Miehillä ei ole hajuakaan töiden teosta!!!

  • Viestiketjun aloittaja miehen elätti?!
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="heihei";27609149]Tähänkö Isämies ei kommentoikaan?[/QUOTE]

Piti tehdä töitä välissä. Mutta jos tarkoitat sitä, että lasten sairaudet tarttuvat vain äitiin, koska hän (palstaoletuksen mukaan siis) on heistä pääasiallisessa vastuussa, niin en osta.
 
Joskus mä ihmettelen joidenkin naisten jatkuvaa tarvetta valittaa miehistään ja puukottaa niitä selkään.
Minä ymmärrän vielä jotenkuten tarpeen päästellä höyryjä OMASTA miehestään, jos suhde huono. Sen sijaan en ymmärrä yleistyksiä "minun mieheni tekee näin" => " kaikki miehet ovat tällaisia."
Yhtä tyhmiä tosin ovat yleistetään siinä sitten toistakin sukupuolta tai teinejä tai ylipäätään mitään selkeän heterogeenistä ryhmää.
 
  • Tykkää
Reactions: Isämies
"juu"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27609683:
Piti tehdä töitä välissä. Mutta jos tarkoitat sitä, että lasten sairaudet tarttuvat vain äitiin, koska hän (palstaoletuksen mukaan siis) on heistä pääasiallisessa vastuussa, niin en osta.
äiti on todellakin useimmiten se, joka jää sairaita lapsia hoitamaan.

Oman mieheni ei ole KOSKAAN yli 10 vuoden aikana joutunut jäämään lasten vuoksi kotiin, koska minun oli helpompaa niin tehdä kun opiskelin. Ja OPINNOT VENYIVÄT TÄSTÄ SYYSTÄ.

->tilastollisesti tuo nayttää siltä, että nainen oli hidas opiskelemaan ja mies oli ahkerana aina töissä. VAI MITÄ ISÄMIES JA MUUT MIEHET?

Opetelkaa nyt jo vihdoin miehet arvostamaan naisia, me tätä perhehommaa oikeesti pyöritetään ja joku nainen on teidätkin kivulla ja vaivalla maailmaan saattanut ja hoitanut! That's what we women do!
 
"vieras"
[QUOTE="juu";27609809]äiti on todellakin useimmiten se, joka jää sairaita lapsia hoitamaan.

Oman mieheni ei ole KOSKAAN yli 10 vuoden aikana joutunut jäämään lasten vuoksi kotiin, koska minun oli helpompaa niin tehdä kun opiskelin. Ja OPINNOT VENYIVÄT TÄSTÄ SYYSTÄ.

->tilastollisesti tuo nayttää siltä, että nainen oli hidas opiskelemaan ja mies oli ahkerana aina töissä. VAI MITÄ ISÄMIES JA MUUT MIEHET?

Opetelkaa nyt jo vihdoin miehet arvostamaan naisia, me tätä perhehommaa oikeesti pyöritetään ja joku nainen on teidätkin kivulla ja vaivalla maailmaan saattanut ja hoitanut! That's what we women do![/QUOTE]

No kyllä meidän perheessä sitä perhehommaa pyörittää ihan molemmat :) Onneksi.
 
saatanan femakot
[QUOTE="juu";27609809]äiti on todellakin useimmiten se, joka jää sairaita lapsia hoitamaan.

Oman mieheni ei ole KOSKAAN yli 10 vuoden aikana joutunut jäämään lasten vuoksi kotiin, koska minun oli helpompaa niin tehdä kun opiskelin. Ja OPINNOT VENYIVÄT TÄSTÄ SYYSTÄ.

->tilastollisesti tuo nayttää siltä, että nainen oli hidas opiskelemaan ja mies oli ahkerana aina töissä. VAI MITÄ ISÄMIES JA MUUT MIEHET?

Opetelkaa nyt jo vihdoin miehet arvostamaan naisia, me tätä perhehommaa oikeesti pyöritetään ja joku nainen on teidätkin kivulla ja vaivalla maailmaan saattanut ja hoitanut! That's what we women do![/QUOTE]No voi jeesus kristus, huuhteleppa hiekat pillustasi nyt saman tien.
 
[QUOTE="juu";27609809]äiti on todellakin useimmiten se, joka jää sairaita lapsia hoitamaan.

Oman mieheni ei ole KOSKAAN yli 10 vuoden aikana joutunut jäämään lasten vuoksi kotiin, koska minun oli helpompaa niin tehdä kun opiskelin. Ja OPINNOT VENYIVÄT TÄSTÄ SYYSTÄ.

->tilastollisesti tuo nayttää siltä, että nainen oli hidas opiskelemaan ja mies oli ahkerana aina töissä. VAI MITÄ ISÄMIES JA MUUT MIEHET?

Opetelkaa nyt jo vihdoin miehet arvostamaan naisia, me tätä perhehommaa oikeesti pyöritetään ja joku nainen on teidätkin kivulla ja vaivalla maailmaan saattanut ja hoitanut! That's what we women do![/QUOTE]

Ja meidän perheessämme taas minä olen pääsääntöisesti se (yhdeksän kertaa kymmenestä), joka jää kotiin sairaiden lasten kanssa, koska työni luonteen vuoksi se on helpompaa näin.

Mutta sitä sairauslomien määrän sukupuolittaista eroa tuo sairaiden lasten kotihoito ei selitä; ne on siivottu tilastoista pois. Ero on siis nimenomaan niissä omissa sairauslomissa.
 
"Senni"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27609921:
Ja meidän perheessämme taas minä olen pääsääntöisesti se (yhdeksän kertaa kymmenestä), joka jää kotiin sairaiden lasten kanssa, koska työni luonteen vuoksi se on helpompaa näin.

Mutta sitä sairauslomien määrän sukupuolittaista eroa tuo sairaiden lasten kotihoito ei selitä; ne on siivottu tilastoista pois. Ero on siis nimenomaan niissä omissa sairauslomissa.
Naisen pidempi ikä selittyy osin juuri sillä, että huolehtii paremmin terveydestään ja osaa olla silloin pois töistäkin, kun on sairas. Miehinen malli "ei lääkäriin eikä saikulle" tuottaa helpommin sen sydärin saappaat jalassa alta viiskymppisenä.
 
"vieras"
[QUOTE="Senni";27609951]Naisen pidempi ikä selittyy osin juuri sillä, että huolehtii paremmin terveydestään ja osaa olla silloin pois töistäkin, kun on sairas. Miehinen malli "ei lääkäriin eikä saikulle" tuottaa helpommin sen sydärin saappaat jalassa alta viiskymppisenä.[/QUOTE]

Eläkepommikin on naisten vika.
 
"mies"
[QUOTE="juu";27609809]äiti on todellakin useimmiten se, joka jää sairaita lapsia hoitamaan.

Oman mieheni ei ole KOSKAAN yli 10 vuoden aikana joutunut jäämään lasten vuoksi kotiin, koska minun oli helpompaa niin tehdä kun opiskelin. Ja OPINNOT VENYIVÄT TÄSTÄ SYYSTÄ.

->tilastollisesti tuo nayttää siltä, että nainen oli hidas opiskelemaan ja mies oli ahkerana aina töissä. VAI MITÄ ISÄMIES JA MUUT MIEHET?

Opetelkaa nyt jo vihdoin miehet arvostamaan naisia, me tätä perhehommaa oikeesti pyöritetään ja joku nainen on teidätkin kivulla ja vaivalla maailmaan saattanut ja hoitanut! That's what we women do![/QUOTE]Tuolla samalla perseestä revityllä logiikalla minä voin sanoa että opetelkaa te naiset nyt jo vihdoin arvostamaan miehiä, me teidät elätämme ja oikeasti mahdollistamme sen että teillä on varaa siihen huusholliin ja lapsiin. That's what we men do!

Oikeasti täytyy kyllä sanoa etten tiedä enkä osaa kuvitellakaan mitään oksettavampaa kuin nainen joka nostaa itsensä jalustalle tuolla tavalla ja vielä oikeasti uskoo siihen.
 
peyote
Me ollaan kanssa yrittäjiä. Mä oon nyt saikulla tällähetkellä. Mun mies nousee välillä neljältä aamulla mennäkseen hankkimiinsa lisähommiin, kun meillä on nyt verotus tänä vuonna niin iso, että saadaan vuoden loppuun emnnessä homman balanssiin. Ei ole koskaan neljän jälkeen töissä, mutta mieluiten tulee kotiin töistä niin aikaisin kuin vain kykenee. Sulla vaan ei o kovin ahkera mies, päivähän tossa piloille menee, jos vasta kymmeneks raahautuu töihin. Miten se yritys oikein tolleen ees pyörii...
 
peyote
[QUOTE="mies";27610541]Tuolla samalla perseestä revityllä logiikalla minä voin sanoa että opetelkaa te naiset nyt jo vihdoin arvostamaan miehiä, me teidät elätämme ja oikeasti mahdollistamme sen että teillä on varaa siihen huusholliin ja lapsiin. That's what we men do!

Oikeasti täytyy kyllä sanoa etten tiedä enkä osaa kuvitellakaan mitään oksettavampaa kuin nainen joka nostaa itsensä jalustalle tuolla tavalla ja vielä oikeasti uskoo siihen.[/QUOTE]

Hei jos elätätte, niin ok, mutta se pitää tehdä kunnolla. Ei kannata elättää tai uskotella semmosta, jos ei ihan rahkeet riitä, eikä jaksa tavallisen työpäivän jälkeen enää mitään.
 
"heihei"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27609683:
Piti tehdä töitä välissä. Mutta jos tarkoitat sitä, että lasten sairaudet tarttuvat vain äitiin, koska hän (palstaoletuksen mukaan siis) on heistä pääasiallisessa vastuussa, niin en osta.
Ei. Tarkoitan, että lasten sairaudet tarttuvat useammin äitiin, sillä hän on heistä useammin hoitovastuussa (- oman, toki suppean mutta kuitenkin plastan ulkopuolisen otantani mukaan näin on, ja käsittääkseni tilastoissakin asia näkyy).

Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27609921:
Mutta sitä sairauslomien määrän sukupuolittaista eroa tuo sairaiden lasten kotihoito ei selitä; ne on siivottu tilastoista pois. Ero on siis nimenomaan niissä omissa sairauslomissa.
Miksi niitä muuten tarvitsisi "siivota" tilastoista pois, jos eroa lasten sairasteluiden hoitovastuun välillä ei ole? Vai väitätkö, ettei vaikka yrjötauti tartu varmemmin siihen, joka sen yrjön siivoaa?
 
"mies"
Hei jos elätätte, niin ok, mutta se pitää tehdä kunnolla. Ei kannata elättää tai uskotella semmosta, jos ei ihan rahkeet riitä, eikä jaksa tavallisen työpäivän jälkeen enää mitään.
Niin, palstaämmien kultaisten miesstandardien mukaanhan miehen tulee:

a) käydä hyväpalkkaisessa työssä poistumatta kuitenkaan kotoa jotta voisi olla jatkuvasti vaimon käytettävissä
b) rakentaa perheelle unelmien iso kivitalo käymättä kertaakaan rakennuksilla
c) hoitaa lapset
d) tehdä kotityöt

Mikäli mies ei kykene täyttämään kaikkia näitä standardeja on hän kelvoton sika joka lynkattakoon ensin joukolla palstalla ja potkittakoon sen jälkeen pihalle.
 
Mutta kun
[QUOTE="Senni";27609951]Naisen pidempi ikä selittyy osin juuri sillä, että huolehtii paremmin terveydestään ja osaa olla silloin pois töistäkin, kun on sairas. Miehinen malli "ei lääkäriin eikä saikulle" tuottaa helpommin sen sydärin saappaat jalassa alta viiskymppisenä.[/QUOTE]

Sitten kuitenkin valitettataan sitä kuinka mies pienimmässäkin nuhassa makaa sängynpohjalla kykenemättömänä tekemään mitään. Nainen puolestaan pää kainalossa 39 asteen kuumeessa oksentaen hoitaa kodin ja lapset, laittaa ruuat jne. Eikö tuossa ole joku ristiriita?
 
  • Tykkää
Reactions: Isämies
"haa"
Sitten kuitenkin valitettataan sitä kuinka mies pienimmässäkin nuhassa makaa sängynpohjalla kykenemättömänä tekemään mitään. Nainen puolestaan pää kainalossa 39 asteen kuumeessa oksentaen hoitaa kodin ja lapset, laittaa ruuat jne. Eikö tuossa ole joku ristiriita?
Ei siinä ole muuta ristiriitaa kuin se, että nainen ymmärtää ettei kotihommat lopu sairastamiseen, ja mies taas näkee oikeudekseen kipeänä maata vaan.

Kipeänä voi kyllä töistä jäädä pois, mutta kun ne lapsetkin on jonkun siellä kotona ruokittava ja hoidettava.
 
peyote
[QUOTE="mies";27610667]Niin, palstaämmien kultaisten miesstandardien mukaanhan miehen tulee:

a) käydä hyväpalkkaisessa työssä poistumatta kuitenkaan kotoa jotta voisi olla jatkuvasti vaimon käytettävissä
b) rakentaa perheelle unelmien iso kivitalo käymättä kertaakaan rakennuksilla
c) hoitaa lapset
d) tehdä kotityöt

Mikäli mies ei kykene täyttämään kaikkia näitä standardeja on hän kelvoton sika joka lynkattakoon ensin joukolla palstalla ja potkittakoon sen jälkeen pihalle.[/QUOTE]

Valivali. Ihan on sun omakeksimät ongelmat taas. Kaikista miehistä vaan ei ole.
 
[QUOTE="heihei";27610639]
Miksi niitä muuten tarvitsisi "siivota" tilastoista pois, jos eroa lasten sairasteluiden hoitovastuun välillä ei ole? Vai väitätkö, ettei vaikka yrjötauti tartu varmemmin siihen, joka sen yrjön siivoaa?[/QUOTE]

Jos haluamme verrata miesten ja naisten omien sairauslomien määrää, niin miksi sisällyttäisimme ko. tilastoon myös lasten sairauksista aiheutuvat vapaat?
 
"heihei"
Minulla ei myöskään ole mitään vaikeuksia sekä nähdä että myöntää sitä biologista faktaa, että naisen keho ja vastustuskyky usein häviävät miesten vastaaville.

Näin on minun ja miehenikin kohdalla, vaikka minä olen meistä se kovakuntoisempi ja elintapani "terveemmät". Sairastan vähän mutta kuitenkin miestäni useammin. V*tuttaa, mutta minkäs teet. :D

(Jos naiskeho ja mieskeho olisivat "tasavertaisia", niin huippu-urheilussakaan ei tarvittaisi eri sarjoja.) Ja ne surullisen kuuluisat kuukautiset myös vaikuttavat esim. veriarvoihin ja siten helposti myös vastustuskykyyn.

Töistä en muuten ole juuri koskaan pois (vain jos on itsen tai muiden kannalta pakko), joten siitä ei ole tässä puolustuspuheessa kyse. En vain osta sitä "faktaa", että naiset jäisivät useammin kotiin pikkuvihlaisuista. Tällaisia henkilöitä toki on, mutta molemmissa sukupuolissa yhtälailla.
 
"heihei"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27610736:
Jos haluamme verrata miesten ja naisten omien sairauslomien määrää, niin miksi sisällyttäisimme ko. tilastoon myös lasten sairauksista aiheutuvat vapaat?
Äläs nyt esitä tyhmempää kuin olet. ;)

Puhun siitä, että niistä lasten sairasteluista aiheutuu naiselle suhteessa enemmän tartuntoja ja sairastelua - ja siten enemmän ihan omia (ja tarpeellisia) sairaslomia.

Ja kuten edelle kirjoitin, naiset myös tuntuvat saavan tartuntoja miehiä helpommin. Silloinhan naiset sekä sairastavat että ovat sairaslomalla miehiä enemmän, eivät miehiä helpommin
 
"haa"
[QUOTE="mies";27610667]Niin, palstaämmien kultaisten miesstandardien mukaanhan miehen tulee:

a) käydä hyväpalkkaisessa työssä poistumatta kuitenkaan kotoa jotta voisi olla jatkuvasti vaimon käytettävissä
b) rakentaa perheelle unelmien iso kivitalo käymättä kertaakaan rakennuksilla
c) hoitaa lapset
d) tehdä kotityöt

Mikäli mies ei kykene täyttämään kaikkia näitä standardeja on hän kelvoton sika joka lynkattakoon ensin joukolla palstalla ja potkittakoon sen jälkeen pihalle.[/QUOTE]

Ei todellakaan. Vaan miehen tulee ottaa vastuuta yhteisen kodin (vaikka kerrostaloyksiö) yhteisistä lapsista ja yhteisestä ajasta niin, että kaikilla on mahdollisuus olla onnellinen. Täysin sama vastuu on naisella. Jos tässä asiassa suhdeluku heittää pahasti, niin on ongelmia tiedossa, kuten nuo muutamat ketjut ovat juuri täällä käsitelleet (mies muuttaa pois kun vauva itkee jne.).
 
Harhaluuloja
[QUOTE="heihei";27610744]Minulla ei myöskään ole mitään vaikeuksia sekä nähdä että myöntää sitä biologista faktaa, että naisen keho ja vastustuskyky usein häviävät miesten vastaaville.

Näin on minun ja miehenikin kohdalla, vaikka minä olen meistä se kovakuntoisempi ja elintapani "terveemmät". Sairastan vähän mutta kuitenkin miestäni useammin. V*tuttaa, mutta minkäs teet. :D

(Jos naiskeho ja mieskeho olisivat "tasavertaisia", niin huippu-urheilussakaan ei tarvittaisi eri sarjoja.) Ja ne surullisen kuuluisat kuukautiset myös vaikuttavat esim. veriarvoihin ja siten helposti myös vastustuskykyyn.

Töistä en muuten ole juuri koskaan pois (vain jos on itsen tai muiden kannalta pakko), joten siitä ei ole tässä puolustuspuheessa kyse. En vain osta sitä "faktaa", että naiset jäisivät useammin kotiin pikkuvihlaisuista. Tällaisia henkilöitä toki on, mutta molemmissa sukupuolissa yhtälailla.[/QUOTE]
Tiedoksi sullekin, naisen vastustuskyky tartuntatauteja vastaan on tutkitusti parempi kuin miehillä ja taudit keskimäärin lievempiä.
 

Yhteistyössä