Mieheni ei tee kotitöitä

  • Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="...";29154146]Mahtavaa. Sun anonyymi viestisi on yllättävän henkilökohtainen. Ainakin kierrosten lukumääräštä päätellen.[/QUOTE]

Kiitos, illan/yön naurut sain :D Vai kierroksia...Ite paasasit, kun annan miehen kohdella mua väärin ja et ymmärrä sitä ja tätä ja kun tuota ja niin väärin. Et taida osata pyytää anteeksi huonoa käytöstä vaan pitää jatkaa syyttelyllä.
 
"..."
[QUOTE="vieras";29154148]Kiitos, illan/yön naurut sain :D Vai kierroksia...Ite paasasit, kun annan miehen kohdella mua väärin ja et ymmärrä sitä ja tätä ja kun tuota ja niin väärin. Et taida osata pyytää anteeksi huonoa käytöstä vaan pitää jatkaa syyttelyllä.[/QUOTE]

Huh, sun miehelläsi on TODELLA raskasta...
 
"vieras"
[QUOTE="...";29154152]Huh, sun miehelläsi on TODELLA raskasta...[/QUOTE]

Ai, mistä sä tunnet mun miehen? Sano nimi, kun kerran tunnet ja henkilökohtaisestiko mun mies on sulle uskoutunut?
 
"..."
[QUOTE="vieras";29154157]Ai, mistä sä tunnet mun miehen? Sano nimi, kun kerran tunnet ja henkilökohtaisestiko mun mies on sulle uskoutunut?[/QUOTE]

Antti Holopainen. Oli aika surkeena.
 
"..."
[QUOTE="vieras";29154172]:D Pitäähän täällä jonkun järjestää sulle aktiviteettia. Oisko sulla jotain muuta vielä sydämellä?[/QUOTE]

Oot kyllä ystävällinen, kun ihan mun takia et osaa kirjoittaa.
 
asdfvb
Periaate on, että se jota asia häiritsee, siivoaa. Ap mikset leiki taaperon kanssa sen sijaan että pyyhit pölyjä? Hukutaanko teillä pölyyn viikossa jos jätät ne pyyhkimättä? Anteeksi nyt, mutta sanomalla asiasta N kertaa miehellesi saat hänet lopulta häipymään, et siivoamaan. Ainoa tapa saada mies siivoamaan on antaa hänen kokea sotku.
 
kiltitkin
miehet voi pamauttaa nyrkin naamaan, kun palvelu loppuu, se on monelle miehelle kova kolaus.:(
Kaverille kävi näin, erohan siittä tuli, ja lusikat jakoon, ajattelin vain varoittaa.:(
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29154191]No, ei se kauheen kiltti mies oo, jos nyrkin pamauttaa naamaan. Kova kolaus varmasti on, jos on vuosia tottunut elämään kuin hotellissa...[/QUOTE]

Kyllä tämä mies_oli, kunnes kaverini päätti vähän kouluttaa, miehellä oli vahva käsitys sukupuolirooleista, kotona äiti mamma passannut piloille jne.. tyypillinen suomalainen mies siis. Ikinä ei ollut aikaisemmin mitenkään uhkaava tai agressiivinen.:(

Minäkin kannatan tasa-arvoa kotitöissä, mutta jotkut miehet ovat vaan toivottomia tapauksia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29154200]Kyllä tämä mies_oli, kunnes kaverini päätti vähän kouluttaa, miehellä oli vahva käsitys sukupuolirooleista, kotona äiti mamma passannut piloille jne.. tyypillinen suomalainen mies siis. Ikinä ei ollut aikaisemmin mitenkään uhkaava tai agressiivinen.:(

Minäkin kannatan tasa-arvoa kotitöissä, mutta jotkut miehet ovat vaan toivottomia tapauksia.[/QUOTE]

Tarkoitan, että sieltähän kyseisen miehen oikea luonto paljastui, eli ei oikeasti pohjimmiltaan ollut kiltti, näennäisesti oli niin kauan kuin hänen tahtonsa mukaan mentiin. Harva mies/nainen onkaan uhkaava/aggressiivinen ennen kuin ensimmäisen kerran pamauttaa, useinhan uhrit kertovat, että niin ihana oli kunnes...Surkeaa sun kaverisi kannalta.
 
"kkk"
Kuule, jätä tästä lähtien miehesi, aikuisen ihmisen astiat, maitopurkit ja sukat juuri siihen paikkaan kun hän ne jättää. Siivoat vain omat ja lastesi jäljet. Et myöskään pyöritä pyykkikoneessa enää miehesi vaatteita ja odottele tyynen rauhallisesti, koska miehesi alkaa puhumaan että puhtaat sukat ja t-paidat on loppu.

Muista olla valittamatta ja ole täysin välinpitämätön niitä maitopurkkeja tai sukkia kohtaan. Voithan potkaista ne sukat seinänviereen päiväksi, mutta ripottele ne iltapäivällä taas keskilattialle. Sama juttu astioiden kanssa. Eli siirrä niitä päiväksi vähän syrjemmälle tai nimen omaan miehesi istuinpaikalle keittiönpäydällä, josta hän ne sitten löytää iltapäivällä, kun tulee päivälliselle.

Aika hyvin tehoaa myös se, että pistät eristysteipit vessan ovelle ja kirjoitat siihen "käyttökiellossa, koska vessaa ei ole pesty viikkoon".

Ja jos niitä astioita tai maitopurkkeja alkaa kerääntymään siihen keittiöön, niin nimeät ne päivän aikana post it -lapuilla. "Juhan jättämä. Juha siivoaa, kun tulee kotiin" Tuskin se miehesi niitä laputettuja astioita jaksaa viikkotolkulla katsoa, joten oppiipahan.

Ja tosiaan, älä pyykkää hetkeen hänen vaatteita ja odottele, että puhtaat loppuvat kaapista...
 
muuan mies
Miehen kannattaisi myös avautua jossain miesvaltaisella palstalla siitä kuinka joutuu itse elättämään perheen kun vaimo lojuu ja räkii kattoon kotona ja kehtaa vielä nalkuttaa jostain perkeleen sukista tai maitotölkistä.
 
muuan mies
[QUOTE="kkk";29154330]Kuule, jätä tästä lähtien miehesi, aikuisen ihmisen astiat, maitopurkit ja sukat juuri siihen paikkaan kun hän ne jättää. Siivoat vain omat ja lastesi jäljet. Et myöskään pyöritä pyykkikoneessa enää miehesi vaatteita ja odottele tyynen rauhallisesti, koska miehesi alkaa puhumaan että puhtaat sukat ja t-paidat on loppu.

Muista olla valittamatta ja ole täysin välinpitämätön niitä maitopurkkeja tai sukkia kohtaan. Voithan potkaista ne sukat seinänviereen päiväksi, mutta ripottele ne iltapäivällä taas keskilattialle. Sama juttu astioiden kanssa. Eli siirrä niitä päiväksi vähän syrjemmälle tai nimen omaan miehesi istuinpaikalle keittiönpäydällä, josta hän ne sitten löytää iltapäivällä, kun tulee päivälliselle.

Aika hyvin tehoaa myös se, että pistät eristysteipit vessan ovelle ja kirjoitat siihen "käyttökiellossa, koska vessaa ei ole pesty viikkoon".

Ja jos niitä astioita tai maitopurkkeja alkaa kerääntymään siihen keittiöön, niin nimeät ne päivän aikana post it -lapuilla. "Juhan jättämä. Juha siivoaa, kun tulee kotiin" Tuskin se miehesi niitä laputettuja astioita jaksaa viikkotolkulla katsoa, joten oppiipahan.

Ja tosiaan, älä pyykkää hetkeen hänen vaatteita ja odottele, että puhtaat loppuvat kaapista...[/QUOTE]:LOL:

Voi jumalauta että naiset ovat pöljiä. Niin tyypillistä paskaa taas tyyliin "kouluta miestäsi kuin koiraa". Tämänkaltaiset naiset päätyvät ennemmin tai myöhemmin yleensä olemaan yksin ja ihan syystä.
 
Miehen kannattaisi myös avautua jossain miesvaltaisella palstalla siitä kuinka joutuu itse elättämään perheen kun vaimo lojuu ja räkii kattoon kotona ja kehtaa vielä nalkuttaa jostain perkeleen sukista tai maitotölkistä.
Meillä sekä minä että mies on ollut hoitovapaalla kotona. Se joka oli kotona, siivosi, pyykkäsi ja kokkasi lastenhoidon lisäksi.
MUTTA kuka aikuinen on niin moukkamainen ja saastainen että jättää likavaatteet, astiansa ja roskansa toisen siivottavaksi? Minusta sellainen käytös on epäkunnioittavaa sitä kohtaan joka näkee sen suuremman vaivan että kaikki perheenjäsenet saavat asua puhtaassa ja kauniissa kodissa.
Aikuinen ihminen on kykeneväinen riisuessaan nakkaamaan vaatteet likapyykkikoriin ja viemään astiansa edes tiskipöydälle, puhumattakaan että roskat laitetaan tietenkin roskikseen! Meidän 3-vuotias osaa viedä roskat, pyykit ja astiat, miksi aikuinen mies ei?

Onneksi mulla ei ole tuollaista ääliötä miehenä kuin sinä "muuan mies" olet.
Tuskin sullakaan kovin pitkään on naista (tai sellaista saat) jos olet tuollainen.
 
muuan mies
Miehen kannattaisi ehdottomasti kouluttaa naista jättämällä lainanlyhennykset/vuokra tai vaikkapa ruoat ostamatta. Saattaa sillä kotona lojuvalla vaimollakin arvostus pikkuhiljaa miehen tekemää työtä kohtaan nousta ja ne astiat ja sukat löytää tiensä oikeisiin paikkoihin vaimon toimesta ilman nalkutusta ja anonyymillä nettipalstalla selkäänpuukottamista.

Ei voi olla niin JUMALATTOMAN iso asia että pitää nostaa meteli jostain perkeleen SUKISTA tai MAITOTÖLKISTÄ jos itse saa öllötellä kotona miehen kustannuksella.
 
muuan mies
Nykypäivän naisten odotukset ja ajatusmaailma ovat täysin vääristyneitä ja kieroutuneita. Otetaan itsestäänselvyytenä se että itse saa olla kotona joko miehen tai yhteiskunnan rahoilla tai molempien ja sitten rääytään jostain TÄYSIN mitättömistä asioista joiden takia muka naiselta lähtee JÄRKI ja haetaan selkäänpuukotusapua ja vertaistukea muilta ämmiltä anonyymiltä nettipalstalta jossa kuorossa kannustetaan lopettamaan miehen "passaaminen" ja kouluttamaan miestä kuin jotain pahaista rakkia tai ongelmalasta. Ja mitä nämä kauheat asiat josta nämä kermaperseämmät vetävät pussillisen pakastevihanneksia neniinsä? Pöydälle jätetty MAITOTÖLKKI ja lattialla olevat SUKAT.

Ei jumalauta. Sääliksi käy niitä miehiä jotka ovat tuollaisten kanssa hynttyynsä yhteen lyöneet.

Ei MITÄÄN suhteellisuudentajua. Ei sitten yhtään mitään.
 
Miehen kannattaisi ehdottomasti kouluttaa naista jättämällä lainanlyhennykset/vuokra tai vaikkapa ruoat ostamatta. Saattaa sillä kotona lojuvalla vaimollakin arvostus pikkuhiljaa miehen tekemää työtä kohtaan nousta ja ne astiat ja sukat löytää tiensä oikeisiin paikkoihin vaimon toimesta ilman nalkutusta ja anonyymillä nettipalstalla selkäänpuukottamista.

Ei voi olla niin JUMALATTOMAN iso asia että pitää nostaa meteli jostain perkeleen SUKISTA tai MAITOTÖLKISTÄ jos itse saa öllötellä kotona miehen kustannuksella.
Olet aivan vinksahtanut! Miksi et samalla laita pyykkejä koriin kun riisuudut? Oletko vammainen? Miksi et taittele tyhjää maitotölkkiä pois? Ovatko kätesi halvaantuneet?

Ei se kyllä niin mene että normaali toisen arvostus ja omien sotkujen siivoaminen voidaan unohtaa kun toinen käy töissä.
Mä en koskaan ajatellut että mies syljeskelee kattoon ja lojuu kotona kun minä tienasin ja mies oli kotona. Hän hoiti yhteistä lastamme ja kotiamme. Ja minä nautin myös mieheni kunnioitusta kun toisella kierroksella minä olin hoitovapaalla.
Ei me kumpikaan sikailemaan ryhdytty siksi että toinen on suostunut jäämään pienillä tuloilla kotiin hoitamaan yhteistä rakkaudenhedelmää.
Mittaatko kaiken arvon rahassa? Hampaat irvessä sotket tahallasi jotta toinen tuntisi olevansa mahdollisimman vähempi arvoinen kun sinä maksat suurimman osan kuluista?
 
summasummarum
Meillä taasen muija jättää kaiken kuin koira paskansa! Siis hyi v*ttu, miten voi joku jättää lautasensa tai maitopurkit homehtumaan pöydälle. Useaan kertaan olen päättänyt, että en noin yksinkertaisia asioita hoida toisen puolesta, mutta ei auta. Paskaset lautaset ja homeiset ruoat vaan siirtyy syrjään uusien tieltä.

Mut siinä näkee, että tavat periytyy, kun anoppilassa on aina sama touhu, eli kaikki roskat ja paskat jätetään lattioille ja pöydille mätänemään.
 
"kkk"
:LOL:

Voi jumalauta että naiset ovat pöljiä. Niin tyypillistä paskaa taas tyyliin "kouluta miestäsi kuin koiraa". Tämänkaltaiset naiset päätyvät ennemmin tai myöhemmin yleensä olemaan yksin ja ihan syystä.
Naura vaan itsellesi ja käyttädy mun puolesta niinkuin sika naistasi kohtaan.

Kuule, voit ihan itse miettiä sitä, että vaikka mies (aikuinen mies) käykin töissä ja vähän tienaa, onko hänellä oikeus asua kotonaan kuin sika pellossa?

Mulle on ainakaan turha valittaa, että mies tienaa, ja minä olen kotona, joten minun on siivottava hänen sotkunsa. Mies tienaa Nettona n. 3000 euroa, minä puolestani kotona ollessani saan noin 1400 euroa netto. Jos pistäisin 2 lasta hoitoon, niin meillä menisi hoitomaksuja n. 500 euroa, jonka lisäksi hankittaisiin "uusi" auto minun työssäkäyntiä varten. Olkoon sen kk-kustannukset esim. 300 euroa + bensat 100 euroa. Näistä ylimääräisistä menosta tulee n. 1000 euroa lisää kustannuksia verrattuna siihen, että olenkin kotona. Käytännössä siis tienaankin lähes saman verran kuin mies, sillä meillä jää 1000 euron verran kustannuksia kuussa pois siksi, että olen kotona.

Meillä kyllä osataan käyttää matikkapäätä. Teillä vissiin ei, sovinisti?
 
"Milla"
Kiitos hyvistä vinkeistä! Olen jo kokeillut lappujen jättämistä yms., mutta mun mies vaan suuttuu siitä ja hänen mielestään haastan riitaa (niin kuin joka ikinen ilta, kun jaksan mainita hänelle hänen jättämistä astioista tms.). Kokeilen nyt vielä kerran sitä, että en korjaa hänen jälkiään, mutta riitahan siitä varmaan tulee :(.
 
Minun mieheni ex-tyttöystävä oli ollut sellainen sikailija, tosiaan peilin edessä oli aikaa ehtinyt viettämään mutta ei ollut tehnyt mitään siivoamiseen liittyvää tai edes rivarin pihalta ei ollut jaksanut lumipolkua kolata vaikka oli ollut työttömänä.
Sellaista lorvimista en ymmärrä mitenkään.
Ilman muuta se joka on kotona, on vetovastuussa imuroinneista, pyykkihuollosta ja kokkailusta. Mutta ei tosiaan ole mitään tolkkua sellaisessa että työssä käyvä osapuoli taantuu 2-vuotiaan tasolle sottaisuudessaan jättäen kamansa pitkin lattioita ja pöytiä.

Olipa kyseessä mies tai nainen niin minua kuvottaa sellaiset persoonat jotka jättävät likaiset astiat kuivumaan, hikisukkansa lattioille ja roskat pöydänkulmille. Hyi helvetti.
 

Yhteistyössä