Mielipiteitä, aiheena tupakointi työaikana!

Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24614410:
Vaikuttaako firman tulokseen jollain tavoin, että pomosi ravaa alvariinsa tupakalla ja vielä hoitaa bisnestä samalla? Vai nyppiikö se vaan sinua?
Eniten nyppii se, että työnteko katkeaa siihen paikkaan ja jatkuu sitten vasta kun pomo tulee takaisin "sorvin" ääreen. :D
Onneksi näitä tilanteita on kuitenkin harvassa, kun mulla yleensä on joku muu työparina.
 
hyt
Meillä kaupassa osastolaiset istuu jatkuvaswti tupakalla. Heidän kuuluisi palvella kaupassa ihmisiä eikä istua röökillä. Ja siis epäreilua se on... ei mekään kassalta päästä röökile milloin halutaan..
Tauoilla tupakointi on ok. Mutta ei muuten.
Ja siis en haluisi, että esim mun lääkäri, neuvolatäti, kätilö haisis tupakalle.
 
Toisaalta ymmärrän ja toisaalta en.

Etenkin terveydenhuoltoalan henkilöitten tupakointi työaikana on vähän kaksinaismoralistista mun mielestä.....
Ja etenkin jos se esimerkiksi on työpaikan/opiskelupaikan alueella ja työ/opiskelupäivän aikana kielletty, niin aikuiset ihmiset juoksee kilpaa nurkan takana piilossa ja käyvät joka tauolla 'kahvilla' vastapäisellä kioskilla.....
Vaikka työpaiakka/oppilaitos kustantaa jokaiselle halukkaalle nikotiinikorvaushoidon ajalle x että pääsee alkuun.

Hölömöä!!

Vapaa-aikanaan tekee jokainen kuten tykkää, mutta juurikin hoitajien, lääkäreitten ja päivähoidon parissa työskentelevien ihmisten sois olevan hajuttomia työpäivänsä aikana.

Ja kyllä, tupakoin itsekin, mutta en silloin kun se kielletään. Niuho mikä niuho.
 
"joo"
Silloin pitäisi kieltää myös juttelu tauot niiltä, jotka eivät polta. Ja yleensä tupakoija vetää sen tupakin loppuun ja jatkaa töitä, kuin nuo taas jotka venyvät ja vanuvat ja usein vielä valittavat tupakoijista.. eivät ymmärrä että työaika seisoo paljon kauemmin..
 
Meidän työpaikalla siis loppu tupakointi alkuvuodesta, mulle ei ole tuottanu mitään ongelmia olla polttamatta työaikana!
Okei ylimääräset tauot jäi pois, mutta mutta ei se lusmuilu ole mihinkään hävinnyt sama aika menee siihen hel..in pa..kan jauhamiseen jota osa työporukasta harrastaa muitten kustannuksella! Milläs tämä sitten kitketään pois?
 
Meidän työpaikalla siis loppu tupakointi alkuvuodesta, mulle ei ole tuottanu mitään ongelmia olla polttamatta työaikana!
Okei ylimääräset tauot jäi pois, mutta mutta ei se lusmuilu ole mihinkään hävinnyt sama aika menee siihen hel..in pa..kan jauhamiseen jota osa työporukasta harrastaa muitten kustannuksella! Milläs tämä sitten kitketään pois?
Onko tällä lusmuilulla ja paskanjauhannalla oleellista negatiivista vaikutusta työn tuottavuuteen?
 
"vieras"
Riippuu ruokatauosta. Jos sinun ruokatauko on selkeästi työajasta pois (yleensä se taitaa olla puolituntia kyl silloin.) voit mennä vaikka minne silloin ja tupakoida. Jos ruokatauko sisältyy työaikaan, et voi silloin poistua työmaalta ja työnantaja voi kieltää tupakoinnin.
meillä ruokatauoko on työaikaa ja sen aikana saa poistua alakerran lounasravintolaan syömään mutta tupakalla ei saa käydä :headwall:
 
vierailija
Riippuu täysin alasta. Ok osalla aloista jos ei häiritse työtä (eikä hermostuta työkavereita jotka eivät polta kun tauot venyy).

Mutta jos on töissä asiakaspalvelualalla, esim hoitajana, niin tupakointi ei ole hyväksyttävää. Paitsi jos työskentelee itsekseen, mutta sairaaloissa pahimmillaan tämä tupakoitsija saa osan potilaista kunnon romahtamaan (astmaatikot jne). Samaten tupakoitsija ihan sama millä alalla hyvänsä saisi käyttää järkeään eikä menisi pian röökin tumpattuaan lähelle niitä työtovereitaan, jotka saavat hengitystieoireita siitä katkusta mikä heistä leviää.
Sairaalan ensiavun ovella oli valtava trafiikki pelkästään noiden takia kun joskus 12 vuotta sitten piti käydä
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja Aa..ä post: 24614491:
Toisaalta ymmärrän ja toisaalta en.

Etenkin terveydenhuoltoalan henkilöitten tupakointi työaikana on vähän kaksinaismoralistista mun mielestä.....
Ja etenkin jos se esimerkiksi on työpaikan/opiskelupaikan alueella ja työ/opiskelupäivän aikana kielletty, niin aikuiset ihmiset juoksee kilpaa nurkan takana piilossa ja käyvät joka tauolla 'kahvilla' vastapäisellä kioskilla.....
Vaikka työpaiakka/oppilaitos kustantaa jokaiselle halukkaalle nikotiinikorvaushoidon ajalle x että pääsee alkuun.

Hölömöä!!

Vapaa-aikanaan tekee jokainen kuten tykkää, mutta juurikin hoitajien, lääkäreitten ja päivähoidon parissa työskentelevien ihmisten sois olevan hajuttomia työpäivänsä aikana.

Ja kyllä, tupakoin itsekin, mutta en silloin kun se kielletään. Niuho mikä niuho.
Nythän ne järkkää etätyötä itselleen...
 

Yhteistyössä