Mielipidekysymys! Annatko poikalapsen olla "tytön näköinen"

  • Viestiketjun aloittaja muuten vaan
  • Ensimmäinen viesti
Meillä on kaksi pitkähiuksista poikaa. Toisen hiuksia minä en anna leikata ja vanhempi sanoo itse, että niitä ei leikata. Mikäs siinä mun mielestä, kun on siistit, pestyt ja kammatut. Pinkkiäkin mun puolesta voisivat päälleen laittaa, mutta siihen lapset sanoo itse, että ei.
 
Meil on tehty sellanen sopimus esikoisen kanssa, että kun täyttää kymmenen saa alkaa kasvattaa tukkaansa. Paha olis kieltää pitkä tukka kokonaan kun isällään on pidempi letti kuin mulla :whistle:
Ja pinkki paita ois minusta ihan hyvä veto. Hamekin menis, kunhan ois sellanen poikien tyylinen hame. Vaikka kiltti :D Mä luulen että esikoinen tulevaisuudessakin pitää päällään sitä mitä haluaa. Nytkin vakikäytössä on mun vanha lätsäni jolle kaverit nauro ekana päivänä, mutta kuten poika sano "ei ne jaksa kauaa mun hattua ajatella" =)
 
Nyt oon leikannut poikani hiukset, koska hän haluaa: ei tykkää et menee silmille. (3,5v. ) mutta saa hän ne pitkiksikin kasvattaa joskus jos haluaa.
Vaatteista kelpaa kaiken väriset, enkä ole itsekään mitenkään "värirajoitteinen".

Hame on muuten mun mielestä tosi tyylikäs niillä miehillä joille sopii. Omalle ei sovi, kylläkään.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Pinkkejä vaatteita ei ole, en oikeastaan tiedä miksei oo, niitä vissiin ei oo oikein pojille tyrkyllä.
Mutta tukka on pitkä ja pitkänä pysyy kunnes poika itse haluaa että se leikataan.
[URL=http://www.aijaa.com/
täytyy myöntää että suloiset on, ei vain omalle pojalle sovi =)
mutta mielipiteitä hainkin vaan :D
 
Rahina
Pakko se on antaa näyttää tytöltä kun se näyttää aivan samalta kuin itse näytin pikkutyttönä. Ripset on kuin pullasudit ja pitkät lainehtivat hiukset. Vaikka tukan leikkaisi, niin ei naamaa saa silti irti, eikä androgyyniä olemusta kitkettyä.
 
Meidän pojalla on: pitkät hiukset (ei enää tosin, kun isosisko leikkasi), välillä tyttöjen vaatteita, myös vaaleanpunaisia joskus, rakastaa koruja ja joskus korkokenkiäkin, kynsilakkaa... Tänään sanoi, että "minä olen tuhkimo-tyttö"

Ja toisaalta: on niin Puuha-pete-fani, tykkää autoista yli kaiken, jalkapallosta jne. JA niin äijää välillä...

Sopiva tasapaino on tärkeää, ei se miltä näyttää!
 
vieras
Meillä pojalla oli ihanat, kiharat ja paksut hiukset. (Vieläkin on paksut. ) Ei niitä raskinut leikata ja paljon sai ihailua osakseen :) Koska ne oli korkkiruuvilla, ei ne oleet kuin leukaan asti, suorina, märkinä, hartijoille. Lyhyeksi leikattiin 3v, mutta ei mitään pulipäätä, jos omaa upeat hiukset ei niitä tarvi leikata, kuten pojat joilla on ohuet, suorat hiukset, päätämyöten menevät, ne ei ole pitkinä hienot. Minusta on ihan heinoja pitkiä hiuksia pojilla, poika saa kasvattaa siona sellaiset, jos haluaa, mutta nyt ne leikattiin, että näyttää pojalta. Eri asia on alle 3v, pienet pojat, mutta kun alkaa ymmärtämään, haluaa näyttää mysö pojalta, on ikävää, kun sanotaan tytöksi, meilläkin poika on nätti kasvoilta, pienenä, jos mekon ois päälle laittanut ois ollut kuin suloinen neiti, kun ei ole mikään perus pallinaama. Reilusti pojannäkösiellä pitkä tukka vanehmpana on eri asia.

Vaatteet meillä on aian olleet poikien ja vaaleanpunaiseen en poikiani pue, punaiseen kylläkin, tosin pienenä ja pitkätukkaisena sitäkin vältin, kun olis näyttänyt tytöltä :)
 
No minun pojalla oli tummansininen talvihaalari päällä ja vaaleansininen pipo, eikä hiuksia näkynyt senttiäkään ja silti häntä luultiin tytöksi. En ota ongelmaa siitä miltä poika näyttää, sehän ei ole meidän päänvaiva jos jotain ahdistaa.
 
Meillä poika saa näyttää pojalta. En siedä pitkiä hiuksia niin pienillä pojilla kuin isommillakaan pojilla tai miehillä. Joten meidän huushollissa pojan hiukset leikataan lyhyiksi ja sillä selvä.

Vaatekaapistakin löytyy kyllä lähinnä sinisiä vaatteita, vaikka sen suhteen en niin koin tarkka ole. Ihan nyt hempeän vaaleanpunaista en halua pojan päälle pukea, mutta kyllä muu "tyttömäinen" väri käy, jos on muuten poikamaisen olonen paita. Esim. tumman punaisia paitoja meidän pojan kaapista on koko ajan löytynyt.

Ja tulevaisuudessa mun mielipide on jyrkkä ei kaikenlaisille lävistyksille!
 
meillä on pojilla lyhyt tukka(ei mikään siili )... ja mun mielestä se on noloa kun jossain kerhossakin jollain pojalla on pitkä tukka eikä siitä tunnista onko tyttö vai poika ja menee kysymään sitten äidiltä "tytön" nimeä... :ashamed:
vanhempana saa kasvattaa kun sillon jo tunnistaa onko poika poika vaiko tyttö ja jos myös hoitaa sitä, eikä ala kenottamaan päätä silleen typerästi niinkun yhen tutun "tosi COOL" 16vee... :whistle:
 
Pojan isällä on pitkät hiukset, joten saa poikakin pitää pitkät hiuksensa :) Tällä hetkellä tosin ikää vasta vuosi, eikä tuo tukka kovin pitkä vielä ole :D En pukisi poikaa vaaleanpunaiseen. Kauluspaidat ja juhlavammat poikien vaattet voi olla vaaleanpunaisia, mutta esim. pinkkejä arkihousuja en pojalle ostaisi.
 
Meidän reilu 1v pojalla on tällähetkellä joko pinnit tai otsatukka ponnarilla, muuten roikkuu tukka silmillä. Ajateltiin kyllä viedä poika parturiin, ettei roiku silmillä ja tuolle sopii otsatukka kivasti :D Tänään nuori mies kulki kotona koko päivän isosiskon helmet kaulassa ja kantoi vielä siskon vaaleanpunaista käsilaukkua mukana :whistle: Pikku veljen osana on periä siskolta vaatteita ja kyllä meiltä löytyy vaaleanpunaisia yöppäreitä jne. mut jos jonnekin lähdetään, niin ei tuota nyt "tyttöjen vaatteisiin" pueta. Mutta on kyllä ihan pikkupojan näköinen, eikä tuota ole vielä tytöksi luultu. Sinisiä vaatteita meiltä löytyy tosi vähän, oon allerginen perussiniselle vaatteissa. Molemmat on puettu ruskeaan, vihreään ja kaikista kirkkaista väreistä mä tykkään =)
Siskoa taas vielä 2 vuotiaana luultiin monesti pojaksi, vaikka oli saparot päässä ja vaaleanpunaista vaatetta :LOL: että eipä ne vaatteet ja hiukset välttämättä kerro ihmisille kumpaa sukupuolta lapsi edustaa.
 
Mun lapsi saa pukeutua kuten haluaa,eikä sen tarvitse koskaan massaan tai mihinkään muottiin sopia..
Saa itse kehittää oman tyylinsä ja kehittää oman identiteettinsä:)


Just tapasin oikein komean pitkätukkasen miehen eilen :)
Ja myös oli miehekäs..vaikka sen lempinimi olikin Nalle:)
 

Yhteistyössä