Mieheni kuorsaus. Mitä pitäisi tehdä?

  • Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti
"Neuvoton"
Mieheni ei ota vakavasti kuorsaustaan, koska ei koe siitä olevan itselleen mitään haittaa...
Entäs minä sitten?! Sekö ei haittaa jos en saa kunnolla nukuttua?
Miehelläni on reilusti ylipainoa ja tiedänkin juuri sen aiheuttavan tuon kuorsauksen. Ei hän silloin nuorempana ja normaalipainoisena kuorsannut.
Mutta jos miehellä ei ole lainkaan intressejä laihduttaa, niin minkäs teet?
Eipä tässä juuri enää aviovuoteesta voi puhua, kun se on enemmänkin tapa kuin poikkeus, että joudun siirtymään jossain vaiheessa yötä olohuoneen sohvalle evakkoon nukkumaan...
Kyljelläänkin makuulla kuorsaa eli kyljelleen kääntyminenkään ei lopeta kuorsausta.
Onko siis tuohon kuorsaukseen mitään vippaskonsteja olemassa?
 
"vieras"
Meillä mies nukkunut omassa huoneessa jo 2-3v yksinään. Alunperin huone piti laittaa pojalle tai tytölle mutta mies itse ei kauhiasti tykännyt siitä, että minä tökkään häneen selkäänsä ja sen sellaista. Nyt parivuoteessa nukkuu minä ja tyttö. Joskus mies kyllä hiipailee huoneemme,,,,
 
Mep
Jos se kuorsaus on vaan ylipainon aiheuttamaa, eipä ole kuin yksi vaihtoehto. Laihduttaa.

Mun mies kuorsaa myös. Asiasta on käynyt nenä-korvalääkärillä joka todennut nenän tiehyet liian ahtaiksi. Vaatisi korjausleikkauksen joka ei tietysti innosta kovasti....

Toistaiseksi nukumme eri huoneissa, ei ole muuta vaihtoehtoa koska en mäkään halua korvatulpat päässä nukkua 7 yönä viikossa. Pidemmän aikaa kun sitäkin tekee, tulee päänsärkyjä.
 
"vieras"
Laittakaa sulle tai miehelle toinen sänky jonnekin ettei tarvitse sohvalla nukkua (mulla ainakin tulee jatkuvalla sohvalla nukkumisesta selkä kipeäksi). Ehkä mies innostuu laihduttamaan kun vaihtoehtona on järjestää toiselle oma nukkumapaikka?
 
tsempit
Tuleeko hengityskatkoksia? Uniapnean hoitoon käytetään CPAP-laitetta, sillä on moni parisuhde pelastunut. Ensimmäisenä lääkäri kuitenkin käskee laihduttamaan.

Tilanne voi oikeasti olla tosi kuormittava sille kuorsaamista kuuntelevalle puolisolle. Parisuhde kärsii, kun ei voida nukkua yhdessä, molempien unen laatu on huonoa jne. Varsinkin jos noita hengityskatkoksia tulee, niin se kuorsaaja saattaa myös olla tosi väsynyt ja kiukkuinen muutenkin.

Eli tsempit sinne.
 
"tui"
Tuleeko hengityskatkoksia? Uniapnean hoitoon käytetään CPAP-laitetta, sillä on moni parisuhde pelastunut. Ensimmäisenä lääkäri kuitenkin käskee laihduttamaan.

Tilanne voi oikeasti olla tosi kuormittava sille kuorsaamista kuuntelevalle puolisolle. Parisuhde kärsii, kun ei voida nukkua yhdessä, molempien unen laatu on huonoa jne. Varsinkin jos noita hengityskatkoksia tulee, niin se kuorsaaja saattaa myös olla tosi väsynyt ja kiukkuinen muutenkin.

Eli tsempit sinne.
Korvatulpat ja mies tutkimuksiin. Työterveyslääkäri lähettää sairaalaan, jos katsoo tarpeelliseksi tutkimuksen. Mun miehellä on todettu vaikea uniapnea, hoitona CPAP-laite.
 
Hymyklinikka
Nukkula poistaa kuorsauksen jo ensimmäisenä yönä! Voit tutustua tuotteeseen www.nukkula.fi
Voit varata ajan ilmaiseen konsultaatioon, osoitteessa ajanvaraukset@nukkula.fi

Kuorsaus on ongelma, josta ei tarvitse kärsiä!
 
Meillä mies valitsi ihan itse siirtyä sohvalle nukkumaan, koska ei halua häiritä minun untani.

Aiemmin käytti apteekista saatavaa Silence suihketta, mutta yhtäkkiä sen koostumus on jotenkin muuttunut eikä toimi samoin kuin ennen :/
 
"Yh-äiti"
Näissä ketjuissa aina joku suosittelee korvatulppia. Ärsyttävää! Mä en pysty nukkumaan korvatulpat korvissa, olen koittanut. Korvissa kuuluu kohina joka häiritsee nukahtamista yhtälailla kuin se toisen kuorsaaminen.

Ehkä tässä on yksi hyvä syy lisää pysyä sinkkuna ja käyttää miehiä vain kun tarve vaatii. :D :D
 
"minä"
Nyt mies lääkäriin nukuttuamme jonkin aikaa eri huoneissa. Minun mies kävi ja päätyi tutkimusten jälkeen leikkaukseen. Nukumme taas samassa huoneessa. Meillä samassa huoneessa nukkuminen oli miehelle tärkeä asia, joten oli valmis tekemään asialle jotain.
 
"tiina"
Meillä sama juttu, miehellä ylipainoa ja kuorsaa joka helvetin yö.
Oon nukkunut kohta 20vuotta tulpat päässä, mutta kyllähän se niidenkin läpi kuuluu. Välillä suostuu pari yötä nukkumaan sohvalla....
Itse oli talvella kovassa flunssassa ja nokka tukossa tietenkin kuorsasin ja siihen kun mies heräs niin oli aivan raivona ja marssitti mut suoraan sohvalle.
Jännä juttu, ettei ne herää omaan mölinäänsä, meillä tosiaan toi äijän kuoraus kuuluu sieltä sohvalta saakka makuuhuoneeseen.
 
hsffhsf
Korvatulpat? Mä käytän joka yö ja hyvin saan nukuttua. Enkä ees heräis kuorsaukseen, mutta jos herään jostain muusta syystä niin sen kuorsauksen takia en saa enää uudestaan unenpäästä kiinni, joten siksi käytän koko yön tulppia
 

Yhteistyössä