mielestäsi helpoin ammatti?

  • Viestiketjun aloittaja huomenta
  • Ensimmäinen viesti

Tiedän sen.Tarvitaan vain lihasvoimaa.
[/quote]

Lisäksi tarvitaan hyvää muistia, asiakaspalveluhenkeä, järjestelmällisyyttä... todella isoja lihaksia ja kiireen sietokykyä ja kykyä tehdä pitkää päivää :)

10h päivässä ei ollut mitään, ku kaveri hetken teki sitä. Astiat saattaa painaa yli 100kg ja ihmiset valittavat, jos auto tulee tunnin norm. myöh. Vaikka viivytys johtuis muiden asiakkaiden ylimääräisistä roskista. Siinä ei sit paljon taukoja pidetä ja ainakin täälläpäin paikkoja oli yli 400 päivässä.

Sehän tarkoittaa 400X 3 rappua ylös ja alas autosta... ei helppoa..
 
vaihdeihmunen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:15 keskusneiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:51 vaihdeihmunen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:31 keskusneiti kirjoitti:
tai vaihde-ihminenkö lie nykyisin.
mä olin joskus vaihteessa töissä, eikä ollu mitenkään helppoa. Pitää olla kielitaitoa aika rutkasti. Ja kärsivällisyyttä, kun koittaa selvittää jotain ihan helppoa asiaa jollekin joka ei langan toisessa päässä ymmärrä millään. Ja pitää osata asiakkaita neuvoa jos jonkinlaisissa asioissa. Vai onko työ muka aina helppoa sen perusteella, että sitä tehdään istuallaan?
no jos oletetaan että et tarvii kielitaitoa tuupovaaran vaihteessa. ja sieltä puhelimesta voi illistellä ja näytellä keskaria kuinka paljon vaan huvittaa jos tuttaa. istuuhan kaupan kassakin vaan hymy on oltava naamarilla koko ajan olipa asiakkaalla vaikka se otsassa ja sekin on myyjän vika. eikä työn luulisi olevan fyysisetikään raskasta?
sekö on ihanneammatti jossa saa näytellä keskaria muille? Palkka ei varmaan semmosesta ole tosi korkee. Ja tosta fyysisyydestähän jo mainitsin, miksi toistat? Vai eikö siellä keskusneidin hommissa tuupovaarassa tarvita edes suomenkielentaitoa? Tarkotitko tolla kaupankassajutulla, että se on sitte helppoa, kun vaan istuu hymy naamalla? Mä oon ollu kultakaupan myyjänä, eikä se niin helppoa ollu yrittää saada asiakas ymmärtämään, että 2 cm punainen kivi ei ole rubiini, vaikka se olikin joskus maksanut 500mk.
 
Ei tuo elintarviketyöläisenkään työ niin helppoa ole, ne koneet toimii harvoin niin hyvin, että siinä voi vaan istuskella. Siinä pitää kuitenkin osata aika paljon silloin kun koneet ei toimi.

Musta arkistonhoitaja kuulostaa lepsulta, kun ne ikuisen vanhat arkistot ei kilju et "äkkiä", sitä työtä saa varmaan tehdä sillai vähän verkkaisemmalla tahdilla.
 
Kirjastonhoitaja. Istuu päivät pitkät tiskillä. Vie välillä kirjoja hyllyyn, joskus saattaa takahuoneessa päällystää muutaman uuden kirjan. Helkutin tylsää hommaa varmasti. Ehkä ei kovin mukavaa, kun on niin tylsää ja aika kuluu hitaasti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:36 neljä ässää kirjoitti:
Normaali työ päivä kuitenkin on 8 tuntia ja kotiäidin hommat 24 tuntia jne. :)

No jos minä olen 8 tuntia palkallisessa töissä niin mitä ne loput 16 tuntia sitten ovat, jotka vietän kotona perheeni parissa? Eikö niitä tässä tapauksessa lasketa työksi, kun en koko vuorokautta siellä ole.
 
Myyntimies, siis myyjä. Enkä tarkoita mitään kaupan kassaa tai muitakaan kaupan myyjiä, vaan sellaisia myyjiä, jotka tekevät asiakkaiden kanssa sopimuksia vähän suuremmassa mittakaavassa. Ei mitään työaikoja, ei vastuuta, kaikki epäonnistumiset ja virheet ym. ovat aina jonkun muun vika. Ei minkäänlaista täsmällisyyttä tai tajua siitä, miten homma etenee käytännössä sopimuksen teon jälkeen... Valitettavasti, myyntimiestä tai -naista ei voi olla tunnistamatta. Huolimattomuus ja välinpitämättömyys huipussaan..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:43 vieras kirjoitti:
Kirjastonhoitaja. Istuu päivät pitkät tiskillä. Vie välillä kirjoja hyllyyn, joskus saattaa takahuoneessa päällystää muutaman uuden kirjan. Helkutin tylsää hommaa varmasti. Ehkä ei kovin mukavaa, kun on niin tylsää ja aika kuluu hitaasti.
Minä olen ollut kirjastossa töissä vuoden verran. Ei se ollut yhtään tylsää, päinvastoin se oli tosi kivaa, koska sai tehdä monenlaisia töitä: päällystää ja korjata kirjoja, laittaa kirjoja hyllyyn, olla asiakaspalvelussa ja sen sellaista.

Vaikeaa oli se, jos joku tuli kysymään hankalia kysymyksiä tyyliin mistä kirjasta löytyisi tietoa Katariina Suuren aikaisista hopeaesineistä tai kenen kirjoittama on se kirja, jossa kerrotaan juupajokelaisen virtasen suvun vaiheista. Kysymykset saattoivat koskea ihan mitä hyvänsä, ja vaatii aikamoista ammattitaitoa osata vastata niihin (sitä ei minulla hirveästi ollut, vaikka kirjallisuutta olenkin paljon seurannut).

Mutta minulla oli tosi mukavaa kirjastossa eikä vähääkää tylsää! :)

Ja se piti vielä sanoa, että kirjastovirkailija ja kirjastonhoitaja ovat eri asia. Kirjastonhoitajalla on yliopistotutkinto, kirjastovirkailijalla ei ole välttämättä yliopistotutkintoa.<br><br>
 
Joku vastaanottoapulaisen työ esim. terveyskeskuksessa on varmaan aika helppoo työtä, joskin samalla myös mielenkiintoista. Toki siinäkin tarvitaan tiettyjä juttuja, kykyä tulla toimeen ihmisten kanssa vaikka itsellä olisikin huono päivä jne. Mutta ei se varmaan fyysisesti tai henkisesti sen raskaampaa hommaa ole.
 
juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:48 minä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 09:36 neljä ässää kirjoitti:
Normaali työ päivä kuitenkin on 8 tuntia ja kotiäidin hommat 24 tuntia jne. :)

No jos minä olen 8 tuntia palkallisessa töissä niin mitä ne loput 16 tuntia sitten ovat, jotka vietän kotona perheeni parissa? Eikö niitä tässä tapauksessa lasketa työksi, kun en koko vuorokautta siellä ole.
Tätä minäkin ihmettelen, tienaan ja teen vastuullista työtä 8 h muualla, aamulla päiväni on alkanut lasten parissa n. klo 6 ja samat "työt" kuin kotiäidillä odottamassa kun pääsen kotiin. No, onneks en miellä kotonaoloa työksi... Ei se kotiäitinä olo helppoa ole ja korvaustakin saisi saada enemmän, mutta ei omien lasten hoitaminen työtä ole.
 
vanha pieru
Mikä tahansa ammatti, jota voi tehdä silloin kuin huvittaa ja sen verran kerrallaan kuin huvittaa.
Ai mutta eihän se olekaan enää työ, vaan harrastus =)
Ei tuohon kysymykseen ole vastausta. Kaikissa töissä on omat vaikeutensa ja helppoutensa. Jonkun mielestä ammatti, josta maksetaan vähiten, on varmaan helpoin, tiedä häntä?
 
hah hah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 10:35 Tianna kirjoitti:
Minusta vaikuttaa siltä, että siiderin teko Hartwallilla on helpointa hommaa. Ja paperikoneen käyttö.
tuskin kuitenkaan. vai osaisitko sä käyttää paperikonetta aivan tuosta vaan? tai tehdä siideriä? tuskin osaisit
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 11:33 vieras kirjoitti:
pakkaaja tehtaalla. Tosin sellaista, että moni ei halua sitä kovin pitkään tehdä.
Ei oo helppoa nähnytkään,todella nopetemposta hommaa,saa juosta hikihatussa hihnan edessä ja joutuu joskus nostaa tosi painavia laatikoita.
Sama homma esim:postimyynti firman tilausten keräilijällä ja pakkaajalla,aivan epäinhimmillinen työtahti.
Mä sanoisin että kukkakaupan myyjän homma suht kevyttä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.05.2007 klo 11:41 vieras kirjoitti:
Mä sanoisin että kukkakaupan myyjän homma suht kevyttä.
No jos tosiaan on vain sitä myymistä. Mutta täälläkin kukkakaupan yhteydessä on kasvihuone jossa on kukkia vaikka kuinka paljon. Se kasvihuone on syksylläkin aivan järjettömän hiostava paikka, olen siellä joskus yläasteen tet:ssä ollut hommissa.
 
Itikka
Itsenäinen (lue yksinäinen) oloneuvos...paitsi, että välillä voi tulla semmoinen ongelma, ettei keksi mitään tekemistä päiviensä kuluksi, joutuu hieman pohtimaan. Joten ehkä LAISKA itsenäinen oloneuvos on helpoin ammatti (jos ei keksi mitään tekemistä, ei ota siitä paineita vaan ryhtyy levolle..) Tämä ajatelma työntäyteisestä ja levottomasta perspektiivistä vaikuttaa helpolta, mutta ei varmaan sitä aina ole..varsinkin jos oloneuvos tahtoisi töihin..
 

Yhteistyössä