaa tuo asia. Ajatelkaa nyt, parikymppinen sinkkunainen ihastunut yli kolmikymppiseen mieheen. Kyllä varmasti miehen itsetuntoa hivelee sen verran ettei ihme olisikaan, jos heidän välilleen jotain kehkeytyisi.
 
ap
Ja joo, kyllä me siis puhuttiinkin jo miehen kanssa asiasta kun se nyt selvisi ja puhutaan vielä lisää kunhan on semmonen hetki ettei kaikki lapset kuuntele vieressä. Tässä nyt kun itekseni mietin asiaa niin vasta tajusinkin, että se vaivaa mua enemmän kuin aluksi luulin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja joo, kyllä me siis puhuttiinkin jo miehen kanssa asiasta kun se nyt selvisi ja puhutaan vielä lisää kunhan on semmonen hetki ettei kaikki lapset kuuntele vieressä. Tässä nyt kun itekseni mietin asiaa niin vasta tajusinkin, että se vaivaa mua enemmän kuin aluksi luulin.
Aikuista ihmistä ei voi kieltää eikä estää tekemästä mitään joten en usko, että puhuminen voisi estää mitään tapahtumasta. Jos miehesi on rehellinen ja luotettava niin en usko, että sinun tarvitsee huolehtia asiasta.
 
Mutta eihän kadehtiminen ja inhoaminen mitenkään liity toisiinsa. Ainakaan aina.

Mun kollega jos sanoo vaikka,että hän kadehtii mun hiuksia (noin ainoa kaunis asia minussa) niin eipä mulla ole tullut mieleenkään, että hän edes salaa inhoaisi minua, ollaan oikeinkin hyviä ystäviä.
Itse muistan kahdehtineeni kaikkia raskaana olevia, kun meillä ei meinannu lainkaan tärpätä, mutta en tietenkään inhonnut ketään. Miksi olisin? Eihän se ollut minulta pois.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja joo, kyllä me siis puhuttiinkin jo miehen kanssa asiasta kun se nyt selvisi ja puhutaan vielä lisää kunhan on semmonen hetki ettei kaikki lapset kuuntele vieressä. Tässä nyt kun itekseni mietin asiaa niin vasta tajusinkin, että se vaivaa mua enemmän kuin aluksi luulin.
Aikuista ihmistä ei voi kieltää eikä estää tekemästä mitään joten en usko, että puhuminen voisi estää mitään tapahtumasta. Jos miehesi on rehellinen ja luotettava niin en usko, että sinun tarvitsee huolehtia asiasta.
Mies on rehellinen ja luotettava enkä aio alkaa häntä vahtimaan ja kyttäämään tai penkomaan puhelimia. Siitä ei ole ollenkaan kyse. Suurin ongelma mulle taitaa tässä olla se, että tuntematon ihminen "ei pidä" musta ja haluaisi saada jotain, mikä kuuluu mulle. Mä kun en silti haluaisi tälle tytölle mitään pahaa, toivoisin että löytäisi itselleen hyvän miehen. Mutta ei kiitos mun miestäni. :/
 
en kestäis
Jos mulla olis samanlainen tilanne vaikka suhde oliskin vakaalla pohjalla! On varmaan aikas imartelevaa kun parikymppinen tyttönen ihastunut sen ikäiseen. Pahinta pelkään....näitä juttuja ollut niin paljon.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Mutta eihän kadehtiminen ja inhoaminen mitenkään liity toisiinsa. Ainakaan aina.

Mun kollega jos sanoo vaikka,että hän kadehtii mun hiuksia (noin ainoa kaunis asia minussa) niin eipä mulla ole tullut mieleenkään, että hän edes salaa inhoaisi minua, ollaan oikeinkin hyviä ystäviä.
Itse muistan kahdehtineeni kaikkia raskaana olevia, kun meillä ei meinannu lainkaan tärpätä, mutta en tietenkään inhonnut ketään. Miksi olisin? Eihän se ollut minulta pois.
Joo, toi on totta. Ei siinä välttämättä inhoamisesta ole kyse. Mutta tyttö on tehnyt kuitenkin selväksi, että huolisi tuon mun miehen itselleen. Eli silloin mä olen sen onnen tiellä ja tuskinpa siis kovin lämpimiä ajatuksia musta ajattelee.
 
vieras
Tuli tästä ketjusta mieleeni, että en ymmärrä miksi jotkut ihmiset haluavat rikkoa toisten liittoja ja perheitä. Vaikka itse olisin ollut kuinka ihastunut tai rakastunut varattuun mieheen niin en ole häntä itselleni alkanut vokottelemaan.
Tuossa tilanteessa miehesi luotettavuus ja sitoutuminen sinuun tulee nyt punnituksi.
 
Mun mieheen olisi varmasti kasa naisia ihastuneina, mutta sattuu olemaan miesvaltaisessa työpaikassa. Kun alettiin tapailla, niin kyllä sillä ihailijoita riitti! Ja niitä tulee varmasti olemaan, sen verran komea se on.. Mutta - se on MUN :heart: Katsokoot vaan ja kadehtikoot :D
 
Ja tuo sun tekstisi nyt ei suoranaisesti kuulosta siltä, että tyttö olisi nimenomaan ihastunut mieheesi. Se, että sanoi kadehtivansa sua niin voisin tulkita sen ihan yleisellä tasolla, että hän pitää miestäsi kunnon miehenä ja toivoisi joskus löytävänsä vastaavanlaisen - ei nimenomaan sinun miestäsi haluaisi kuitenkaan..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuossa tilanteessa miehesi luotettavuus ja sitoutuminen sinuun tulee nyt punnituksi.
Näinpä. Ja sanokaa sinisilmäiseksi ja naiiviksi, mutta kyllä mä tuohon ukkoon luotan 100%:sti.

Mutta kiva tilanne ei ole kyllä ja siksi täällä harmittelen itsekseni. Voi kun se tyttö olis vaikka jättänyt sanomatta koko asian, sillon se ei ois loukannut ketään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ja tuo sun tekstisi nyt ei suoranaisesti kuulosta siltä, että tyttö olisi nimenomaan ihastunut mieheesi. Se, että sanoi kadehtivansa sua niin voisin tulkita sen ihan yleisellä tasolla, että hän pitää miestäsi kunnon miehenä ja toivoisi joskus löytävänsä vastaavanlaisen - ei nimenomaan sinun miestäsi haluaisi kuitenkaan..
Ei kun kyllä se oli sanonut ihan suoraan että on ihastunut ja huolisi itselleen tuon mun miehen. Vähän ehkä sekavasti täällä nyt kirjoitan kun itekin vasta sulattelen tätä asiaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten miehesi on kommentoinut tilannetta? Onko hän siis sinulle rehellisesti kertonut, mitä nainen on sanonut?
Juu, kertoi ihan itse, enhän mä muuten tietäisikään koko asiasta. Työpaikan illanvieton jälkeen kertoi mitä tyttö oli hänelle sanonut. Mä sitten puolileikillään pyysin sitä kertomaan mulle, jos ite joskus ihastuu tuohon tyttöön niin purskahti niin aidon raikuvaan nauruun että mun epäilykset sitä kohtaan haihtui kyllä.
 

Yhteistyössä