Mielestäni on hieman outoa, että ihmiset, joilla olisi varaa ostaa uutena vaatteet lapsilleen, käyvät kirppiksellä?

Kyllä ne loppuu. Yhtenä päivänä hyppysissäni oli Ticketin lähes uusi haalari. Laitoin sen takaisin hyllyyn kun ajattelin kiertää kirpparin ja tulla sen sitten ottamaan. Joku eläkeläismamma oli ottanut sen...muka lapsenlapselleen...pyh...kuitenkin joku trokari!!! Että sinne meni :(
Tai ehkä se olin minä? Kettuillakseni tyhjäämässä hyllyjä?
 
  • Tykkää
Reactions: Gluteus Maximus
voo
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;30317955:
Ei varmasti lopukkaan, mutta on se väärin, että äiti, joka voisi ostaa lapselleen haalarin kaupasta, uutena, ostaa sen kirppikseltä.
Sen takia isä käykin ostamassa ne vaatteet kirpparilta...;)
 
v1eras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;30318066:
se ei paljon lämmitä sen äidin mieltä, että te haluatte olla ekologisia, jonka nettotulot ei ole 6000€/kk, ja jolla oikeasti on varaa ostaa vain kirppikseltä lapsilleen.
Mutta ei se ole kuitenkaan pois siltä äidiltä, et me ostetaan vaatteita kirppikseltä. Kait sitä voi olla ekologinen vaikka tulot olisi isot? Itse rakastan penkoa kirppiksiä ja tehdä ihania löytöjä. Ihan eri asia käydä kaupassa ja todeta, että koko rekillinen vaatteita on samanlaisia.
 
Mutta ei se ole kuitenkaan pois siltä äidiltä, et me ostetaan vaatteita kirppikseltä. Kait sitä voi olla ekologinen vaikka tulot olisi isot? Itse rakastan penkoa kirppiksiä ja tehdä ihania löytöjä. Ihan eri asia käydä kaupassa ja todeta, että koko rekillinen vaatteita on samanlaisia.
Se juuri on pois siltä äidiltä, jolla ei ole varaa, kuin käytettyihin vaatteisiin, kun paremmin tienaavat köyvät myös kirppiksellä, vain elämysmielessä, ja rohmuavat lapsilleen vaatteita, joita voisivat ostaa uutenakin. Jos parempi tuloiset pysyisivät ostajan ominaisuudessa pois kirppikseltä, varattomammat vanhemmat saisivat lapsilleen vaatteita.
 
v1eras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;30318363:
Se juuri on pois siltä äidiltä, jolla ei ole varaa, kuin käytettyihin vaatteisiin, kun paremmin tienaavat köyvät myös kirppiksellä, vain elämysmielessä, ja rohmuavat lapsilleen vaatteita, joita voisivat ostaa uutenakin. Jos parempi tuloiset pysyisivät ostajan ominaisuudessa pois kirppikseltä, varattomammat vanhemmat saisivat lapsilleen vaatteita.
En rohmua vaatteita vaan ostan mitä on tarpeellista. Lisäksi ostan tavallisia vaatteita harvoin mitään merkkivaatteita. En edelleenkään usko, että sille pienituloiselle ei riittäisi kirpputorilla vaatteita. Ainakin joka kerta kun itse olen ollut myyjänä niin osa vaatteista on jäänyt myymättä ja ne olen vienyt kierrätykseen.
 
Mitä enemmän kirppiksiltä ostetaan, sitä suositumpia ne siis ovat. Ja mitä suositumpia ne ovat, sitä enemmän niillä myydään. Ja mitä enemmän siellä myydään, sitä enemmän siellä on tavaraa. Ja mitä enemmän siellä on tavaraa, sitä halvempina hinnat pysyvät. Ja mitä halvempia hinnat ovat, sitä helpommin köyhätkin voivat ostaa sieltä.
 
tapansa kullakin
Kävin kerran kirppiksellä, ja eikös lapsen opettaja nähnyt kun tulin sieltä. Hävettää ihan sikana, se luulee nyt meitä joksikin köyhiksi...:ashamed:
Ei kai tuo enää ihan noin mene?? Vai mitä se suomainen mietti elefantista joka katsoi häntä Thaimaassa? Kirpparilta löytää erilaista tavaraa kuin uusia tavaroita myyvistä paikoista, niin vaatetta kuin muutakin.
Eihän kaikki osta uutta autoakaan vaikka olisi varaa, käytetty kelpaa useimmille. Sitä paitsi uusikin tavara muuttuu käytetyksi heti kun sitä alat käyttämään!
 
No mä en osta ikinä mitään kirppikseltä, myyn kylläkin. Mua Mua kiinnostaa vaa se että ne tavarat menee nopeesti kaupaks, ihan sama onko sillä ostajalla paljon vai vähän rahaa. Eiks kirppiskaupan ideana oo kierrättäminen ja eikö se ole hyvä asia?
 
"jaiks"
Olen työssäkäyvä köyhä , enkä osta mitään käytettynä..En halua mitään lude/turkiskuoriainen/torakka yms.yllätystä joten minun puolestani rikkaat voivat hyvin tyhjentää kirpputorit.
 
vie ras
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30318405:
Mitä enemmän kirppiksiltä ostetaan, sitä suositumpia ne siis ovat. Ja mitä suositumpia ne ovat, sitä enemmän niillä myydään. Ja mitä enemmän siellä myydään, sitä enemmän siellä on tavaraa. Ja mitä enemmän siellä on tavaraa, sitä halvempina hinnat pysyvät. Ja mitä halvempia hinnat ovat, sitä helpommin köyhätkin voivat ostaa sieltä.
Samaa mieltä. Kyllä sieltä köyhillekin tavaraa riittää.
 
"voi elämä"
Mulla kyllä olisi varaa ostaa kaikki vaatteet lapsille uusina, mutta ihan luonnonvaroja säästääkseni pyrin ostamaan mahdollisimman paljon käytettynä. Maksan mielummin enemmän käytetystä laadukkaasta vaatteesta, kuin uudesta huonolaatuisesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;30318066:
se ei paljon lämmitä sen äidin mieltä, että te haluatte olla ekologisia, jonka nettotulot ei ole 6000€/kk, ja jolla oikeasti on varaa ostaa vain kirppikseltä lapsilleen.
Kyllä täälläpäin ainakin on kirppikset ja outletit pullollaan kampetta ja varmasti löytyy kaikille.
 

Yhteistyössä