Mieheni ystävät eivät taida pitää minusta.

  • Viestiketjun aloittaja välirikko
  • Ensimmäinen viesti
välirikko
Olen tainnut pilata maineeni miehen kaveriporukassa.. Jos jaksatte, lukekaa tekstini ja kommentoikaa, otanko asian liian vakavasti. Asia ahdistaa minua.

Suhteemme alussa mieheni oli todella mustasukkainen eräästä miehestä, jonka kanssa minulla oli vuosia sitten orastava suhde. Myöhemmin kuitenkin ystävystyimme tämän miehen kanssa, ja hän on aikoinaan ollut minulle tärkeä kuuntelija. Yhteydenpito oli kuitenkin jäänyt kuulumisien kyselyn tasolle puhelimitse ja tietokoneen välityksellä. Mies kuitenkin vaati minua poistamaan tämän kyseisen miehen mm fb kaverilistaltani, johon luonnollisestikaan en suostunut.

Mies jankkasi ja jankkasi asiasta, kunnes eräänä päivänä sain tarpeekseni ja sanoin, että hyvä on kunhan hän tekee omille jutuillensa samoin. Tarkoituksena oli herättää mies todellisuuteen, en todellakaan kuvitellut että ystävämieheni häiritsisi häntä niin paljon, että rupeaisi omia ystäviään poistelemaan. No mies töistä tullessan kertoi kuitenkin näin tehneensä ja pyysi minua poistamaan tämän ystävämiehen. Mitäpä siinä, tein kuten oli sovittu. Huomasin kuitenkin, että mies oli jättänyt yhden tälläisen naisen kaverilistalleen, jonka kanssa ovat olleen pelkkiä ystäviä jo pitkään. Suutuin asiasta, ja nostin haloon. Olinhan itsekin menettänyt ystäväni, ja minusta oli kohtuutonta, että mies saisi pitää omansa. No riidan päätteeksi mies poisti kyseisen henkilön listaltaan.

Luulin asian olleen jo sovittu ja kuopattu. Kunnes eräänä päivänä sain kuulla toista kautta, että mieheni oli lisännyt tämän naisen uudestaan listoilleen ja valehdellut naiselle poistaneensa tämän vahingossa. Minulta hän oli pimittänyt tiedon poistamalla naisen viestejä seinältään ym. Suutuin asiasta, minua vitutti miehen vehtailu selkäni takana. Kyseinen juttu ei kuitenkaan ollut mikään suuren suuri itselleni, vaan jos mies olisi selittänyt esimerkiksi kaipaavansa ystäväänsä, ja haluaisi pitää häneen taas yhteyttä, olisin luultavasti suostunut.. Mutta se, että järjestelmällisesti poisti viestejä ym minulta asian pimittääkseen oli liian paksua! Suutuspäissäni sanoin miehelleni, että hoitaa asian ja mies lopulta päätyi poistamaan tämän ko. ystävän uudelleen.

Mies kertoi tälle naiselle, että on mokannut ja selitti koko jutun juurta jaksain. Ja kertoi, että perheonnemme parhaaksi olisi parasta pistää ystävyyssuhde vähäksi aikaa jäihin. Hän kuitenkin samalla painotti, että syy oli miehen, ja että minulla ei mitään henkilökohtaista kaunaa kyseistä naista kohtaan ole. Nainen oli kuulemma itkenyt heidän yhteiselle ystävällensä asiasta, ja minusta oli puhuttu paljon pahaa. Olin kuulemma mustasukkainen hullu ja kaikkea muuta kivaa.

Nyt tämä yhteinen ystävä, ja pari muuta kaveriporukasta ovat tulossa meille kyläilemään muutamaksi päiväksi. Tiedän, että kukaan heistä ei juurikaan pidä minusta. Tapaamiset aikaisemmin ovat olleet hieman vaivaantuneita. Ahdistaa suunnattomasti viettää heidän kanssaan aikaa sen muutaman päivän ajan. Tuntuu, kuin minun pitäisi heille todistella suhteemme olevan hyvä ja onnellinen. Sillä sitä se on ollut alkuhankaluuksien jälkeen. Tuntuu, että olen pilannut heidän saamansa kuvan itsestäni, ja he ovat jo mielipiteensä minusta jo tehneet.

Minusta olisi ihanaa tulla toimeen miehen ystävien kanssa. Mutta pelkään, että se ei tule onnistumaan.

Nyt kun luen tätä tekstiä, tunnen itseni todella lapselliseksi.. Ehkä asiat ovat saaneet kohtuuttoman suuret mittasuhteet päässäni.. En tiedä, mielipiteitä?
 
"jaa"
Meille ei tulisi tuo miehen naispuolinen ystävä 3 päiväksi, et ole mitenkään lapsellinen. todella törkeää mieheltäsi kutsua tuo ihminen teille yökylään, jonka koki vaikeaksi poisttaa seinältään.

laittaako miehesi näille ateria ja petivaatteet ja siivoaa tiskit jne? vai syövätkö ulkona?

ja ei, en ottaisi miehen naispuolisia kavereita meille kylään jos tilanne olisi tuo että olisivat puhuneet pahaa minusta.
 
femin
Et ole lapsellinen. Jos itse olisin samaisessa tilanteessa, pyytäisin miestäni kertomaan kaikille asianosaisille asian alusta asti. Kaikkihan kuitenkin on alkanut MIEHESI mustasukkaisuudesta.
 
Joo ei tulisi meillekään kylään se kaveri. Ei sen takia että olisin mustasukkainen vaan kaiken ton yläpuolella lukemani jälkeen. Miehen pitäisi olla sinun puolellasi. Teidän pitäisi olla tiimi.. Ei tapella noinkin "yksinkertaisesta" asiasta. Vaikka ei se ole aina niin yksinkertaista :)
 
välirikko
[QUOTE="jaa";26639009]Meille ei tulisi tuo miehen naispuolinen ystävä 3 päiväksi, et ole mitenkään lapsellinen. todella törkeää mieheltäsi kutsua tuo ihminen teille yökylään, jonka koki vaikeaksi poisttaa seinältään.

laittaako miehesi näille ateria ja petivaatteet ja siivoaa tiskit jne? vai syövätkö ulkona?

ja ei, en ottaisi miehen naispuolisia kavereita meille kylään jos tilanne olisi tuo että olisivat puhuneet pahaa minusta.[/QUOTE]

Siis tämä kyseinen nainen ei ole tulossa kylään, vaan muita heidän ystäväpiiriinsä kuuluvia henkilöitä (kolme kappaletta). Näistä kaksi ovat miehelleni sukua. He ovat kaikki kolme tervetulleita. Harmittaa vain, kun luultavasti ovat saaneet minusta ihan vääränlaisen kuvan miehen mokailujen vuoksi. Olen aina ollut herkkä toisten mielipiteille.
 
välirikko
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti x2;26639000:
Unohda menneet ja ole oma itsesi. Jos asia tulee joskus puheeksi niin voit kertoa oman näkökulmasi.
Kiitos. Tämä oli hyvä neuvo :) Sitä olen juuri miettinyt, että pitäiskö minun ottaa itse asia esille ja kertoa oma kantani asiasta.. Mutta koska tämä on tapahtunut pitkän aikaa sitten, en taida kehdata.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja välirikko;26639111:
Kiitos. Tämä oli hyvä neuvo :) Sitä olen juuri miettinyt, että pitäiskö minun ottaa itse asia esille ja kertoa oma kantani asiasta.. Mutta koska tämä on tapahtunut pitkän aikaa sitten, en taida kehdata.
Et kai ole tosissasi? Että jotkut sun ja miehesi vanhat riidat Facebook-kavereista olisi asia, josta teille tulevat vieraat haluaisivat keskustella kanssasi? Noin yleisesti ottaen juuri mikään ei ole kiusallisempaa kuin olla kylässä paikassa, missä isäntäväki nostaa esille jotain keskinäisiä riitojaan.
 
  • Tykkää
Reactions: fortunate
välirikko
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26639164:
Et kai ole tosissasi? Että jotkut sun ja miehesi vanhat riidat Facebook-kavereista olisi asia, josta teille tulevat vieraat haluaisivat keskustella kanssasi? Noin yleisesti ottaen juuri mikään ei ole kiusallisempaa kuin olla kylässä paikassa, missä isäntäväki nostaa esille jotain keskinäisiä riitojaan.
Sepä se. Viimeeksi kun tavattiin miehen kotopuolessa ja söimme yhdessä, oli tunnelma kireä minua kohtaan (tai sitten kuvittelen). Joka tapauksessa "riita" ei niinkään ole minun ja mieheni välinen, vaan minun ja hänen ystäviensä. Olemme mieheni kanssa jo sopineet asiasta, mutta tuo vääränlainen kuva minusta hänen ystävillensä jäi. Ja tämä vaivaa minua. Mutta ehkä olet oikeassa, parempi yrittää ottaa rennosti ja jättää vanhat kaunat taakse. Hankalaa se kyllä tulee olemaan :/
 
"..."
toisaalta, jos asia sua vaivaa, ja sulla on uskallusta, voisi olla hyvä että saisit mielesi purettua. Meillä oli vähän vastaavanlainen tilanne vuosia sitten, ja edelleen, kun näen miehen pari tuttavaa, se on vaivaantunutta ja teeskenneltyä, tämä asia hiertää välissä edelleen, ja heillä musta ns väärä kuva. Asiaa ei koskaan selvitetty, enkä enää kehtaa ottaa esille. Väleihin vaikuttaa vieläkin.
 
"..."
[QUOTE="...";26639217]toisaalta, jos asia sua vaivaa, ja sulla on uskallusta, voisi olla hyvä että saisit mielesi purettua. Meillä oli vähän vastaavanlainen tilanne vuosia sitten, ja edelleen, kun näen miehen pari tuttavaa, se on vaivaantunutta ja teeskenneltyä, tämä asia hiertää välissä edelleen, ja heillä musta ns väärä kuva. Asiaa ei koskaan selvitetty, enkä enää kehtaa ottaa esille. Väleihin vaikuttaa vieläkin.[/QUOTE]

eli siis ainakaan meidän tilanteessa välit eivät parantuneet itsestään, eikä aika tehnyt tehtäväänsä, mulkku olen näiden mielestä edelleen. valitettavasti.
 
tuutis
Voi voi voi. Et ole lapsellinen, mutta jätä ne miehen kaverit omaan arvoonsa, jos tuollaisia paskanpuhujia ovat.
Olemme seurustelleet mieheni kanssa 5 vuotta ja sinä aikana olen suotanut ja huopanut hänen parhaan ystävänsä kanssa kaikista maailman jutuista. Välillä on sovittu, välillä taas haistateltu, on ollut juuri tuollaisia väärinkäsityksiä.... Lopulta vihdoin tajusin, että saavat mieheni ja tämä hänen ystävänsä leikkiä ihan kaksistaan kissa ja hiiri -leikkiä, puhua minusta mitä puhuvat, jne. Tiedän itse minkälainen ihminen olen, enkä tosiaan sellainen kuin hänen ystävänsä kuvittelee :'D Huvittavinta tässä on se, että se on miehen YSTÄVÄN TYTTÖYSTÄVÄ, joka tässä välissä hiertää lisäksi, koska monet väärinkäsitykset ovat alkaneet tästä naikkosesta. Kertoo kyllä paljon tuosta miehen ystävästä, että on jo pari vuotta kattellut tuollaista kieroa heitukkaa, joka mustamaalaa mua koko ajan. Ei huvita tippaakaan olla heille mieliksi - ystävällinen kyllä, jos tavataan ja näin, mutta sen pidemmälle en mene.
 
Olen Lex:n kanssa samoilla linjoilla. En ymmärrä miksi alkujaankaan on lähdetty kyttäämään kenenkään fb-kavereita. Mitä väliä sillä on kuka kenenkin listalla on, kun jos yhteyttä haluaa pitää niin sen voi tehdä muuallakin kuin facebookissa. Ja miksi parisuhteen myötä pitäisi luopua ystävistään vain koska he ovat jotakin tiettyä sukupuolta?

Mielestäni teillä on erittäin lapsellinen ja naurettava suhtautuminen sekä parisuhteenne luottamukseen että ystävyyteen. Ei ihme, että miehesi kaverit ovat muodostaneet sinusta tiukkapipoisen kuvan - niin minäkin muodostaisin, jos joku läheinen ystävä olisi poistellut ja lisäillyt minua fb:ssä kaverikseen useita kertoja puolisonsa oikkujen mukaan. Samoin ajattelisin myös miehestä joka vaatii kumppaniaan poistamaan tämän kaverin listoilta mustasukkaisuussyistä.

Kannattaisiko kehittää ensin se itsetunto ennen kuin alkaa jakaa elämäänsä jonkun toisen kanssa? Silloin keskinäinen luottamuskin olisi helpompaa rakentaa, kun joka asiasta ei tarvitsisi vetää kamalia mustasukkaisuuskohtauksia kun oma itsetunto on kunnossa.
 
välirikko
Olen Lex:n kanssa samoilla linjoilla. En ymmärrä miksi alkujaankaan on lähdetty kyttäämään kenenkään fb-kavereita. Mitä väliä sillä on kuka kenenkin listalla on, kun jos yhteyttä haluaa pitää niin sen voi tehdä muuallakin kuin facebookissa. Ja miksi parisuhteen myötä pitäisi luopua ystävistään vain koska he ovat jotakin tiettyä sukupuolta?

Mielestäni teillä on erittäin lapsellinen ja naurettava suhtautuminen sekä parisuhteenne luottamukseen että ystävyyteen. Ei ihme, että miehesi kaverit ovat muodostaneet sinusta tiukkapipoisen kuvan - niin minäkin muodostaisin, jos joku läheinen ystävä olisi poistellut ja lisäillyt minua fb:ssä kaverikseen useita kertoja puolisonsa oikkujen mukaan. Samoin ajattelisin myös miehestä joka vaatii kumppaniaan poistamaan tämän kaverin listoilta mustasukkaisuussyistä.

Kannattaisiko kehittää ensin se itsetunto ennen kuin alkaa jakaa elämäänsä jonkun toisen kanssa? Silloin keskinäinen luottamuskin olisi helpompaa rakentaa, kun joka asiasta ei tarvitsisi vetää kamalia mustasukkaisuuskohtauksia kun oma itsetunto on kunnossa.
Kiitoksia erilaisesta näkökannasta. Haluan kuitenkin raottaa taustoja hieman lisää, jotta ymmärtäisitte tilanteen kokonaiskuvan paremmin. Se miksi yhteydenpito kulmioituu juuri fbn ympärille johtunee siitä, että mieheni on kotoisin toisesta pohjoismaasta ja hänen tänne muuttaessaan muut tavat pitää yhteyttä kuolivat lähes kokonaan.

On olemassa myös yksi painava syy siihen, miksi mieheni lopetti yhteydenpidon tämän ystävänsä kanssa. Tämä ystävä seurusteli mieheni parhaan ystävän kanssa, mutta nainen petti miestä aika törkeällä tavalla. Mies tunsi ja yhä tuntee kaunaa naista kohtaaystävänsä puolesta. On tavallan ollut helpompaa pistää yhteydenpidon loppuminen minun syykseni, kuin moralisoida hänen tekemisiään.

En tiedä toivatko nämä paljastukset liesäarvoa tarinaan, mutta kerroinpa ne kuitenkin. Puhuimme äsken mieheni kanssa tilanteesta, ja hän oli pahoillaan puolestani. Tulimme molemmat siihen tulokseen, että annamme asian näillä näkymin olla. Mikäli tunnelma minua kohtaan on yhä jäätävä, mies ottaa asian itse esille ja kertoo koko tarinan. Toivottavasti sitä ei tarvitse tehdä.


TIedostan kyllä tilanteen lapsellisuuden. Olemme kuitenkin kaikki aikuistuneet sitten tuon episodin jälkeen, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi. Mikäli pystyisin, menisin ajassa taaksepäin ja antaisin miehen pitää ystävänsä. En koe olleeni mustasukkainen hönestä, ennemminkin harmitti oman ystäväni puolesta.
 
ei pitäisi
Juu kyllähän sitä pitäisi tarkkaan harkita ennen kuin ruvetaan valittamaan toistensa ystävistä ja niitä karsimaan. Kun ei noita liikaa ihmisellä ole ilmankaan. Itse olen menettänyt makuni lapsuuden perheystävään jonka senhetkinen tyttöystävä piti minua kai jonkinasteisena riskinä, ja toinen muitta mutkitta perui viattoman tapaamisen edes pahoittelematta. Siinä kärsii sitten välit koko perheeseen, kun alkaa pitää enemmän etäisyyttä siihen yhteen, vaikka on tekemisissä oltu aina, josta syystä vanhempikin polvi on vähemmän ollut tekemisissä vaikka he ne alkuperäiset ystävät olivat. Siinä voi kärsiä yllättävän monen ihmisen elämänlaatu salakavalasti, kun aletaan totella mustasukkaisuuden logiikkaa.
 
Ihme puljaamista. Pitäis olla selkärankaa kummallakin osapuolella pitää kiinni ystävistään niin halutessaan ja hyväksyä kumppanin kaveruussuhteet vastakkaisen sukupuolen kanssa.

Meille ei muuten 3 päiväksi tulisi kukaan, joka ei minusta pitäisi tai aiheuttaisia perheeseen jännitystä. Ei miehelle tulisi mieleenkään kutsua ketään noin pitkäksi aikaa, jos tietäisi että se aiheuttaa huonoja fiiliksiä. Tapaamiset hoidettaisiin muulla tavoin. Sinuna ehkä kysyisin suoraan, missä mättää jos tunnelma alkaa kiristyä tai tunnet, että sua "hyljeksitään". Selviäisi asia kerralla.
 
"..."
Miehesi on kyllä idiotti. Ja joo, todennäköisesti nyt nuo kaverit pitävät sinua vähän hulluna.
Mutta tilanne on mikä on, joten nyt ei kannata muuta kuin olla vain mahdollisimman rennosti oma itsensä ja olla ystävällinen ja kiva näille ystäville. Kyllä tuollaiset sekoilut ajan mittaan unohtuvat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja välirikko;26639093:
Siis tämä kyseinen nainen ei ole tulossa kylään, vaan muita heidän ystäväpiiriinsä kuuluvia henkilöitä (kolme kappaletta). Näistä kaksi ovat miehelleni sukua. He ovat kaikki kolme tervetulleita. Harmittaa vain, kun luultavasti ovat saaneet minusta ihan vääränlaisen kuvan miehen mokailujen vuoksi. Olen aina ollut herkkä toisten mielipiteille.
Siinä tapauksessa älä turhia jännitä. Jokainen aikuinen ihminen tietää, että pannukakussa on aina kaksi puolta eikä kukaan oikeasti usko vain yhden ihmisen näkökulmaa tajuamatta, että samasta tarinasta on toinenkin kokemus. Eivät ihmiset tule teille kyttäämään, kuinka kamala olet. Kenties heitäkin jännittää tulla ekaa kertaa sun luokses kylään ja heillä on ihan muuta ajateltavaa kuin sinun, miehesi ja jonkin kolmannen riidat.
 
VittumaisenVeikee
Mulla ei ole miehen kanssa ollut mitään mustasukkaisuusdraamaa mutta ensimmäiset kerrat kun tapasin hänen kavereita oli jännittynyt ilmapiiri. Myöhemmin selittynyt sillä kun he eivät tunteneet minua lainkaan ja tietysti jännittivät että mitä olen naisiani ja voivatko he olla omia itseään seurassani vai olenko nipo tai huumorintajuton tai jotain vastaavaa. Kyllä se muutamat yhteisillat vaati että pääsin porukan sisään ja nykyisin olen ihan hyvää kaveria näiden miesten kavereiden kanssa. Kannattaa olla ihan normaali oma itsensä ja uskompa että ne virhekuvitelmat mitä heillä sinusta on korjautuu tuon kolmen päivän aikana.

Sitä mä en ole koskaan ymmärtänyt että vaaditaan puolisolta poistelemaan facebookista ketään. Se on vain kuitenkin facebook.
 
"vieras"
Alunperinkään en olisi lähtenyt poistelemaan ensimmäistäkään kaveria listoilta. Jos mies ei hyväksyisi mun kavereita, oli ne sitten mies- tai naispuolisia, näyttäisin miehelle ovea. Mun elämääni tai kavereitani ei kukaan muu hallitse/päätä.
 
kiir
Alunperinkin aivan naurettava koko juttu, mut kyllä pistäisin miehen kertomaan kavereilleen että hän oli alunperin se joka käski poistamaan ystävän facessa mustasukkaisuudessaan eikä toisin päin, jos se kerran selvästi vaikuttaa ilmapiiriin!

Tuli tosta mieleen hiukka samanlainen tilanne omasta elämästä. Mies oli eronnut pitkäaikaisesta kumppanista muutama kk ennen kuin alettiin tapailla. Entinen kumppani kertoi kaikille yhteisille ystäville, että minä olin heidän suhteensa pilannut ja miehen häneltä vienyt vaikka tosiasiassa pari kk olivat olleet erossa. No, tätä asiaa ei ole koskaan korjattu miehen ja hänen exnaisensa ystäville joten voitte kuvitella että käytös mua kohtaan on aika jäätävää. Varsinkin kun ovat kaikki vielä tekemisissä ja ystäviä. Olen tehnyt omat johtopäätökseni ja jättäytynyt tämän porukan ulkopuolelle suosiolla.
 

Yhteistyössä