Mielenkiintoisia elämänkertoja?

Heip!
Kirjastoon olen suuntaamassa, ja kaipaisin lukuvinkkejä. Olen kovasti tykännyt elämänkerroista, joissa on joku pointti. Ei siis perus "Martta-kertomus" jolle on siunaantunut 9 lastenlasta ja karjaa oli vuonna-62 jne, vaan ehkä sellaista elämää, jossa olisi kolhuja tullut, jotain erikoista. Ehkäpä jonkin alkoholistin elämänkerta, alkoholistin perheen yms.
Itse olen kovasti tykännyt mm. "edelleen Alice" , joka kertoi ihmisestä joka sairastui vaikeaan alzheimerin tautiin, KK-Kuolemankauppias oli aika karu, loppu oli huono mutta siinäkin oli erittäin hieno tarina. Vinkkejä?!:attn:
 
Viimeksi muokattu:
Näistä pidin itse
Ei niinkään alkoholistijuttuja, mutta valottavat naisten oloja muualla päin maailmaa...

Phoolan Devi, Rosvokuningatar
Zana Muhsen: Myyty
Waris Dirie: Aavikon kukka
Jean Sasson: Prinsessa: Elämä hunnun takana al-Saudin palatsissa, Prinsessan tyttäret, Prinsessa Sultana:Saudihovin kapinallinen
 
M
Alkuperäinen kirjoittaja Näistä pidin itse;21996854:
Ei niinkään alkoholistijuttuja, mutta valottavat naisten oloja muualla päin maailmaa...

Phoolan Devi, Rosvokuningatar
Zana Muhsen: Myyty
Waris Dirie: Aavikon kukka
Jean Sasson: Prinsessa: Elämä hunnun takana al-Saudin palatsissa, Prinsessan tyttäret, Prinsessa Sultana:Saudihovin kapinallinen
Nää tulee joka kirjaketjuun. Eikö nuo ole jo moneen kertaan luetut?
 
vierailija
Heip!
Kirjastoon olen suuntaamassa, ja kaipaisin lukuvinkkejä. Olen kovasti tykännyt elämänkerroista, joissa on joku pointti. Ei siis perus "Martta-kertomus" jolle on siunaantunut 9 lastenlasta ja karjaa oli vuonna-62 jne, vaan ehkä sellaista elämää, jossa olisi kolhuja tullut, jotain erikoista. Ehkäpä jonkin alkoholistin elämänkerta, alkoholistin perheen yms.
Itse olen kovasti tykännyt mm. "edelleen Alice" , joka kertoi ihmisestä joka sairastui vaikeaan alzheimerin tautiin, KK-Kuolemankauppias oli aika karu, loppu oli huono mutta siinäkin oli erittäin hieno tarina. Vinkkejä?!:attn:
Uskovaisten tarinat on aina huonoja. No. Kari Kuopion oli myös tunnettu hyväksikäyttäjä.
 
vierailija
Kirjastoissa on hylly Elämänkerrat. Yksi hallituksen ministereistä aikoi lukea joulun aikaan Katri Helenan elämänkerran. Kävin kerran kaupungin teatterissa katsomassa näytelmän hänen elämästä. En enää jaksa lukea riviäkään jo moneen kertaan vatvotuista asioista.
Mieluiten luen kirjoja vielä elävien elämänvaiheistä.
Käyn lähiaikoina kaupungilla kirjakaupoissa. Toivottavasti en taas lankea kirjaostoksille ja lue ostamaani kirjaa asmuyön tunneille. Kaikki yli 400 sivun
kirjat olen laittanut boikottiin.
 

Yhteistyössä