miehen vanhempien luokse jouluksi

  • Viestiketjun aloittaja apb
  • Ensimmäinen viesti
apb
Lähtö perjantaina, eikä yhtään innostaisi... Ensimmäinen yhteinen joulu ja päädyttiin tämä joulu nyt hänen vanhempien luokseen, mutta mulla jo nyt ikävä oman vanhempieni joulua..

Voisiko joku sanoa jotain lohduttavaa...:s
 
Meillä oli alkuseurustelussa sanaton sopimus että joka toinen joulu toisen ja joka toinen joulu toisen vanhemmilla - kyllä miehesikin varmaan siis itse "ikävöisi" omien vanhempiensa joulua jos olisitte siun vanhemmilla. Eli nyt menette sinne, niin seuraavana jouluna sitten siun vanhemmille <3
 
[QUOTE="vieras";27725422]Voi Rollo tota sun kirjottamista.. Meetkö jos mä ostan sulle kymmensormijärjestelmä-kurssin joululahjaks? :)[/QUOTE]

En edes huomannut, ennen kun sanoit :D Kirjottaako aina noin vai onko nyt vähän juonut?
 
hhhh
Nää on niitä juttuja jotka tulee parisuhteen myötä, kompromisseja ja omista tottumuksista luopumisia toisen hyväksi. Mene avoimin mielin ja tarvittaessa huumorilla, hyvin se menee!
 
aamuvirkee
tää oli myös viime jouluna ekaa kertaa anoppilassa. oli meiän pikkuisen ensimmäinen joulu ja meinasin jo autosta karata, etten voi viettää vaan joulua muualla kuin kotona. mut ei se sitten niin kamalaa ollutkaan. kun vein oman kinkun (anoppilassa ei syödä lainkaan) ja sain kalaakin (sitäkään ei siellä saa) sitten kotiin paluun jälkeen joulun pyhinä.

ihana nyt, kun lapsi ymmärtää jo enemmän, viettää lapsen toinen joulu kotona :) ja ens vuonna sitten taas anoppilassa. kaikkeen tottuu ja sen toisen puoliskon vuoksi tehtävä kompromisseja, niin kuin hänkin tekee sinun vuoksesi.
 
eyrtyeyt
Muistan kun anoppini sanoi minulle vähän ennen mieheni ja minun yhteistä joulu,a että mieheni ja hänen edesmennyt avovaimonsa olivat sopineet, että viettävät joulut vuorovuosin vanhempiensa luona... Miehelläni yksi lapsi kuolleen exänsä kanssa.

Noh, mähän en tällaiseen ollut ottanut osaa enkä arpaa, joten en ole viettänyt joulua anopin luona kertaakaan. JA ihan siitä syystä kun anoppi on sellainen ihminen ette ole halunnut...

Vietetään joulu ihan oman perheen kesken= minä ja lapseni, mies ja lapsensa ja yhteiset lapset.
En todellakaan tee jouluna sellaista mitä en halua ;)
 
............
Ihan oikeesti voi jäädä omaan kotiin. En ole ikinä käsittänyt, mitä varten pitäisi raahautua vanhemmmille jouluksi puolisonsa ja jälkikasvun kanssa. Vuodessa on paljon päiviä, jolloin voi yhtä lailla käydä kylässä. Turvallisempaa liikenteessä jne. Miten ois yhteinen loppiainen? Voihan uusiakin perinteitä kehitellä.
 
Me vietetään joulu vuoronperään minun ja mieheni vanhempien luona. Tottakai minä viihdyn paremmin lapsuudenkotini isossa sukujuhlassa, mutta kompromisseja pitää tehdä. Mielestäni jouluna ei kannata olla itsekäs. Oman perheen kanssa kerkeää olemaan sitten loppuvuoden. On kuitenkin mukavaa että oman perheen kesken voi rentoutua kotona rauhassa välipäivät ja uuden vuoden.
 
"norppa"
Suostuin kerran vastaavaan järjestelyyn, sillä erotuksella että päästiin kotiin jatkamaan aaton viettoa.

Jälkikäteen jos voisin päättää, niin en olisi lähtenyt.
Tunnelma oli todella outo ja heidän jouluperinteensä ovat niin erilaisia, etten oikein päässyt joulufiiliksiin.

Ja voisi kait sanoa että vaikutti sekin että suvun naisväki ei pidä minusta ja juuri tuona päivänä eivät yrittäneet sitä peitelläkään.

Kaikki muut saivat lahjoja, minä olin ainut joka ei saanut mitään. En nyt odottanutkaan, mutta siis oli vähän hassua, todella ulkopuolinen olo kaikinpuolin.


Oltiin helpottuneita kun päästiin kotiin ja kotona tästä lähtien ollaankin.
 
"vieras"
Mä haluaisin mennä jouluksi miehen vanhempien luokse, mutta ei ole heistä mitään kuulunut, eikä mies suostu soittelemaan, kun ei kuulemma voi meitä sinne kylään kutsua. Tiedän kuitenkin, että ainakin anoppi viettäisi mielellään joulua meidän perheen kanssa. Tää on aina niin vaikeeta...
 

Yhteistyössä