mielipiteitä kaipaisin parisuhteen kiemuroihin..

Eli lyhykäisesti yritän, mutta luultavasti romaani tulee.
Kiitos jos joku jaksaa lukea ja vieläpä kommentoida :flower:

Taustaa; suht nuori pariskunta ollaan (päälle parikymppisiä kuitenkin), ei lapsia. Seurusteltu ihan kakaroista asti ja suhdetta takana kohta 7vuotta.
Kerran aikasemmin ollaan oltu erossa, ehkä pari kuukautta - mutta se oli aikaa jolloin molemmat asu vielä kotonaan. Sen jälkeen siis tapahtunut paljon, ja suhde syventynyt.. mm. oman asunnon osto, vakava sairastuminen ja sen voittaminen, koira, auto, ym kaikkea mitä nyt voi hyvään parisuhteeseen niin sanotusti sisällyttää. Ja ulkoapäin katsottuna moni pitää meitä onnellisena parina.

Nyt kuitenkin ollaan ajauduttu tilanteeseen, että kumpikaan ei tunne olevansa onnellinen. Tätä asiaa olen itsekseni pyöritellyt tän kevään, ja yhdessä asiasta keskusteltu kuukausi-pari.
Ajateltiin, että kun tässä ei kuitenkaan niin tulenpalava kiire ole suuntaan eikä toiseen, niin harkitaan tarkkaan mitä ratkaisuja tehdään.
Päädyttiin kuitenkin molemmat siihen ratkaisuun, että ero olisi parhain ratkaisu.

Asunto laitettiin myyntiin kesäkuun alussa, ja se on siis nyt myyty. Molemmilla katsottuna asunnot heinäkuun alusta, ja kaikki mennyt hyvin ja hyvissä väleissä ollaan edelleen, sanoisinko jopa että liian hyvissä väleissä, tai pelottavan hyvissä.
Se mikä mun ongelma tässä on, on se että luulin todella olevani varma, että parempi näin ja tästä molemmat lähtee omiin suuntiin.
Nyt, mitä lähempänä muuttopäivä on, sitä epävarmempi musta on tullut. Mietityttää että tekeekö sitä elämänsä suurimman virheen, ja niin miettii mies myös. Mutta taas järki sanoo, että parempi on todella näin, jatkaa yksin, kun siitä ei yhdessäkään mitään tule.

Itselläni on huono itsetunto, ja tuntuu että se vaikuttaa paljon, ihan liikaa jopa.. myös liika kiintyminen ihmisiin on mun heikkous.
Hyvinä päivinä tunnen että kyllä mä pärjään ja löydän elämääni jonkun kenen kanssa olla onnellinen, mutta sitten kun onkin huono/heikko hetki niin tekis mieli edelleen käpertyä sen oma miehen kainaloon, siihen tuttuun ja turvalliseen.

En tiedä voiko sanoa helpompaa, mutta tuntuu että jollain tapaa kuitenkin helpompi olis lähteä, jos miehessä olisi jotain suurtakin "vikaa", mutta kun ei ole mitään alko-ongelmaa, tupakointia, huumeita, väkivaltaa.. ei mitään näistä.
Tosin se täytyy mainita, että suhteen alkuaikoina tapahtui kaikenlaista, puolin ja toisin, ja se on juurikin vaikuttanut mun itsetunnon huononemiseen..

Ajatuksia herättävä asia on sekin, ettei mulla oikein ole edes pahaa sanottavaa miehestä, ja jo se kuulostaa omaan korvaan niin tyhmältä.. erota miehestä jossa ei periaatteessa ole mitään vikaa, mutta se jokin kipinä ja onni vaan puuttuu.

Se että jos joku sanoisi että tämä on nyt vain sitä läheisyydenkaipuuta ja irtipääsemisen vaikeutta, että siitä pääsee yli ajallaan, niin en hetkeäkään miettisi että tämä ei olisi oikea ratkaisu.
Mutta pelottaa niin järkyttävästi, että kohta huomaa menettäneensä sen elämänsä rakkauden. Tai sitten niin päin, että huomaa kohta edelleen olevansa jymähtänyt huonoon suhteeseen kun ei osaa päästää irti.

Joka tapauksessa tässä on edessä muutto erilleen, kun ne asunnot molemmilla jo on.. mutta sitten ilmoille heitettiin jo idea asumuserostakin.
Huoh, niin vaikeita asioita että pää on aivan sekaisin..

Lähinnä tahtoisin teiltä kuulla mielipiteitä siihen miltä koko soppa edes kuulostaa.
Itsehän ne ratkaisut on tehtävä ja otettava niistä vastuu.
Rakkautta tottakai on vielä - jonkunlaista - ja tulee varmasti aina olemaan, onhan tämä se ensirakkaus.
Mutta voiko molemmille meistä olla jossain muualla jotain parempaa, niin että tälläsiä asioita ei tarvitsisi edes miettiä..
Mielelläni kerron lisää, jos jokin asia jäi huonosti selitettyä. Pakko oli saada johonkin purkaa näitä ajatuksia!

Tässä siis vielä kiteytettynä kysymyksiä, joihin kellään (ei edes itsellä) taida olla vastauksia..
Osaanko olla yksin, miks mä en silloin aiemmin osannut olla, miks mä palasin miehen luo, vaikka ero tuntu silloinkin aluksi niin hyvältä vaihtoehdolta.
Palasinko mä vaan siksi että olen tottunut että tässä nyt yhdessä ollaan, vai koska rakastan sitä todella, enkä osaa elää ilman sitä.
Enkö kuitenkaan kestäisi että se olisi jonkun toisen kanssa, vai tuntuisko se vaan aluksi pahalta, mutta sitten helpottais, ajan kanssa, ja mä tajuisin että niin on parempi.
Vai enkö mä vaan osaa olla tyytyväinen siihen mitä mulla on.
Miks mä kyllästyn suhteessa, jossa kaikki periaatteessa on kunnossa, ja ainakin ulkoapäin katsottuna mun pitäisi olla enemmän kun onnellinen siitä mitä mulla on.
Osaisinko mä jossain toiseessa suhteessa olla niin, ettei mun tarvis tälläisiä ajatuksia pyöritellä mielessä. Osaisinko mä olla ihan yksin, vai etsisinkö mä heti itselle uuden, ja koko homma alkaisi alusta, vai löytäisinkö mä elämääni sellasen ihmisen, ettei mun tarvis tuntea näin.
Vai pilaanko mä elämäni sillä, etten osaa olla tyytyväinen siitä mitä mulla on.
Olenko mä vaan niin itsekäs ihminen, että mun on syytäkin olla yksin.
 
clivia
Kokeilette sitä asumista nyt omissa huusholleissa ja jos teistä tuntuu siltä että ratkaisu oli väärä palaatte yhteen.
Aika harva suhde kestää koko elämän kun on nuorena aloitettu yhdessäolo.
Sitä kasvaa ja muuttuu ja asiat jotka silloin on tuntuneet tärkeiltä ei tunnu välttämättä siltä enää kymmenen vuoden päästä ja haluaakin eri asioita mitä silloin.
Nyt kun vielä ei ole lapsia on helpompaa erota.
 
Anni
7 vuoden kriisi, katsoisin vielä hetken. Toki te tulette vielä muuttumaan ihmisinä, joka on vaikeaa, kun aloitettu suhde niin nuorena. Kolmekymppisinä olette eri ihmisiä ja sitä ei tiedä tykkäätkö silloin enää toisesta. Vaikeita asioita!
 
Mä luin tuon mutta eihän tohon oikeen osaa mitään sanoa.
Pakkohan tavallaan jonkun on mättää kun tuohon ratkasuusn olette päätyneet, ja vielä ihan ajan kanssa, ettei ole yhtenä viikonloppuna tehty päätös. Ja musta se, että se kipinä puuttuu on ihan yhtä hyvä syy erota kun mikä tahansa.
Varmasti kun teidän mittakaavassa on ikuisuuden ollut yhdessä tollain mietityttää. Toiseen on varmast jos kasvanut niin kiinni, että miettii jo sitä millasta se elämä on kun se ei herääkään tuosta vierestä.
Mä itse olen niitä jotka vakaasti uskoo että nuorena aloitetut liitot loppuu jossain vaiheessa, ikävä kyllä.


No odotatko sä yhtään sitä kun olet tavallaan ensimmäistä kertaa aikuisiällä sinkku?
 
aika
Varmaan erossa oleminen näyttää mitä haluatte...ja jos kumpikin erossa olon jälkeen haluaa palata yhteen niin hyvä niin. Kannattaa avoimesti puhua asioista vaikka eronneet olettekin jo käytännössä
 
7vuoden kriisi ..
mut joo. mä uskosin, että oikea ratkaisu tuo ero ja nyt vaan uusi ja tuleva mietityttää. ainakin sun kirjoitksesta saa sellaisen tunteen, että olette käynet läpi yhdessä asiat ja kumpikin tajunneet "ettei mikään auta". tietenkin sitä vois tyytyä tuollaiseen "ihan kivaan" suhteeseen, mutta luulen ja uskon että olette kumpikin enemmän ansainneet :)
 
mona
Kyllä mustakin kuulostaa siltä että asiat ei ole olleet hyvin kuitenkaan suhteessanne. Ehkä teille kävi kuten mulle. Aloitettiin lukiossa seurustelu ja oltiin 10v yhdessä. Loppuvuosina oli olo että oltiin enemmän kavereita kuin rakastavaisia. Sitä vain tottui yhdessäoloon kuin tottuu mukaviin aamutöppösiin. Lähinnä luulen että sinun arkailusi nyt johtuu siitä että tuttu ja turvallinen katoaa ja edessä on elämä nyt yksin.

Kannattaa varmaan erota nyt kunnolla ja jos oikeasti teillä oli jotain ihmeellistä, palaatta varmasti yhteen.
 
Kiitos vastauksista.
Itsekin olen periaatteessa sen kannalla, etten usko että nuorena aloitetut suhteet - ainakaan useimmiten - kestää.
Omat vanhempani on aloittaneet seurustelun todella nuorina, ja niin vaan ovat edelleen yhdessä, mutta kyllä niilläkin varmasti vaikeaa on ollut.. ja tottakai silloin aikanaan ajatusmaailmakin hiukka eri.

Se tästä just vaikeinta tekeekin, että pelkään jymähtäväni tähän huonoon suhteeseen, sen tottumisen ja turvallisen olon takia. ja etten osaa päästää irti.
Sitä en voi kieltää, etteikö nyt, varsinkin kesäaikana, sinkkuelämä houkuttelisi, mutta loppujen lopuks kun en todellakaan tunne olevan mikään yhden yön-juttujen puolesta puhuja, just jo senkin takia että kiinnyn niin kovin ihmisiin.

Niin, kun ei näihin asioihin kukaan muu osaa oikein mitään sanoa. Huoh.. :(
 
Mä en osaa antaa mitään ratkaisua
mutta kerron hieman omaa historiaani, joka liippaa aika läheltä sun tän hetkistä tilannetta.

Seurustelin 7 vuotta, olin silloin 20v-27v.
Oltiin kihloissa, asuttiin yhdessä, lapsia ei ollut. Oltiin oltu erossakin ennen yhteenmuuttoa, mutta sit jatkettiin.
Nuoressa miehessä ei ollut mitään vikaa; ei juonut, polttanut, hakannut, juossut vieraissa eikä viettänyt kaikkea vapaa-aikaa kavereiden kanssa yms..
Harrasti kävi hyväpalkkaisessa ( silloin ajateltuna ) duunissa, opiskeli lisää, harrasti aktiivisesti liikuntaa jne.

Sitten musta alkoi tuntua etttä tää ei oo mun juttu.
En ollut onnellinen, kipinä puuttui vaikka kivaa meillä oli. Ihan niinku sullakin.

Sitten mä ihastuin duunissa yhteen tyyppiin ja sekin muhun.
Mitään flirttiä tai pikkupusuja enempää meillä ei kumminkaan ollut, oltiin molemmat seurustelévia kumminkin.
Mutta se sutina ja perhoisten lentely vatsassa tuntu kivalta.
Mutta tää lisäs tunnetta että erota pitää, voisin olla taas rakastunut ja onnellinen.
¨
Eroa pyörittelin useemman kuukauden, kertomatta mieheni mitään.
Sitten aloin vihjaileen, mutta ei se ymmärtänyt yhtään mitä höpisin joten oli pakko sit ykskantaa ilmottaa et nyt erotaan.
Ja näin tehtiin. Mies muutti heti pois, kyselemättä se enempää.

Sit mä vietin railakasta sinkkuelämää vajaat pari vuotta; ihan mahtvaa aikaa näin jälkikäteenkin ajateltuna.
Mulla oli sinkkuystäviä useampi ja pidettiin tosi hauskaa :)

Sitten tapasi nykysien mieheni, olin silloin 29v.
Rakastuin ihan tajuttomasti, en ollut ikinä aiemmin kokenut moista.
Se oli rakkautta ensisilmäyksellä molemmin puolin ja tiesin et nyt löysin elämäni miehen!

Ja tässä sitä yhä ollaan, tänä vuonna tulee 10 vuotta yhdessä
ja kaksi ihanaa poikaa ( 6v ja 3V ) pyörii nurkissa. :heart: :)

Uskon, että teet sydämmessäsi oikkean ratkaisun :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
7vuoden kriisi ..
mut joo. mä uskosin, että oikea ratkaisu tuo ero ja nyt vaan uusi ja tuleva mietityttää. ainakin sun kirjoitksesta saa sellaisen tunteen, että olette käynet läpi yhdessä asiat ja kumpikin tajunneet "ettei mikään auta". tietenkin sitä vois tyytyä tuollaiseen "ihan kivaan" suhteeseen, mutta luulen ja uskon että olette kumpikin enemmän ansainneet :)
no sepä se, piinattu 7vuoden kriisi..
Mäkin uskon, tai ainakin haluan uskoa, että ero on oikea ratkaisu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mä en osaa antaa mitään ratkaisua
mutta kerron hieman omaa historiaani, joka liippaa aika läheltä sun tän hetkistä tilannetta.

Seurustelin 7 vuotta, olin silloin 20v-27v.
Oltiin kihloissa, asuttiin yhdessä, lapsia ei ollut. Oltiin oltu erossakin ennen yhteenmuuttoa, mutta sit jatkettiin.
Nuoressa miehessä ei ollut mitään vikaa; ei juonut, polttanut, hakannut, juossut vieraissa eikä viettänyt kaikkea vapaa-aikaa kavereiden kanssa yms..
Harrasti kävi hyväpalkkaisessa ( silloin ajateltuna ) duunissa, opiskeli lisää, harrasti aktiivisesti liikuntaa jne.

Sitten musta alkoi tuntua etttä tää ei oo mun juttu.
En ollut onnellinen, kipinä puuttui vaikka kivaa meillä oli. Ihan niinku sullakin.

Sitten mä ihastuin duunissa yhteen tyyppiin ja sekin muhun.
Mitään flirttiä tai pikkupusuja enempää meillä ei kumminkaan ollut, oltiin molemmat seurustelévia kumminkin.
Mutta se sutina ja perhoisten lentely vatsassa tuntu kivalta.
Mutta tää lisäs tunnetta että erota pitää, voisin olla taas rakastunut ja onnellinen.
¨
Eroa pyörittelin useemman kuukauden, kertomatta mieheni mitään.
Sitten aloin vihjaileen, mutta ei se ymmärtänyt yhtään mitä höpisin joten oli pakko sit ykskantaa ilmottaa et nyt erotaan.
Ja näin tehtiin. Mies muutti heti pois, kyselemättä se enempää.

Sit mä vietin railakasta sinkkuelämää vajaat pari vuotta; ihan mahtvaa aikaa näin jälkikäteenkin ajateltuna.
Mulla oli sinkkuystäviä useampi ja pidettiin tosi hauskaa :)

Sitten tapasi nykysien mieheni, olin silloin 29v.
Rakastuin ihan tajuttomasti, en ollut ikinä aiemmin kokenut moista.
Se oli rakkautta ensisilmäyksellä molemmin puolin ja tiesin et nyt löysin elämäni miehen!

Ja tässä sitä yhä ollaan, tänä vuonna tulee 10 vuotta yhdessä
ja kaksi ihanaa poikaa ( 6v ja 3V ) pyörii nurkissa. :heart: :)

Uskon, että teet sydämmessäsi oikkean ratkaisun :)
Voi tää viesti sai kyllä todella tunteet pintaan, niin herkässä tilassa kun sitä tuntee nyt olevansakin :hug:
Noin mäkin haluisin että asia menis, että mä uuteen kotiini muutettua, ja sitä eroa ja yksinäisyyttäni hetken mietiskeltyä ja itkettyä, osaisin ruveta nauttimaan itsestäni ja omista jutuista, omasta elämästä ja siitä ettei kenenkään pillin mukaan tarvi mennä.
Ja sitten jonain päivänä, mä löytäisin sen, jonka kanssa se kipinä syttyis roihuamaan, eikä hiipuiskaan samalla tavalla!
 
AEI
Muista vaan, että tavallinen arki on kuitenkin parasta! Parisuhteen eteen kannattaa ponnistaa. Muista, vaikka vaihdat kaveria toinen osapuoli on aina se sama! Siis sinä! Itseään voi muuttaa, muttei toista!
Voi käydä, että kun menee sutta pakoon tulee karhu vastaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mona:
Kyllä mustakin kuulostaa siltä että asiat ei ole olleet hyvin kuitenkaan suhteessanne. Ehkä teille kävi kuten mulle. Aloitettiin lukiossa seurustelu ja oltiin 10v yhdessä. Loppuvuosina oli olo että oltiin enemmän kavereita kuin rakastavaisia. Sitä vain tottui yhdessäoloon kuin tottuu mukaviin aamutöppösiin. Lähinnä luulen että sinun arkailusi nyt johtuu siitä että tuttu ja turvallinen katoaa ja edessä on elämä nyt yksin.

Kannattaa varmaan erota nyt kunnolla ja jos oikeasti teillä oli jotain ihmeellistä, palaatta varmasti yhteen.
Juuri näin se tuntuu nyt olevan, kuin kavereita enemmänkin oltaisi, ja että yhdessä ollaan vaan sen takia, että siihen toiseen siinä rinnalla on tottunut. Ja kyllähän mä sen myönnän, että pelottaahan se yksin asuminen ja yksinäisyys, välillä ihan hirveästikin. Mutta taas toisaalta, mulla on aivan mahtavia ihmisiä ympärillä ja mä tiedän että mä pärjään!
 
Alkuperäinen kirjoittaja AEI:
Muista vaan, että tavallinen arki on kuitenkin parasta! Parisuhteen eteen kannattaa ponnistaa. Muista, vaikka vaihdat kaveria toinen osapuoli on aina se sama! Siis sinä! Itseään voi muuttaa, muttei toista!
Voi käydä, että kun menee sutta pakoon tulee karhu vastaan!
No tämäkin on taas aivan totta - ja niinkun jo sanoin, ei musta loppujen lopuks mihinkään yhden illan juttuihin ole.
Kyllä mä sen tiedän tai ainakin luulen niin, etten varmasti tule kauaa (siis puhutaan nyt sitten vaikka vuosissa) yksin olemaan.

edit. mutta se mitä mä tässä eniten mietin, on se, että onko mua varten jossain joku, joka saa sen liekin palamaan täydellä liekillä, eikä vaan puoliksi. Tottakai se arki on joka suhteessa, en mä mitään pintaliitelyä haekaan, vaan sitä onnea ja kipinää, sitä ettei tälläisiä asioita tarvitse murehtia.
 
tiiti
moikka!

mä kerron oman juttunu lyhyesti, jos kiinnostaa lukea :)

Eli mä oli 13 kun aloin seurustelemaan kivan pojan kanssa, aluksi se oli tietenki ihan sitä teinien leikkiä vaan, mutta vuosi kerrallaan huomattiin että yhdessä on kuljettu.. opiskeltiin eri paikkakunnilla ja nähtiin vaan viikonloppuisin ja kun opiskelut loppui niin muutettiin yhteen, mentiin kihloihin..oltiin sillon 18v molemmat..kaikki tuntui olevan hyvin ja kuvittelin että tässä tää nyt sit on..no....pikkuhiljaa aloin kuulla huhuja toisesta naisesta ym ym..ja kaikkien mutkien kautta päädyttiin eroon, oltiin vajaa 20 sillon..olin aivan paniikissa, en mä osaa asua yksin, en mä osaa elää ilman tätä poikaa, en mä halua..

asuttiin tän ero päätöksen jälkee viel jonkun aikaa yhdessä ja mä kokoajan pidin toivoa yllä että kyllä me vielä palataan yhteen..no sit koitti mun muutto omaan kämppään ja muistan kuinka tyhjä olo oli olla yksin..

pikkuhiljaa aloin nähdä kavereita, käydä ulkona ja ihastuin poikaan josta olin jo joskus haaveillut, mutta pitäny häntä aina saavuttamattomissa..me alettiin seurustelemaan noin 2kk mun eron jälkeen ja aika pian tajusin että mä pidän tätä uutta poikaa vaan "korvikkeena", ja tää kyseinen poika taas oli tosi ihastunut/rakastunut muhun..koitin itekkin rakastua, väkisin, tuloksetta..oltiin vajaa vuosi yhdessä kunnes uskalsin oikeesti päästää irti ja erota tästä pojasta..

sen jälkeen alkoi vasta kunnolla mun sinkkuelämä, kaks vuotta sinkkuilin, tapailin miehiä, oli yhden illan juttuja, ihastumisia ja epätoivoisesti koitin löytää itselleni vaan jonkun..sitten, ku taivaalta, tapasin ihanan miehen..sen päivän jälkee ei paljonkaa olla erossa oltu, ollaan nyt naimisissa ja kaikki hyvin..

elikkä..vaikka sillon nuorempana olin varma että taivan tippuu päälle ja en koskaan löydä ketään niin kappas,,tässä ollaan :) eli toivoa on aina. <3 tsemppiä omiin ratkaisuihisi, elämä voittaa :)

..ja joo..sori kirjoitusvirheet ja kielioppivirheet ja kaikki..

hauskaa päivää kaikille!
 
tiiti
moikka!

mä kerron oman juttunu lyhyesti, jos kiinnostaa lukea :)

Eli mä oli 13 kun aloin seurustelemaan kivan pojan kanssa, aluksi se oli tietenki ihan sitä teinien leikkiä vaan, mutta vuosi kerrallaan huomattiin että yhdessä on kuljettu.. opiskeltiin eri paikkakunnilla ja nähtiin vaan viikonloppuisin ja kun opiskelut loppui niin muutettiin yhteen, mentiin kihloihin..oltiin sillon 18v molemmat..kaikki tuntui olevan hyvin ja kuvittelin että tässä tää nyt sit on..no....pikkuhiljaa aloin kuulla huhuja toisesta naisesta ym ym..ja kaikkien mutkien kautta päädyttiin eroon, oltiin vajaa 20 sillon..olin aivan paniikissa, en mä osaa asua yksin, en mä osaa elää ilman tätä poikaa, en mä halua..

asuttiin tän ero päätöksen jälkee viel jonkun aikaa yhdessä ja mä kokoajan pidin toivoa yllä että kyllä me vielä palataan yhteen..no sit koitti mun muutto omaan kämppään ja muistan kuinka tyhjä olo oli olla yksin..

pikkuhiljaa aloin nähdä kavereita, käydä ulkona ja ihastuin poikaan josta olin jo joskus haaveillut, mutta pitäny häntä aina saavuttamattomissa..me alettiin seurustelemaan noin 2kk mun eron jälkeen ja aika pian tajusin että mä pidän tätä uutta poikaa vaan "korvikkeena", ja tää kyseinen poika taas oli tosi ihastunut/rakastunut muhun..koitin itekkin rakastua, väkisin, tuloksetta..oltiin vajaa vuosi yhdessä kunnes uskalsin oikeesti päästää irti ja erota tästä pojasta..

sen jälkeen alkoi vasta kunnolla mun sinkkuelämä, kaks vuotta sinkkuilin, tapailin miehiä, oli yhden illan juttuja, ihastumisia ja epätoivoisesti koitin löytää itselleni vaan jonkun..sitten, ku taivaalta, tapasin ihanan miehen..sen päivän jälkee ei paljonkaa olla erossa oltu, ollaan nyt naimisissa ja kaikki hyvin..

elikkä..vaikka sillon nuorempana olin varma että taivan tippuu päälle ja en koskaan löydä ketään niin kappas,,tässä ollaan :) eli toivoa on aina. <3 tsemppiä omiin ratkaisuihisi, elämä voittaa :)

..ja joo..sori kirjoitusvirheet ja kielioppivirheet ja kaikki..

hauskaa päivää kaikille!
 
kylläpäs helpotti oloa se, että sai purkaa ajatuksia tänne.
Ja ihan todella, nöyrimmät kiitokset kaikille teille sanoistanne :hug: :flower:

Mun päivä parani huomattavasti monen teidän sanoista, mä sain uutta toivoa itselleni ja sille että mä olen menossa elämässäni oikeaan suuntaan!
Kyllä tää rankkaa on ja on ollut, mutta mä toivon ja jopa uskon että kyllä se tästä =) eikä kaikki voi aina helppoa ollakkaan, tietenkään. Sitähän sanotaan, että se mikä ei tapa, vahvistaa.
Mä toivon että vielä jonain päivänä mäkin voin kirjoittaa jollekkin sitten samassa tilanteessa painivalle oman tarinani, ja sen, että mä tein oikean ratkaisun ja löydän sen mulle paremman vielä jostain :)
 
ooOOoo
Tota 7vuoden kriisiä piti itsekkin ehdottaa.
Varmaan alkaa arki painamaan teidän suhteessa, ja se tuntuu että elämässä ei tapahdu mitään. Palstaa seuranneena sinuna varmaan pitäisin miehestä kiinni, jos kerta hänessä ei ole "mitään vikaa" (uskomattomia mies tarinoita saa päivittäin lukea tältä palstalta ja joka kerta saa kiittää että oma mies on kiltti, huomaavainen ja pysyy erossa viinasta)..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ooOOoo:
Tota 7vuoden kriisiä piti itsekkin ehdottaa.
Varmaan alkaa arki painamaan teidän suhteessa, ja se tuntuu että elämässä ei tapahdu mitään. Palstaa seuranneena sinuna varmaan pitäisin miehestä kiinni, jos kerta hänessä ei ole "mitään vikaa" (uskomattomia mies tarinoita saa päivittäin lukea tältä palstalta ja joka kerta saa kiittää että oma mies on kiltti, huomaavainen ja pysyy erossa viinasta)..
kyllä se arki on tullut kuvioon jo kauan aikaa sitten, että tuskin tässä siitä on kyse..
Joo, kyllähän noita pettämistarinoita saa lukea päivittäin, mutta onko järkeä sen takia jäädä suhteeseen, jossa ei ole hyvä olla, vai ottaa ns. riski ja uskoa, että itseäni varten (ja myös kumppania) on jossain joku "parempi"..
 
ee
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ooOOoo:
Tota 7vuoden kriisiä piti itsekkin ehdottaa.
Varmaan alkaa arki painamaan teidän suhteessa, ja se tuntuu että elämässä ei tapahdu mitään. Palstaa seuranneena sinuna varmaan pitäisin miehestä kiinni, jos kerta hänessä ei ole "mitään vikaa" (uskomattomia mies tarinoita saa päivittäin lukea tältä palstalta ja joka kerta saa kiittää että oma mies on kiltti, huomaavainen ja pysyy erossa viinasta)..
kyllä se arki on tullut kuvioon jo kauan aikaa sitten, että tuskin tässä siitä on kyse..
Joo, kyllähän noita pettämistarinoita saa lukea päivittäin, mutta onko järkeä sen takia jäädä suhteeseen, jossa ei ole hyvä olla, vai ottaa ns. riski ja uskoa, että itseäni varten (ja myös kumppania) on jossain joku "parempi"..
sen takia ei kannata jäädä mihinkään suhteeseen, että ajattelee "aina vois olla huonomminkin".
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ee:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ooOOoo:
Tota 7vuoden kriisiä piti itsekkin ehdottaa.
Varmaan alkaa arki painamaan teidän suhteessa, ja se tuntuu että elämässä ei tapahdu mitään. Palstaa seuranneena sinuna varmaan pitäisin miehestä kiinni, jos kerta hänessä ei ole "mitään vikaa" (uskomattomia mies tarinoita saa päivittäin lukea tältä palstalta ja joka kerta saa kiittää että oma mies on kiltti, huomaavainen ja pysyy erossa viinasta)..
kyllä se arki on tullut kuvioon jo kauan aikaa sitten, että tuskin tässä siitä on kyse..
Joo, kyllähän noita pettämistarinoita saa lukea päivittäin, mutta onko järkeä sen takia jäädä suhteeseen, jossa ei ole hyvä olla, vai ottaa ns. riski ja uskoa, että itseäni varten (ja myös kumppania) on jossain joku "parempi"..
sen takia ei kannata jäädä mihinkään suhteeseen, että ajattelee "aina vois olla huonomminkin".
totta! Jotenkin vaan tulee sellanen fiilis että luovuttaako tässä turhan "helposti".. kun saa kuulla tutuilta kommenttia että miksi eroatte, kun kaikki on (periaatteessa) hyvin.
Toisaalta.. mun elämä, ja mä päätän siitä itse. Harvoinhan kai ne ongelmat ulospäin näkyy, ja eihä kaikki hyvin ole jos ei onnellinen ole..
 
Alkuperäinen kirjoittaja bellaa:
se jokin kipinä ja onni vaan puuttuu.
Ilman kipinää ei ole tulta.

On mielestäni normaalia, että mietit asioita vaikka lukemani perusteella suhde on muuttunut parisuhteesta kaverisuhteeksi. Olet jättämässä taaksesi suuren osan elämääsi, totta kai se mietityttää tai jopa saattaa pelottaakin.

Älä syytä itseäsi itsekkääksi, sinulla on vain tämä yksi elämä. Ei kannata elää elämäänsä jonkun muun vuoksi, se saattaa kaduttaa myöhemmin.

Nimimerkillä: saman kokenut ja samoja ajatuksia pyöritellyt :flower:
 

Yhteistyössä